Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Blu Ray: regiovrij? / Ebay
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Blu Ray: regiovrij? / Ebay
Weet iemand dat -naar analogie met de DVD's- Blu Ray disks regiogebonden zijn?
We kregen een eBay geschenkbon van $75. Niet echt handig, want we vonden al wel wat, maar dan wordt het niet verscheept naar Europa. En als ze dat al doen, dan moeten we mogelijk nog importtaxen gaan betalen ook.
Maar we zouden er wat Blu Ray disks voor willen kopen, vandaar mijn vraag over regiogebonden of niet...
We kregen een eBay geschenkbon van $75. Niet echt handig, want we vonden al wel wat, maar dan wordt het niet verscheept naar Europa. En als ze dat al doen, dan moeten we mogelijk nog importtaxen gaan betalen ook.
Maar we zouden er wat Blu Ray disks voor willen kopen, vandaar mijn vraag over regiogebonden of niet...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Re: Blue Ray: regiovrij? / Ebay
Ja en nee..
Lees dit maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_ray_disc#Region_codes
Lees dit maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_ray_disc#Region_codes
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hm, dat moeten we dus een verder bekijken.
We hebben geen ervaring met eBay, maar ik veronderstel dat je, als je een eBay Gift Certificate (via PayPall) hebt in dollars, dat je dan niet ergens in Europa iets kan kopen in euro's? Of kan je dat bedrag automatisch om laten zetten of zo?
We hebben geen ervaring met eBay, maar ik veronderstel dat je, als je een eBay Gift Certificate (via PayPall) hebt in dollars, dat je dan niet ergens in Europa iets kan kopen in euro's? Of kan je dat bedrag automatisch om laten zetten of zo?
Elke
Als het goed is rekent eBay het automatisch om. Als ik bv iets uit de VS bestel, komt er meestal ook naast te staan wat de kosten in Euro's zijn (of een benadering daarvan). Ik zou het dus gewoon proberen, of als je het niet helemaal vertrouwt kan je even een mailtje sturen aan eBay, of op hun forum kijken, lijkt me niet dat je de eerste bent die zich dit afvraagt 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Blu Ray: regiovrij? / Ebay
Grrr…. ik vind dit niet leuk meer…
We hebben dus een gift certificate in US$ voor eBay.com
Maar als ik daar naar de Terms & Conditions kijk, dan lees ik dit:
Iemand hier ervaring mee? Want dit wil dus zeggen dat ik niet eens iets kan kopen, aangezien ik geen inwoner van de US of Canada bent?
We hebben dus een gift certificate in US$ voor eBay.com
Maar als ik daar naar de Terms & Conditions kijk, dan lees ik dit:
Zie https://giftcertificates.ebay.com/terms.htmlAdditional Terms
(knip)
eBay Gift Certificates may be purchased or redeemed by residents of the United States or Canada only.
Iemand hier ervaring mee? Want dit wil dus zeggen dat ik niet eens iets kan kopen, aangezien ik geen inwoner van de US of Canada bent?
Elke
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Geen ervaring mee!
Maar anders moet je vragen of iemand het voor jou 'besteld' en opstuurt, kost je wel wat meer maja...
ik ben binnenkort ook tijdelijk woonachtig in Canada, dus als het niet te groot is.....
Maar anders moet je vragen of iemand het voor jou 'besteld' en opstuurt, kost je wel wat meer maja...
ik ben binnenkort ook tijdelijk woonachtig in Canada, dus als het niet te groot is.....

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Elke, het is nu al wel enkele jaren geleden, maar toen verkocht ik nav onze verhuis veel op ebay.
Maar ik heb in Belgie nog niet gehoord over zo'n tegoedbon. Heb je m hier gekregen?
Als het via pay pall gaat, kan je na het aanmaken van een account normaal je bedrag op die account laten zetten en dan je aankoop via paypall betalen. Maar ik weet dus niet of het geldt binnen Belgie. Als je je vraag aan ebay stelt, krijg je wel heel snel antwoord!
Carine
Maar ik heb in Belgie nog niet gehoord over zo'n tegoedbon. Heb je m hier gekregen?
Als het via pay pall gaat, kan je na het aanmaken van een account normaal je bedrag op die account laten zetten en dan je aankoop via paypall betalen. Maar ik weet dus niet of het geldt binnen Belgie. Als je je vraag aan ebay stelt, krijg je wel heel snel antwoord!
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
't Is een Paypal gift certificate expliciet voor eBay.com en ik kreeg dit van een Amerikaan als cadeautje.
Ondertussen benaderde ik een aantal verkopers, maar ofwel zijn het Amerikanen die niet verschepen naar Europa,
ofwel zijn het Europeanen die niet in dollars betaald willen worden.
Verder is het ook zo dat, indien ik het uit de US laat komen, wij ook nog eens importtaxen moeten betalen. Ik denk dat ik dus de bon beter laat voor wat het is, want als ik ook nog verzendkosten en die taxen moet betalen, dan kan ik het evengoed hier kopen.
Of ik kan eens vragen of hij dat gewoon kan terugtrekken, en omzetten naar bv. Amazon.com. Daar koop ik regelmatig (boeken), en verschepen is geen probleem. Alsook betalen in dollars.
Ondertussen benaderde ik een aantal verkopers, maar ofwel zijn het Amerikanen die niet verschepen naar Europa,
ofwel zijn het Europeanen die niet in dollars betaald willen worden.
Verder is het ook zo dat, indien ik het uit de US laat komen, wij ook nog eens importtaxen moeten betalen. Ik denk dat ik dus de bon beter laat voor wat het is, want als ik ook nog verzendkosten en die taxen moet betalen, dan kan ik het evengoed hier kopen.
Of ik kan eens vragen of hij dat gewoon kan terugtrekken, en omzetten naar bv. Amazon.com. Daar koop ik regelmatig (boeken), en verschepen is geen probleem. Alsook betalen in dollars.
Elke
Heb je al eens op het ebay.be forum eens gaan kijken.
Mss weten de gebruikers daar wel meer raad.
http://forums-benl.ebay.be//forum.jspa? ... 5&start=40

Mss weten de gebruikers daar wel meer raad.
http://forums-benl.ebay.be//forum.jspa? ... 5&start=40
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de tip!
Elke
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is in ieder geval geen oplichting, het komt van een vriend (ik sprak hem vandaag nog) die zelf ook een winkel runt op eBay.
Elke