Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

McAttitude?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
TedjevanEs
Amerikakenner

McAttitude?

Bericht door TedjevanEs »

Onder het mom van (heel) klein leed, ben ik benieuwd of andere forrumers ook wel eens flauw worden van de Mac Donalds en dan met name het personeel.
Ik ben zowiezo geen voorstander van de Mac, maar met twee kids en het feit dat je er hier 1 op iedere hoek van de straat hebt, rij je ertoch wel eens langs voor een happy meal of een bakkie koffie...

Alleen overkomt het me regelmatig dat ik niet datgene krijg wat ik heb besteld...
Voorbeelden:
besteld, vanilla shake, gekregen strawberry
besteld sausage burrito, gekregen steak burrito (al 3x)
besteld regular coffee black, gekregen een bak koffie met zoveel suiker dat het glazuur spontaan van mijn tanden sprong...

Ook komt het regelmatig voor dat er geen smaak aan de soft drink zit, omdat de siroop op is waarschijnlijk, of wat het ook is dat ze in die fountain drinks stoppen.
Anyway als je er wat van zegt, krijg je hier in South Florida altijd een ongeintereseerde blik terug, het kan ze (personeel) vaak geen r33t schelen, ben ik nou de enige of hebben ander forumleden ook wel eens dit soort fastfood leed?

***changed the title van Mac naar Mc om verwarring te voorkomen :)
Laatst gewijzigd door TedjevanEs op 16 feb 2009, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: MacAttitude?

Bericht door FlipjeBTiel »

Onze uk is gelukkig nog te jong om gebrainwashed te zijn met "Happy Meals" reclame. :) Manager erbij roepen haalt ook niets uit?

Gr., Flipje
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ik moet toegeven dat ik slecht enkele keren Fastfoodleed heb meegemaakt.
Over het algemeen zijn de McEmployees, in iedergeval hier in NL, bij de Macs waar ik kom, wel redelijk snel, netjes en aardig.
Kan het mij in bijvoorbeeld Las Vegas (Ja, ik weet het, zoveel lekkere buffeten en ik ga naar de grote gele M) en in London wel anders herinneren.
Alsof ze het baantje opgedrongen kregen.

Alleen met het nabrengen wil het hier in NL wel eens misgaan.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Maar met het nabrengen is ook veel gesloemel, weet ik van vroeger :wink:
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Anyway als je er wat van zegt, krijg je hier in South Florida altijd een ongeintereseerde blik terug, het kan ze (personeel) vaak geen r33t schelen, ben ik nou de enige of hebben ander forumleden ook wel eens dit soort fastfood leed?
Ik weet van een vriendin dat ze terug ging met cola light die niet light bleek te zijn. Eerst beweerde de man achter de kassa dat wel light was, tot ze zei dat ze zelfs kon bewijzen dat het niet zo was.

Ze kreeg een grote mond, want wat maakt het nou uit, voor die ene keer. Ze moest het maar gewoon opdrinken, dat gezeur altijd. Nou was het de cola light van haar zoontje, met diabetes. Een druppel op de bloedglucosemeter is de simpelste manier om te zien of er wel of geen suiker in zit en haar zoon flipt echt uit van zo'n grote beker gewone cola. Het werd haar niet in dank afgenomen dat ze om die reden gewoon cola light eiste. Zo'n heisa om een colaatje ....

Wij halen weleens een Mac, vaak zit er wel wat fout tussen ja.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik moet zeggen dat ik precies om de redenen van TedjevanEs de Mc zowel hier in NL als in de VS zoveel mogelijk mijdt. Heel soms wil ik in de VS nog wel eens een Sausage Egg McMuffin halen, maar daar blijft het bij. Als ik echt zin heb in junkfood ga ik eerder naar Wendy's, Arby's of Tacobell. Op de een of andere manier wordt ik daar altijd veel beter geholpen..

Ik dacht trouwens toen ik de topic titel zag dat het over mijn favoriete computer ging ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

José schreef:
Alsof ze het baantje opgedrongen kregen.
Ik weet niet of het in Nederland nog zo is.
Onze dochter solliciteerde als meisje van 15/16 jaar voor een vakantiebaantje bij de Mac.
Werd ze niet aangenomen, want ze miste de Mac.Donalds uitstraling en ze kwam er te weinig.

Ik weet niet aan wat ze moeten voldoen in Amerika.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Clint schreef:Ik moet zeggen dat ik precies om de redenen van TedjevanEs de Mc zowel hier in NL als in de VS zoveel mogelijk mijdt. Heel soms wil ik in de VS nog wel eens een Sausage Egg McMuffin halen, maar daar blijft het bij. Als ik echt zin heb in junkfood ga ik eerder naar Wendy's, Arby's of Tacobell. Op de een of andere manier wordt ik daar altijd veel beter geholpen..

Ik dacht trouwens toen ik de topic titel zag dat het over mijn favoriete computer ging ;)
Dat dacht ik ook, hoeveel Mac gebruikers ofzo erwaren.
Welke Mac heb jij?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Offtopic: Macbook Pro Early 2008, jij?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Annie schreef:Onze dochter solliciteerde als meisje van 15/16 jaar voor een vakantiebaantje bij de Mac.
Werd ze niet aangenomen, want ze miste de Mac.Donalds uitstraling en ze kwam er te weinig.
Nou ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat de Mac.donalds uitstraling is :lol: (en of het wel prettig is als je die hebt)

Marjon
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Die uitleg heeft ze nooit gekregen, hoe een Mac Donalds medewerker eruit moet zien.
Dat ze er te weinig kwam, kon ik me nog iets bij voorstellen, het lag nou niet bepaald op de route, naar huis of school.
Maar dat dat de criteria is, is echt belachelijk.
Wij hebben er dan ook heel hard ommoeten lachen en als we nu een keer bij de Mac komen zoeken we nog steeds die uitstraling. :wink:
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik heb met de Mac hier niet zoveel problemen, daar kom ik alleen voor een McFlurry.

Waar ik wel een hekel aan heb, is de Burger King alhier. Achter de drivethru word ik altijd te woord gestaan door personen die het nederlands niet goed beheersen. Gevolg: tig keer herhalen, en dan alsnog de foute bestelling krijgen.

Gisteren wilden mijn kinderen een milkshake. In het winkelcentrum zat alleen een Burger King. Ik bestelde: een portie frietjes, 2 cola en 2 milkshakes. Kreeg ik te horen dat er "vandaag geen milkshakes waren". Da's jammer, zei ik, dan hoef ik de rest ook niet, we kwamen tenslotte voor de milkshakes. Blijft diegene aan mij vragen: wilt u hier opeten of meenemen, tot 3 keer aan toe!! Ik ben maar weggelopen...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: McAttitude?

Bericht door ned in MO »

Ik heb vroeger als student bij de mac gewerkt en altijd met veel plezier. Betaalde toen ook vrij goed voor een student 18 gulden per uur (we spreken nu 1992)
Hie in amerika is het inderdaad vaak huilen. Ben ook heel makkelijk met klagen. Weet toch dat ze je het altijd naar de zin maken. friet niet vers? te zout, broodje vis getoast ipv gestoomd?. gelijk om een manager vragen. Ze maken het altijd in orde. Als het gemiddelde personeel het vak frietbakker nooit zal ontstijgen en $7 per uur krijgt blijf je dit houden.
Of je moet $10 voor je value meal willen betalen.
flogolfex
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door flogolfex »

Ben zelf niet zo'n Mc fan, (Apple mac ligt anders, heb Macbook air and love it).
Als het jullie een troost mag zijn liggen de zaken bij Taco Bell niet anders hoor.
Ik heb er de gewoonte van gemaakt telkens ik take out haal om mijn take out zak
helemaal leeg te maken op de toonbank om te kontroleren of mijn bestelling juist is.
9 op 10 keer FOUT. Als je kinderen hebt die vegetarier zijn en je krijgt tacos met
beef of chicken mee heb ik er geen zin in om van huis terug naar het restaurant te
rijden om mijn beklag te gaan doen. mijn eten koud en de kids zonder eten, nee
dank U. :banghead:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik eet heel weinig fastfood of snacks omdat ik het te ongezond vind. Soms ontkom ook ik er niet aan als ik bv op het vliegveld van Atlanta ben. Daar is eenvoudigweg weinig "gezonds" te vinden en bestel ik bij de McDonald's of een andere keten een salade of broodje gegrillde kip. Ik vind de service bij geen van de ketens hier geweldig. Maar als ik dan bedenk dat ze hier dramatisch slecht verdienen, dan snap ik ook wel dat ze niet bepaald gelukkig zijn met hun baan. Vaak hebben ze er ook nog een baan bij om rond te kunnen komen. En het zijn -sorry dat ik het zeg- ook niet bepaald "rocket scientists", dus als je een vraag hebt over je bestelling, is de kans groot dat men je niet eens begrijpt.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Haha, ik heb als student ook bij de Mac gewerkt. Het betaalde destijds echt heel er goed, en wij hadden een leuk team (allemaal studenten). Hier in Georgia vind ik het kwaliteit van het personeel echt verschrikkelijk. Hier bij ons in het durp zijn het meestal high school studenten, waarvan je zou denken dat de "attitude" toch iets beter zou zijn dan iemand die dit als "levenswerk" doet, maar niet dus. Ik heb nou al een paar keer gehad dat ik een medewerker moet corrigeren, en daar hou ik normaal helemaal niet van. Ik vind dat zelf onacceptabel. Ik snap wel dat als je superweinig verdient, je misschien geen zin hebt om je best te doen...maar aan de andere kant, waarom niet? Waarom zou je niet je best doen ongeacht hoe veel of hoe weinig je verdient? ik heb een PhD, werk als fulltime tenure-track professor, maar verdien echt een armzalig loontje (welkom in de wereld van het onderwijs). Ik doe toch ook mijn best? Als je niet klantgericht kan zijn, of dat niet leuk vindt, dan ga je toch niet bij de Mac werken? Daar doe je jezelf ook geen plezier mee.
Maar goed, misschien ben ik iets te kort door de bocht (ben ziek en heb toch les staan geven, dan heb je even weinig medeleven met iedereen :) )
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Clint schreef:Offtopic: Macbook Pro Early 2008, jij?
Macbook Late 2008, 2.4GHZ, 2GB ram, 250GB, Unibody, nog op een forum?
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Toen we in 2007 in New York waren met onze 5 jongens zijn we ook eens in een Mac wat gaan bestellen.
Was gewoon hilarisch toen we het verschil zagen tussen wat we voor 7 personen bestelden en wat we kregen.
Betreffende (2) medewerkers waren volledig de kluts kwijt en n ongeveer 3x teruglopen kregen we uiteindelijk
wat we wilden hebben.
Uiteraard klopte van de rekening ook niets, maar aangezien het in ons voordeel was, zagen we dat maar als
compensatie voor de bar slechte service.
Je komt er met de jongens vaak niet onder uit, maar een Mc is zeker niet mijn keus!
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Wij komen heel zelden bij McDonalds (vanwege het niet echt al te gezonde karakter van hun eten :wink: ).
Ik moet zeggen dat de keren dat ik het hier haal, of tijdens een auto trip, ik altijd goed geholpen ben. Ik heb geloof ik een keertje meegemaakt dat we de frietjes niet kregen die we wel besteld en betaald hadden, en we kwamen er op de snelweg pas achter. Ben dus niet terug gegaan.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dus ook de MacDonalds is zo veranderlijk als het weer, dan weer goed, dan weer slecht. Op de ene locatie in Rotterdam waar ik weleens kom wordt je echt bar slecht geholpen, de andere locatie (drukke winkelstraat, veel antilliaanse en surinaamse medewerkers) is altijd goed, snel en ze hebben daar dikke lol met elkaar.

Ik verkies altijd de Mc boven andere fastfoodketens. Burgerking heeft smakeloze, slappe friet. Mijn ervaring met Wendy's op de luchthaven in Washington was ook niet bepaald om over naar huis te schrijven (en dat terwijl ik ontzettende honger had en nog een vlucht van 5 uur voor de boeg). De keren dat ik naar een Mc ging in de VS werd ik redelijk netjes geholpen.

Bij een Mc in Rdam ging ik eens wat bestellen. Liep er een heel klein, raar meisje in een shell-outfit rond. En die ging mijn bestelling opnemen :shock: . Bleek dus echt bij de Mc te werken. Ze keek me niet aan en zei niet eens: "Zegt u het maar" of iets dergelijks. Dus ik zei tegen haar dat ik dat een nogal onbeschofte manier vond om met klanten om te gaan. Reageerde ze trouwens ook niet op. Toen ik aan mijn tafeltje zat bleek mijn bakje friet nog niet voor de helft gevuld. Toen heb ik de manager erbij geroepen en uitgebreid geklaagd over dat kind. Ik hoopte echt dat ze haar baan kwijt zou raken, gemeen he! Er zijn vast een hoop scholieren die dat baantje graag willen hebben.....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer