Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
SSSS- code op ticket
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
SSSS- code op ticket
Hoi,
Ik kreeg in San Francisco een SSSS-code op mijn ticket waardoor ik in een andere rij moest staan voor een uitgebreide controle. Ik werd uitgebreid gefouilleerd en ik kreeg de metaaldecector over mijn hele lichaam. Ze onderzochten zelfs mijn haar.
Nu vraag ik me af of ze er klakkeloos mensen uitpikken voor deze controle, gaat die automatisch (dmv een computer) of komt het misschien omdat mijn achternaam niet helemaal klopte op het ticket. Het tussenvoegsel was namelijk vergeten. Daar deden ze ook moeilijk over.
(ik kreeg de tickets pas op Schiphol, dus ik kon het niet controleren).
Ik vond het niet erg om dit te ondergaan, eigenlijk wel bijzonder om ook eens mee te maken, maar ik vraag me af: waarom ik?
Weet iemand antwoord?
Ik kreeg in San Francisco een SSSS-code op mijn ticket waardoor ik in een andere rij moest staan voor een uitgebreide controle. Ik werd uitgebreid gefouilleerd en ik kreeg de metaaldecector over mijn hele lichaam. Ze onderzochten zelfs mijn haar.
Nu vraag ik me af of ze er klakkeloos mensen uitpikken voor deze controle, gaat die automatisch (dmv een computer) of komt het misschien omdat mijn achternaam niet helemaal klopte op het ticket. Het tussenvoegsel was namelijk vergeten. Daar deden ze ook moeilijk over.
(ik kreeg de tickets pas op Schiphol, dus ik kon het niet controleren).
Ik vond het niet erg om dit te ondergaan, eigenlijk wel bijzonder om ook eens mee te maken, maar ik vraag me af: waarom ik?
Weet iemand antwoord?
Het kan allerlei redenen hebben. Ik heb het al eerder proberen uit te zoeken want ik heb al verschillende keren hetzelfde meegemaakt.
Dit kon ik vinden: When you obtain your boarding pass, take a close look at your boarding pass. If SSSS appears on your boarding pass, you can expect to be searched. A random number of boarding passes have this SSSS code and if this appears you will be searched.
Volgens mij is het niet helemaal "random" want sommigen overkomt het regelmatig.
Dit kon ik vinden: When you obtain your boarding pass, take a close look at your boarding pass. If SSSS appears on your boarding pass, you can expect to be searched. A random number of boarding passes have this SSSS code and if this appears you will be searched.
Volgens mij is het niet helemaal "random" want sommigen overkomt het regelmatig.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het lijkt me dat er een computer-programma op de achtergrond draait die een optelsom maakt van bepaalde risico-factoren en als jouw ticket een hoog risico inhoud dan heb je pech en krijg je een SSSS-code 
Ook wat geGoogled:
Ook wat geGoogled:
Zo zorgt een e-ticket, geboekt op de dag van vertrek, voor een alleen reizende passagier en met een ‘high risk’ destinatie, gegarandeerd voor een ‘SSSS’-code op de instapkaart. Die code staat voor een ware VIP-behandeling door de beveilingsmensen: zijn je schoenen wel écht schoenen, draag je je riem met het primaire doel van het ophouden van de pantalon en laten we de koffer nog even openen om te kijken of deze weer in één soepele beweging sluit.Bron
One-way air tickets are considered suspect and carry an “SSSS” code on boarding passes, requiring a full-body wanding of the hapless passenger. This also applies for round trips, using different carriers for the two legs, and even to code-share flights where one carrier issues the ticket, but a shared carrier is used for one one-way segment. The second carrier must issue a “SSSS” boarding pass. The logic seems to be that a terrorist planning a suicide mission would not buy a round-trip ticket if he did not plan to use the return part, in the interest of economy.
Bron
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Zo gauw je bij een airlines je tickets last minute boekt of last minute een verandering maakt ga je de rij voor SSSS in. De airlines hebben nl een bepaalde regel dat als er binnen een bepaald aantal uren voor de vlucht veranderingen zijn dan worden die extra gecontroleerd. Zelf sta ik regelmatig in de SSSS lijn omdat ik eigenlijk altijd veranderingen aan mijn tickets maak. Stel, je doopnaam en roepnaam zijn niet hetzelfde....tel maar uit, je krijgt extra controle. Als er op je credit card waarmee je betaald een andere spelling voorkomt van je naam dan in je paspoot....SSSS (vooral als dit een last minute ticket is).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3379 Weergaves
-
Laatste bericht door Galapogos
-
- 40 Reacties