Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Miranda rights

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
ppil

Miranda rights

Bericht door ppil »

Hallo,
Ik heb gisteravond een film gekeken en toen ene gearresteerd werd begon een agent miranda rights voor te lezen.
Hij zei hetvolgende:
"You are arrested by the NYPD for killing people. Every word you say can and will be used against you in US court." en dan iets van als je geen geld hebt voor een advocaat dan zal er ene je toegewezen worden.

Weet iemand hoe die hele preek gaat? er staat hetvolgende, de hele pagina is te vinden op deze link!

1. You have the right to remain silent and refuse to answer questions. Do you understand?
2. Anything you do say may be used against you in a court of law. Do you understand?
3. You have the right to consult an attorney before speaking to the police and to have an attorney present during questioning now or in the future. Do you understand?
4. If you cannot afford an attorney, one will be appointed for you before any questioning if you wish. Do you understand?
5. If you decide to answer questions now without an attorney present you will still have the right to stop answering at any time until you talk to an attorney. Do you understand?
6. Knowing and understanding your rights as I have explained them to you, are you willing to answer my questions without an attorney present?

Zoals je kunt zien is die preek die ik in de film gehoord heb heel anders dan die miranda rights.
Wie-o-wie kan mij hiermee helpen?

Groet,
Patrick
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En je vraag is precies ???
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ppil

Bericht door ppil »

Oja, sorry :oops:

Mijn vraag is hetvolgende:
Waarom staat op die website dan de miranda rights terwijl deze helemaal niet hetzelfde zijn als wat ik al zei van die film?
Ze heten toch beiden Miranda Rights :?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Miranda rights worden je gelezen als je gearresteerd wordt, in de film zullen ze zich niet zo druk maken om de precieze uitvoering, lijkt me ook saai voor de kijkers, als ze bij iedere arrestatie in een politiefilm al die uitgebreide vragen moeten horen.
Artistieke vrijheid heet dat. Reken maar, dat die vragen in het echt wel gesteld worden, anders komt de politie in de problemen tijdens de rechtzaak.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

ppil schreef:Waarom staat op die website dan de miranda rights terwijl deze helemaal niet hetzelfde zijn als wat ik al zei van die film?
Ze heten toch beiden Miranda Rights :?
Ik zie die politieagenten ook nooit zo rondrijden als in Miami Vice vroeger.. Vreemd he :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer