Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

noodtoestand vanwege ijsstorm

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

noodtoestand vanwege ijsstorm

Bericht door ned in MO »

In Noord arkansas is geen stroom. we zitten midden in een grote ijsstorm (alweer) die oost noordoost trekt.
Dennis(webmaster) en petra krijgen of hebben hem ook. Maak je borst maar nat :wink:
In arkansas ligt al een inch en er komt nog een inch.Wij zitten 30 minuten noordelijker van het punt waar het ijs is. Daar is het heel erg.
Dit is dus ijzel. Sneeuw valt door een warme luchtlaag, wordt regen en bevriest zodra het in aanraking met de grond, bomen, electriciteit etc komt.
Deze bovengrondse leidingen knappen dan met als gevolg geen stroom.
Wij hebben relatief veel geluk tot dusver. We hebben wel wat ijzel gehad maar de rest is in de vorm van sleet aan het vallen. Sleet, hele kleine korreltjes ijs vallen uit de lucht en stuiteren wat rond en blijven dus niet aan bomen, leidingen etc hangen. Echter de grond wordt een solide ijsmassa en je huis verlaten is gekkenwerk, dus vandaag verstuur ik maar eens geen pakjes :oops: het is mijn leven niet waard. ook is mijn auto een ijsblok waar ik misschien niet eens inkom.
De ander staat wel droog binnen, maar ik heb teveel spullen in de garage zodat de mijne er niet bij past.
Daarom gaan we binnenkort ook wat groter wonen als het huis wil verkopen. :mrgreen:

Groetjes maar weer uit de ijsklomp die SW Missouri heet
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: noodtoestand vanwege ijsstorm

Bericht door FlipjeBTiel »

Hey, je hebt nog internet, dus zo erg kan het nog niet zijn. :)

Gr., Flipje
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Klopt, gelukkig wel. Verwarming doet het dus ook. Als de boel uitgaat heb ik een kerosine brander van 10000 BTU.
Hopelijk blijft het daarmee warm genoeg.
Vorig jaar heb ik uit armoe in mijn kantoor gekampeerd :roll:
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvoorn »

He Mark, heb je schaatsen daar want dat kan prima op met ijs bevroren straten.
Sterkte natuurlijk!
John
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Die liggen bij mijn ouders op zolder enne ik weet niet of het schaatsen van een helling nou zo verstandig is :lol:
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvoorn »

Tja op een helling wordt het lastig om weer naar boven te komen, daar denken wij platlanders niet aan. Gelukkig hebben we dit jaar voor het eerst weer eens de ijzers kunnen onderbinden en natuurtochtjes kunnen rijden. De verkoop van schaatsen was een gekke huis, was een prachtige periode als je ze had willen verkopen, tenminste als je ouder in Nederland wonen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier hebben we de eerste echte sneeuw van het seizoen. Het is al de hele maand flink koud, maar superdroog geweest. Vannacht komt er meer en er komt ook ijzel bovenop, maar gelukkig niet zoveel als in het zuiden! Sterkte, Mark!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Hier maken wij ons ook op voor het feest. Waarschijnlijk wordt het hier gelukkig geen ice maar alleen sneeuw. Ik zit nog een stuk noordelijker dan Petra, dat kan in dit geval dus positief zijn. De vorige ice storm heeft hier ook veel schade aangericht en daar zitten we echt niet op te wachten.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het eindresultaat: het meeste is sleet met een laagje van 5 cm sneeuw.
Morgen sleetje rijden met de kinderen. Moet ik wel eerst de auto zien te ontdooien :roll:
Hebben die hellingen tenminste toch nut :lol:

Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Niiiice...

Het lijkt erop alsof er een ijslaagje op zit, vóór het voorwiel richting bumper op het spatbord, onder de sneeuw, of is dat de reflectie op een "gewoon" natte bumper?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wow!

Ik denk dat wij hier sneeuw gaan krijgen dit jaar, ook al zou ik het echt geweldig vinden. Alleen al omdat we dan tenminste 1 dag eens niet midden in de nacht op zouden hoeven staan(ik ben een beetje moe vandaag)

Maar ik kan me voorstellen dat het niet zo leuk is..succes er mee!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dento schreef:Niiiice...

Het lijkt erop alsof er een ijslaagje op zit, vóór het voorwiel richting bumper op het spatbord, onder de sneeuw, of is dat de reflectie op een "gewoon" natte bumper?

Dat is inderdaad ijs.Het was toen -12 C dus water is onmogelijk :mrgreen: Dus eerst ijs, toen sleet en daarna sneeuw. De sleet laag is erg dik, zo'n 5 cm I.n Arkansas is het echt heel erg. Een kwart miljoen huishoudens zonder stroom.
Ze hebben daar dezelfde situatie als wij in 2007. Staat ook nog wel ergens een post van
Mijn auto kreeg ik gelukkig open aan de bestuurderskant en die staat warm te draaien zodat ik weg kan.
Mijn vrouw is net vertrokken maar kwam eerst de driveway niet uit. Deze is ong 100m lang en het laatste stukje gaat omhoog. Met een flink vaartje heb ik hem uiteindelijk op de weg gekregen.
Bij mijn auto heb ik gisteren al een keer voorgekrabd en dat hielp (tot de ijskrabber brak :lol: )
Ik heb 4x4 maar mijn banden zijn bijna aan vervanging toe. Had beter vorige week nieuwe kunnen kopen :oops:

Vanochtend. De auto is een beetje ontdooid

Afbeelding

De drive way. Met de voorwielaangedreven auto van mijn vrouw best wel een uitdaging maar hij is er dus uitgekomen.

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De scholen zijn hier vandaag dicht. We hebben vijf cm sneeuw met daarop een laag ijs. Het ijzelt nog steeds. Het ziet er wel mooi uit buiten. Even gauw van binnen uit een paar foto's genomen, want ik ben als de dood voor gladheid:
Afbeelding

De stoep en oprit zijn een laag ijs, daar zullen we straks aan moeten, willen we vandaag nog ergens komen

Afbeelding

Sneeuw met een laag ijs

Afbeelding

Ricks auto, dat wordt krabben straks!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ha ha dat lijkt op die van mij. Ik heb alleen wat meer gehad geloof ik. De pegels zijn een stukkie langer.
Gewoon motor aanzetten. Ontdooit het vanzelf.
Zulk ijs krabben is zwaar werk. Vandaar dat mijn krabber het niet overleefde :lol:
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Jeetje, dat ziet er allemaal heavy uit.
Voor ons ziet het er mooi uit, maar kan me voorstellen dat je er helemaal niet blij mee bent.
Succes met krabben en hopelijk mag het snel voorbij zijn !
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Winterstorm in Amerika (incl. foto's)

Bericht door Dennis »

In dit deel van Kentucky sneeuwde het gisteren eerst ca. 10 cm, waarna het overging in "freezing rain", regen die meteen aanvroor op het wegdek, de bomen, de sneeuw... alles. Daarna sneeuwde het vannacht nog eens 10 cm bij. Het gevolg: vele bomen die verijsd zijn en de druk niet meer aankonden, lieten hun takken vallen. Tijdens mijn wandeling met Cubbie hoorde ik geregeld gekraak en zag een paar grote takken naar beneden komen. (Ik heb me dan ook verre gehouden van de bomen.) Voor het eerst hadden ze zelfs iedereen op het werk wegens het weer vrij gegeven - dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Hier in Louisville is het een half uurtje geleden gestopt met sneeuwen en ik heb daarna in mijn straat een paar foto's genomen.
Bijlagen
P1010955.JPG
P1010954.JPG
P1010951.JPG
P1010950.JPG
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Winterstorm in Amerika (incl. foto's)

Bericht door nieuwenoord »

Indrukwekkende foto's! Ik ben heel blij dat het hier lekker droog vriesweer is, wat een ellende moet dat zijn bij jullie. Ik heb inmiddels de foto's van Mark en Petra ook gezien, brrr.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wauw, dat is inderdaad niet leuk meer, hier gelukkig alleen maar sneeuw.
Sterkte en kijk goed uit als je toch op pad moet!
Afbeelding
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Rick deed zijn achterklep open en kreeg een lading ijs in de achterbak. Ik zal maar niet herhalen, wat er uit zijn mond kwam :lol: . Ik heb net een uur en een kwartier ijs staan hakken van de stoep en oprit, er ligt ongeveer een centimeter op. Wat een werk, zeg! Ik heb wat paadjes gebaand en het daarna opgegeven. Geef mij maar sneeuw! Ik zal later nog wat meer foto's plaatsen.
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Applejuice »

Hier in Delaware ligt een laagje sneeuw/ijs van zo'n 5 cm, and guess what? De scholen zijn dicht. Ik vind het wel begrijpelijk hoor, want voor de bussen is het wel lastig. Maar toch ik vind het ergens ook wel een beetje overdreven ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer