Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werktijden USA
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Werktijden USA
Hey,
Ik e-mail dagelijks met Amerikaanse bedrijven maar mijn vraag was, van hoelaat tot hoelaat werken deze? Mijn, leek mij een logische, beredenering was dat wij in Nederland om 9:00 uur allemaal aan het werk zijn. Om 18:00 uur gaan de meeste mensen naar huis. Het tijdsverschil met New York is 6 uur dus als het hier 15:00 uur is, begint daar de werkdag. Wanneer het hier 00:00 uur is stopt het werk en gaat iedereen naar huis.
Nu is dit makkelijk gezegd maar Amerika heeft meerdere tijdzones. Kunnen jullie mij uitleggen hoe het ermee zit? Hoelaat beginnen de eerste Nederlandse tijd en hoelaat eindigen de laatste?
Danku,
derk
Ik e-mail dagelijks met Amerikaanse bedrijven maar mijn vraag was, van hoelaat tot hoelaat werken deze? Mijn, leek mij een logische, beredenering was dat wij in Nederland om 9:00 uur allemaal aan het werk zijn. Om 18:00 uur gaan de meeste mensen naar huis. Het tijdsverschil met New York is 6 uur dus als het hier 15:00 uur is, begint daar de werkdag. Wanneer het hier 00:00 uur is stopt het werk en gaat iedereen naar huis.
Nu is dit makkelijk gezegd maar Amerika heeft meerdere tijdzones. Kunnen jullie mij uitleggen hoe het ermee zit? Hoelaat beginnen de eerste Nederlandse tijd en hoelaat eindigen de laatste?
Danku,
derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Re: Werktijden USA
Heel eenvoudig uit te rekenen: aan de westkust is het drie uur vroeger dan de oostkust.
Kom je er niet uit, dan is er www.worldtimezone.com
Kom je er niet uit, dan is er www.worldtimezone.com
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Ervan uitgaande dat ze om 9u beginnen en om 18u stoppen:
om 15u nederlandse tijd beginnen ze aan de oostkust te werken
om 18u nederlandse tijd beginnen ze aan de westkust te werken
om 24u nederlandse tijd stoppen ze aan de oostkust
om 3u nederlandse tijd stoppen ze aan de westkust
om 15u nederlandse tijd beginnen ze aan de oostkust te werken
om 18u nederlandse tijd beginnen ze aan de westkust te werken
om 24u nederlandse tijd stoppen ze aan de oostkust
om 3u nederlandse tijd stoppen ze aan de westkust
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hartelijk bedankt voor de uitleg 
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij mijn man in het bedrijf beginnen de meeste al om 8.00 u, en sommigen zelfs vroeger. (ook Oostkust)
En zelf werkte ik vroeger ook voor een directeur in Belgie die dagelijks vergaderingen had met collega's aan de oostkust, en die moest ik ook inplannen vanaf 14.00u.
School begint ginder ook veel vroeger dan hier.
En zelf werkte ik vroeger ook voor een directeur in Belgie die dagelijks vergaderingen had met collega's aan de oostkust, en die moest ik ook inplannen vanaf 14.00u.
School begint ginder ook veel vroeger dan hier.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
flogolfex
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hello folks, bij ons hier in de Orlando area, wordt er op de kantoren gewerkt vanaf 7u30 s morgens en afhankelijk van het bedrijf wordt er gewerkt tot 5, 6 of 7 uur s avonds. Je gelooft je ogen niet als je op I4 (interstate) om 5 uur s morgens druk verkeer op 4 rijbanen ziet commuten richting downtown Orlando.
Het is dus zaak om te weten te komen welk het ideale uur is om je correspondent te bellen. Op veel kantoren wordt ook op zaterdag gewerkt.
Gezien de hoge benzineprijzen is er hier een trend de employees 4 dagen van 10 uur te laten werken ipv 5 van 8 uur, zo sparen ze een dag commute uit.
Ja mensen wij kennen hier geen 36 urenweek zoals jullie. Wij werken minstens 40 uur/week, management meestal tussen de 45 en 55 u/week. Minder dan 10 jaar ancienniteit = 1 (EEN) week betaalde vakantie, ik klaag helemaal niet want ik woon in "Paradise".
Het is dus zaak om te weten te komen welk het ideale uur is om je correspondent te bellen. Op veel kantoren wordt ook op zaterdag gewerkt.
Gezien de hoge benzineprijzen is er hier een trend de employees 4 dagen van 10 uur te laten werken ipv 5 van 8 uur, zo sparen ze een dag commute uit.
Ja mensen wij kennen hier geen 36 urenweek zoals jullie. Wij werken minstens 40 uur/week, management meestal tussen de 45 en 55 u/week. Minder dan 10 jaar ancienniteit = 1 (EEN) week betaalde vakantie, ik klaag helemaal niet want ik woon in "Paradise".
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
email kan je toch gewoon 24/7 sturen? Ze kijken er wel naar als ze weer wakker zijn.
Ik denk ook wel weer dat het afhangt of je voor een baas of voor je zelf werkt.
Ik zit ook wel eens zakelijk op zondagochtend vroeg een email te sturen omdat ik net even tijd heb.
Zou ik voor een baas niet zo gauw doen denk ik.
Veel instanties zijn open van 8-5 trouwens
Ik denk ook wel weer dat het afhangt of je voor een baas of voor je zelf werkt.
Ik zit ook wel eens zakelijk op zondagochtend vroeg een email te sturen omdat ik net even tijd heb.
Zou ik voor een baas niet zo gauw doen denk ik.
Veel instanties zijn open van 8-5 trouwens
-
Mart81
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
hehe 1 van mijn collega's in de VS werkt regelmatig tot 3 u 's nachts en is dan om half acht ook gewoon weer telefonisch bereikbaar
ik heb hem al eens gezegd 't rustiger aan te doen anders krijgt ie nog eens een hartstilstand 
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Zelf begin ik ook om 8u en stop zo rond een uur of half zes. Hangt ervan af hoeveel ik te doen heb. Soms zit ik om 1u 's nachts nog te klooien, soms ben ik om vier uur in de namiddag al thuis.
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Veel mensen die hier aan de westkust in de informatica/IT werken hebben flexibele werktijden. Dat moet ook wel tegenwoordig met zoveel werk outsourcing en veel conference calls met collega's in het buitenland. Mijn man begint vaak ok 7:00 's cohtends met een conference call, dat kan hij nog net Europa mee pikken plus de collega's in Rusland en is ook nog een redelijke tijd voor de collega's in India, en China. Maar het komt ook wel voor dat die calls pas laat in de avond on 23:00 uur gebeuren.
Ze moeten dus zelf zo'n beetje bepalen hoe ze hun dag indelen en wel de work/life balans in de gaten houden.
Als we in het weekend langs de campus rijden staan er vaak bendes auto's van mensen die in het weekend doorwerken en door de week een dag vrij nemen.
Ze moeten dus zelf zo'n beetje bepalen hoe ze hun dag indelen en wel de work/life balans in de gaten houden.
Als we in het weekend langs de campus rijden staan er vaak bendes auto's van mensen die in het weekend doorwerken en door de week een dag vrij nemen.
--
Tink
Tink