Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hurricane and tornado season... wie heeft er last van!!!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: hurricane and tornado season... wie heeft er last van!!!
Tjonge, wat een ravage, veel sterkte met het opruimen.
Trouwens, zo'n donkergroen zwembad komt me wel bekend voor hoor, dat hebben wij regelmatig gehad na stevig onweer. Raar verschijnsel vind ik dat altijd weer ...
Trouwens, zo'n donkergroen zwembad komt me wel bekend voor hoor, dat hebben wij regelmatig gehad na stevig onweer. Raar verschijnsel vind ik dat altijd weer ...
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Het opruimen is inmiddels bijna gedaan. Gewoon wat chemicaliën in het zwembad. Helaas is nu onze voorraad op en is er nog bijna geen winkel open. Dat is het ergste en denk ik ook hetgene waar mensen niet bij stil staan. Vandaag waren er urenlange files voor de tankstations die open waren. Sommige supermarkten hebben een generator en daar kun je dan nog wat voedsel krijgen, maar veel is het niet en de rijen zijn lang en slopend. Ik heb vanochtend alle diepvriesinhoud weg kunnen gooien, omdat alles ontdooid was door de stroomuitval. Hoe hou je dan een gezin met 5 mensen toch draaiende? Ik heb denk ik nog voor een dag of 3 genoeg eten, al zijn de eieren en de melk inmiddels op en dat kunnen we ook nog niet krijgen. Ga je naar de winkel en haal je alvast wat voorraad? Of laat je de mensen die nu al niks meer te eten hebben eerst inkopen doen en zing je het nog wel een dagje of wat uit? Dat zijn keuzes die ik nu moet maken.
Ik hoop maar dat de winkels snel stroom krijgen en dat ze weer bevoorraad kunnen worden.
Een groen zwembad is geen schoonheid, maar ook zeker geen eerste prioriteit op dit moment
.
Ik hoop maar dat de winkels snel stroom krijgen en dat ze weer bevoorraad kunnen worden.
Een groen zwembad is geen schoonheid, maar ook zeker geen eerste prioriteit op dit moment

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik weet dat het zwembad niet het belangrijkst is hoor. En ik herken een klein beetje het gevoel van de lege winkels en de verlatenheid van de evacuatie die wij in 1995 meemaakten. Dat zwembad komt wel 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
nou ben ik bezig met mijn PWS (ProfielWerkStuk) voor school,en ik doe 'em over het hurricane season,nou is een van mijn grootste vragen: wat word er nou qua voorbereidingen getroffen door de overheid (en dan bedoel ik: wat doet de lokale gemeente? wat doet de staat? en wat doet Washington D.C. ?).
worden er evacuaties aangeraden en gedaan,of moet de bevolking het zelf uitzoeken?
hoe zit het met waarschuwingen etc?
(NOTE: indien de mods liever zien dat dit apart gaat van de progress van het hurricane season,by all means...split dit maar tot een nieuw topic)
worden er evacuaties aangeraden en gedaan,of moet de bevolking het zelf uitzoeken?
hoe zit het met waarschuwingen etc?
(NOTE: indien de mods liever zien dat dit apart gaat van de progress van het hurricane season,by all means...split dit maar tot een nieuw topic)
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
-
- Amerika-ontdekker
:bump:
mijn excuses voor de brutaliteit van het dubbelposten,maar ik zou heel graag willen weten of er neder-amerikanen zijn die mij een uniek perspectief kunnen bieden van hoe de overheid de veiligheid van de burgers regelt tijdens het hurricane season
mijn excuses voor de brutaliteit van het dubbelposten,maar ik zou heel graag willen weten of er neder-amerikanen zijn die mij een uniek perspectief kunnen bieden van hoe de overheid de veiligheid van de burgers regelt tijdens het hurricane season

2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien kan je hier vinden wat je zoekt:
http://www.nhc.noaa.gov/
http://www.aoml.noaa.gov/hrd/links.html (zie vooral Local Government Hurricane Links )
Edit: ook nog dit:
http://www.hurricane.alabama.gov/
http://www.usa.gov/Citizen/Topics/Publi ... very.shtml
http://www.nhc.noaa.gov/
http://www.aoml.noaa.gov/hrd/links.html (zie vooral Local Government Hurricane Links )
Edit: ook nog dit:
http://www.hurricane.alabama.gov/
http://www.usa.gov/Citizen/Topics/Publi ... very.shtml
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik wil wel even reageren op de vraag betreffende de betrokkenheid van de overheid bij de veiligheid van de bevolking tijdens huuricane season. Ik woon in Clermont, Florida en kan dus wel uit ervaring getuigen.
1) Voor het begin van het H-season worden er lokale "expo's" georganiseerd waar alle betrokken instellingen betrokken zijn. Brandweer, politie, rode kruis, lokale tv en FEMA (Federal Emergency Management Agency) geven lezingen en verspreiden brochures met wat je kan doen om je voor te bereiden.
2) Alle nationale TV zenders hebben lokale vertegenwoordiging, deze lokale zenders houden de kijkers up to date omtrent de evolutie van een storm. Dat begint voor de kust van Afrika als een storm of tropical depression. Wij zijn dus meer dan een week op voorhand op de hoogte van ontwikkelingen in de tropics.
3) Onze lokale nieuwszender geeft om 21' en 51' van ieder uur een uitgebreid Tropical weather bulletin.
4) In je overlevingspakket hoort een weatherradio thuis, deze kan werken op batterijen of met een opwindsysteem, zodanig dat je tijdens een mogelijke stroomuitval toch op de hoogte kan blijven van de situatie.
5) Iedere stad of gemeente heeft minstens 1 gratis shelter waar je terechtkan als je niet in je huis kan blijven; vb als je in een trailer woont. Je wordt wel verondersteld van je eigen hoofdkussen en slaapzak of deken mee te brengen alsook de nodige toestanden om in je persoonlijk hygiene te voorzien.
6) Als allerlaatste maatregel is er uiteraard de politie die laat weten of en wanneer je VERPLICHT moet evacueren.
Ik heb waarschijnlijk een aantal zaken vergeten, indien je nog vragen hebt stuur je maar een PBtje.
Ik ben graag bereid een hurricane preparedness folder op te sturen indien je dat wenst.
Nog 3 weken en dan hebben we weer een season achter de rug. :welcome:
1) Voor het begin van het H-season worden er lokale "expo's" georganiseerd waar alle betrokken instellingen betrokken zijn. Brandweer, politie, rode kruis, lokale tv en FEMA (Federal Emergency Management Agency) geven lezingen en verspreiden brochures met wat je kan doen om je voor te bereiden.
2) Alle nationale TV zenders hebben lokale vertegenwoordiging, deze lokale zenders houden de kijkers up to date omtrent de evolutie van een storm. Dat begint voor de kust van Afrika als een storm of tropical depression. Wij zijn dus meer dan een week op voorhand op de hoogte van ontwikkelingen in de tropics.
3) Onze lokale nieuwszender geeft om 21' en 51' van ieder uur een uitgebreid Tropical weather bulletin.
4) In je overlevingspakket hoort een weatherradio thuis, deze kan werken op batterijen of met een opwindsysteem, zodanig dat je tijdens een mogelijke stroomuitval toch op de hoogte kan blijven van de situatie.
5) Iedere stad of gemeente heeft minstens 1 gratis shelter waar je terechtkan als je niet in je huis kan blijven; vb als je in een trailer woont. Je wordt wel verondersteld van je eigen hoofdkussen en slaapzak of deken mee te brengen alsook de nodige toestanden om in je persoonlijk hygiene te voorzien.
6) Als allerlaatste maatregel is er uiteraard de politie die laat weten of en wanneer je VERPLICHT moet evacueren.
Ik heb waarschijnlijk een aantal zaken vergeten, indien je nog vragen hebt stuur je maar een PBtje.
Ik ben graag bereid een hurricane preparedness folder op te sturen indien je dat wenst.
Nog 3 weken en dan hebben we weer een season achter de rug. :welcome:
-
- Amerika-ontdekker
@ Flogoflex: precies wat ik zocht, PB-tje is onderweg
@ Kastelke: bedankt
zaten een paar links tussen die ik al had,maar hier en daar pik je er toch weer een hoop links uit 

@ Kastelke: bedankt

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht