Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoogste en snelste achtbaan ter wereld staat in ...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Hoogste en snelste achtbaan ter wereld staat in ...

Bericht door kastelke »

... New Jersey!

Ui de krant van vandaag:
(Belga) De hoogste en snelste achtbaan ter wereld belooft sinds vrijdag in de buurt van New York een snelheidsroes tussen hemel en aarde. De passagiers van de roetsjbaan Kingda Ka in het pretpark Six Flags in de Amerikaanse staat New Jersey worden in slechts 3,5 seconden van 0 tot 200 km/u en 138 meter steil de hoogte ingejaagd.
Het toppunt van de achtbaan, die vrijdag voor het publiek werd opengesteld, ligt in vergelijking met een flatgebouw op de 45ste verdieping. Daar blijft het wagentje met zijn passagiers een seconde pauzeren. De inzittenden zullen volgens de aankondiging bij goed weer een blik op de skyline van Manhattan kunnen werpen - althans diegenen die hun ogen durven openen. Daarna stort Kingda Ka zich met een razende vaart opnieuw de diepte in. Het avontuurlijk tochtje duurt slechts een minuut. De nieuwe achtbaan stelt alle totnogtoe gevestigde records in de schaduw. (dwm)

Ik vrees alleen dat ik daar heeeel erg misselijk in ga worden. :(
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Zag em net hier op het journaal. Wat een apparaat zeg. Mijn hemel.
En puur recht naar beneden. Maar de mensen kwamen er lachend uit :wink:
Groetjes Petra
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Filmpje van een testrit met Crashtest Dummies is hier te vinden:
http://home.comcast.net/~mshinsec/kklaunchvid.wmv

Lijkt idd erg hoog. Ik vond de XCellerator (Knotts Berry Farm) al aardig hoog.. Deze is nog een heeeel stuk hoger.
Vooral het over de hoogste punt rijden en dan weer recht naar beneden vond ik lekker..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe flauw, ze gaan niet eens overkop?! :roll:

Neen, serieus, het bekijken van dat filmpje geeft mij al een misselijk gevoel. Ik zal er wel eens naar kijken als we in de buurt zijn, maar van z'n leven kruip ik niet in zo'n ding!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

kastelke schreef: Hoe flauw, ze gaan niet eens overkop?! :roll:
Deze achtbanen zijn van het type 'hard en hoog'. En deze gaat dus heeeel hard en heeeel hoog :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Brrr, geef mij maar twintig keer over de kop!! De hoogste achtbaan, die ik heb geprobeerd was Apollo's Chariot in Busch Gardens en daar kreeg ik echt het gevoel, dat ik eruit ging vallen. Heeft een van die achtbanen schouder banden? Als die er niet zijn zie je mij er niet in!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Petra/VS schreef:Brrr, geef mij maar twintig keer over de kop!! De hoogste achtbaan, die ik heb geprobeerd was Apollo's Chariot in Busch Gardens en daar kreeg ik echt het gevoel, dat ik eruit ging vallen. Heeft een van die achtbanen schouder banden? Als die er niet zijn zie je mij er niet in!
Het 'uit-je-stoel' gevoel is juist de kick van de achtbaan :). Goliath in SF:MM heeft ook zo'n lekkere drop. Handen los en vallen maar!

Apollo's Chariot is 170 ft, Goliath is 235 ft en Top Thrill Dragster is 420 ft
En deze is dus 456 ft :) Net een stukje hoger om het record weer te hebben...

ps, ze hebben allemaal schouderbanden. Is tegenwoordig volgens mij verplicht..
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, hoor, in Apollo's Chariot krijg je alleen een heupbar, doodeng! Als mijn schouders vastzitten durf ik van alles, maar als mijn bovenlichaam los hangt dus niet.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Petra/VS schreef:Nee, hoor, in Apollo's Chariot krijg je alleen een heupbar, doodeng! Als mijn schouders vastzitten durf ik van alles, maar als mijn bovenlichaam los hangt dus niet.
Watje :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:flame: :ban: :hilarious:
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Ach hij mag dan hoog zijn, de meeste en tofste banen staan altijd nog in Cedar Point in Sandusky, OH. 8)

En daar ga ik volgende maand werken. :D
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Top Thrill Dragster is 420 ft
Ik was in de zomer ook in Cedar Point en had degene met wie ik was beloofd om in de Top Thrill Dragster te gaan. Uiteindelijk ben ik niet geweest, we zijn er 3 keer heengelopen maar er was steeds iets mis mee en de rij was echt ontzettend lang.
Ik zou er echt ontzettend graag nog een keer ingaan, de Kingda Ka lijkt er trouwens wel veel op.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

michelle1985 schreef:
Top Thrill Dragster is 420 ft
Ik zou er echt ontzettend graag nog een keer ingaan, de Kingda Ka lijkt er trouwens wel veel op.
het enige verschil is dat er nog een heuvel na de toren zit en dat hij ietsje hoger is. Niet echt vernieuwend nee :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef: Heeft een van die achtbanen schouder banden? Als die er niet zijn zie je mij er niet in!
Petra, je kan gerust eens een tripje maken naar NJ, want er zijn schouderbanden. :lol:
Je kan het zien op foto's die staan op http://www.standaard.be/extra/fotospecials/index.asp
(zie bij 20/05/2005 - De snelste achtbaan ter wereld).
Elke
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Njit schreef:
michelle1985 schreef:Ik zou er echt ontzettend graag nog een keer ingaan, de Kingda Ka lijkt er trouwens wel veel op.
het enige verschil is dat er nog een heuvel na de toren zit en dat hij ietsje hoger is. Niet echt vernieuwend nee :)
Precies, Top Thrill Dragster is voor mij dan ook de "echte" recordhouder. Het is wel simpel om een kopie van een bestaande achtbaan te maken en dan gewoon nog een beetje sneller en een beetje hoger te gaan. Geef mij maar de echte baanbrekende records, zoals Cedar Point en SF:MM die meestal boeken.

Trouwens, de schouderholsters zijn volgens mij niet verplicht hoor, het hangt af van de baan. De Milennium Force in Cedar Point heeft ook geen schouderholsters, en is toch ook een heel hoge en snelle baan.

Dit soort coasters heten trouwens "hypercoaster". Deze naam verdienen ze door de hoogte en de snelheid. Een hypercoaster heeft geen looping, maar wel een heel steile afdaling. Naast Top Thrill Dragster en Kingda Ka zijn de Goliath in SF:MM, Milennium Force in Cedar Point en Nitro in SF New Jersey (waar ook de Kingda Ka staat) andere voorbeelden. Dit type is mijn favoriet! Veel G-krachten en veel airtime, en lekker soepele tracks! Heeeeeeerlijk! :P

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door smiletje85 »

Die gaat wel heel erg hoog. Ik geloof dat als ik ooit de moed heb om dr in te gaan, ik op het hoogste punt dr uit wil. Wel het uitzicht zien, maar niet zo naar beneden knallen. 8) Moet mn broertje dit ff laten zien, die vind t vast geweldig. :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

smiletje85 schreef:Ik geloof dat als ik ooit de moed heb om dr in te gaan, ik op het hoogste punt dr uit wil. :D
Ben dus zelf iemand met hoogtevrees (gekregen nadat ik ooit van een berg naar beneden gevallen ben, recht het water in). Had ik alle moed bijeen geraapt om met m'n man en zoon in een pretpark eens in zo'n 'boomstam' te gaan, zo een die naar beneden splasht, recht het water in. Kom je dus met die boomstam boven op dat hoogtepunt, en dan staat daar een bordje: "Niet uitstappen a.u.b." :!: :?:
Waar hadden ze gedacht dat je naartoe zou gaan???

(Sorry, is een beetje :offtopic: )
Elke
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

:yuk: Ik heb hier net effe naar gekeken...Nu weet ik niet of dit de hoogste rollercoaster is maar voor mij ziet er sowiso al schrikwekkend uit!
Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik al misselijk wordt van in zo'n schip dat en neer gaat(in de Efteling of Bobbejaanland bvb) :wink: http://www.buschgardens.com/buschgarden ... ult.aspxop
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

zaandra schreef::yuk: Ik heb hier net effe naar gekeken...Nu weet ik niet of dit de hoogste rollercoaster is maar voor mij ziet er sowiso al schrikwekkend uit!
Dit is een ander type achtbaan. Deze gaat naar het hoogste punt en vanaf daar met een hoek van 90 graden stijl naar beneden..

Zie http://www.buschgardens.com/buschgarden ... _high.html voor een filmpje..

Ook leuk :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer