Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe verdelen ze de "tip" ?
-
EvdB
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Hoe verdelen ze de "tip" ?
Nog zo'n vraagje: In restaurants hebben de verschillende personeelsleden vaak hun eigen taak. De een zit in de bediening, de ander ruimt de tafel af en weer een ander komt de tafel schoonmaken. Opvallend is dat de tip op tafel altijd blijft liggen voor degene uit de bediening. Dat is natuurlijk ook degene met het directe klantenkontakt. Betekent dit dat de tafelopruimers en de tafelschoonmakers aan het eind van de dag op geen enkele manier meedelen in de tip?
Soms worden de tips verdeeld tussen all the employees.
Meestal niet en de waiteresses en waiters houden alles voor hun eigen.
De meeste tafelopruimers en tafelschoonmakers zijn immigranten of teenagers die krijgen meestal het minimum loon.
Als je hun een tip wil geven moet je het aan hun persoonlijk geven.
De tip dat op de tafel blijft liggen gaat naar de waiteresses en waiters.
Mijn eerste job in de US was een busboy and it really sucked.
Je werkt meestal 6 dagen per week,altijd evenings en op de weekends
De meeste tafelopruimers en tafelschoonmakers zijn immigranten of teenagers die krijgen meestal het minimum loon.
Grappig, niet mijn ervaring.marcuscj schreef:Soms worden de tips verdeeld tussen all the employees.
In NYC was mijn eerste baan als busboy (dit is nu iets van 15 jaar geleden); (degene die waters brengt en tafels schoonmaakt en water schenkt, etc.) Ik was toen illegaal en 17 jaar oud, ik kreeg 15% van elke waiter van hun tips, en de minimum loon die ik via een fake social security # kreeg. (waiters wage, at the time $2.99/hr).
Mijn ervaring met restaurants is dat de busboy 15% krijgt van alle waiters naast het minimum loon. Ik werkte vrijwillig 6 dagen per week (evenings en weekends omdat je meer geld verdiende).
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
Gee Xerxes,
Mijn eerste busboy baan was in NYC also.
Jij did beter dan ik.
Soms als de waiter een goede dag had kreeg ik een paar dollars.
Maar normaal gewoon minimum loon.
Ook was het in 1959,ik huurde een hotelkamer in Manhattan $18 per week,the subway tokens were 15 cents.
Those were the days my friend.
Jij did beter dan ik.
Ook was het in 1959,ik huurde een hotelkamer in Manhattan $18 per week,the subway tokens were 15 cents.
WOW!!!!!! Marcuscj, that's amazing, subway for 15 cents... AAAAAAAHHHHH!!!!marcuscj schreef:Gee Xerxes,
Jij did beter dan ik.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian