Bandido schreef:Ik weet niet of je weleens in downtown Atlanta of Boston hebt gereden, maar dat is nog erger dan in NL. Daarbuiten is het beter, maar dat is in NL buiten de Randstad ook zo. Als ik in Friesland rijd vind ik mensen ook al stukken beleefder en geduldiger.
Heb een jaar in een klein dorpje gewoond in het Groen Hart van Nederland met een zebra pad voor de Coop supermarkt. Oversteken was gevaarlijker dan parachute springen
Dat 'first come, first serve' op de kruisingen gaat in NL inderdaad echt nooit werken dankzij onze, door onze belachelijke bevolkingsdichtheid veroorzaakte, k*t-mentaliteit.
De regels die ik gelijk zou overnemen: vrachtwagens mogen niet op de linkerrijbaan! Echt hoe irritant is het op die nederlandse tweebaanssnelweggetjes (bijna allemaal) als 2 vrachtwagens elkaar inhalen met 1 km/h verschil.
En de ander: littering? €500 fine!
Nog even over dat rechtsafslaan bij rood licht: dat is echt geniaal! UPS heeft een routeplanner die rekening houdt, door een tijdbonus te geven voor rechtsaf slaan boven linksaf slaan, met de right turn on red. Ook de emergency services maken hier gebruik van.
Nog even over dat rechtsafslaan bij rood licht: dat is echt geniaal! UPS heeft een routeplanner die rekening houdt, door een tijdbonus te geven voor rechtsaf slaan boven linksaf slaan, met de right turn on red. Ook de emergency services maken hier gebruik van.
Rechtsafslaan kan gevaarlijke situaties opleveren, vooral rond de scholen. Regelmatig zie ik toch weer een auto afslaan, terwijl er kinderen oversteken. Ook sommige Amerikanen, net als een aantal Nederlanders, menen dat zij de enige weggebuikers zijn. Misschien is dat iets in Florida, maar ik zie het helaas regelmatig gebeuren als ik Ruby naar school breng. Ik laat haar niet op de fiets gaan, ivm het rijgedrag van sommigen hier.
Hier in Rhode Island en Connecticut gaat het ook allemaal vrij soepel. Ik ben nog niet zo lang in dit land, en moet nog steeds een beetje wennen aan de regels. De "first come first serve" situatie vindt ik een bijzonder lastige, zeker als je in de buurt van een winkelcentrum bent waar een hoop auto's rijden. De Keep Your Lane vindt ik erg irritant, zeker omdat we hier niet veel wegen hebben die meer dan 2 banen hebben. Bovendien is deze regel hier officieel ook niet van kracht geloof ik. De Right On Red is inderdaad geniaal.
Die kruispuntjes waar iedere richting een stopbord heeft, vindt ik ook vreemd. Het werkt, want iedereen rijdt erg rustig. Maar ALS er een keer iets gebeurt dan zal het een stukje moeilijker zijn om een schuldige aan te wijzen.
Nederland heeft veel meer regeltjes, maar ook veel meer weggebruikers per vierkante meter wegoppervlak. Er zijn dan nu eenmaal regels nodig. Naar mijn mening niet zo zeer om ongelukken te voorkomen, maar meer om tijdens een ongeluk een zondebok/schuldige/veroorzaker aan te kunnen wijzen.
De straatverboden, trespassing genoemd, net zo streng aanpakken als zoals het in Florida gebeurt. Mijn schoonouders trespassen weleens figuren van hun appartmenten en als die daadwerkelijk weer terugkeren op het terrein, dan gaan ze 30 dagen de bak in. Dat zou misschien kunnen helpen tegen bepaalde randfiguren in Nederland.
Rechtsafslaan kan gevaarlijke situaties opleveren, vooral rond de scholen. Regelmatig zie ik toch weer een auto afslaan, terwijl er kinderen oversteken. Ook sommige Amerikanen, net als een aantal Nederlanders, menen dat zij de enige weggebuikers zijn. Misschien is dat iets in Florida, maar ik zie het helaas regelmatig gebeuren als ik Ruby naar school breng. Ik laat haar niet op de fiets gaan, ivm het rijgedrag van sommigen hier.
Hier in Denver zie je op verschillende kruispunten in de buurt van scholen borden hangen waarop staat "No right turn on red when children are present"...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Ik zat ook even verbaasd te kijken over het willen dat mensen net zo aardig in het verkeer zijn als in de VS. In Atlanta is dit inderdaad echt niet het geval. Waar ik woon zijn ze misschien wel iets minder agressief, maar er wordt echt zo verschrikelijk slecht opgelet. Vooral als ik fiets, dan merk ik dat. Een paar weken terug fietste ik aan de rechterkant van de weg, en werd ik bijna (echt op een haar na) geschept door een auto die van de andere kant kwam en de bocht te ruim nam...maar de man stopte dan wel weer om zijn excuses aan te bieden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
DixieChick schreef:In Atlanta is dit inderdaad echt niet het geval.
Nee, en je ook vooral niet laten verleiden tot het maken van ruzie op straat (sowieso nogal "ghetto" natuurlijk), je weet nooit of iemand een pistool of ander wapen bij zich heeft.
Bandido schreef:Ik weet niet of je weleens in downtown Atlanta of Boston hebt gereden, maar dat is nog erger dan in NL. Daarbuiten is het beter, maar dat is in NL buiten de Randstad ook zo. Als ik in Friesland rijd vind ik mensen ook al stukken beleefder en geduldiger.
Heb een jaar in een klein dorpje gewoond in het Groen Hart van Nederland met een zebra pad voor de Coop supermarkt. Oversteken was gevaarlijker dan parachute springen
Parachute springen is echter niet gevaarlijk! (ik heb 250 sprongen achter de rug...)
Bandido schreef:Nee, en je ook vooral niet laten verleiden tot het maken van ruzie op straat (sowieso nogal "ghetto" natuurlijk), je weet nooit of iemand een pistool of ander wapen bij zich heeft.
Denk dat dit overal op de wereld wel zo is. Ik hoorde in NL genoeg verhalen hierover :S
Aan de kant voor noodverkeer (ambulance, politie, brandweer) - ook voor tegenliggers. Toen ik vorig jaar even in NL was vond ik het heel raar dat hulpverleners geen vrij baan kregen.
ned in MO schreef:De meest achtelijke regel in Nederland is dat van rechts voorrang heeft.
Hier hebben zijstraten gewoon een stopbord
Helemaal mee eens!
Verder vind ik het een goed plan als de vrachtwagens ook gewoon 120 rijden
Rechtsaf slaan bij een rood stoplicht gaat ook goed hier in de USA dus waarom niet in NL, soms heel lang wachten terwijl je allang ziet dat er niets aan komt.
Sowieso vind ik dat de Amerikanen beter rijden dan Nederlanders
ned in MO schreef:De meest achtelijke regel in Nederland is dat van rechts voorrang heeft.
Hier hebben zijstraten gewoon een stopbord
Waarom geen voorrangsbord? Het is nogal dom om automobilisten te verplichten om volledig te stoppen als er geen verkeer is of als er tijd genoeg is om door te rijden. Bovendien zijn voorrangsborden veel beter voor het milieu (en mijn portemonnee).
Big Al schreef:Waarom geen voorrangsbord? Het is nogal dom om automobilisten te verplichten om volledig te stoppen als er geen verkeer is of als er tijd genoeg is om door te rijden. Bovendien zijn voorrangsborden veel beter voor het milieu (en mijn portemonnee).
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ken behoorlijk wat voorbeelden hier waar ze een stopbord hebben staan waar gewoon een voorrangsbord genoeg was geweest, helemaal omdat er genoeg overzicht is. Op die plaatsen stop ik zelf dus ook niet, ik kijk alleen of ik politie zie
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.