Eenmaal in Amerika gaan we die $9000 uitgeven/terugwisselen tegen de koers van (bijvoorbeeld nu) 1,43 en krijgen we bijna 6300 euro terug op onze eurorekening ('winst' van 300 euro in 1 maand dus

Geen commissies...
Regels verschillen nu eenmaal per land. Hier in Nederland kun je niet contant dollars opnemen van je dollarrekening. Dat zal altijd moet d.m.v. verkoop van de dollars ten gunste van je Eurorekening moeten. Wel kun je er US$-travellercheques mee kopen waarbij de kosten ten laste van je Eurorekening gaan.Knabbeltje schreef:Vreemd want ik kan van mijn dollarrekening wel in dollars opnemen ,ik moet wel 14 dagen op voorhand doorgeven zodat ze dat bedrag in huis kunnen halen .Er zijn ook geen kosten aan verbonden .
Coyote schreef:Regels verschillen nu eenmaal per land. Hier in Nederland kun je niet contant dollars opnemen van je dollarrekening. Dat zal altijd moet d.m.v. verkoop van de dollars ten gunste van je Eurorekening moeten. Wel kun je er US$-travellercheques mee kopen waarbij de kosten ten laste van je Eurorekening gaan.Knabbeltje schreef:Vreemd want ik kan van mijn dollarrekening wel in dollars opnemen ,ik moet wel 14 dagen op voorhand doorgeven zodat ze dat bedrag in huis kunnen halen .Er zijn ook geen kosten aan verbonden .
Roland
Marjol schreef:Ik begin daar nu ook heel erg van te balen.. we gaan echt weer naar de 1,40 toe. Dat is toch meer dan 10 % minder wat je voor je euro's krijgt tov afgelopen juli.
niet te veel leedvermaak met de mensen die nog wel hun zuurverdiende eurootjes moeten wisselen voor hun usa-reis héPete.Z schreef:En de 1.39 is ook binnen. :dance: :dance:
pollyblue schreef:niet te veel leedvermaak met de mensen die nog wel hun zuurverdiende eurootjes moeten wisselen voor hun usa-reis héPete.Z schreef:En de 1.39 is ook binnen. :dance: :dance:
BronECB grijpt in met 36 miljard euro
De Europese Centrale Bank (ECB) is bereid in te grijpen op de Europese financiële markten als er problemen ontstaan door een eventueel faillissement van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers. Dat heeft de ECB vanochtend laten weten.
De bank meldde "bij te willen dragen aan een ordelijke situatie op de euro-valutamarkt".
De euro is de afgelopen uren, na de aankondiging van Lehman Brothers dat het uitstel van betaling heeft aangevraagd, sterk in waarde gestegen ten opzichte van de dollar. Ook de verruiming van de kredietfaciliteiten van de Federal Reserve, het stelsel van Amerikaanse centrale banken, drukte de waarde van de dollar.
De euro noteerde vanochtend 1,4310 dollar tegen 1,4175 dollar aan het slot van de Europese beurshandel vrijdag.
Update 13:14: De Europese Centrale Bank (ECB) en de Britse centrale Bank (BoE) hebben vandaag grote sommen in de geldmarkt gepompt om problemen als gevolg van een mogelijk faillissement van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers te voorkomen.
De ECB injecteerde 30 miljard euro in de markt. De BoE zette 5 miljard pond sterling, circa 6,3 miljard euro, in de geldmarkt. Eerder vandaag injecteerden de Amerikanen 70 miljard dollar in de markt, ruwweg 50 miljard euro.
Nee hoor het is hier echt wel het gesprek van de dag. Alle nieuwszenders hebben het erover en de dollar schiet als een olifant door de porseleins kast. Op 1 dag gaat ie zo 2 cent omhoog, weer 3 naar beneden en weer 2 omhoog etc etc.Knabbeltje schreef:Het leeft precies hier meer in het nieuws dan daar.
Op CNN vroeg men zich af ManU nu US Fed als shirt sponsor krijgt.Cave Creek 81 schreef:Moest wel lachen dat AIG in de problemen is gekomen,de meest waardeloze instelling die er bestaat......
Wat een waardeloos bedrijf
Failliet gaan per se is nooit het probleem (tenzij je aandeelhouder bent, maar wie dat nu nog is, is een speculant, en dat is nu eenmaal deel van het spel). Faillisement is in grote lijnen een gestructureerd en duidelijk process. Waar men zich zorgen over maakt, is de fall-out, omdat niet duidelijk is wat er nu precies op de boeken staat van de verschillende banken in termen van swaps en garanties.Knabbeltje schreef:Maakt niemand zich zorgen nu met die banken die failliet gaan in Amerika ?
De forex markt is ontzettend moeilijk te timen omdat koop van de ene muntsoort ook verkoop van de andere is. Forex heeft daarom grotere uitschieters dan andere markten. Middellange termijn mag ook verwacht worden dat de euro daalt ten opzichte van de dollar, omdat de EU normaliter in recessie volgt na de VS. Success gewenst met het spel, maar het risico/profijt is het voor de meesten niet waard.TedjevanEs schreef:ik speel zelf een beetje op de Forex markt en dit is de tijd om 'short term' wat EUR/DOL te kopen/verkopen...
WAMU is al meer dan een jaar in de problemen en ze houden het goed uit. Dat gezegd, ook wij hebben deze week onze deposits bij WAMU sterk gereduceerd.TedjevanEs schreef:Overigens is de volgende bank in de problemen: WAMU Washington Mutual...