phillybilly schreef:Ow, dat wist ik helemaal niet
Is dat alleen als je voor langere tijd gaat dan?
Ik heb voor mijn 3 maanden stage destijds geen prik gehad...
Dat is volgens mij alleen noodzakelijk als je naar school gaat in Amerika.
phillybilly schreef:Ow, dat wist ik helemaal niet
Is dat alleen als je voor langere tijd gaat dan?
Ik heb voor mijn 3 maanden stage destijds geen prik gehad...
Als je langer dan drie maanden gaat en de uitwisselingsorganisatie stelt het verplicht.
Welke immunizaties je nodig hebt voor school kan verschillen per staat. Er zijn er die je in elke staat moet hebben. Hier in New York is het ook zo dat je, als je de immunizatie nog niet hebt aan het begin van het schooljaar, je die alsnog kunt gaan halen, en toch gewoon met je lessen kan beginnen.
Als je weet waar je terecht komt, kun je op de website van het health department van de staat kijken, om te zien of je voldoet aan alle immunizaties.
Gefeliciteerd dat je je ouders hebt kunnen overtuigen. Ik had dit draadje nog niet gezien en al lezende kwam ik er dus achter dat je al toestemming had.
Ik ben zelf toen ik 15 was 2 maanden in de zomervakantie (kreeg 1 week eerder vrij van school om te vertrekken) naar Calgary in Canada geweest samen met een vriendin. We waren daar bij haar oom en tante. Vandaar uit hebben we veel gezien en gedaan en zijn we ook nog een week naar de US (Montana) geweest voor vakantie. Ik vond het een geweldige ervaring en ik wilde eigenlijk nog zeggen dat als je ouders een heel schooljaar te lang vinden omdat je zo jong bent, je misschien ook nog een hele vakantie zou kunnen gaan via een soort van uitwisseling. Wij hebben in die 2 maanden ook behoorlijk wat geleerd en ons engels was ook erg verbeterd (en met Canadees accent, haha).
Maar school is natuurlijk nog leuker. Ik kan het je zeker aanraden want het is een hele ervaring. Wel uitkijken dat je niet zo verslaafd raakt aan het land dat je wil blijven .
houstonwehaveaproblem schreef:Gefeliciteerd dat je je ouders hebt kunnen overtuigen. Ik had dit draadje nog niet gezien en al lezende kwam ik er dus achter dat je al toestemming had.
Ik ben zelf toen ik 15 was 2 maanden in de zomervakantie (kreeg 1 week eerder vrij van school om te vertrekken) naar Calgary in Canada geweest samen met een vriendin. We waren daar bij haar oom en tante. Vandaar uit hebben we veel gezien en gedaan en zijn we ook nog een week naar de US (Montana) geweest voor vakantie. Ik vond het een geweldige ervaring en ik wilde eigenlijk nog zeggen dat als je ouders een heel schooljaar te lang vinden omdat je zo jong bent, je misschien ook nog een hele vakantie zou kunnen gaan via een soort van uitwisseling. Wij hebben in die 2 maanden ook behoorlijk wat geleerd en ons engels was ook erg verbeterd (en met Canadees accent, haha).
Maar school is natuurlijk nog leuker. Ik kan het je zeker aanraden want het is een hele ervaring. Wel uitkijken dat je niet zo verslaafd raakt aan het land dat je wil blijven .
whaha
wat gaaf! zit je als 15jarige aan de andere kant van de wereld
ohja, en ik ga niet een semester, maar een heel schooljaar met AFS!:D(11 maanden!)
Ja heb voor Jeff nog een ENORME speurtocht op touw moeten zetten omdat we al ingepakt waren om te verhuizen en we zijn inentingen boekje niet konden vinden. De GG&GD in Amstelveen (destijds onze woonplaats) verzorgde die inentingen en ook de Engelse vertaling.
GJ schreef:, maar is je D(K)TP-prik niet tot je 24-ste geldig? Waarom zou je die nu al opnieuw moeten halen?
Mij is altijd vertelt dat je op je 8e DTP prik krijgt en die is dus 10 jaar geldig.
Dus na je 18e zou je dan een nieuwe meoten halen voor vakanties.
Volgens mij is deze nog steeds maar 10 jaar geldig.
GJ schreef:, maar is je D(K)TP-prik niet tot je 24-ste geldig? Waarom zou je die nu al opnieuw moeten halen?
Mij is altijd vertelt dat je op je 8e DTP prik krijgt en die is dus 10 jaar geldig.
Dus na je 18e zou je dan een nieuwe meoten halen voor vakanties.
Volgens mij is deze nog steeds maar 10 jaar geldig.
gr
Op je 9e krijg je je laatste prik en die is 10 jaar geldig. Klopt helemaal.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.