Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dish-Network Dish te klein voor BVN??

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
PeeJay
Amerika-expert

Dish-Network Dish te klein voor BVN??

Bericht door PeeJay »

PetraVS schreef:Ha, ha, wat nou gratis . Wij hebben voor niets een Dish Network dish op ons dak staan en moeten nu investeren in een nieuwe, veel grotere dish. Ik vind dit dus helemaal geen fijn nieuws!
Bovenstaande quote heb ik even geleend uit een ander forum, zijn er Nederamerikanen hier die op het moment BVN ontvangen? Ik denk namelijk dat je wel met een "oude" Dish-Network schotel BVN kan ontvangen, maar alleen maar een nieuwe digital free-to-air satellite receiver (DVB Compliant) moet aanschaffen.

Klopt dat?? Iemand al geprobeerd ?

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi PeeJay,

Nee, de oude Dish Network schotel kan geen BVN ontvangen, Dish Network heeft het kanaal niet meer (of zal het spoedig niet meer hebben). Wij hebben nu een (grotere) Globecast schotel.
Je hebt voor ontvangst van de satelliet minimaal een 28 inch schotel nodig en in jouw gebied zo te zien 31 inch.
De Dish Network dish is geloof ik 18 inches.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Bedankt voor je antwoord Petra, zijn jullie dan helemaal van Dish afgestapt en naar Globecast gegaan? Ikzelf heb kabel maar nog een dish van Dish-Network liggen, zal vanavond eens opmeten, maar ben bang dat je gelijk hebt.... :cry:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, wij zijn helemaal van Dish Network afgestapt, hoewel we de dish op het dak hebben laten staan, je weet maar nooit. Wij hebben als "gewone" sateliet provider Directv en nu dus BVN via die Globecast dish, drie schotels op het dak dus, gelukkig ietwat uit zicht.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Sommige programma's op BVN zijn ook via internet te krijgen. Welke programma's kijken jullie naar op BVN?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik weet het. Ik kijk niet speciaal naar bepaalde programma's, maar heb het vaak gewoon 's middags aan. Ik vind het ook belangrijk, dat de kinderen Nederlands horen van iemand anders dan ik.
De kinderen vinden vooral Praatjesmakers erg leuk. Maar om dat met zijn allen op mijn laptopje te bekijken is onpraktisch ;).
Dus hebben we de investering gemaakt en nu kost het ons verder niets.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer