Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fotosites

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bart40
Amerikakenner

Fotosites

Bericht door Bart40 »

Ik kijk me helemaal gek naar al die fotosites van alle deelnemers hier.
Tja erg mooi en herkenbaar en ik leer er ook nog wat van.
Nadeel is dat je soms de tijd vergeet en zit je om 2 uur s'nachts nog te kijken :lol: Tja en dan weer vroeg op je werk....
Ben ik de enige of zijn er meerderen hier?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Fotosites

Bericht door markro »

Bart40 schreef:Ben ik de enige of zijn er meerderen hier?
Hoi Bart,

nee hoor, hierin ben jij zeker niet de enige. Ook ik geniet van de fotosites van de forumleden en wil daarbij ook nog wel eens de tijd vergeten. Er is ook zo veel moois te zien.
Vaak zijn er natuurlijk foto's van de overbekende plaatsen, die al vaker voorbij zijn gekomen, maar toch geniet ik er steeds opnieuw van.
De foto's van staten, steden en de natuur van plaatsen, waar ik nog nooit ben geweest, geven bij mij zo'n gevoel van: "daar wil ik ook (nog) wel eens naar toe".
Ook de omgevingsfoto's, die op het forum geplaatst worden, of die in de web-logs verwerkt worden, vind ik altijd bijzonder leuk om naar te kijken.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marco Polo
Amerika-ontdekker

foto's kijken.

Bericht door Marco Polo »

Ik heb al zoveel foto's sites bekeken dat ik het gevoel heb dat ik de reis al twee keer gemaakt hebt.
Alle gekheid op een stokje, ik heb echt veel foto's bekeken en het heeft mij enorm geholpen met de keuzes die wij hebben moeten maken betreffende onze route. Je wilt toch allemaal graag weten hoe mooi iets voordat je het gaat bezoeken.

Met groet,
de andere Marco (Polo)
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
Sammy
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammy »

Ik heb juist het tegenovergestelde: ik ga nog op reis en kijk het liefst zo min mogelijk foto's, om het 'fris' en spannend te houden! Achteraf is het dan inderdaad leuk om ook foto's van anderen te bekijken.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ik kijk ze echt allemaal af, heb er soms een dagtaak aan :wink:
Ook het verschil "echt" en foto vind ik leuk om te zien. Ik heb ook als ik die foto's bekijk dat ik het sfeertje daar weer aanvoel.
En sommige fotografen zijn heel erg goed hun foto's kunnen zo op kalenders. Ik ben ook wel benieuwd naar de apparatuur die men gebruikt.
Veel foto's van mij heb ik gemaakt met een Minolta Dynax 8000i icm 28-135mm en 100-300mm lens. De digitale zijn met een Olympus C460 gemaakt. Nu ben ik ook over gegaan op een digitale SLR en dat is dus de Minolta Dynax 7D die ik voor het eerst ga gebruiken in Amerika (heb hem al in Oostenrijk gebruikt) inmiddel ook een 100-400mm lens erbij en een compacte digitale hou ik erbij (makkelijk op de wandelingen) en dat is nu de Olympus C70.

http://community.webshots.com/user/poon36
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik had voordat we naar Amerika gingen ook ontzettend veel fotosites gekeken.
Mijn schoonvader zei zelfs: "Jij hoeft niet meer te gaan je hebt alles al gezien".
Maar als je eenmaal op reis bent blijkt toch weer dat je de werkelijkheid niet in een foto kunt vangen.
Foto's van de Grand Canyon zijn vaak heel mooi maar pas als je er middenin staat ervaar je dat gevoel van enorme grootsheid waar je helemaal stil van wordt.

Marjon
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Helemaal eens met Marjon. Ik had ook al die foto's gezien en mijn ouders zeiden ook al dat we niet meer heen hoefde.
Het is door het foto's kijken wel zo, dat je denkt: hé komt me bekend voor, maar in het echt is het zoveel mooier!!!
Door het kijken van de foto's, kun je wel een overweging maken over wat je graag wel wilt zien.

Ook ik blijf er trouwens wel in hangen, ook in reisverhalen. Ik ga dan ook altijd veel te laat naar bed......
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Bart40 schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar de apparatuur die men gebruikt.
Ruim 25 jaar gebruik ik mijn Canon AE-1, een 35 mm-spiegelreflexfotocamera met als standaard een 50 mm 1:1.8 objectief. Voor deze camera heb ik tevens een 35-70 mm zoomobjectief 1:4 en een 75-150 mm zoomobjectief 1:3.8. Het meest gebruik ik het 35-70 mm objectief.

Tevens heb ik al zo’n zelfde tijd een compacte 35 mm-fotocamera met vast objectief , de Fujica Compact 35.

Over beide camera’s was ik altijd zeer tevreden. Dit is dus analoge fotografie, waarin ik met 35 mm negatieffilm werk.

Vorig jaar hebben wij aangeschaft en meegenomen op onze vakantie naar de VS een compacte digitale Canon Powershot A80. Deze heeft 4 megapixel. Dit was onze eerste kennismaking met digitale fotografie. Voor de vakantie hadden wij er een aantal proefopnames mee gemaakt en deze ook laten printen. De resultaten waren boven verwachting.
Na onze vakantie hebben wij de beelden laten printen op formaat 10 x 15 cm en ook een aantal op 20 x 28 cm. Het resultaat vinden wij fenominaal. Gestoken scherp en een fantastische kleurverzadiging. De resultaten van mijn analoge camera’s vielen er bij in het niet.

Ik ben nu zodanig om, dat ik al maanden driftig op zoek ben naar een digitale vervanging van mijn analoge spiegelreflex, omdat ik toch meer wil, dan de Powershot.
Maar ik vind het heel moeilijk om een keuze te maken. Ieder merk heeft zijn voor- en nadelen. Als Canonman zat ik te denken aan de nieuwe EOS 350D (8 megapixel), maar op diverse vergelijkwebsites vind ik zo veel tegenstrijdige beoordelingen, dat ik erg aan het twijfelen ben geslagen. Soms vraag ik mij wel eens af of de type’s wel goed worden uitontwikkeld en niet te vroeg op de markt komen, om toch mee te kunnen doen in de concurrentiestrijd.
Als andere keus heb ik in gedachten de Olympus E-300 (8 megapixel), ook met tegenstrijdige berichten, of de Nikon D70 (6 megapixel), waar ik mij nog verder in moet verdiepen.
Het gaat toch om veel geld en ik wil bij de camera ook goede standaardzoom- en telezoomobjectieven aanschaffen.
Het zal nog wel even plussen en minnen worden, voordat ik er uit ben.

Groet, Marco.
Marco.

Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ook ik vind het ontzettend leuk om alle foto's te kijken van andere vakantiegangers in Amerika. Het levert toch heel vaak een verrassende kijk op, en ook heel veel mooie plaatjes. Geweldig, het roept vaak ook herinneringen op en het gevoel dat je erbij had toen je er zelf was. Erg leuk en soms zelfs ontroerend.

Ik vind ook de reacties op mijn eigen foto's erg leuk. Dat geeft toch net een eigen dimensie. Als ik de foto's in mijn eigen familie en vriendenkring laat zien, krijg ik ook wel heel veel leuke reacties. TOch is dat wel anders, dan wanneer je het kunt delen met mensen die zelf ook een bepaalde passie hebben voor Amerika. Is net weer anders.

Ik heb in het verleden altijd met een compactcamera gefotografeerd, en toen ik me in 2003 ging toeleggen op het fotograferen, iets dat ik al tijden erg leuk vond, wilde ik graag een cursus gaan doen. Om een cursus te doen heb je een spiegelreflexcamera nodig, of een digitale camera waarbij je het diafragma en de sluitertijd zelf kunt instellen. Omdat ik toen een nieuwe camera moest kopen, heb ik me door mijn man laten overhalen om een digitale camera te kopen, ik twijfelde daar zelf nog over, maar ik heb er nog nooit spijt van gehad. Omdat de echte digitale spiegelreflexcamera's in 2003 nog erg duur waren, heb ik gekozen voor een compromis en een Fuji S602Zoom aangeschafd. Die camera had toen heel goede recensies en de prijs was ook redelijk. Later kocht ik er nog een aantal accessoires bij, zoals filters, een flitser en een groothoeklens. Ik ben erg tevreden over de camera, en ik heb hem heel goed kunnen gebruiken in de cursus.

Maar toch merk ik nu dat ik de camera ontgroeid ben. Ik ben toe aan een echte spiegelreflex, en die wordt ook zeker digitaal. Ik merk dat ik toch nog bepaalde functies mis, en ook de mogelijkheden mogen toch iets uitgebreider zijn. Gelukkig zijn digitale spiegelreflex camera's nu wat betaalbaarder. Ik ben er dan ook driftig voor aan het sparen.

Mijn oog is tot nu toe gevallen op de Nikon D70, maar het liefst wil ik een nog professioneler camera. Het wordt in elk geval niet de Canon EOS 300D, want die heeft een heel slechte lens en een slechte prijs-kwaliteit verhouding. (De Canon EOS 350D zal wel de opvolger zijn, denk ik.....) De nikon D70 is momenteel toch wel een van de betere camera's, als ik de revieuws op internet moet geloven. Vooral de lens schijnt erg goed te zijn, en ook de verhouding prijs-kwaliteit. Je kunt namelijk een set kopen van een body met 2 lensen, een 18-70 en een tot 300mm. Je hebt dan gelijk een groothoeklens, en een flinke telelens, die beiden van heel goede kwaliteit zijn. Maar de Fuji S2 staat ook op mijn verlanglijstje, en die is toch wat duurder. Hier kun je dan ook de nikon lenzen op gebruiken, maar de mogelijkheden zijn wat uitgebreider.

Ik denk dat ik nog even doorspaar, en een definitieve keuze maak op het moment dat ik het geld bij elkaar heb. Tot die tijd neus ik nog even rond op het internet. Dus als jullie nog goede tips hebben, houd ik me aanbevolen.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

wendyjol schreef:Helemaal eens met Marjon. Ik had ook al die foto's gezien en mijn ouders zeiden ook al dat we niet meer heen hoefde.
Het is door het foto's kijken wel zo, dat je denkt: hé komt me bekend voor, maar in het echt is het zoveel mooier!!!
Wendy, dat is inderdaad een gegeven dat ik een beetje frustrerend vind: je bent op reis, komt daar iets tegen dat je erg 'pakt', je legt het op foto vast in de hoop dat je zo dat speciale, bijzondere moment kunt bijhouden.
En dan kom je thuis, je laat de foto's zien, en bij jou komt dan dat gevoel terug boven dat je ervaarde toen je die foto nam, en vol vuur vertel je over dat bijzondere moment dat de zon zodanig over de bergen gleed en dat je daardoor die speciale kleurschakering kreeg, en dan zie je die mensen naar je kijken, vol onbegrip... Want zij hebben niet het geluk gehad heel die sfeer die er bij hoorte te kunnen ervaren. :(
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ik heb de Minolta genomen omdat ik al Minolta had en mijn 28-135 lens een hele goede ouderwetse lens is. Nadeel van overstappen naar digitale spiegelreflex is de 1.5 "brandpuntvergroting" Beetje lang en technisch verhaal maar het komt er op neer dat 28-135 dus 42-200 wordt.
Leuk als je een tele hebt maar voor groothoek wat minder.
Je ontkomt haast niet aan om een 18-35 erbij te kopen.
De Canon 300D is heel goed ook uit de test dezelfde censor als in de 10D alleen meer "plastic" om het zo te zeggen. Zelfde geldt voor de 350D tov 20D. Helaas de lenzen die men erbij aanbiedt (ook bij Nikon en Minolta) zijn niet al te best. Als je ook gaat kijken bij de afzonderlijke prijzen voor die lenzen kom je op 75 tot 100 euro en dan weet je wel dat het niet echt kwaliteit is. De meeste goede 18-35 kosten al gauw 550-800 euro.
Dat komt er ook nog eens bij. Canon is duurder dan Minolta. In het kort dat komt door het anti-shake systeem. Dat systeem zorgt ervoor dat je met langere sluitertijden uit de hand kan fotograferen. Bij Minolta zit het in de body (vandaar dat die duurder is dan Canon en Nikon) en bij Canon zit het in de lenzen. In ieder geval is de lens belangrijker dan de body.
Dus een Canon 300D of 350D met een 18-35 kost je rond de 1300 euro.
Dan heb je wat goeds in handen. Het goede nieuws is dat alle AF lenzen van Canon dus ook de oude werken met de digitale body's en voor rond de 200 euro heb je een goede tele van 75-300 en dat is in de uiterste stand dus 450mm. Tja het blijft een klap geld.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Bart,

bedankt voor de info. Ik verdiep mij er verder in.

Groet, Marco.
Marco.

Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Hoi Marco, wat ik nog vergeten te zeggen was dat je met Canon ook prima met Sigma lenzen kan werken. Scheelt toch een hoop geld.
Ze hebben een standaard 17-35 voor iets minder dan 450 euro en een mooie telezoom 135-400 voor diezelfde prijs. Ik ken een paar Canon fotografen die dat gebruiken icm 300D en de resultaten zijn prachtig.

Helaas voor mij werkt het met Minolta niet zo, die AF lenzen van Sigma werken alleen op de oudere bodies niet op de nieuwe. :(
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Jasmino schreef:Mijn oog is tot nu toe gevallen op de Nikon D70, maar het liefst wil ik een nog professioneler camera. Het wordt in elk geval niet de Canon EOS 300D, want die heeft een heel slechte lens en een slechte prijs-kwaliteit verhouding. (De Canon EOS 350D zal wel de opvolger zijn, denk ik.....) De nikon D70 is momenteel toch wel een van de betere camera's, als ik de revieuws op internet moet geloven. Vooral de lens schijnt erg goed te zijn, en ook de verhouding prijs-kwaliteit. Je kunt namelijk een set kopen van een body met 2 lensen, een 18-70 en een tot 300mm. Je hebt dan gelijk een groothoeklens, en een flinke telelens, die beiden van heel goede kwaliteit zijn. Maar de Fuji S2 staat ook op mijn verlanglijstje, en die is toch wat duurder. Hier kun je dan ook de nikon lenzen op gebruiken, maar de mogelijkheden zijn wat uitgebreider.
Hoi Jacqueline,

In dit bericht http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=#33437
Jasmino schreef: 32. Tell us some more about yourself - Ik heb teveel hobbies en te weinig tijd! Ik houd erg van fotograferen (heb pas een digitale spiegelreflex gekocht!), en …
vertel jij, dat jij een camera hebt gekocht. Ik ben heel nieuwsgierig welke het geworden is?

Groet, Marco.
Marco.

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

markro schreef:
Jasmino schreef:Mijn oog is tot nu toe gevallen op de Nikon D70, maar het liefst wil ik een nog professioneler camera. Het wordt in elk geval niet de Canon EOS 300D, want die heeft een heel slechte lens en een slechte prijs-kwaliteit verhouding. (De Canon EOS 350D zal wel de opvolger zijn, denk ik.....) De nikon D70 is momenteel toch wel een van de betere camera's, als ik de revieuws op internet moet geloven. Vooral de lens schijnt erg goed te zijn, en ook de verhouding prijs-kwaliteit. Je kunt namelijk een set kopen van een body met 2 lensen, een 18-70 en een tot 300mm. Je hebt dan gelijk een groothoeklens, en een flinke telelens, die beiden van heel goede kwaliteit zijn. Maar de Fuji S2 staat ook op mijn verlanglijstje, en die is toch wat duurder. Hier kun je dan ook de nikon lenzen op gebruiken, maar de mogelijkheden zijn wat uitgebreider.
Hoi Jacqueline,

In dit bericht http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=#33437
Jasmino schreef: 32. Tell us some more about yourself - Ik heb teveel hobbies en te weinig tijd! Ik houd erg van fotograferen (heb pas een digitale spiegelreflex gekocht!), en …
vertel jij, dat jij een camera hebt gekocht. Ik ben heel nieuwsgierig welke het geworden is?

Groet, Marco.
Hoi Marco,

Inderdaad heb ik een paar weken geleden een nieuwe digitale spiegelreflex gekocht. Ik heb er heel lang over gedaan om een keuze te maken en de uitkomst is behoorlijk verrassend: het is de Canon EOS 350D geworden........ Ik heb er heel lang tegenaan gehikt, omdat ik helemaal geen fan was van Canon, en vooral niet van de EOS 300.

Ik heb niet de set gekocht, maar alleen de body, met 2 Sigma lenzen erbij (28-300mm en 12-24mm). Daarnaast heb ik ook een extra handgrip gekocht, om de camera wat stabieler te houden met de lenzen erop. Het is deze camera geworden vanwege de enorm goede chip in combinatie met de prijs. De chip is voor deze camera helemaal opnieuw opgebouwd, en niet gebaseerd op de chip van de EOS 300, maar op de chip van de 20D. Je krijgt dus behoorlijk waar voor je geld.

Ik heb hem nog niet zo lang, maar wat ik er tot nu mee heb gedaan stemt me wel tot tevredenheid. Ik heb me opgegeven voor een cursus voor gevorderden om ook meer gebruik te leren maken van de techniek van de camera, en ook een eigen stijl te ontwikkelen.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Jasmino schreef:Inderdaad heb ik een paar weken geleden een nieuwe digitale spiegelreflex gekocht. Ik heb er heel lang over gedaan om een keuze te maken en de uitkomst is behoorlijk verrassend: het is de Canon EOS 350D geworden........ Ik heb er heel lang tegenaan gehikt, omdat ik helemaal geen fan was van Canon, en vooral niet van de EOS 300.

Ik heb niet de set gekocht, maar alleen de body, met 2 Sigma lenzen erbij (28-300mm en 12-24mm). Daarnaast heb ik ook een extra handgrip gekocht, om de camera wat stabieler te houden met de lenzen erop.

Ik heb me opgegeven voor een cursus voor gevorderden om ook meer gebruik te leren maken van de techniek van de camera, en ook een eigen stijl te ontwikkelen.
Dank voor jouw antwoord Jacqueline.
Ik denk dat jij een heel goede keuze hebt gedaan om het op deze manier te doen. Canon body + grip + Sigma objectieven.
Ook om zo'n cursus te gaan volgen is een goed idee.

Groet, Marco.
Marco.

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jasmino schreef:Ik heb niet de set gekocht, maar alleen de body, met 2 Sigma lenzen erbij (28-300mm en 12-24mm). Daarnaast heb ik ook een extra handgrip gekocht, om de camera wat stabieler te houden met de lenzen erop.
Mooie set lensen. Zoom en breed.. Wat wil je nog meer :)
Hoe moet ik me zo'n grip voorstellen? Wordt het dan niet een groot geheel??
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Njit schreef:Mooie set lensen. Zoom en breed.. Wat wil je nog meer :)
Hoe moet ik me zo'n grip voorstellen? Wordt het dan niet een groot geheel??
Hoi Njit,

ik veronderstel, dat het bij Jacqueline als volgt is:

de Canon EOS 350-D is een digitale spiegelreflexcamera, die niet zo groot is uitgevallen. Hij is kleiner, dan zijn concurrenten in dezelfde prijsklasse. Als je wat grotere handen hebt, ligt hij eigenlijk niet helemaal lekker in de hand. Daarom zetten sommigen er een batterijgrip onder, waardoor het geheel, dus iets groter wordt en je wat meer in je handen hebt. Bovendien kan je daardoor meer stroom bij je hebben, want er past een extra accu (of batterijen) in. Hierdoor wordt het geheel natuurlijk wel weer zwaarder, maar dat is dan weer een voordeel bij het gebruik van een tele-objectief. Het is daardoor stabieler.

Camera vooraanzicht:
Afbeelding

Camera vooraanzicht met batterijgrip:
Afbeelding

Groet, Marco.
Marco.

Hillz
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillz »

Voor mij idd herrineringen. Vorig jaar had ik dat eigenlijk nog helemaal niet, maar had toen toch wel spijt dat ik weinig goede foto's genomen heb. Dit jaar beter wel beter aangepakt. Binnenkort maar eens verdiepen in een goede camera.

Ohja een selectie van mn foto's vind je mn site: http://www.rf-s.nl :lol:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

@Marco, bedankt voor de foto's van de camera, en een perfecte uitleg!
@Njit: zo ziet het er dus uit!

Ik vind de camera daardoor veel prettiger in de hand liggen, en met de lenzen erop is hij ook een stuk stabieler. Ik heb soms wat last van trillende handen (bijwerking van medicijnen), en de stabiliteit die de grip dan geeft is dan welkom. Ik vind het erg prettig!

Ik vind daarnaast het bijkomend voordeel van de extra batterij ook wel handig, je hebt dan altijd dubbele capaciteit. En mocht zelfs dat niet genoeg zijn, kun je in de grip nog 6 penlight batterijen kwijt ipv 2 accu's. Heel handig als je zoveel beren tegenkomt in Yellowstone (wat mij helaas niet is gelukt.........)

Groetjes,
Jacqueline
Winston Churchill

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer