Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat kosten de sigaretten tegenwoordig in Amerika?
-
demo1987
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wat kosten de sigaretten tegenwoordig in Amerika?
Ik had even een vraagje:
Wat kosten de sigaretten tegenwoordig in Amerika. Mijn moeder wilde weten of het zin had voor mij om een slof mee te nemen voor haar. Als iemand het weet zou ik de prijs zowel Tax-Free als Normaal willen weten (MArlboro ofzow). Ik hoor graag of iemand het weet.
Wat kosten de sigaretten tegenwoordig in Amerika. Mijn moeder wilde weten of het zin had voor mij om een slof mee te nemen voor haar. Als iemand het weet zou ik de prijs zowel Tax-Free als Normaal willen weten (MArlboro ofzow). Ik hoor graag of iemand het weet.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Roken
Twee jaar geleden kochten wij Marlboro heel goedkoop in Nevada. Dit jaar zijn we alleen in Utah en Arizona geweest en de keren dat ik ging kijken hoeveel ze kostten was dat rond de 5 dollar. Wij roken geen Marlboro, wij hadden onze eigen sigaretten in de luchthaven gekocht.
Als je ze koopt in de luchthaven (Brussel) betaal je minder dan in USA.
Maar alleszins zijn ze in Amerika goedkoper dan hier in de winkel.
Ik ben Belgische, weet dus niet hoe het zit in Nederland, maar als ik me niet vergis zijn bij jullie de sigaretten duurder?
Carine
Als je ze koopt in de luchthaven (Brussel) betaal je minder dan in USA.
Maar alleszins zijn ze in Amerika goedkoper dan hier in de winkel.
Ik ben Belgische, weet dus niet hoe het zit in Nederland, maar als ik me niet vergis zijn bij jullie de sigaretten duurder?
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik heb de oplossing: gewoon niet roken
Groet Theo
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
-
demo1987
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat is inderdaad een goeie oplossing, maar dat ik makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker voor mijn moedertcoppers schreef:Ik heb de oplossing: gewoon niet roken![]()
Groet Theo
Ligt aan de staat. Als ik meniet vergis ongeveer 55 dollar per slof.
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
-
peet
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Wat kosten de sigaretten tegenwoordig in Amerika?
Ligt niet alleen aan de staat maar ook aan e winkel. Elke winkel mag namelijk zelf de prijs bepalen. Er is wel een state minumim. Bij mijn store kost marlboro 8.80 incl tax. Ny is een dure staat, in omliggende staten is het meestal al goed koper.
Dan heb je hier ook nog Indianen reservaten. Daar kun je zowel merk als eigen merken kopen. Onbekende merken koop je voor ongeveel 3 dollar per pakje van 20 sigaretten en Marlboro zit op een 5.50 per pakje.
Indianen zijn namelijk vrij gesteld van Tax. Door de hoge prijzen hier in NY gaan vele mensen naar de reservaten. Hier zit er 1 vlak bij Syracuse die ik weet, maar er zijn er wel een stuk of 4 in NY.
Dan heb je hier ook nog Indianen reservaten. Daar kun je zowel merk als eigen merken kopen. Onbekende merken koop je voor ongeveel 3 dollar per pakje van 20 sigaretten en Marlboro zit op een 5.50 per pakje.
Indianen zijn namelijk vrij gesteld van Tax. Door de hoge prijzen hier in NY gaan vele mensen naar de reservaten. Hier zit er 1 vlak bij Syracuse die ik weet, maar er zijn er wel een stuk of 4 in NY.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Colorado ligt de prijs tussen de $49 en de $65 per slof, afhankelijk van welk merk en soort je neemt (als je bijvoorbeeld bij Walmart koopt - die prijzen weet ik toevallig omdat dit destijds ook onder mijn afdeling viel).
Per 1 april jl. is er een flinke prijsverhoging doorgevoerd (eigenlijk een belastingverhoging), wat de fabrikanten reeds eerder in de prijs hebben verwerkt, om daar vervolgens weer een "aanbieding" bovenop te doen om zo de overgang wat draaglijker te maken. Sommige tabaksproducten zijn zo bijna verdubbeld in prijs, anderen (zoals bijvoorbeeld Marlboro) zijn een dollar of twee in prijs gestegen.
Per 1 april jl. is er een flinke prijsverhoging doorgevoerd (eigenlijk een belastingverhoging), wat de fabrikanten reeds eerder in de prijs hebben verwerkt, om daar vervolgens weer een "aanbieding" bovenop te doen om zo de overgang wat draaglijker te maken. Sommige tabaksproducten zijn zo bijna verdubbeld in prijs, anderen (zoals bijvoorbeeld Marlboro) zijn een dollar of twee in prijs gestegen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Mijn schoonzusje kocht vorige week hier in Utah 2 maal een slof Marlboro Tax-free voor $ 39.
Volgens haar een stuk goedkoper als in Nederland. Ik heb geen flauw idee wat sigaretten in Nederland kosten.
Volgens haar een stuk goedkoper als in Nederland. Ik heb geen flauw idee wat sigaretten in Nederland kosten.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
wij hebben afgelopen weken in verschillende staten, plaatsten sigaretten gekocht.
prijs varieert heel erg, in de grote steden LA/SF zat het rond de 6$, in LV rond de 8$ (sommige supermarkten rond de 6 a 5 $)
bij np's betaalde ik vaak rond de $7 a 8 dollar.
in kleine plaatjes vaak een stuk goedkoper, $3,30 is het goedkoopste geweest voor pakjes pall mall en malboro.
gr linda....
prijs varieert heel erg, in de grote steden LA/SF zat het rond de 6$, in LV rond de 8$ (sommige supermarkten rond de 6 a 5 $)
bij np's betaalde ik vaak rond de $7 a 8 dollar.
in kleine plaatjes vaak een stuk goedkoper, $3,30 is het goedkoopste geweest voor pakjes pall mall en malboro.
gr linda....
Zoals reeds gemeld is er veel verschil tussend de staten, veelal veroorzaakt door de state-tax. Hieronder een overzicht (aantal dollars tax per pakje van 20 cigaretten):

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
En duidelijk zichtbaar welke staten tabak verbouwen
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hier rond de $30, ik moet nog een slof Camel kopen voor mijn oom en tante...die-hards die niet meer van het roken af te helpen zijn.
-
demo1987
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor al jullie reacties. Ik begrijp dus dat ik goed moet opletten op de prijzen. In kleine plaatsjes zijn de sigaretten goedkoper dan in de grote plaatsen. Nogmaals bedankt en zodra ik weet wat ze kosten zal ik het hier posten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 13948 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 10 Reacties