Haha, erg grappige test! trouwens wel wat tegenstrijdig lijken de resultaten. Zo heb ik:
55% General American English
20% Dixie
20% Yankee
0% Midwestern
0% Upper Midwestern
Maar Dixie of Yankee lijkt me toch wel een wezelijk verschil... Ach, mijn gebrabbel is wellicht ook een rommeltje. Als ik met mensen in het het Engels praat, zie ik ze eerst altijd met een schuin oog kijken om te achterhalen wat voor een accent ik heb. Zo heb ik vragen gekregen of ik in Canada, New Zeeland of Duitsland woon?!?! Maar ook of ik Indische of Italiaanse (groot)ouders heb. Als ik dan zeg dat ik in 'The Netherlands' of 'Holland' woon kijken ze me nog glaziger aan. Vaak laat ik het woord Amsterdam dan maar vallen. Dit levert eigenlijk altijd een glimlach bij mensen op, hoe jong of oud ze ook mogen zijn.
Petra/VS schreef:Ook het meervoud "you" wordt in verschillende regio anders ingevuld. In het zuiden is het "y'all", op andere plaatsen "you guys" of "all of you" of (hier is het vooral "you guys").
Erg interessant, want daar is voor ons destijds het voornaamwoord jullie (jijlieden) uit gegroeid. Jullie vraagt een meervoudsvorm van het werkwoord, maar in Vlaanderen hebben we ook nog gelle (gijlieden) en dat vraagt een enkelvoud.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.