Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Rmnd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Creditcard?

Bericht door Rmnd »

Wij zijn er niet van om met een creditcard te betalen.
Al word het je tegenwoordig eigenlijk wel een beetje opgedrongen :banghead: :(

Kortom wij hebben er dus ook (nog) geen een.
Hotels en autoverhuur bedrijven zijn er nogal dol op heb ik gehoord, anders mag je een flinke borg neer leggen.... :shock:
Nou is mijn vraag , kan ik ook eventueel een creditcard van een van onze ouders meenemen?

En dan gelijk nog maar een vraag waar ik zelf waarschijnlijk al het antwoord op weet maar toch stel:

Is het een overbodige luxe om goede wandelschoernen aan te schaffen voor in de natuurparken?
Wij moeten elke dag ongeveer 3,5 uur rijden van hotel naar hotel, ik weet dus niet in hoeverre wij ook echt de parken in gaan en of hoeveel tijd we hebben voor een goede wandeltocht daar :shock:

Groetjes Rayes :D
flogolfex
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Creditcard?

Bericht door flogolfex »

Ik zou je niet aanraden een CC van je ouders te gebruiken, ze zijn hier namelijk nogal streng op misbruik en het zou weleens kunnen dat ze je verdenken de kaart van je ouders gestolen te hebben.
Indien je geen echte CC wil hebben kan je ik denk ook in B/NL een greendot card aanschaffen, dit is een preloaded (secured) CC, je hebt ze van Visa en Mastercard, je bepaalt zelf hoe hoog het bedrag is dat je er op wil hebben en je kan ze evetueel reloaden.

Waarborgen in cash bij Car rentals en hotels kunnen weleens in de honderden dollars lopen, je vakantiebudget is dan dus grotendeels geblokkeerd.

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen, in elk geval leuke vakantie gewenst vanuit onze hometown, Clermont, FL :welcome:
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Een paar wandelschoenen vind ik toch wel aangenaam. Het moeten geen bergschoenen zijn, maar gewoon een A of A/B klasse wandelschoen is wel zo prettig. Zeker op de steilere paadjes.
Maar ik zag ook altijd wel veel mensen op gewone sportschoenen. Dat is toch wel zeker het minimum als je op pad gaat, tenzij je op de verharde weg blijft, dan kan een paar sandalen ook wel volstaan :-)
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Hoezo je ouders? Ik geef mijn zoon echt mijn cc niet mee hoor. Die gebruik ik zelf. Als je je uitgaven goed registreerd heb je telkens overzicht van wat je uit geeft. Wij hebben cc van Mastercard(Postbank) en AE. Bij beide kun je on-line bijhouden wat er uitgegeven is. Geen cc. kan maar IK vind het een beetje ouderwets.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Als jouw ouders je toestemming geven om hun credit card te gebruiken, dan denk ik niet dat je veel problemen gaat ondervinden. Heel soms vragen ze hier naar ID als je je credit card gebruikt, maar negen van de tien keer niet. Ik gebruik soms de cc van mijn man, waar duidelijk een mannen voornaam op staat, en ik heb er nog nooit vragen over gekregen. Je moet denk ik wel echt een brief van je ouders meenemen, voor het geval er wel om gevraagd wordt.

Maar wat let je om zelf een cc aan te schaffen? Via de postbank of rabobank kost het bijna niets, en het is altijd handig om te hebben, helemaal in noodgevallen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

DixieChick schreef: Heel soms vragen ze hier naar ID als je je credit card gebruikt,
Op onze reis dit voorjaar is er juist heel vaak om een ID gevraagt als we met de CC betaalden, mogelijk dat ze het bij een buitenlandse kaart vlugger vragen dan bij een Amerikaanse.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Mijn reisgezel kreeg geen creditcard, omdat hij nog geen vast inkomen heeft. Hij is pas afgestudeerd, en kon dus naar een creditcard fluiten.
Misschien is dat de reden waarom hij er geen heeft.

Bij mij werd in ongeveer 30% van de gevallen naar een ID gevraagd.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

DixieChick schreef:Als jouw ouders je toestemming geven om hun credit card te gebruiken, dan denk ik niet dat je veel problemen gaat ondervinden. Heel soms vragen ze hier naar ID als je je credit card gebruikt, maar negen van de tien keer niet. Ik gebruik soms de cc van mijn man, waar duidelijk een mannen voornaam op staat, en ik heb er nog nooit vragen over gekregen. Je moet denk ik wel echt een brief van je ouders meenemen, voor het geval er wel om gevraagd wordt.

Maar wat let je om zelf een cc aan te schaffen? Via de postbank of rabobank kost het bijna niets, en het is altijd handig om te hebben, helemaal in noodgevallen.
Sorry Dixiechick, maar dat klopt niet. Die ouders kunnen geen toestemming geven hun CC te gebruiken, want de CC is niet van hun maar van de desbetreffende maatscahppij. Een creditcard is strikt persoonlijk !! Kijk even via mijn link naar de algemene voorwaarden van Mastercard. (Art.2 pnt. 2.5) Artikel 8.5 is ook iets om even door te lezen.

http://www.paysquare.nl/cmsfiles/Docume ... nt/228.pdf

Jouw advies vwb het aanschaffen van een eigen CC verdient 100 punten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Wellicht is het mogelijk een nieuwe kaart aan te vragen op de al lopende rekening van de ouders, dan is kredietwaardigheid geen probleem. Heet hier "authorized user." De ouders blijven dan verantwoordelijk voor het afbetalen van de kaart, kind krijgt een eigen kaart met de eigen naam erop, en kan die als een gewone CC gebruiken.

Gr., Flipje
Rmnd
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

Om het even iets duidelijker te maken.......

Wij hebben nog geen creditcard omdat we dat niet nodig vinden :!:
In Amerika heb je zo'n kaart wel regelmatig nodig.
Om alleen voor een vakantie een kaart aan te schaffen vinden wij dus ook onzin.
En kwa ouders ging het meer in de trend van: Dan neem je toch die van ons mee......

Weten wij veel wat daar eventueel de consequenties van kunnen zijn.

Het feit ook dat zo'n kaart je min of meer word opgedrongen :bs: zint mij niet :!:
Maar goed puur om een hoop trammelant te voorkomen hebben wij er inmiddels maar een aangevraagd :?

Toch bedankt voor de adviezen :D

Groetjes Rayes 8)
Coffee......Good Music.....Vegas......Perfect Combination
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Rayes schreef:Het feit ook dat zo'n kaart je min of meer word opgedrongen :bs: zint mij niet :!:
Maar goed puur om een hoop trammelant te voorkomen hebben wij er inmiddels maar een aangevraagd :?
Er is m.i. toch echt geen sprake van opgedrongen: 's lands wijs, 's lands eer. Als je ergens naar een ander land (op vakantie) gaat, dan pas je je toch aan de plaatselijke gewoontes aan? En in de VS is het nu eenmaal gewoonte om veel met credit cards te betalen.

Dat jij dat nu hier in Nederland overbodig vindt, tja, daar kan ik me iets bij voorstellen, met een pinpas en een chippas (ik gebruik mijn CC's hier in NL ook vrijwel niet - alleen om iets via internet aan te schaffen af en toe).
In Amerika werkt het echter niet zo. Dus, when in Rome... :wink:

Overigens kost een credit card je bijna niets (tientjeskwestie op jaarbasis), en als je hem na je vakantie niet meer gebruikt, dan kan dat gewoon... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ruud2004 schreef:
DixieChick schreef:Als jouw ouders je toestemming geven om hun credit card te gebruiken, dan denk ik niet dat je veel problemen gaat ondervinden. Heel soms vragen ze hier naar ID als je je credit card gebruikt, maar negen van de tien keer niet. Ik gebruik soms de cc van mijn man, waar duidelijk een mannen voornaam op staat, en ik heb er nog nooit vragen over gekregen. Je moet denk ik wel echt een brief van je ouders meenemen, voor het geval er wel om gevraagd wordt.

Sorry Dixiechick, maar dat klopt niet. Die ouders kunnen geen toestemming geven hun CC te gebruiken, want de CC is niet van hun maar van de desbetreffende maatscahppij. Een creditcard is strikt persoonlijk !! Kijk even via mijn link naar de algemene voorwaarden van Mastercard. (Art.2 pnt. 2.5) Artikel 8.5 is ook iets om even door te lezen.

Oeps, sorry! Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maar een authorized user kan ook - hier in de VS ken ik wel wat ouders die dat voor hun kinderen doen...en inderdaad, wat Dento zegt, het kost echt heel weinig om een CC te hebben, maar het scheelt je hier in de VS zoveel ongemak. Nou, en dan gebruik je hem in europa nooit meer, je wil ook dure wandelschoenen kopen, maar die ga je in Nederland toch ook nooit zoveel gebruiken?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Rmnd
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

Nou hier in Nederland gaan ze er ook al aardig naar toe.
Probeer eens een kamer online te boeken in het Kurhaus of Musical kaartjes te bestellen online.....
Ok beide zijn online, maar is het niet zo dat ze hier in Nederland graag achter Amerika aanlopen......
Ik weet ook wel dat er 1 hebben niet hoeft te betekenen ook gebruiken :wink:

Maar nogmaals de creditkaart is besteld dus daar geen worries :P meer over.
Coffee......Good Music.....Vegas......Perfect Combination
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zoals al eerder gezegd: kredietkaart in de VS is heel gewoon. Mijn zoon heeft zijn eigen kaarten, maar hij gebruikt ook nog steeds (steeds minder gelukkig) de American Express kaart die ik hem op zijn 18e verjaardag gegeven heb. ZIjn naam, mijn rekening. Is erg nuttig geweest, maar zal dat nou eindelijk eens op moeten heffen.

Als je een Nederlandse pinpas hebt, kom je in de VS ook een heel eind. Maar inderdaad, niet om borgen en zo te betalen, wel om geld uit de muur te halen en in grote winkels te betalen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

gelukkig verstandig geworden. :mrgreen:
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Bennogr schreef: ZIjn naam, mijn rekening.
Wow, da's een goeie deal !!

Ik zou wel een paar mensen weten op wiens kaart ik mijn naam zou willen hebben :mrgreen:
16x USA / 30 staten
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

DixieChick schreef:
Ruud2004 schreef: Sorry Dixiechick, maar dat klopt niet. Die ouders kunnen geen toestemming geven hun CC te gebruiken, want de CC is niet van hun maar van de desbetreffende maatscahppij. Een creditcard is strikt persoonlijk !! Kijk even via mijn link naar de algemene voorwaarden van Mastercard. (Art.2 pnt. 2.5) Artikel 8.5 is ook iets om even door te lezen.

Oeps, sorry! Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maar een authorized user kan ook - hier in de VS ken ik wel wat ouders die dat voor hun kinderen doen...en inderdaad, wat Dento zegt, het kost echt heel weinig om een CC te hebben, maar het scheelt je hier in de VS zoveel ongemak. Nou, en dan gebruik je hem in europa nooit meer, je wil ook dure wandelschoenen kopen, maar die ga je in Nederland toch ook nooit zoveel gebruiken?
Gaat niet om het "gelijk" hebben hoor Dixie. Ik weet dat je aardig in de problemen kan komen als je de card van een ander gebruikt. In het gunstigste geval knipt de verkoper (op verzoek van de CC-maatschappij) de card door. In andere gevallen heb je een hoop rompslomp op een politiebureau. Dat laatste loopt trouwens altijd op niets uit omdat CC-maatschappijen slecht meewerken.
In het advies van de forummers om gewoon een CC te bestellen (bij sommige banken gratis) onderschrijf ik geheel.

Nog even dit;
"Stel dat je met de card van je moeder (of iemand anders) een vliegticket naar de VS koopt. Hoe zal dat gaan met de komende on-line registratie van het VWP. Dan moeten er toch ergens een belletje gaan rinkelen. Ik voorzie daar grote problemen mee".
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Maar wat let je om zelf een cc aan te schaffen? Via de postbank of rabobank kost het bijna niets, en het is altijd handig om te hebben, helemaal in noodgevallen.
Ja, ik snap het probleem ook niet zo. Veel Nederlanders doen daar nogal moeilijk over, maar als je jezelf er zo mee in de vinger kunt snijden in de VS door andermans CC te gebruiken, dan is dat toch al genoeg reden om er zelf een aan te vragen? En je kunt 'm vervolgens in Nederland in de la leggen en nooit meer gebruiken.
"Keep Georgia On Your Mind"
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik kan via mijn werkgever voordelig een American Express kaart krijgen, ik heb nu een Visa card ( van de ANWB).
Is dat handig een kaart erbij ?
Soms lees je verhalen dat hotelketens grote bedragen reserveren voor kamers, en dat je dan snel aan je limiet zit.
Crisis ? What Crisis ?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

En soms wordt een kaart om een geldige of onnozele reden geblokkeerd, en ook dan is een tweede handig.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer