Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar waren jullie op 11 September 2001?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hinkelbein
Amerika-ontdekker

Re: Waar waren jullie op 11 September 2001?

Bericht door Hinkelbein »

Ik vind het zó bizar ...
Later in de bioscoop United 93 gezien. Ik was er stil van, en dat ben ik nooit van films.
(Betere film dan Flight 93).
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Ik was net thuis van school en had net de tv aangezet. Ik keek toen geregeld naar RTL5 waar toen de heletijd het nieuws werd herhaald, alleen toen was het live. Ik zat heel even te kijken toen het 2de vliegtuig in de toren vloog. De rest van de dag heb ik voor de tv gehangen. De hele tijd zappen tussen nieuwszenders.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Ik zat thuis omdat ik op 24 augustus net mijn zoontje van 9 verloren had en nog niet in staat was om terug te gaan werken. Ik heb dan ook de hele dag en de dagen erna met de tv op gezeten, met huilen en al, gewoon nog om mijn zoon maar nu ook om deze mensen allemaal en dat het toch zo onbegrijpelijk is, nu nog steeds trouwens. Ik had ook nog graag die torens op gegaan. Maar nu wil ik dus met mijn NY reis zeker en vast naar Ground Zero. :( :(
Quinn
Amerika-ontdekker

Bericht door Quinn »

Ik kwam net uit school en was even aan het zappen, ik had eerst niet zo door wat er gebeurd was en zag wat later het 2e vliegtuig erin gaan :(
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

Ik heb de film hier gezien die ook over 09/11 ging die is van oliver stone en heet world trade center !!!!
is waargebeurd ik heb heel erg moeten huilen toen ik die film zag. :( :(
Is echt om kippenvel by te krijgen zeker een film om te zien
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Arlette schreef:Ik zat thuis omdat ik op 24 augustus net mijn zoontje van 9 verloren had en nog niet in staat was om terug te gaan werken. Ik heb dan ook de hele dag en de dagen erna met de tv op gezeten, met huilen en al, gewoon nog om mijn zoon maar nu ook om deze mensen allemaal en dat het toch zo onbegrijpelijk is, nu nog steeds trouwens. Ik had ook nog graag die torens op gegaan. Maar nu wil ik dus met mijn NY reis zeker en vast naar Ground Zero. :( :(
Afbeelding

Hoop dat het zien van Ground Zero wat afsluiting geeft voor je!

Dora
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mijn hemel, ik zie dat berichtje nu pas! Arlette, wat een pijn moet jij gevoeld hebben en natuurlijk nog, het is pas zeven jaar geleden. Woorden schieten tekort, maar ik wilde even laten weten, dat ik je berichtje niet heb gezien, anders had ik er eerder op gereageerd. Het verlies van een kind is mijn (en met mij vele anderen) grootste angst en die is jou overkomen. Heel veel sterkte bij het zien van Ground Zero. Dora heeft een lieve smiley gevonden. Van mij in ieder geval grote hugs {{{{{{{{}}}}}}}}}.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik lees ook nu pas je berichtje Arlette. Wat vreselijk dat dit jou en je familie moest overkomen.
Van mij ook een virtuele hug en sterkte op Ground Zero.

Marjon
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi Arlette,

Vreselijk en heel veel strekte ground Zero!

Susie One
ff of topic. Mijn vriend was op 11 september 2001 in de USA en zou die dag naar het Pentagon gaan. 2 weken ervoor had hij op de twintowers gestaan. Hij heeft foto's van NY voor en na 11 september. Op het moment dat hij naar USA ging waren we net 3 weken bij elkaar. Krijg altijd rillingen op mijn rug als ik zulke berichten lees.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Waar ik was op deze bewuste dinsdag? Ik was aan het werk toen er een nieuwsbericht binnen kwam met er is een vliegtuigje in Amerika neer gestort. Ik had de link dus nog niet gelegd met de USA maar met Amerika in Limburg!!! 's Avonds was ik bij een oud collega om een computer op te lappen en toen wist ik ook nog niks, tot ik naar huis ging....
Om 22:10 uur hoor ik de presentator van 538 praten over deze zwarte dinsdag van september. Ik wist werkelijk nog steeds niet wat er aan de ahnd was, tot het moment dat ik de tv aan deed..

Deze beelden zal ik werkelijk never nooit meer vergeten, wat een afschuwelijke beelden en dan ook nog wel 2 vliegtuigen in het WTC, vooral hoe die tweede erin vloog, jeetje, krijg nog kippenvel als ik er alleen aan denk.

Werkelijk onbegrijpelijk, ben in september 2004 in New York geweest, en in 2002 zat ik tijdens 9/11 in een stadje voor Las Vegas, waar we 's ochtends eerst de vlag hesen. Beide keren een memorial meergemaakt, zelfs Bill Clinton voorbij zien komen.

Nu is het (denk ik) geen bouwput meer, maar wat een emotie op Ground Zero toen ik daar was, je beleefde het gewoon weer, maar nu net alsof je er zelf bij was....

Nooit meer, I hope!!!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
donut

Bericht door donut »

Arlette wat ontzettend afschuwelijk voor je. ik ben net moeder en nu merk ik al dat de grootste angst in iemands leven is, je kind te verliezen. *hug*

Ik zat in NL in de vrachtwagen naast een collega, onderweg naar de veiling een lading witlof brengen toen het op de radio kwam.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

donut schreef:Arlette wat ontzettend afschuwelijk voor je. ik ben net moeder en nu merk ik al dat de grootste angst in iemands leven is, je kind te verliezen. *hug*
Dank je, ik hoop inderdaad dat jullie dit nooit moeten meemaken. Dat wens ik niemand toe. En daarom hoop ik ook om dan eindelijk met mijn gezin toch nog naar New York en Ground Zero te kunnen gaan want dat heeft voor mij toch een speciaal gevoel omdat het allemaal zo dicht bijeen was. :cry:
Laatst gewijzigd door markro op 25 jun 2009, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekstkleur aangepast aan de gangbare op het forum.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik zat zelf op school. Toen ik thuis kwam zat mijn moeder, niet aanspreekbaar leek wel, versteend met open mond voor de televisie. Ik vatte het op als ''schokkend nieuws, maar dat heb je wel vaker...''. Achteraf jammer! Nu ben ik 16 en besef ik denk ik meer hoeveel inpact zoiets heeft, toen heb ik het de eerste uren geen aandacht aan besteed. Goed.. Verder hebben we hier thuis allemaal tot 00h00 aan de buis gekluisterd gezeten!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Janttje
Amerika-newbie

Bericht door Janttje »

Ik kwam om ongeveer kwart over drie thuis van school. En zette de tv aan zoals ik altijd deed als ik uit school kwam. En zag meteen het shot van het WTC dat in brand stond.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

wat een onnoemelijk verdriet Arlette, mijn oprechte deelneming. Ground zero zal wel heel bijzonder worden voor jou en je gezin.

Ik was thuis, ziek in bed, omdat ik weer eens een serieuse keelonsteking had. 2 dagen eerder was ik om die reden dan ook gestopt met roken. Ik hoorde het op de radio, ik had toen nog geen tv en was te ziek om elders te gaan kijken. Ik ben een van de weinigen die de beelden dan ook pas maanden later met de jaaroverzichten heb gezien. Ik heb niet zo lang daarna wel een tv gekocht (dat was mijn eerste jaar na mijn studies).

O ja, ik ben nog altijd gestopt met roken :D
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Arlette , een dikke knuffel voor jou van een streekgenoot . Ik hoop dat je een mooie reis zal hebben en je verdriet een plaats kan geven in je leven .

11 september 2001 was onze laatste vakantiedag op Lesbos in Griekenland . We kwamen door de lobby toen we de beelden op tv zagen . Beelden om nooit te vergeten .Schokkende beelden , verschrikkelijke beelden . De tv is ook bij ons de hele avond blijven aanstaan . De dag erna moesten we het vliegtuig op en ik vond het best eng .
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Quinn schreef:Ik kwam net uit school en was even aan het zappen, ik had eerst niet zo door wat er gebeurd was en zag wat later het 2e vliegtuig erin gaan :(
Hier exactly the same.

Ik zie dat tweede vliegtuig ook zo erin vliegen.
Dacht in eerte instantie een vreemde tijdstip om een film uit te zenden. Paar tellen later kwam ik erachter dat het echt was.
dutchamerican82
Amerika-ontdekker

Bericht door dutchamerican82 »

de gedachtes aan die ene verschrikkelijke dag beginnen weer op te komen deze week :(
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Voor ons zal 11 september een andere betekenis krijgen want volgende vrijdag vertrekken we voor onze reis Zuid-west -USA. Wel spannend en hopelijk heel rustig op het vliegtuig !

Die dag toen zal ik nooit vergeten. Heel onze redactie viel stil en iedereen staarde verweesd naar het scherm waarop een overstuurse CNN-reporter trachtte uit te leggen wat er gaande was. We zagen 'live' toestel 2 in de andere toren gaan. Vreselijk ...

2 maand later moest ik zelf een reportage gaan draaien in NY. Huilende mensen aan het traliewerk voor Ground Zero en aan de overkant van dezelfde straat kraampjes met fotospecials van TIME-Magazine en toeristen die allerlei Twin-tower memorabilia kochten. Ook dat is The States!

Voor Arlette hoop ik dat haar verdriet een plek zal kunnen krijgen ...
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Ik kwam thuis van school en me moeder vertelde dat er een gebouw in de fik stond in New York omdat er een vliegtuig ingevlogen was..

Ik ging direct achter de TV zitten met m'n rietje stoeltje die ik van Oma had gehad....

We gingen die avond zuurkool eten met worst.. .. Ik heb die hele middag/avond achter de tv gezeten... ( Ik was toen 10 jaar )
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer