Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geld overmaken naar Amerikaanse rekening
Geld overmaken naar Amerikaanse rekening
Ik ga volgende maand emigreren naar Amerika op mijn K1 visum. Ik heb het afgelopen jaar behoorlijk wat geld opgespaard en ik wil dit graag overmaken naar de rekening van mijn vriend zodat ik het niet cash hoef mee te nemen. Zodra ik daar ben aangekomen kan ik dan zelf een rekening openen en het daarop laten zetten. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik van hem een BIC of SWIFT code nodig heb om het geld over te maken, dus hij is dit bij zijn bank na gaan vragen. Hij heeft een kleine lokale bank met maar drie vestigingen. Daar hebben ze tegen hem gezegd dat het sinds 9/11 niet meer mogelijk is om geld rechtstreeks vanuit een buitenlandse rekening naar een Amerikaanse rekening over te maken. Ik vraag mij eerlijk gezegd af of dit klopt. Misschien ligt het aan het feit dat hij een kleine lokale bank heeft en kan het wel via een nationale bank? Heeft iemand hier ervaring mee? En als het niet meer rechtstreeks kan, hoe moet het dan? 
Re: Geld overmaken naar Amerikaanse rekening
Amerikaanse banken hebben sowieso geen BIC/SWIFT code. Wel een routingscode. Ik weet niet welke bank je hebt, maar op de site van de postbank staat het iig goed uitgelegd.
Aangezien elke grote bank hier in NL wel internetbankieren toestaat, waarom ga je daar niet gewoon heen, open je een bankrekening en gebruik je tot die tijd je NL bankpas? Als alles dan geregeld is met die rekening daar, kan je het via het internet over maken (haal dan wel ff voldoende cash, voordat je dat doet)
Aangezien elke grote bank hier in NL wel internetbankieren toestaat, waarom ga je daar niet gewoon heen, open je een bankrekening en gebruik je tot die tijd je NL bankpas? Als alles dan geregeld is met die rekening daar, kan je het via het internet over maken (haal dan wel ff voldoende cash, voordat je dat doet)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Geld overmaken vanuit Nederland naar de US gaat iets gemakkelijker dan geld overmaken naar een ander land dat SWIFT en IBANN gebruikt.
In principe ziet het er bij de postbank zo uit en dit is alle informatie die je bij andere banken ook nodig hebt.
Copy and paste van mijn bank:
Sending a Wire to your bank
If you need to send a wire to your bank, please note that you will only need the following information:
* Name: vul hier de naam van de bank van je vriend in
* Address: vul hier het post adres in van de bank van je vriend
* Routing number: vul hier het routing number dat je vriend of op de website van z'n bank kan vinden of kan bellen en het vragen. Het staat ook op z'n checks vermeld.
* Your name and account number: vul hier de naam van je vriend in en z'n checking account nummer of z'n savings account nummer, afhankelijk van op welke rekening je het wil hebben.
Dat is alles. Kies bij jouw bank ervoor dat jij de kosten draagt voor de overboeking, dit is in het algemeen goedkoper dan dat je hem de kosten laat betalen of dat je de kosten deelt. Je kan nl uit 3 manieren kiezen, zelf dragen, delen of de ontvanger betaald. Daar US banken meestal duurder zijn qua overboekingskosten is het goedkoper om dit in NL te betalen is mijn ervaring.
De Postbank rekent een vast bedrag, US banken rekenen hoeveel hubs/sprongen het geld moet maken voordat het op de rekening van je vriend is. Het kan bv via 5 of 6 verschillende financiele instellingen gaan voordat het op z'n plek is en iederen wil een graantje meepikken van het geheel.
In principe ziet het er bij de postbank zo uit en dit is alle informatie die je bij andere banken ook nodig hebt.
Copy and paste van mijn bank:
Sending a Wire to your bank
If you need to send a wire to your bank, please note that you will only need the following information:
* Name: vul hier de naam van de bank van je vriend in
* Address: vul hier het post adres in van de bank van je vriend
* Routing number: vul hier het routing number dat je vriend of op de website van z'n bank kan vinden of kan bellen en het vragen. Het staat ook op z'n checks vermeld.
* Your name and account number: vul hier de naam van je vriend in en z'n checking account nummer of z'n savings account nummer, afhankelijk van op welke rekening je het wil hebben.
Dat is alles. Kies bij jouw bank ervoor dat jij de kosten draagt voor de overboeking, dit is in het algemeen goedkoper dan dat je hem de kosten laat betalen of dat je de kosten deelt. Je kan nl uit 3 manieren kiezen, zelf dragen, delen of de ontvanger betaald. Daar US banken meestal duurder zijn qua overboekingskosten is het goedkoper om dit in NL te betalen is mijn ervaring.
De Postbank rekent een vast bedrag, US banken rekenen hoeveel hubs/sprongen het geld moet maken voordat het op de rekening van je vriend is. Het kan bv via 5 of 6 verschillende financiele instellingen gaan voordat het op z'n plek is en iederen wil een graantje meepikken van het geheel.
-
Bennogr
- Amerika-expert
De bovenstaande informatie over wires gelt voor binnen de VS.
Amerikaanse banken hebben WEL een Swift code en die heb je echt nodig voor betalingen vanuit het buitenland. Als ze dat ontkennen, moet je even door blijven vragen. Zeker kleine banken hebben weinig ervaring met het buitenland en weten daarom weinig over dit soort zaken en zijn snel geneigd om nee te zeggen, da's makkelijker dan iets helemaal moeten uitzoeken.
Als een bank in de VS zelf geen SWIFT code heeft, hebben ze meestal een relatie met een 'corresponding bank' (of iets soortgelijks) die dit soort zaken voor hen regelt.
Ik maak af en toe geld over van mijn Postgiro in Nederland naar mijn bank hier in de VS. Is meestal binnen een week, mijn bank vraagt $20 voor het voorrecht om hun elektronen beschikbaar te stellen.
De Postbank wil die Swift code altijd hebben, alleen een routing code is niet genoeg.
Amerikaanse banken hebben WEL een Swift code en die heb je echt nodig voor betalingen vanuit het buitenland. Als ze dat ontkennen, moet je even door blijven vragen. Zeker kleine banken hebben weinig ervaring met het buitenland en weten daarom weinig over dit soort zaken en zijn snel geneigd om nee te zeggen, da's makkelijker dan iets helemaal moeten uitzoeken.
Als een bank in de VS zelf geen SWIFT code heeft, hebben ze meestal een relatie met een 'corresponding bank' (of iets soortgelijks) die dit soort zaken voor hen regelt.
Ik maak af en toe geld over van mijn Postgiro in Nederland naar mijn bank hier in de VS. Is meestal binnen een week, mijn bank vraagt $20 voor het voorrecht om hun elektronen beschikbaar te stellen.
De Postbank wil die Swift code altijd hebben, alleen een routing code is niet genoeg.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Benno - werkt het andersom net zo? Ik wil geld overmaken naar een rekening in NL en vergeet steeds mijn bank te bellen.
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Weet je dat heel zeker? Ik maak regelmatig geld over via mijn Postbank maar kan me niet herinneren ooit een SWIFT code ingevuld te hebben. Als het al zo is voegen ze die zelf later misschien toe maar ik heb hem niet in mijn gegevens staan, ook niet online in mijn adresboek bij de Postbank. Ik vul altijd gewoon zo'n online overmaak formuliertje in en dat is alles. Ik moet deze week weer geld overmaken en zal er eens goed naar kijken maar ik weet wel bijna zeker dat ik het nooit heb in hoeven te vullen, een routing nummer en het adres is altijd voldoende geweest. Tenslotte is het routing nummer een uniek nummer waaraan de bank herkend wordt.Bennogr schreef:De bovenstaande informatie over wires gelt voor binnen de VS.
Het kost mij 7,50 EUR om geld over te maken naar mijn bank in de US als ik zelf de kosten draag, geen kosten aan de US kant.
de postbank geeft zelf aan dat de Amerikaanse banken geen BIC/SWIFT nummer hebben, maar wel een routing nummer. Ik hou me maar gewoon aan wat mijn bank zegt, ik heb tot nu toe door die manier nog nooit problemen gehad met geld overmaken naar een kleine Amerikaanse bank.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Een voorbeeld waar wij mee te maken hebben wat betreft geld overmaken. Overigens zijn er ook banken waar je rechtstreeks naar kunt overmaken, maar dit betreffende bedrijf (advocaten kantoor) heeft een rekening bij een bank zonder mogelijkheden direct geld te kunnen ontvangen vanuit het buitenland.
Zo moeilijk kan het dus zijn om geld over te maken.
Credit to Corresponding Bank: Independent Bankers’ Bank of Florida
XXX Cresent Executive Ct., Ste. 400
Lake Mary, FL 32746
ABA #XXXXXXXXXXXX
Further Credit to Account of: Florida Business Bank
340 N. Harbor City Blvd.
Melbourne, FL 32935
Account Number XXXXXXXXX
Final Credit to: XXXXX XXXXXX
XXXXX Account
XXXX S. Harbor City Blvd., Ste. XXX
Melbourne, FL 32901
Account Number XXXXXXXXX
All wires must go to Independent Bankers’ Bank first, and will be forwarded to Melbourne with the above information.
Zo moeilijk kan het dus zijn om geld over te maken.
Credit to Corresponding Bank: Independent Bankers’ Bank of Florida
XXX Cresent Executive Ct., Ste. 400
Lake Mary, FL 32746
ABA #XXXXXXXXXXXX
Further Credit to Account of: Florida Business Bank
340 N. Harbor City Blvd.
Melbourne, FL 32935
Account Number XXXXXXXXX
Final Credit to: XXXXX XXXXXX
XXXXX Account
XXXX S. Harbor City Blvd., Ste. XXX
Melbourne, FL 32901
Account Number XXXXXXXXX
All wires must go to Independent Bankers’ Bank first, and will be forwarded to Melbourne with the above information.
Maar wat ik niet begrijp,krijgen jullie in de states geen rekeninguitreksels thuis. Waar op staat hoeveel er op de rekening staat en wat er betaald is,enzovoort. Bij ons in Belgie verzend men dit maandelijks(hangt van bank tot bank af) ,en op dat papier staat duidelijk men rekeningnr , bic en swift code.Bennogr schreef:De bovenstaande informatie over wires gelt voor binnen de VS.
Amerikaanse banken hebben WEL een Swift code en die heb je echt nodig voor betalingen vanuit het buitenland. Als ze dat ontkennen, moet je even door blijven vragen..
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
els70 schreef:Maar wat ik niet begrijp,krijgen jullie in de states geen rekeninguitreksels thuis. Waar op staat hoeveel er op de rekening staat en wat er betaald is,enzovoort. Bij ons in Belgie verzend men dit maandelijks(hangt van bank tot bank af) ,en op dat papier staat duidelijk men rekeningnr , bic en swift code.Bennogr schreef:De bovenstaande informatie over wires gelt voor binnen de VS.
Amerikaanse banken hebben WEL een Swift code en die heb je echt nodig voor betalingen vanuit het buitenland. Als ze dat ontkennen, moet je even door blijven vragen..
Ja natuurlijk wel. Alhoewel veel mensen toch al kiezen om geen statements meer te ontvangen en paperless te gaan. Ik krijg elke maand een mailtje dat m'n statement voor die maand klaar is dan kan ik het bekijken en als ik wil uitprinten voor mijn archief. Dat doen we natuurlijk niet anders heeft dat paperless ook geen zin.(milieu, besparing etc). En je kan natuurlijk gewoon je rekening online raadplegen zo vaak je wilt.
Als je je rekeningafschriften bekijkt staat daar wel je nummer op, en bij ons ook het routings nummer maar zoals ik als schreef, US banken kennen of gebruiken geen SWIFT/IBAN/BIC Het routings nummer is een bank indentificatie nummer. Zie ook hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Routing_number
Als SWIFT codes gebruikt worden voor US banken dan wordt dat waarschijnlijk toegevoegd door de verzend bank. Zoals ik al en ook Clint al aangaf, bij de Postbank hoef je het niet intevullen en wordt er ook niet naar gevraagd.
--
Tink
Tink
-
Bennogr
- Amerika-expert
Je moet de achterstand van de Amerikaanse banken bij het moderne betalingsverkeer niet onderschatten. We schrijven hier nog steeds cheques uit, rechtstreeks overboeken gebeurt wel, maar alleen als je baas dat heeft geregeld, ik kan niet zomaar even geld overboeken naar de rekening van mijn zoon in Californie bijvoorbeeld, dat moet met een check, of een wire ($15) of via twee stappen via PayPal bijvoorbeeld.
Ik laat daarom altijd de Postbank de euro's omrekenen in dollars, ik vertrouw de banken hier in de VS niet, het zou me niets verbazen als ze gewoon het bedrag in euro als dollars op je rekening bijschrijven. Misschien is dat BIC/Swift nummer niet nodig voor een Amerikaanse bank, maar ik zou het risico niet nemen, hoe meer informatie, des te kleiner is de kans dat er iets mis zal gaan (en bij banken reken ik ermaar op dat ALS er iets mis kan gaan, dat dan ook vrijwel zeker gebeurt).
Ja, die BIC/Swift code: als ik in Europa geld over laat maken naar mijn Postgiro, dan moeten BIC en IBAN erbij, ik heb voor overschrijvingen naar mijn Amerikaanse bank speciaal de BIC code opgevraagd.
En een tijdje geleden was hier heel wat opschudding ove rhet feit, dat Amerikaanse spionageorghanisaties via de Swift code probeerden te achterhalen wie al dan niet echte terroristen steunde.
Ik laat daarom altijd de Postbank de euro's omrekenen in dollars, ik vertrouw de banken hier in de VS niet, het zou me niets verbazen als ze gewoon het bedrag in euro als dollars op je rekening bijschrijven. Misschien is dat BIC/Swift nummer niet nodig voor een Amerikaanse bank, maar ik zou het risico niet nemen, hoe meer informatie, des te kleiner is de kans dat er iets mis zal gaan (en bij banken reken ik ermaar op dat ALS er iets mis kan gaan, dat dan ook vrijwel zeker gebeurt).
Ja, die BIC/Swift code: als ik in Europa geld over laat maken naar mijn Postgiro, dan moeten BIC en IBAN erbij, ik heb voor overschrijvingen naar mijn Amerikaanse bank speciaal de BIC code opgevraagd.
En een tijdje geleden was hier heel wat opschudding ove rhet feit, dat Amerikaanse spionageorghanisaties via de Swift code probeerden te achterhalen wie al dan niet echte terroristen steunde.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je bv. een briefje van 50 euro in Amerika bij de bank wilt omruilen in dollars, zijn daar veel kosten aan gebonden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik denk dat het er ook aan ligt waar je woont of wat voor bank je gebruikt.Bennogr schreef:Je moet de achterstand van de Amerikaanse banken bij het moderne betalingsverkeer niet onderschatten. We schrijven hier nog steeds cheques uit, rechtstreeks overboeken gebeurt wel, maar alleen als je baas dat heeft geregeld, ik kan niet zomaar even geld overboeken naar de rekening van mijn zoon in Californie bijvoorbeeld, dat moet met een check, of een wire ($15) of via twee stappen via PayPal bijvoorbeeld.
Al is onze Credit Union maar klein, ze zitten alleen in de NorthWest maar zijn aangesloten bij de grote Credit Union organisatie, ze zijn toch wel een van de modernste banken die ik ken.
Ik heb een zg account dashboard online waarbij ik van en naar elke willekeurige bank/savings rekening in de US met de klik van m'n muis kan overboeken en als het m'n eigen rekening is zie ik het real time worden bijgeschreven. Ook aandelen, opties e.d kan ik op die manier beheren. Het is een all-in financieel webpagina, we moesten daar wel speciaal voor aanmelden. Maar ik kan ok naar iedereen in de US online geld overmaken met onze gewone online checkings account, zonder PayPal.
Een check heb ik zelf geloof ik 1 keer in deze 3 jaar uitgeschreven, alles wordt online betaald. Als de instelling of de persoon die ik geld stuur geen electronic betaling doet dan stuurt de bank automatisch een check naar dat adres. Daar hoef ik zelf niets voor te doen en kost me niets. Alle utilities zoals water, gas, electriciteit, gemeente kosten en taxes, satellite, internet, irs, tijdschriften abbo's, krant, alles heeft electronic deduction of zoals de IRS, bijschrijven. Ik krijg vrijwel nooit een rekening in de bus of het moet zijn voor een eenmalige klus zoals het schoonmaken van de goten, maar ook die betaal ik gewoon online. We zijn nu vrijwel geheel papierloos wat betreft maandelijkse rekeningen.
Veel mensen denken dat als je een Credit Union als bank kiest dat je inlevert aan service of dat ze niet modern genoeg zijn. In mijn ervaring is het tegendeel waar. Juist omdat ze kleinschalig werken en natuurlijk hier(maar ook elders) gesponsort worden door grote tech bedrijven zoals Nike, Google, Intel, Textronic etc. spelen ze heel snel in op de modernste technische ontwikkelingen en veiligheid.
Misschien off topic, maar in de VS online over maken betekent meestal dat alsnog het bedrag met een check naar de ontvanger gaat, op het werk krijgen we ze met pakken tegelijk binnen aan het eind en het begin van de maand.Alleen de EFT (automatische incasso's) en automatische betalingen via Creditcard gaan paperless.
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Elke,kastelke schreef:Als je bv. een briefje van 50 euro in Amerika bij de bank wilt omruilen in dollars, zijn daar veel kosten aan gebonden?
Ik heb het nog nooit gedaan dus kan het je ook niet vertellen. Wat we meestal doen is onze resterende Euro's bewaren tot een volgende keer(dat zijn er nooit zoveel hoor) en in Europe gewoon geld uit de ATM halen met onze pas. Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten waar je hier Euro's zou kunnen omwisselen, misschien op de airport. Ik weet dat we een keer bij een bank probeerden Euro's te krijgen in de veronderstelling dat men dat gewoon zou hebben, edoch dat moest 7 dagen vantevoren worden aangevraagd en dat was een grote nationale US bank hoor, geen klein kantoortje. Men vertelde dat ze normaal geen Euro's op voorraad hebben en ze dus zelf ook moeten bestellen. Misschien dat men in zeer toeristische steden hier anders mee omgaat.
--
Tink
Portland, OR
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
In mijn Billpay applicatie online staat wie er een check krijgt en wie electronisch betaald wordt. Utilities en krant, tijdschriften e.d gaan allemaal electronisch, alleen het water krijgt een check, maar ook dat is deze maand verandert zag ik.wiepster schreef:Misschien off topic, maar in de VS online over maken betekent meestal dat alsnog het bedrag met een check naar de ontvanger gaat, op het werk krijgen we ze met pakken tegelijk binnen aan het eind en het begin van de maand.Alleen de EFT (automatische incasso's) en automatische betalingen via Creditcard gaan paperless.
--
Tink
Portland, OR
Misschien moeten ze op het werk dan wel wat updaten
. De carpayments en sommige andere grote bedrijven halen allemaal automatisch hun geld van onze bankrekening af, als we de routing # hebben opgegeven, wel draait men 1 of 2 keer proef en daarna is het gelukkig paperless.
Moest in het begin wel erg wennen aan het Amerikaanse banking systeem.
Moest in het begin wel erg wennen aan het Amerikaanse banking systeem.
De bank van mijn vriend is de Premier Community Bank, een kleine lokale bank met maar drie vestigingen. Ik heb een rekeningnummer en een routingnummer. Via de Rabobank is het echter niet mogelijk om online geld over te maken zonder dat je over een BIC of SWIFT code beschikt. Ik ben dus met de gegevens naar mijn kantoor van de Rabobank gegaan. Daar zeggen ze dat een rekeningnummer en routingnummer voldoende is en ze hebben daar een bedrag voor me overgemaakt om te kijken of het goed gaat. Het zou ongeveer een week duren. Nu heeft mijn vriend inmiddels instructies gekregen voor het "wiren" van geld die heel erg lijken op de instructies die PBBI hiervoor heeft beschreven. Ik vraag mezelf af of het nu wel goed gaat met alleen het rekeningnummer en het routingnummer, maar ik wacht het af. Volgens mijn bank moet het lukken, volgens zijn bank niet. Ik baal er wel een beetje van dat het zo omslachtig moet, terwijl het zo makkelijk kan. 
-
Bennogr
- Amerika-expert
Dat van dat elektronisch betalen ken ik. Waar het mij om gaat dat als ik iets in Nederland betaal, ik gewoon naar de webpagina van de giro ga en dat overmaak. Als ik geld wil overmaken naar de bankrekening van mijn zoon, dan gaat dat allemaal een stuk omslachtiger.
En wat dat BIC/Swift nummer betreft: je moet je hier in de VS Amerikaans opstellen. Niet zoals in Nederland genoegen nemen met: de bank zegt dat het niet kan, dus ik leg me daar bij neer. Nee, doorvragen, desnoods de directeur van het filiaal erbij halen en die eventueel met het hoofdkantoor laten bellen totdat je dat Swift/BIC nummer hebt.
En wat dat BIC/Swift nummer betreft: je moet je hier in de VS Amerikaans opstellen. Niet zoals in Nederland genoegen nemen met: de bank zegt dat het niet kan, dus ik leg me daar bij neer. Nee, doorvragen, desnoods de directeur van het filiaal erbij halen en die eventueel met het hoofdkantoor laten bellen totdat je dat Swift/BIC nummer hebt.
Re: Geld overmaken van amerika naar nederland.
Heey Heey!
Een kennis van mij wilt een bedrag van 33.000 euro overmaken naar een bankrekening in nederland, het geld is dan afkomstig van amerika. Klopt het, dat je eerst een bedrag moet betalen naar amerika, voordat je het geld ontvangt?
Want nu kreeg die gene die het geld moest ontvangen een bericht vanuit amerika, dat zij eerst een bedrag van 1.500 euro moest betalen, voordat het grote bedrag op haar rekening gestort word. Klopt dit?
Groetjes Loesje
Een kennis van mij wilt een bedrag van 33.000 euro overmaken naar een bankrekening in nederland, het geld is dan afkomstig van amerika. Klopt het, dat je eerst een bedrag moet betalen naar amerika, voordat je het geld ontvangt?
Want nu kreeg die gene die het geld moest ontvangen een bericht vanuit amerika, dat zij eerst een bedrag van 1.500 euro moest betalen, voordat het grote bedrag op haar rekening gestort word. Klopt dit?
Groetjes Loesje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 8108 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-