Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikanen aan de telefoon

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
LittlePhoenix
Amerika-expert

Amerikanen aan de telefoon

Bericht door LittlePhoenix »

Ligt het aan mij of praten de meeste Amerikanen niet zo duidelijk aan de telefoon?

Moest een afspraak met de dokter maken voor m'n dochter en ik moest de dame wel 3 keer vragen of ze iets wilde herhalen.
Vind het ook elke keer vervelend om ze te bellen want allebei de dames aan de balie zijn moeilijk te verstaan en de ene is hartstikke ongeduldig. Gelukkig had ik vandaag de vriendelijke aan de lijn.

En met een vriendin heb ik hetzelfde probleem, aan de telefoon kan ik haar niet echt makkelijk begrijpen terwijl ik daar in real life weinig moeite mee heb. Dan zitten we juist veel te lang te kletsen en minstens 1 keer per week eten we iets simpels uit een pakje omdat ik te lang ben blijven kletsen en geen tijd meer heb om fatsoenlijk te koken :oops: .

Iets via de telefoon regelen vind ik vaak een hele opgave en ik ben elke keer weer blij als het gelukt is. Maar ja, kan moeilijk alles aan m'n man overlaten. Hij heeft trouwens hetzelfde probleem maar hij zit er minder mee. Ik zit er soms wel mee, voel me dan zo'n niet aangepaste buitenlander.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Amerikanen aan de telefoon

Bericht door Petra/VS »

Kan het zijn, omdat je het Britse Engels gewend bent te horen? Ik heb er zelf namelijk absoluut geen problemen mee, maar in het begin hier wel (en mijn baan was nog wel telefoonwerk :oops: ). In persoon is dat om de een of andere reden makkelijker, dan aan de telefoon. Ook zijn er natuurlijk heel wat accenten, waar wat tijd overheen gaat om die makkelijk te verstaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wat mij opviel is dat veel mensen de telefoon klem zetten tussen schouder en hoofd om zo de handen vrij te hebben, dat kan ook een reden zijn dat men slecht(er) te verstaan is.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Met de meeste mensen heb ik geen moeite aan de telefoon. Met met gastdochter had ik de grootste moeite vanwege het accent. Met mijn kinderen, vooral de oudste heb ik moeite omdat hij zo ontzettend mompelt. Ik vindt het ook wel verschil maken om naar iemand aan de telefoon te luisteren of in het echt. In het echt heb je er toch de lichaamstaal bij en vindt ik het gemakkelijker te verstaan.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bel je mobiel, of bel je met een vaste lijn?

Wat mij tot nu toe is opgevallen is de veel mindere geluidskwaliteit van gesprekken via de mobiele telefoons hier. Vast naar vast is geen probleem, maar vast of mobiel naar mobiel is echt kwalitatief minder dan we in Nederland gewend zijn.

Ik heb nu een aantal voicemail berichten gehad, waarbij het gewoon bijna niet te verstaan was wie er nu belde - heel leuk als je terugbelt voor een sollicitatiegesprek, denkt dat je Lynette terug moet bellen, een Michelle aan de lijn krijgt, jij naar Lynette vraagt, en Michelle vervolgens degene blijkt te zijn die je heeft gebeld. We hebben met drie mensen de voicemail afgeluisterd, en alledrie hoorden we Lynette.

Nu is dat natuurlijk uitzonderlijk, en in theorie kan dat ook in Nederland gebeuren, maar het is echt opvallend hoeveel minder de kwaliteit van een gesprek is...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Soms moet je ook heel erg wennen aan het lokale accent. Manlief en ik hadden dat allebei toen we naar Georgia verhuisden. Ik ben toch echt plat Texaans en dat verschrikkelijk noordoostelijke accent gewend, maar wat sommige mensen hier praten is echt "som'thin' diff'ren". Sommige mensen doen hun mond amper open als ze praten, en praten en heel erg lijzig, en met een zwaar zuiderlijk accent..dan wordt het soms nog wel eens lastig te verstaan. Ik heb nu nog steeds dat er een man van facilities management op het werk is die ik echt voor geen meter kan verstaan (denk boomhauer uit "King of the Hill"), maar gelukkig hebben Amerikaanse collega's dat ook:)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Een beetje zoals dit bedoel je?

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ha Ha dat is een leuke commercial :lol:
Ik zit nu al een paar weken in Schotland voor een cursus ( in het weekend ben ik thuis ), en dat Schotse accent is ook vrij moeilijk te volgen.
Crisis ? What Crisis ?
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

In het begin kon ik mensen aan de telefoon ook niet zo goed volgen,dat komt omdat ze hier in New Jersey zo snel en gehaast praten :wink: maar ben er nu wel aan gewend.
Manlief en ik hadden dat allebei toen we naar Georgia verhuisden. maar wat sommige mensen hier praten is echt "som'thin' diff'ren".
Dat komt me wel bekend voor,een kennis van ons komt uit het zuiden van Georgia (hij woont nu in Bucks County PA) en hij praat ook met zo'n zwaar southern accent en ik moet altijd goed luisteren om hem te verstaan :wink:
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer