Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Priscilla »

Klopt, gaat via de eurorekening; we hebben 6000 euro gewisseld tegen een koers van 1,50 en dus $9000 'gekregen' op onze dollarrekening.
Eenmaal in Amerika gaan we die $9000 uitgeven/terugwisselen tegen de koers van (bijvoorbeeld nu) 1,43 en krijgen we bijna 6300 euro terug op onze eurorekening ('winst' van 300 euro in 1 maand dus :D). Dus we gaan tegen een koers van 1,50 op vakantie, ongeacht wat de koers op dat moment is...
Geen commissies...
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Vreemd want ik kan van mijn dollarrekening wel in dollars opnemen ,ik moet wel 14 dagen op voorhand doorgeven zodat ze dat bedrag in huis kunnen halen .Er zijn ook geen kosten aan verbonden .
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Wellicht dat dat ook een optie is, heb er niet echt naar gevraagd ;)...
Het ging ons meer om de koers dan om het hebben van tastbare dollars...Dus als we in NY zijn en geld uitgeven van onze eurorekening, laten we het later overboeken van de dollar naar de eurorekening...Een soort spaarrekening dus met koersvoordeel :) (nu de dollar gestegen is althans)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Knabbeltje schreef:Vreemd want ik kan van mijn dollarrekening wel in dollars opnemen ,ik moet wel 14 dagen op voorhand doorgeven zodat ze dat bedrag in huis kunnen halen .Er zijn ook geen kosten aan verbonden .
Regels verschillen nu eenmaal per land. Hier in Nederland kun je niet contant dollars opnemen van je dollarrekening. Dat zal altijd moet d.m.v. verkoop van de dollars ten gunste van je Eurorekening moeten. Wel kun je er US$-travellercheques mee kopen waarbij de kosten ten laste van je Eurorekening gaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Knabbeltje
Amerikakenner

Coyote schreef:
Knabbeltje schreef:Vreemd want ik kan van mijn dollarrekening wel in dollars opnemen ,ik moet wel 14 dagen op voorhand doorgeven zodat ze dat bedrag in huis kunnen halen .Er zijn ook geen kosten aan verbonden .
Regels verschillen nu eenmaal per land. Hier in Nederland kun je niet contant dollars opnemen van je dollarrekening. Dat zal altijd moet d.m.v. verkoop van de dollars ten gunste van je Eurorekening moeten. Wel kun je er US$-travellercheques mee kopen waarbij de kosten ten laste van je Eurorekening gaan.

Roland

Ja moet het maar weten ,ik had verwacht dat het bij jullie net zo ging .Niet dus :?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Marjol schreef:Ik begin daar nu ook heel erg van te balen.. we gaan echt weer naar de 1,40 toe. Dat is toch meer dan 10 % minder wat je voor je euro's krijgt tov afgelopen juli. :cry:

1.41 nu,inderdaad,dat scheelt toch lekker al 10 procent in mijn inkomen. :mrgreen: :dance:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En de 1.39 is ook binnen. :dance: :dance:
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Pete.Z schreef:En de 1.39 is ook binnen. :dance: :dance:
niet te veel leedvermaak met de mensen die nog wel hun zuurverdiende eurootjes moeten wisselen voor hun usa-reis hé
flogolfex
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door flogolfex »

Sorry hoor maar mogen wij ook eens een beetje geluk hebben als
we onze zuurverdiende Amerikaanse centjes bij jullie in BE/NL
komen opdoen.
Dank je wel. :dance:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

pollyblue schreef:
Pete.Z schreef:En de 1.39 is ook binnen. :dance: :dance:
niet te veel leedvermaak met de mensen die nog wel hun zuurverdiende eurootjes moeten wisselen voor hun usa-reis hé

Laat mij ook weer eens lol hebben....het heeft me heel lang geld gekost tenslotte. :wink:
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

met de slechte berichten over de niet overname van Lehman Brothers lijkt de dollar weer wat klappen te krijgen tov de Euro

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat zie ik ook.

XE.com geeft op dit moment de volgende koers: 1 EUR = 1.42542 USD

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

De dollar zit momenteel een achtbaanritje uit :shock: Nu is hij weer 1.40997, maar ik heb hem ook 1,435 gezien vandaag.

Edit, nog wat 'achtergrond' info:
ECB grijpt in met 36 miljard euro

De Europese Centrale Bank (ECB) is bereid in te grijpen op de Europese financiële markten als er problemen ontstaan door een eventueel faillissement van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers. Dat heeft de ECB vanochtend laten weten.

De bank meldde "bij te willen dragen aan een ordelijke situatie op de euro-valutamarkt".

De euro is de afgelopen uren, na de aankondiging van Lehman Brothers dat het uitstel van betaling heeft aangevraagd, sterk in waarde gestegen ten opzichte van de dollar. Ook de verruiming van de kredietfaciliteiten van de Federal Reserve, het stelsel van Amerikaanse centrale banken, drukte de waarde van de dollar.

De euro noteerde vanochtend 1,4310 dollar tegen 1,4175 dollar aan het slot van de Europese beurshandel vrijdag.

Update 13:14: De Europese Centrale Bank (ECB) en de Britse centrale Bank (BoE) hebben vandaag grote sommen in de geldmarkt gepompt om problemen als gevolg van een mogelijk faillissement van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers te voorkomen.

De ECB injecteerde 30 miljard euro in de markt. De BoE zette 5 miljard pond sterling, circa 6,3 miljard euro, in de geldmarkt. Eerder vandaag injecteerden de Amerikanen 70 miljard dollar in de markt, ruwweg 50 miljard euro.
Bron
Knabbeltje
Amerikakenner

Maakt niemand zich zorgen nu met die banken die failliet gaan in Amerika ? Het leeft precies hier meer in het nieuws dan daar .
Momenteel heb ik via een Belgische bank een dollaraccount , zij zeggen wel dat zij zaken doen met banken die nog niet in de problemen zitten maar ik vrees toch dat zij alles in werk stellen om zoveel mogelijk onrust te mijden .Kreeg daarbij dan ook nog eens te horen dat wij indien er een faillisement zou voorvallen wij gedekt zijn tot een bepaald bedrag .
Naderhand blijkt dit dan niet eens geheel te kloppen want deviezen in Dollars of Yen tellen niet mee in het Beschermingsfonds .
Daarom zou ik toch wel eens willen weten hoe men in Amerika nu tegen deze crisis aankijkt ? En of anderen mensen die ook gebruik maken van een dollaraccount maatregelen treffen ?

Groetjes Nancy
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Knabbeltje schreef:Het leeft precies hier meer in het nieuws dan daar.
Nee hoor het is hier echt wel het gesprek van de dag. Alle nieuwszenders hebben het erover en de dollar schiet als een olifant door de porseleins kast. Op 1 dag gaat ie zo 2 cent omhoog, weer 3 naar beneden en weer 2 omhoog etc etc.

ik speel zelf een beetje op de Forex markt en dit is de tijd om 'short term' wat EUR/DOL te kopen/verkopen...

Overigens is de volgende bank in de problemen: WAMU Washington Mutual...
Cave Creek 81
Amerika-ontdekker

Bericht door Cave Creek 81 »

Ik heb mijn betaalrekening ,Hypotheek ,carloan en Creditcard bij Wells Fargo.En spaarrekeningen bij ING.
Die banken worden toch nog niet genoemd? :mrgreen:.......(gelukkig heb ik ook nog m'n NL rekeningen bij de SNS)

Moest wel lachen dat AIG in de problemen is gekomen,de meest waardeloze instelling die er bestaat......
Wat een waardeloos bedrijf :twisted:
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Cave Creek 81 schreef:Moest wel lachen dat AIG in de problemen is gekomen,de meest waardeloze instelling die er bestaat......
Wat een waardeloos bedrijf :twisted:
Op CNN vroeg men zich af ManU nu US Fed als shirt sponsor krijgt. :D
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Knabbeltje schreef:Maakt niemand zich zorgen nu met die banken die failliet gaan in Amerika ?
Failliet gaan per se is nooit het probleem (tenzij je aandeelhouder bent, maar wie dat nu nog is, is een speculant, en dat is nu eenmaal deel van het spel). Faillisement is in grote lijnen een gestructureerd en duidelijk process. Waar men zich zorgen over maakt, is de fall-out, omdat niet duidelijk is wat er nu precies op de boeken staat van de verschillende banken in termen van swaps en garanties.
TedjevanEs schreef:ik speel zelf een beetje op de Forex markt en dit is de tijd om 'short term' wat EUR/DOL te kopen/verkopen...
De forex markt is ontzettend moeilijk te timen omdat koop van de ene muntsoort ook verkoop van de andere is. Forex heeft daarom grotere uitschieters dan andere markten. Middellange termijn mag ook verwacht worden dat de euro daalt ten opzichte van de dollar, omdat de EU normaliter in recessie volgt na de VS. Success gewenst met het spel, maar het risico/profijt is het voor de meesten niet waard.
TedjevanEs schreef:Overigens is de volgende bank in de problemen: WAMU Washington Mutual...
WAMU is al meer dan een jaar in de problemen en ze houden het goed uit. Dat gezegd, ook wij hebben deze week onze deposits bij WAMU sterk gereduceerd.

Gr., Flipje
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Hier in Nederland staat DNB(de staat) garant voor de eerste €20.000,00 van je spaargeld, is er in de US ook zoiets?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Knabbeltje
Amerikakenner

Als dit is zoals in Belgie ,dan geldt dit alleen als de rekening is in munten van de EU want als je op je spaarrekening in dollars hebt staan of in Yen telt deze maatregel niet .
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer