Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Goede en slechte restaurant ervaringen.
Goede en slechte restaurant ervaringen.
Hebben we allemaal wel eens denk ik zo op reis waar dan ook.
Voor ons heel goed:
Microbrewerie in West Yellowstone
Bubba's in Jackson (hele goeie ribs en saladbar)
Microbrewerie in Estes Park
The Broken Oahr in Moab (mooie tent met mooi terras)
The Rim Rock Inn in Torrey
The running bear in West Yellowstone (voor ontbijt dan, hun zelfgemaakte appeltaart is super)
Subway (voor lunch perfekt vooral terriyaki)
Tegenvallers (niet veel gehad)
Timberline in West Yellowstone (echt een afrader)
Denny's in Moab (dat gaat hard achteruit daar zeg)
Voor ons heel goed:
Microbrewerie in West Yellowstone
Bubba's in Jackson (hele goeie ribs en saladbar)
Microbrewerie in Estes Park
The Broken Oahr in Moab (mooie tent met mooi terras)
The Rim Rock Inn in Torrey
The running bear in West Yellowstone (voor ontbijt dan, hun zelfgemaakte appeltaart is super)
Subway (voor lunch perfekt vooral terriyaki)
Tegenvallers (niet veel gehad)
Timberline in West Yellowstone (echt een afrader)
Denny's in Moab (dat gaat hard achteruit daar zeg)
Voor geheel Amerika zeg ik TGIF, in Nederlandse begrippen meer een eetcafe maar toch, als ik in de VS ben probeer ik altijd minimaal 1x tijdens mijn verblijf daar te eten.
In New York heb ik een aantal keren in zeer goede (maar ook zeer dure) restaurants gegeten. De Tavern on the Green is wat dan aan gaat één van mijn favorieten.
In NY heb ik ook regelmatig in kleine (geen ketens) restaurants gegeten van joods tot frans. Allemaal heel goed met af en toe een positieve uitschieter. NY is wat dat aan gaat een eldorado, je hoeft niet lang te zoeken voor goede restaurants. Een ander ding wat mij opvalt is dat het eten in hotel restaurants vele malen beter is dan in Nederland (uitzonderingen daargelaten). In DC heb ik ook regelmatig in restaurants van hotels gegeten en dat was gewoon goed.
In Las Vegas veel voor weinig aan de (bij Nederlanders) zeker bekende bufetten, is vaak gewoon goed eten en de keuze is enorm.
Afraders (volgens mij dan) zijn alle zogenaamde dinershows. In Orlando ben ik bij de Arabian Nights geweest, schitterende paarden (arabische volbloeden) show maar het eten was verschrikkelijk slecht voor een veel te hoge prijs. Ook in Disney bij the Buffalo Bill Show is het eten waanzinnig slecht. Een andere afrader voor mij zijn de zogenaamde thema restaurants, leuk om een keer mee te maken maar de prijs - kwaliteit is niet echt in verhouding. Bij een Denny's of iets dergelijks eet je dezelfde burgers maar iets goedkoper.
Ik moet wel constateren dat de VS er in de laatste 10 jaar culinair wel op vooruit gegaan is, al blijft het nog wel steeds wennen gebakken aardappels als ontbijt
.
In New York heb ik een aantal keren in zeer goede (maar ook zeer dure) restaurants gegeten. De Tavern on the Green is wat dan aan gaat één van mijn favorieten.
In NY heb ik ook regelmatig in kleine (geen ketens) restaurants gegeten van joods tot frans. Allemaal heel goed met af en toe een positieve uitschieter. NY is wat dat aan gaat een eldorado, je hoeft niet lang te zoeken voor goede restaurants. Een ander ding wat mij opvalt is dat het eten in hotel restaurants vele malen beter is dan in Nederland (uitzonderingen daargelaten). In DC heb ik ook regelmatig in restaurants van hotels gegeten en dat was gewoon goed.
In Las Vegas veel voor weinig aan de (bij Nederlanders) zeker bekende bufetten, is vaak gewoon goed eten en de keuze is enorm.
Afraders (volgens mij dan) zijn alle zogenaamde dinershows. In Orlando ben ik bij de Arabian Nights geweest, schitterende paarden (arabische volbloeden) show maar het eten was verschrikkelijk slecht voor een veel te hoge prijs. Ook in Disney bij the Buffalo Bill Show is het eten waanzinnig slecht. Een andere afrader voor mij zijn de zogenaamde thema restaurants, leuk om een keer mee te maken maar de prijs - kwaliteit is niet echt in verhouding. Bij een Denny's of iets dergelijks eet je dezelfde burgers maar iets goedkoper.
Ik moet wel constateren dat de VS er in de laatste 10 jaar culinair wel op vooruit gegaan is, al blijft het nog wel steeds wennen gebakken aardappels als ontbijt

I love NY
Ikzelf heb ooit 1x bij TGIF gegeten, en dat is toen heel slecht bevallen. Sindsdien heb ik het lef niet meer gehad om er weer binnen te stappen. 

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
-
- Amerikafan
- Contacteer:
TGIF vond ik goed meevallen.De pasta was er "al dente" gekookt,yummm
Ik ben in Florida vaak gaan eten in kleinere eetgelegenheden(geen ketens).Dit vond ik meestal ook meer dan goed te doen!
Waar ik echt wel van begon te kokhalzen
was Checkers! Het vet droop letterlijk van de frieten af en wat die "chicken" werkelijk was...ik wil het niet weten!!!
Groetjes,San

Ik ben in Florida vaak gaan eten in kleinere eetgelegenheden(geen ketens).Dit vond ik meestal ook meer dan goed te doen!
Waar ik echt wel van begon te kokhalzen

Groetjes,San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
De speciale Jack Daniels kaart heeft mijn voorkeur (volgens mij al vaker verteld op dit forum). Voor de leken onder ons, dit zijn gerechten (Ribs, Chicken, Schrimps etc) met een JD marinade... toppertjes. Eigenlijk gebruik ik nooit wat van de reguliere kaart, kan ik dus niet over oordelen.
Mack try again en neem de JD kaart.
Overigens het filiaal in Nederland (Rotterdam, bij mij om de hoek) was een aanfluiting (eten slecht, service waardeloos), derhalve heeft het management van TGIF USA de licentie voor Nederland voorlopig tot nader order ingetrokken
Mack try again en neem de JD kaart.
Overigens het filiaal in Nederland (Rotterdam, bij mij om de hoek) was een aanfluiting (eten slecht, service waardeloos), derhalve heeft het management van TGIF USA de licentie voor Nederland voorlopig tot nader order ingetrokken

I love NY
-
- Amerikafan
wij zijn afgelopen zomer bij "The Stinking Rose" wezen eten in San Francisco.
Het is een restaurant waar alle gerechten(tot zelfs het ijs) met knoflook is bereidt.
De ambiance was mooi en het eten verrukkelijk!!!!
Wij hadden in begin 2004 een uitzending van Yorin Travel gezien en toen was Romeo ook daar wezen eten, vandaar dat wij daar ook naar toe zijn gegaan!!
Groetjes Anice
Het is een restaurant waar alle gerechten(tot zelfs het ijs) met knoflook is bereidt.
Wij hadden in begin 2004 een uitzending van Yorin Travel gezien en toen was Romeo ook daar wezen eten, vandaar dat wij daar ook naar toe zijn gegaan!!
Groetjes Anice
In Rotterdam heb je ook zo'n restaurant, "Look" genaamd. Alles knoflook.anice van den Boer schreef:wij zijn afgelopen zomer bij "The Stinking Rose" wezen eten in San Francisco.
Groetjes Anice
New York; waar zit TGIF in Rotterdam dan?
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Mack zoals ik schreef heeft het management de licentie ingetrokken, derhalve de stekker eruit getrokken en de zaak laten sluiten.
Hij zat op de boompjes (Maasboulevard) , in het zwart glazen pand aan de Maas nabij de danssalon.
Dit is overigens al 5-7 jaar geleden.
Het management van TGIF heeft met deze prutsers hun zakken schijnbaar zo vol gehad dat ze voorlopig geen nieuwe pilot meer willen opzetten.
Hij zat op de boompjes (Maasboulevard) , in het zwart glazen pand aan de Maas nabij de danssalon.
Dit is overigens al 5-7 jaar geleden.
Het management van TGIF heeft met deze prutsers hun zakken schijnbaar zo vol gehad dat ze voorlopig geen nieuwe pilot meer willen opzetten.
I love NY
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Spare Ribs bij Bubba's in Jackson Hole vond ik persoonlijk wat tegenvallen, beetje veel vet. Maar goed, das persoonlijk. Verder was het wel een leuke echt amerikaanse tent.
Een greep uit mijn favorieten:
The Keg steakhouse (in het westen en Canada)
Outback steakhouse
The Cheesecake factory
Red Lobster (lekkere pastas met vis)
Santa Barbara Brewing Company (ik vind Brewing Companies over het algemeen trouwens lekker eten hebben (EN bier natuurlijk))
Voor burgers:
In 'N Out
Red Robin
Orcutt Burgers (in Santa Maria, CA)
Ontbijt/Lunch:
Jimmy John's (subs)
Subway
Best steak ever:
Jocko's in Nipomo, CA
Slechte ervaringen
Één keer bij Denny's in Santa Maria, CA (bruine sla, koude soep "hang on, I'll put it in the microwave for you" bwaaaah!) Verder moet ik zeggen dat ik bij Denny's altijd goed gegeten heb en er ook zeker weer heen zal gaan in de toekomst)
San Francisco Country Kitchen. Weet niet of dit een keten is, maar in Santa Maria presteren ze het om wel heel vieze maaltijden voor te zetten.
Over het algemeen eet ik eigelijk atlijd goed als ik in de US ben.
nah, dat was het weer. Ik krijg er honger van!
Een greep uit mijn favorieten:
The Keg steakhouse (in het westen en Canada)
Outback steakhouse
The Cheesecake factory
Red Lobster (lekkere pastas met vis)
Santa Barbara Brewing Company (ik vind Brewing Companies over het algemeen trouwens lekker eten hebben (EN bier natuurlijk))
Voor burgers:
In 'N Out
Red Robin
Orcutt Burgers (in Santa Maria, CA)
Ontbijt/Lunch:
Jimmy John's (subs)
Subway
Best steak ever:
Jocko's in Nipomo, CA
Slechte ervaringen
Één keer bij Denny's in Santa Maria, CA (bruine sla, koude soep "hang on, I'll put it in the microwave for you" bwaaaah!) Verder moet ik zeggen dat ik bij Denny's altijd goed gegeten heb en er ook zeker weer heen zal gaan in de toekomst)
San Francisco Country Kitchen. Weet niet of dit een keten is, maar in Santa Maria presteren ze het om wel heel vieze maaltijden voor te zetten.
Over het algemeen eet ik eigelijk atlijd goed als ik in de US ben.
nah, dat was het weer. Ik krijg er honger van!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Goede en slechte restaurant ervaringen.
Leuk idee en bedankt voor de West Yellowstone recensies, daar zullen wij ook een aantal dagen doorbrengen.Bart40 schreef:Hebben we allemaal wel eens denk ik zo op reis waar dan ook.
Wij eten heel vaak buitenshuis en eerlijk gezegd zijn de slechte ervaringen op een hand na te tellen.
Van de grotere ketens zijn de volgende favoriet:
Chili's
Bertucci's
TGIF
Bennigan's
Outback Steakhouse
California Pizza Kitchen
Cheesecake Factory
Kleinere ketens (ook iets duurder):
McCormick and Schmick
Legal Seafoods
Great American Restaurants (Sweetwater Tavern, Artie's e.d. in het gebied rond Washington)
Zelf vind ik het eten bij de Hard Rock Cafe's en ESPN Zone vreselijk, want als je daar geen hamburger bestelt kun je de smakelijkheid wel vergeten.
Maar veelal gaan we naar kleine restaurants, waar men ons kent en we gewoon een gezellige maaltijd kunnen hebben. Op reis proberen we ook zoveel mogelijk niet-keten restaurants uit.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ben het volkomen eens met Petra voor wat betreft Legal Seafoods. Ging daar zonder grote verwachtingen heen (immers een keten), maar was enorm positief verrast door de kwaliteit van het eten en de schitterende (en goedkope!) wijnkaart. Dit was in de vestiging in Tyson's Corner (Tyson's Galleria), op weg naar Dulles. Echt een aanrader.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, dat is het restaurant waar wij ook heen gaan. We zijn alweer een tijdje niet geweest, tijd om weer eens te bezoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Heeft er iemand goeie tips met betrekking tot restaurants op Hawaii? (En dan met name Maui, Big Island en Kauai?)
Ik vind de cheesecake bij de Cheesecake Factory ook errug lekker, maar meestal kom ik daar niet meer aan toe na zo'n associaal groot hoofdgerecht
Ik heb ook een keer ongelofelijk lekker mexicaans gegeten in Cody, Ik weet niet meer hoe het restaurantje heet, maar het was als je vanuit Yellowstone komt ergens op Broadway aan de linker kant..... (wie weet gaat er ergens een lampje branden nu
)
Ik vind de cheesecake bij de Cheesecake Factory ook errug lekker, maar meestal kom ik daar niet meer aan toe na zo'n associaal groot hoofdgerecht

Ik heb ook een keer ongelofelijk lekker mexicaans gegeten in Cody, Ik weet niet meer hoe het restaurantje heet, maar het was als je vanuit Yellowstone komt ergens op Broadway aan de linker kant..... (wie weet gaat er ergens een lampje branden nu

Hai Anice,anice van den Boer schreef:wij zijn afgelopen zomer bij "The Stinking Rose" wezen eten in San Francisco.
Groetjes Anice
wij zijn in oktober ook bij de Stinking Rose geweest! Echt een fantastisch goed restaurant. Wij hadden het ook eerder bij Yorin Travel gezien.
Een eventuele volgende keer in SF gaan we er zeker weer heen!
Ik wil ook "look" in R'dam een keer uitproberen...
Anita
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht