Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Money money money

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
MissJersey
Amerika-newbie

Money money money

Bericht door MissJersey »

Hallo USA-lovers,

Ik wil even jullie mening. Ik ga over een aantal dagen naar NY. Ik blijf daar een week en heb hiervoor 1000 euro gespaard.
Mijn vraag is:
Zal ik het hele bedrag hier in NL omwisselen? Hoorde over voordelig wisselen ergens bij het damrak in Amsterdam en dat je als je wat gaat wisselen bij het GWK een soort voucher kunt vragen, die je dan de volgende keer dat je gaat wisselen kunt geven en zo meer voordeel op doet.
Of zal ik het bedrag op mijn rekening storten en daar elke keer pinnen? Dit kan op de plaatsen waar ik heb gepint de vorige keren in NY tot $250.
Er zullen vast meer topics hierover zijn, maar kon ze niet vinden.

Tips, meningen, links etc zijn van hartewelkom
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Money money money

Bericht door FlipjeBTiel »

Probleem met pinnen is dat sommige banken (hier danwel je eigen bank thuis) naast een normale spread op de wisselkoers ook een extra bedragje in rekening brengen. Wat je eigen bank rekent kun je vragen, en hier is het dan opletten dat je een automaat kiest van een grote bank (rekenen typisch niet meer dan $1 per transactie).

Een ander alternatief is het gebruik van een credit card: goede wisselkoers en je loopt niet met veel geld op zak.

Gr., Flipje
MissJersey
Amerika-newbie

Ja inderdaad.... Maar helaas ben ik niet het bezit van een creditcard.
Dat moet ik zeker aanvragen, maar ben ik nu te laat voor helaas
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een andere mogelijkheid is om een cash back vragen als je in een winkel je boodschappen betaald, dit kan van $ 20 tot $ 100 even afhankelijk van de winkel.
Vraag bij grote bedragen wel om small bills anders heb je kans dat je een biljet van $ 100 in je handen gedrukt krijgt of vraag om maximaal $ 80 op dan heb je dat probleem niet.
Van te voren wisselen in Nederland of in Amerika kost je altijd (onnodig) veel geld.
MissJersey
Amerika-newbie

Rob schreef:Een andere mogelijkheid is om een cash back vragen als je in een winkel je boodschappen betaald, dit kan van $ 20 tot $ 100 even afhankelijk van de winkel.
Vraag bij grote bedragen wel om small bills anders heb je kans dat je een biljet van $ 100 in je handen gedrukt krijgt of vraag om maximaal $ 80 op dan heb je dat probleem niet.
Van te voren wisselen in Nederland of in Amerika kost je altijd (onnodig) veel geld.
En bij "cash back" betaal ik geen extra kosten??
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je betaald de kosten die aan een normale pintransactie zitten meer niet.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer