Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse wandcontactdoos

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ejb
Amerika-ontdekker

Bericht door ejb »

De 30 in NEMA 6-30 betekent een 208 (of 240) Volt en 30 Ampere circuit. Dat is niet iets wat je een een huis thuin en keuken converter steekt.
Vincent Morit
Amerikafan

Re: Amerikaanse wandcontactdoos

Bericht door Vincent Morit »

Kan ik moeiteloos mijn camera en laptop opladen in Amerika met een verloopstekker van europees naar amerikaans, of heb ik daar ook een transfo voor nodig??
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk even op de voeding van het apparaat. Als daar zoiets opstaat als: 110 - 230 Volt / 50 - 60 Hz, dan moet het lukken.
In de VS heeft men namelijk 110 volt spanning.

Het kan handig zijn om een verdeeldoos mee te nemen, waarop je meerdere apparaten kan aansluiten. Zo heb je maar 1 verloopstekker nodig.
Of als je handig bent, neem een verdeeldoos mee naar de VS, koop daar een Amerikaanse stekker (bijv. bij de Wal*mart), die je aan de verdeeldoos kan zetten en dan heb je daar ook geen verloopstekker meer voor nodig. Denk wel aan eventueel gereedschap mee te nemen of daar aan te schaffen (kniptangetje of schaar/mesje/schroevendraaiertje).
Altijd handig om in ieder geval wel een verloopstekker mee te nemen. Het kan best eens zijn, dat je wilt laptoopen op een andere plaats, dan dat je apparatuur/batterijen wilt opladen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

markro schreef:In de VS heeft men namelijk 110 volt spanning.
ook 220v, met weer aparte stekkers voor 220v 30amp and 220v 50amp. Maar da's off topic :D.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ja, dat is mij wel bekend. Maar dat is niet de spanning waar je in principe als toerist mee te maken krijgt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer