Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
import voedingswaren en alcohol
import voedingswaren en alcohol
Wat mag je (niet) invoeren vanuit België in de V.S. ?
Ik zou nl. wat koffie en salamiworstjes willen meenemen
En hoe zit het met alcohol die je op de luchthaven in Belgie hebt gekocht ?
Ik zou nl. wat koffie en salamiworstjes willen meenemen
En hoe zit het met alcohol die je op de luchthaven in Belgie hebt gekocht ?
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Re: import voedingswaren en alcohol
Beste Soniake,
Gebruik de search functie eens en je zult veel info vinden.
In het kort:
Vlees, groente, brood, bloembollen mogen niet.
Alcohol mag maar niet teveel. Trouwen met de lage dollar koers is alcohol kopen daar erg gunstig
Kaas mag mee mits vacuum verpakt of een heel rond kaasje.
In jouw geval:
Koffie mag je meenemen en wostjes (ook al zijn die gekookt) niet.
Gebruik de search functie eens en je zult veel info vinden.
In het kort:
Vlees, groente, brood, bloembollen mogen niet.
Alcohol mag maar niet teveel. Trouwen met de lage dollar koers is alcohol kopen daar erg gunstig
Kaas mag mee mits vacuum verpakt of een heel rond kaasje.
In jouw geval:
Koffie mag je meenemen en wostjes (ook al zijn die gekookt) niet.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bloembollen mogen wel, zolang het maar de speciaal voor de VS gecertificeerde bollen zijn. Hou er echter wel rekening mee dat men, ondanks het certificaat, wel moeilijk over kan doen. Als je pech hebt, word je eruit gepikt, moet je lang in de rij staan bij een aparte desk bij Customs, en bestaat de kans dat je bloembollen alsnog in beslag worden genomen.Marceljesse schreef:bloembollen mogen niet.
Je mag als reiziger naar de VS maximaal 1 liter per persoon meenemen (bier, wijn, jenever, kruidenlikeur, gedestilleerd, etc.).Marceljesse schreef:Alcohol mag maar niet teveel.
Hou er wel rekening mee dat kazen gemaakt van rauwe melk niet zijn toegestaan (schimmelkazen, bijvoorbeeld); de kazen moeten inderdaad vacuum verpakt, en gepasteuriseerd zijn.Marceljesse schreef:Kaas mag mee mits vacuum verpakt of een heel rond kaasje.
Vleesproducten mogen in het geheel niet mee worden genomen (al heb ik al meerdere malen van die afbaksaucijzenbroodjes meegenomen in de check in bagage, en dat is altijd wel goed gegaan, maar officieel mag het dus niet).
Meer informatie over wat je wel en niet mag meenemen vind je hier op de site van de Amerikaanse ambassade.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Volgens mij mag je brood wél meenemen.Marceljesse schreef:Vlees, groente, brood, bloembollen mogen niet.
Ik neem altijd krentenbollen/stol mee (mijn familie is daar gek op) en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Brood mag inderdaad wel:Ineke schreef:Volgens mij mag je brood wél meenemen.Marceljesse schreef:Vlees, groente, brood, bloembollen mogen niet.
http://thehague.usembassy.gov/us_customs.html#approvedfood schreef:A. Food Products which can be taken into the U.S.
- Stroopwafels and other kinds of baked goods, such as breads, cookies, cakes and bakery items
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
. Food Products which cannot be taken into the U.S.
Meat and meat products (also products containing meat, such as soups)
Fresh fruits or vegetables
Absinth
Sweets filled with alcohol
Ohhh, heb ik toch wel eens wat naar binnen gesmokkeld wat niet mag....... kersenbonbons en rumbonen
Meat and meat products (also products containing meat, such as soups)
Fresh fruits or vegetables
Absinth
Sweets filled with alcohol
Ohhh, heb ik toch wel eens wat naar binnen gesmokkeld wat niet mag....... kersenbonbons en rumbonen
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ineke schreef:Ohhh, heb ik toch wel eens wat naar binnen gesmokkeld wat niet mag....... kersenbonbons en rumbonen
Foei, Ineke... nu maar hopen dat je niet op de black list ergens staat... ~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Hilarisch dat de stroopwafels specifiek én als eerste genoemd wordenDento schreef:http://thehague.usembassy.gov/us_customs.html#approvedfood schreef:A. Food Products which can be taken into the U.S.
- Stroopwafels and other kinds of baked goods, such as breads, cookies, cakes and bakery items
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Het is ook iets wat iedereen als eerste aanbiedt om mee te nemen naar hier.Aïda schreef:Hilarisch dat de stroopwafels specifiek én als eerste genoemd worden
Gr., Flipje
Ik heb eens (bevroren) haring meegenomen, die ik op Schiphol gekocht heb. Heb me nooit afgevraagd of dat toegestaan was of niet.
Heb ik onbewust de wet overtreden?
Heb ik onbewust de wet overtreden?
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Buiten de al genoemde hoeveelheid moet je wel rekening houden met het feit dat je de alcohol wel moet overpakken in je ruimbagage als je POE (eerste luchthaven in de VS) niet je eindbestemming is.soniake schreef:En hoe zit het met alcohol die je op de luchthaven in Belgie hebt gekocht ?
Het mag namelijk niet mee de handbagage in op je aansluitende vlucht.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
-
NewYorkCity
- Amerika-ontdekker
Heb ooit een heel doosje pralines met likeur meegenomen heb het dan ook wel vermeld. Moest bij het binnegaan in the U.S. de "goederen" laten zien. Heb ze laten zien die agent bekeek ze is en zei dat het eigelijk ni mocht maar dat het niet zo erg was.
December 2006: New York
Juli en Augustus 2007: New York & Miami (ter plaatse getrouwd :-) )
September 2008: New York
Januari 2010: New York
Juli en Augustus 2007: New York & Miami (ter plaatse getrouwd :-) )
September 2008: New York
Januari 2010: New York
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1475 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey