Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Confederate flag

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Confederate flag

Bericht door Texas Boy »

Pete.Z schreef:Ik snap Hans best, ik heb ook jaren rond gereden met grote amerikaanse auto's met een confederate flag als voorste license plate, of een vlag over de achterbank.Zie je veel hier in de amerikaanse auto scene en rockabilly muziek scene, en heeft totaal niets te maken met racisme.
Volgens mij was Hans ook een Harley en Amerikanen rijder/liefhebber hier in NL, en dan hoort het gewoon erbij, die vlag.

Maar ik kan me voorstellen dat het in Amerika wat gevoeliger ligt....

Thanks :wink: Iedereen zijn eigen idee hierover blijkt wel weer en gelukkig woon ik in een enorm tolerant land :D
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Spontane amerikanen!

Bericht door Texas Boy »

TexasComet schreef:Ik weet niet waar je de onzin dat Amerikaanse vlaggen verboden zijn tijdens Veterans Day, ik vermoed dat Rush Limbaugh of Bill O'Reilly dit je verteld heeft?.
Word een beetje moe van dit soort opmerkingen, blijkbaar als je een mening hebt die niet in een bepaald straatje valt val je gelijk in een Conservatieve hoek van Amerikanen die al hun info halen van Rush en Fox :cry:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

TexasComet schreef: So your point is mute.

De Confederate flag wordt niet gebruikt voor rebeleren: Rebel against what? Most Southern States get more Federal money than Northern, Midwestern or Western States... Rebel against what???

Vind je het goed dat ik niet meer reageren op jouw berichten, alles wat ik zeg is dom en gelogen, tjonge 16 berichten geplaatst en alleen maar in de trant van je bent dom, je weet niets van geschiedenis etc. leuke manier van discussieren.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

TexasComet schreef:Je mag Mein Kampf kopen en hell je kan het waarschijnlijk in je bibliotheek aanvragen, je kunt het zelf op je Kindle krijgen.
Niet in NL (moet je voor naar Bels), maar je hebt hier wel geannoteerde versies, want met annotaties is het opeens een geschiedenisboek. Slecht geschreven overigens, maar wel een aantal indrukwekkende observaties.

Gr., Flipje
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is weer een heel andere discussie, maar het is natuurlijk volledig absurd dat er verboden boeken bestaan in Nederland.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Zo ook het "Rode Boekje" van Mao. Was ook ooit verboden, inmiddels niet meer. Ik zag het eens liggen voor 1 euro op een rommelmarkt (ergens ook wel weer ironisch) en was eigenlijk wel nieuwsgierig. Het was bijna onleesbaar, een aaneenschakeling van filosoferingen en totaal niet om door te komen. Ik ben er bepaald geen communist door geworden. Laat mensen vooral hun eigen mening vormen over iets, ze zijn slim genoeg. Maar als je het verbiedt wordt het pas echt aantrekkelijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Pete.Z schreef:Dat is weer een heel andere discussie, maar het is natuurlijk volledig absurd dat er verboden boeken bestaan in Nederland.
Mein Kampf zelf is niet verboden, maar de handel in herdrukken. De overheid dwingt dit af doordat ze claimt de auteursrechten te bezitten. Een constructie die niet gaat werken bij de Koran, zoals Wilders wil.

Hakenkruizen zijn ook niet verboden volgens mij. Dat zou de doodsteek zijn voor Discovery Channel. :D
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

TexasComet schreef: So your point is mute.
moot, a point is moot
wiepster schreef:Deze license plate is aangevraagd en niet goedgekeurd......
:lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Volgens mij is Maos Rode Boekje nooit verboden in Nederland. Ik had er zelfs twee, 1 met een voorwoord van een assistent van Mao en 1 zonder dat voorwoord nadat de man was bestempeld als een verrader (Lin Piao, geloof ik, het was al weer een tijdje geleden) en volgens mij ergens bij een "vliegtuigongeluk" was omgekomen. Heb die later cadeau gedaan aan een geschiedenislerares die daar erg blij mee was.

En voor TexasBoy: Als we zeggen dat je een van die rechtse rakkers (die bepaald niet in hun eerste leugen gestikt zijn) verkeerde informatie geeft, of gewoon liegt, dan is dat niet een aanval op jou, dat is een aanval op je bronnen. De kritiek is alleen dat je dat soort informatie (de nieuwe milieuwet zal ieder Amerikaans gezin $2000 of zoiets per jaar kosten ipv de rond de $100 die het in werkelijkheid zal kosten, komt van wat objectievere bronnen als het Congressional Budget Office; Obama wil je je geweer komen afpakken; Amerika heeft het beste ziekteverzorgingssysteem en we moeten vooral niet aan het huidige ziekteverzekeringssysteem gaan prutsen, want dan gaan bureaucraten je behandeling afkeuren -- iets wat nu gebeurd door onderbetaalde mensen in hokjes bij een verzekeringsmaatschappij in de kelder; Obama is niet in de VS geboren, enz., enz., enz) klakkeloos overneemt.

En zelfs vrijheid van meningsuiting heeft zijn grenzen. Mag je bijvoorbeeld brand roepen in een volle bioscoop als er geen brand is?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Vind het weer knap dat mensen precies weten waar je je info vandaan haalt terwijl je geen bron noemt? Als je even Googled zul je diverse berichten tegenkomen zoals

http://www.foxnews.com/story/0,2933,522659,00.html

Maar Fox is natuurlijk hetzelfde als Limbaugh, erg onbetrouwbaar :roll:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Een klok die stilstaat geeft twee keer per dag precies de juiste tijd aan (en is dus nauwkeuriger dan een klok die 2 minuten achter loopt, want die geeft nooit de juiste tijd aan!)

Zelfs Fox heeft het dus wel eens bij het rechte eind. Maar is te vaak op leugens, of achterhouden van informatie te betrappen, door bijvoorbeeld alleen de zin van Obama te citeren waarin hij kritiek heeft op de VS, maar de volgende zin, waarin hij Europa/Moslims bekritiseert wegens ongenuanceerd anti-Amerikanisme houding, weg te laten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Heb je volledig gelijk in en daarom probeer ik info te halen uit diverse kanten, krijg je als je een rechtse Anarchist bent :shock: Jij luistert blijkbaar ook regelmatig naar Limbaugh want je citeert hem graag, maar ook hij heeft vaak gelijk, net als Obama. Vind dat als je niet naar beiden kampen luistert je een totaal vertekend beeld krijgt want ook vanuit Obama kant word steeds meer achtergehouden, ook Liberalen beginnen nu vragen te stellen waar de beloofde Transparancy is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer