Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Baseball...
Baseball...
Net terug van een match baseball tussen de LA Angels en de Seattle Mariners. Tof gebeuren! Als volkomen leken, konden we na enkele innings toch wat volgen. Tot opeens ergens midden in de 8ste inning, de Angels blijkbaar de overwinning binnenhaalden. Ze stonden toen 6-1 voor, dat was dus duidelijk. Maar waarom werd net op dat moment de match beëindigd? Wanneer stopt een baseballmatch eigenlijk?
Een wedstrijd duurt 9 innings(iedere ploeg heeft hierin 1 slagbeurt). Aangezien de stand al 6-1 voor de thuisploeg was, maakte die laatste slagbeurt voor de Angels niet meer uit, ze stonden immers al voor. Vandaar dat de wedstrijd na 8½ innings was afgelopen. Als de score 6-1 voor de Mariners zijn geweest dan hadden de Angels nog een kans gekregen om gelijk te komen of te winnen.
Als de stand overigens gelijk is na 9 innings gaat de wedstrijd gewoon door. Steeds verlengt met een inning tot er een winnaar is.
Fijn dat jullie genoten hebben. Ik bezoek ook altijd enkele wedstrijden tijdens mijn vakanties in de USA. Is echt heel erg leuk.
Patrick
Als de stand overigens gelijk is na 9 innings gaat de wedstrijd gewoon door. Steeds verlengt met een inning tot er een winnaar is.
Fijn dat jullie genoten hebben. Ik bezoek ook altijd enkele wedstrijden tijdens mijn vakanties in de USA. Is echt heel erg leuk.
Patrick
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
De match werd inderdaad in de 9de inning beëindigd na de slagbeurt van Seattle (en niet in de 8ste zoals ik eerst zei...). De slagbeurt van LA had dus inderdaad geen zin meer.ikkedus schreef:Een wedstrijd duurt 9 innings(iedere ploeg heeft hierin 1 slagbeurt). Aangezien de stand al 6-1 voor de thuisploeg was, maakte die laatste slagbeurt voor de Angels niet meer uit, ze stonden immers al voor. Vandaar dat de wedstrijd na 8½ innings was afgelopen. Als de score 6-1 voor de Mariners zijn geweest dan hadden de Angels nog een kans gekregen om gelijk te komen of te winnen.
Patrick
In het voetbal hier is het doelsaldo ook belangrijk. Is dat niet zo in het baseball? Want in die laatste beurt had LA zijn puntenaantal nog kunnen opdrijven eventueel... Of is dat van geen belang?
Het 'doelsaldo' is in het baseball totaal niet van belang. De club met de meeste gewonnen wedstrijden eindigt gewoon als eerste.
Mochten er 2 teams aan het eind van het seizoen evenveel wedstrijden hebben gewonnen dan spelen ze een extra wedstrijd om de winnaar te bepalen.
Dit gebeurd overigens heel zelden, omdat alle 30 clubs 162(!!!) wedstrijden in een seizoen spelen, dus de kans dat ze gelijk eindigen is na zo'n lange reeks wedstrijden erg klein.
p.s. Overigens zijn de 30 clubs verdeelt over 6 divisies. De winnaars van deze divisies (+ de 2 beste nrs. 2) spelen dan play-offs via een knock-out systeem wat uiteindelijk leidt tot de World Series(de finale met de beste 2 teams).
Kijk voor de laatste stand eens op: http://mlb.mlb.com/NASApp/mlb/mlb/standings/index.jsp
Voor de teams die jij hebt gezien(Angels-Mariners) moet je kijken in de American League(rode balkjes) divisie West: Los Angeles en Seattle.
Patrick
Mochten er 2 teams aan het eind van het seizoen evenveel wedstrijden hebben gewonnen dan spelen ze een extra wedstrijd om de winnaar te bepalen.
Dit gebeurd overigens heel zelden, omdat alle 30 clubs 162(!!!) wedstrijden in een seizoen spelen, dus de kans dat ze gelijk eindigen is na zo'n lange reeks wedstrijden erg klein.
p.s. Overigens zijn de 30 clubs verdeelt over 6 divisies. De winnaars van deze divisies (+ de 2 beste nrs. 2) spelen dan play-offs via een knock-out systeem wat uiteindelijk leidt tot de World Series(de finale met de beste 2 teams).
Kijk voor de laatste stand eens op: http://mlb.mlb.com/NASApp/mlb/mlb/standings/index.jsp
Voor de teams die jij hebt gezien(Angels-Mariners) moet je kijken in de American League(rode balkjes) divisie West: Los Angeles en Seattle.
Patrick
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
doreennicole
- Amerika-expert
Seattle verloren? Too bad, so sad
Ben je naar Safeco Field geweest of zit je in LA? Het is wel een hele leuke ervaring he, zo'n wedstrijd zelfs als je de rules niet snapt.
Het heeft mij ook even gekost voor ik er in kwam, maar zeker omdat in Seattle er heel erg een teamgeest is (en ik ook in een souvenirwinkeltje werkte waar Mariners spullen verkocht werden) ben ik me er een beetje in gaan verdiepen zodat ik kon meepraten. En ik heb me ook helemaal laten meeslepen door het patriottische gevoel bij zo'n game, wat NL-ers zullen herkennen als het Oranje-gevoel.
Doreen
Het heeft mij ook even gekost voor ik er in kwam, maar zeker omdat in Seattle er heel erg een teamgeest is (en ik ook in een souvenirwinkeltje werkte waar Mariners spullen verkocht werden) ben ik me er een beetje in gaan verdiepen zodat ik kon meepraten. En ik heb me ook helemaal laten meeslepen door het patriottische gevoel bij zo'n game, wat NL-ers zullen herkennen als het Oranje-gevoel.
Doreen
SEEING IS BELIEVING
Re: Seattle verloren? Too bad, so sad
De match was in Anaheim. Thuis bij de Angels dus.doreennicole schreef:Ben je naar Safeco Field geweest of zit je in LA? Het is wel een hele leuke ervaring he, zo'n wedstrijd zelfs als je de rules niet snapt.
Doreen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 8045 Weergaves
-
Laatste bericht door HillBillies