Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Postpakket van USA naar Nederland
-
Hinkelbein
- Amerika-ontdekker
Postpakket van USA naar Nederland
Wij zijn enorm grote lezers. We zouden dan ook vele boeken willen aanschaffen. Die willen we echter niet mee terug nemen in de koffers, maar naar ons thuisadres als postpakket opsturen. Hebben jullie nog tips, waar moet ik op letten?
(bijv.: erop zetten dat het 'gifts' zijn, niet meer dan één pakket naar zelfde adres in Nederland, boeken uitpakken en alvast stempelen zodat ze niet meer nieuw lijken, bonnen er niet bij doen?)
(bijv.: erop zetten dat het 'gifts' zijn, niet meer dan één pakket naar zelfde adres in Nederland, boeken uitpakken en alvast stempelen zodat ze niet meer nieuw lijken, bonnen er niet bij doen?)
Re: Postpakket van USA naar Nederland
Dat wordt volgens mij wel prijzig per post naar Nederland sturen, boeken wegen natuurlijk wel wat! Waarom niet mee in de koffers?
Laatst gewijzigd door Sandy op 21 aug 2008, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
-
Marjolijne
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Volgens mij hoef je over boeken geen ivoerrechten te betalen.
Wel is het opsturen vrij kostbaar.
Marjolijne
Wel is het opsturen vrij kostbaar.
Marjolijne
-
Hinkelbein
- Amerika-ontdekker
We wilden ze niet in de koffers meenemen puur uit ruimtegebrek, zo verwachten wij.
We nemen twee koffers mee en daar zit natuurlijk al veel in, denk alleen al aan kleding.
We nemen twee koffers mee en daar zit natuurlijk al veel in, denk alleen al aan kleding.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat wordt op de huisreis dan 4 koffersHinkelbein schreef:We wilden ze niet in de koffers meenemen puur uit ruimtegebrek, zo verwachten wij.
-
Cave Creek 81
- Amerika-ontdekker
Je kan het sturen met usps Priority Mail.Flat rate.Die envelopes and boxes zijn teverkrijgen bij het post office.
Prijzen:Envelope:$11.95 (4lbs max)
Small Box:$38.95 (20 lbs max)
Large Box:$49.95 (20 lbs max)
http://www.usps.com/prices/priority-mai ... ces.htm#cz
Die boxen kan je gewoon om vragen bij een (groter) post office.
Als je het opstuurt gewoon Gift aankruisen,en met dezelfde naam als afzender en ontvanger moet het goed komen.
iig zo zendt ik al jaren parcels over heel de wereld ,heb nog nooit tax hoefen tebetalen....
Prijzen:Envelope:$11.95 (4lbs max)
Small Box:$38.95 (20 lbs max)
Large Box:$49.95 (20 lbs max)
http://www.usps.com/prices/priority-mai ... ces.htm#cz
Die boxen kan je gewoon om vragen bij een (groter) post office.
Als je het opstuurt gewoon Gift aankruisen,en met dezelfde naam als afzender en ontvanger moet het goed komen.
iig zo zendt ik al jaren parcels over heel de wereld ,heb nog nooit tax hoefen tebetalen....
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Mijn dochter heeft deze reis 15 boeken mee terug genomen, waaronder een paar hele dikke.
We hebben ze gewoon over de koffers verdeeld. (We hadden wel twee extra koffers/tassen gekocht voor de terugreis voor de vele kleding die we gekocht hadden
)
Opsturen is enorm duur, het is goedkoper om een extra koffer(tje) aan te schaffen.
Marjon
We hebben ze gewoon over de koffers verdeeld. (We hadden wel twee extra koffers/tassen gekocht voor de terugreis voor de vele kleding die we gekocht hadden
Opsturen is enorm duur, het is goedkoper om een extra koffer(tje) aan te schaffen.
Marjon
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
USPS hanteert een speciaal, veel lager, tarief voor boeken en dergelijke: media-mail. Ik heb echter nog nooit geprobeerd om op die manier boeken internationaal te verzenden, dus weet niet over daarvoor ook de lagere tarieven gelden.
Gr., Flipje
P.S. http://www.usps.com/household/booksandmedia/welcome.htm
Gr., Flipje
Het is (zoals anderen hier ook al zeggen) veel voordeliger om twee extra koffers te kopen bij de Walmart en de boeken over de koffers te verdelen, dan het via de post te versturen ..Hinkelbein schreef:We wilden ze niet in de koffers meenemen puur uit ruimtegebrek, zo verwachten wij.
Sandy
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op boeken zit 6% BTW.over het bedrag van 45 euro. Verder niet
Als je ze in de koffer meeneemt zou ik mij er niet eens druk om maken
Als je ze in de koffer meeneemt zou ik mij er niet eens druk om maken
-
Cave Creek 81
- Amerika-ontdekker
Media Mail is alleen voor in de US of A.FlipjeBTiel schreef:USPS hanteert een speciaal, veel lager, tarief voor boeken en dergelijke: media-mail. Ik heb echter nog nooit geprobeerd om op die manier boeken internationaal te verzenden, dus weet niet over daarvoor ook de lagere tarieven gelden.
Gr., Flipje
Goedkoper is alleen Usps First Class Mail ,maar dat gaat maar tot 4 Lbs.(en scheelt $3 of $4 met Priority Mail)
Wat lopen Europeanen trouwens altijd teklagen dat het teduur is?
Ik verscheep dagelijks naar Australie en New Zealand en die zeuren nooit terwijl dat nog duurder is.
Als ik iets naar Amerika laat sturen is het nog veel duurder dan wanneer ik iets naar Holland stuur....
-
Hinkelbein
- Amerika-ontdekker
Hmm, na het lezen van jullie antwoorden is het wellicht een aanrader om daar een extra koffer(tje) aan te schaffen. Wij zijn boekenliefhebers, dus we willen graag gebruik maken van de gelegenheid om in de VS in te kopen. Iedere gek z'n gebrek 
Er wordt nergens geklaagd, alleen maar aangegeven dat het waarschijnlijk veel voordeliger is om een extra koffer aan te schaffen ..Cave Creek 81 schreef:Wat lopen Europeanen trouwens altijd teklagen dat het teduur is?
Wat iemand eraan wil uitgeven moet hij/zij zelf weten .... maar waarom duur doen, als het ook goedkoper kan?
Sandy
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helaas, internationaal gelden die tarieven niet. Maar er is wel iets, dat "M-bag" heet. Daarin mag je tot 66 pond "printed matter", dus ook boeken vallen daaronder, versturen. Hoeveel dat precies kost, weet ik niet, maar het is waarschijnlijk goedkoper, dan het als gewone pakketjes versturen.FlipjeBTiel schreef:USPS hanteert een speciaal, veel lager, tarief voor boeken en dergelijke: media-mail. Ik heb echter nog nooit geprobeerd om op die manier boeken internationaal te verzenden, dus weet niet over daarvoor ook de lagere tarieven gelden.
Gr., Flipje
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb er al eens eerder over geschreven en info gegeven in een ander topic, maar ik knip en plak het maar even.
===============================================================================================
Om even terug te komen op het versturen per post en de invoerrechten die je moet betalen.
mirdj en Vegas girl schreven allebei dat dit maar 22 EUR zou zijn INCLUSIEf verzendkosten. Dat is op zich is al vreemd natuurlijk omdat het verzenden nou eenmaal duur is en je al gauw $25 kwijt ben aan een pakje naar NL. Ik wist vrijwel zeker dat dit exclusief was en heb het dus even opgezocht.
Hiet is een quote van de Douane website:
"Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer
In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.
Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:
* De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.
* U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren."
Als je dus iets _koopt_ viat het internet dan hoef je niets te betalen als het beneden de 22 EUR blijft EXCLUSIEF verzendkosten.
Als je iets toegestuurt krijgt door een kennis of familie is het tot 45 EUR.
Kijk zelf hier: http://www.douane.nl/particulier/intern ... index.html
Voor reizigersbagage: http://www.douane.nl/particulier/reizig ... index.html
EU regels voor bagage: http://ec.europa.eu/taxation_customs/cu ... dex_en.htm
======================================================================================================
Als je naar de pagina van de douane gaat mbt het invoeren van goederen BUITEN Europa en de belasting die je moet betalen nl hier:
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... P280_24309
Zie je dat je voor boeken en tijdschriften een bepaald tarief hebt. Je hoeft geen invoerrechten te betalen maar wel 6% BTW.
Besluit je de boeken per post te versturen dan moet je beneden de 45 EUR blijven wil je geen belasting en/of BTW moeten betalen.
===============================================================================================
Om even terug te komen op het versturen per post en de invoerrechten die je moet betalen.
mirdj en Vegas girl schreven allebei dat dit maar 22 EUR zou zijn INCLUSIEf verzendkosten. Dat is op zich is al vreemd natuurlijk omdat het verzenden nou eenmaal duur is en je al gauw $25 kwijt ben aan een pakje naar NL. Ik wist vrijwel zeker dat dit exclusief was en heb het dus even opgezocht.
Hiet is een quote van de Douane website:
"Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer
In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.
Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:
* De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.
* U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren."
Als je dus iets _koopt_ viat het internet dan hoef je niets te betalen als het beneden de 22 EUR blijft EXCLUSIEF verzendkosten.
Als je iets toegestuurt krijgt door een kennis of familie is het tot 45 EUR.
Kijk zelf hier: http://www.douane.nl/particulier/intern ... index.html
Voor reizigersbagage: http://www.douane.nl/particulier/reizig ... index.html
EU regels voor bagage: http://ec.europa.eu/taxation_customs/cu ... dex_en.htm
======================================================================================================
Als je naar de pagina van de douane gaat mbt het invoeren van goederen BUITEN Europa en de belasting die je moet betalen nl hier:
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... P280_24309
Zie je dat je voor boeken en tijdschriften een bepaald tarief hebt. Je hoeft geen invoerrechten te betalen maar wel 6% BTW.
Besluit je de boeken per post te versturen dan moet je beneden de 45 EUR blijven wil je geen belasting en/of BTW moeten betalen.
--
Tink
Tink
-
Hinkelbein
- Amerika-ontdekker
Tink, bedankt voor je nuttige post!
De anderen ook bedankt trouwens.
De anderen ook bedankt trouwens.
- Bandido
- Amerika-expert
Dat hangt er helemaal vanaf met welke maatschappij je vliegt.Rob schreef:Dat wordt op de huisreis dan 4 koffersje mag er namelijk 2 per persoon meenemen.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
Hinkelbein
- Amerika-ontdekker
In ons geval wordt dat ´gewoon´ KLM.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-