Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geld overmaken....please help!!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
jeremyh
Amerika-newbie

Geld overmaken....please help!!!

Bericht door jeremyh »

Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje.Ik wil geld overmaken vanuit Nederland naar mijn nichtje in Amerika.Mijn nichtje zit bij een kleine plaatselijke bank die weer deel uitmaakt van een grote nationale bank.Nou heb ik haar gevraagd om haar bank te vragen voor de nodige info.Volgens hun moest het geld eerst naar de grote bank en dan naar haar bank.Die gaven haar deze info:

Bank Of America(de hoofdbank)
345 Montgomery St
San Fransisco, CA 94104

Beneficiary: Custom House USA
Account #: XXXXXXXXXX

Marshfield Savings Bank (haar bank)
207 West Sixth St
Marshfield, WI 54449

Routing #: XXXXXXXXX
Account#: XXXXXXXXXX  

(De BIC code heb ik ook gekregen)

Ik wil dit doen via telebankieren bij de Rabobank.Alleen weet ik niet:
a.welke account nummer ik in moet voeren
b.welke bank gegevens(ik heb namelijk 2 adressen gekregen)
3.wat ik bij FW(Fedwire) moet invoeren

Nou ben ik naar de Rabo gegaan en die vertelden me dat ik haar eigen account nummer nodig had(die vd Marshfield Savings Bank).Alleen wisten ze niet zeker welke van de 2 bankgegevens ik moest invoeren en wat de Fedwire is.Ze twijfelden of dat hetzelfde was als de routing nummer die ze me had opgegeven.Ze konden me dus ook niet echt helpen.En haar bank blijft zeggen:dit is de info,geef het maar aan hem.Ik hoop echt dat iemand me hier kan helpen. :(
michael66
Amerikakenner

Re: Geld overmaken....please help!!!

Bericht door michael66 »

Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan: money transfer. Via bijv. Western Union kun je met gebruik van je creditcard geld overmaken dat je nichtje in de VS bij een kantoor van Western Union zo kan ophalen en zelf op haar account kan storten.

Bij Travelex (GWK) kan dit ook. Of gewoon op het postkantoor via de Postbank.

Wat ik zelf wel eens heb gedaan: via de website van Walmart een giftcard besteld met een bepaald bedrag erop en naar het adres van een vriend in de VS laten sturen. Die is bij de plaatselijke Walmart het bedrag gaan innen. Doen ze meestal niet moeilijk over, en als ze dat wel doen, dan koop je er gewoon wat mee en breng je het meteen weer terug bij de klantenservice voor een cash refund.
Laatst gewijzigd door michael66 op 25 jul 2008, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je kan het ook via paypal doen als je beide een account hebt. Kost ook weinig. Ik weet niet hoeveel je wilt overmaken?
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

jeremyh schreef: a.welke account nummer ik in moet voeren
Die van haar eigen bank
Die van haar eigen bank
c.wat ik bij FW(Fedwire) moet invoeren
inderdaad haar routing nummer
En tot slot nog een goede tip, maak het bedrag over in us dollars !!! Reken het om tegen de huidige koers en kies voor dollars als je het bedrag overmaakt via telebankieren. Doe je dit niet dan rekent de bank in Amerika het voor je om van euro's naar dollars en dat kan je zo 5 tot 7 cent schelen per dollar !!!

Bij rabo telebankieren --> ga naar betalen buitenland --> bij gegevens begunstigde, vul haar thuisadres in --> bij bankgegevens begunstigde, vul haar bankgegevens in FW is routingnummer, BIC is meestal een afkorting van de banknaam + nummers bijvoorbeeld BOFAxxxxxxx (bank of america).

suc6
jeremyh
Amerika-newbie

Bericht door jeremyh »

TedjevanEs schreef:
jeremyh schreef: a.welke account nummer ik in moet voeren
Die van haar eigen bank
Die van haar eigen bank
c.wat ik bij FW(Fedwire) moet invoeren
inderdaad haar routing nummer
En tot slot nog een goede tip, maak het bedrag over in us dollars !!! Reken het om tegen de huidige koers en kies voor dollars als je het bedrag overmaakt via telebankieren. Doe je dit niet dan rekent de bank in Amerika het voor je om van euro's naar dollars en dat kan je zo 5 tot 7 cent schelen per dollar !!!

Bij rabo telebankieren --> ga naar betalen buitenland --> bij gegevens begunstigde, vul haar thuisadres in --> bij bankgegevens begunstigde, vul haar bankgegevens in FW is routingnummer, BIC is meestal een afkorting van de banknaam + nummers bijvoorbeeld BOFAxxxxxxx (bank of america).

suc6
Dat heb ik haar dus ook doorgegeven,maar zij blijft volhouden dat haar locale bank zegt dat ik het geld eerst naar Bank of America moet sturen en dan naar haar locale bank. :? Ze hebben haar zelf 2 FW/routingnummers gegeven:die van BOA en die van haar locale bank want ik schijn ze allebei nodig te hebben.Maar ik denk dat ik het gewoon doe zoals jij het aangaf.

Trouwens als ik bij telebankieren de BIC invoer dan worden de bankgegevens automatisch ingevoerd.Die kan ik ook niet meer veranderen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik weet niet hoe het met de rabobank gaat, maar ik maak nog wel eens geld over van de postbank naar onze rekening bij Bank of America, en ik heb er nooit problemen mee. ik wet niet zo goed wat ze bedoelt als ze zegt dat het eerst naar BOFA moet..misschien dat je bij adresgegevens het adres van de Bank of America branch moet invullen? Zij moet dan even kijken wat het adres is van haar branch (wij zitten bij de military branch, dus dat adres heb je misschien niet zoveel aan), en dat vul je dan in.

Maar misschien loop ik achter de feiten aan, en is het al gelukt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Paypal gebruiken, de meest goedkope oplossing. de rest kost allemaal in verhouding een berg geld.
can't wait to travel again.....
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

ZO goedkoop is PayPal nou ook weer niet, ik krijg wel eens overboekingen uit het buitenland en daar zitten altijd kosten bij.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bennogr schreef:ZO goedkoop is PayPal nou ook weer niet, ik krijg wel eens overboekingen uit het buitenland en daar zitten altijd kosten bij.
Vreemd, ik heb nooit kosten bij overboekingen uit Nederland via PayPal, mits de overboeking tussen PayPal rekeningen plaatsvindt. Anders is het als het van een non-PayPal rekening moet komen of via een CC (Visa, MC, etc), in dat geval zit je aan de kosten die deze bedrijven in rekening brengen :-(
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik doe alles met Paypal en de ontvanger betaalt de kosten. Dit kost mij 4%bij elke transactie. Normaal gesproken absorbeer ik die kosten behalve als ik voor iemand iets moet kopenop het internet . Dan kost het de klant dus een beetje meer.
Als het tussen twee particulieren is is de situatie een beetje anders. Dan is het tot $500 permaand gratis geloof ik.
Moet je gewoon even op Paypal.com kijken. Weet je het zo.
Pay Pal is zo ontzettend makkelijk. Ik geloof dat 95% van de ebay transacties via pay pal gaan tegenwoordig
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer