Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NFL
- Puffin
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
NFL
Het seizoen nadert z'n einde en de New England Patriots zijn hopelijk op weg naar een foutloos parcours.
Zondag 3 februari is het opnieuw de hoogmis voor alle Amerikaanse footballfans. De superbowl zal weer bekeken worden door miljoenen mensen en ik zal er zeker een van zijn.
Zijn er nog NFL-fans die wat willen meedelen en eventueel een pronostiekje durven lanceren wie dit jaar de Superbowl wint?
Ik zet alvast m'n geld in op de Patriots.
Groetjes
Stefanie & Henny
Zondag 3 februari is het opnieuw de hoogmis voor alle Amerikaanse footballfans. De superbowl zal weer bekeken worden door miljoenen mensen en ik zal er zeker een van zijn.
Zijn er nog NFL-fans die wat willen meedelen en eventueel een pronostiekje durven lanceren wie dit jaar de Superbowl wint?
Ik zet alvast m'n geld in op de Patriots.
Groetjes
Stefanie & Henny
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Re: NFL
Green Bay Packers heeft mijn voorkeur, ze moeten nu tegen de NY Giants word een spannende pot denk ik....
Ik vond het spelletje in NL nooit zoveel aan, maar als je het hier eenmaal een beetje volgt is het toch wel grappig, mijn voorkeur heeft het om de conference finals in een sportscafe te bekijken en superbowl 42 samen met de familie
Ik vond het spelletje in NL nooit zoveel aan, maar als je het hier eenmaal een beetje volgt is het toch wel grappig, mijn voorkeur heeft het om de conference finals in een sportscafe te bekijken en superbowl 42 samen met de familie
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, ik vind football ook erg leuk en een veel ingewikkelder spel, dan het zo op het eerste gezicht lijkt. Heel jammer, dat de Redskins niet verder zijn gekomen, maar nu vind ik de Green Bay Packers ook het leukst. Maar ik denk, dat de Patriots winnen, dat is zo'n ontzettend sterk team.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
De NBA en de MLB volg ik al ruim tien jaar, de NFL volgde ik niet echt - tot dit jaar. Ik kijk in Nederland elk jaar wel de Superbowl 's nachts met vrienden, maar verder komt die sport nooit op tv in Nederland.
Dit NFL seizoen heb ik van begin tot eind in de VS meegemaakt, en aangezien ik in NY woon, ben ik voor de Giants. Eindelijk een goed New Yorks sportteam! Ze moeten zondag met een gevoelstemperatuur -10 Fahrenheit (!!!) spelen in Green Bay! Dat is zo'n -25 graden Celcius ofzo. Respect voor de tough guys! De socceswatjes in Europa blijven 's winters veilig binnen.
Anyway, kijk de NY Sportteams:
De Jets: een van de slechtste NFL teams.
De Yankees: Uitgeschakeld 1e ronde.
De Mets: Enorme voorsprong vergooid in seizoen en playoffs misgelopen.
De Knicks: De schaamte van de stad. Luie 'dont give a f***'-spelers.
De Giants: What a relieve!
Mijn voorspelling: GEEN IDEE!
Feit is, de Pats MOETEN winnen. Ze hebben geen eens keus. Ze kunnen alleen verliezen, winnen wordt ge-eist na zo'n seizoen.
En Boston: World Series winners, de Red Sox. Het beste NBA Team met de Celtics. Het beste American footballteam.
Boston = The Place To Be.
Dit NFL seizoen heb ik van begin tot eind in de VS meegemaakt, en aangezien ik in NY woon, ben ik voor de Giants. Eindelijk een goed New Yorks sportteam! Ze moeten zondag met een gevoelstemperatuur -10 Fahrenheit (!!!) spelen in Green Bay! Dat is zo'n -25 graden Celcius ofzo. Respect voor de tough guys! De socceswatjes in Europa blijven 's winters veilig binnen.
Anyway, kijk de NY Sportteams:
De Jets: een van de slechtste NFL teams.
De Yankees: Uitgeschakeld 1e ronde.
De Mets: Enorme voorsprong vergooid in seizoen en playoffs misgelopen.
De Knicks: De schaamte van de stad. Luie 'dont give a f***'-spelers.
De Giants: What a relieve!
Mijn voorspelling: GEEN IDEE!
Feit is, de Pats MOETEN winnen. Ze hebben geen eens keus. Ze kunnen alleen verliezen, winnen wordt ge-eist na zo'n seizoen.
En Boston: World Series winners, de Red Sox. Het beste NBA Team met de Celtics. Het beste American footballteam.
Boston = The Place To Be.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
ja, we krijgen wel een temperature drop in het weekend in WI. Ik heb een aantal wedstrijden van de Packers gezien afgelopen december tijdens mijn vakantie daar en begin het spelletje te snappen en zelfs leuk te vinden. Grappig te zien hoe uitgestorven Milwaukee (en waarschijnlijk de rest van WI) is wanneer er een Packer game op TV is. Ik ben trouwens benieuwd of dit in andere steden/staten ook zo is. Ik hoop dat de Green Bay Packers het zullen worden!
Groetjes,
Adriane
Groetjes,
Adriane
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik hoopte eigenlijk dat de Titans wat verder waren gekomen dan de eeste playoff ronde, maar helaas.. Nu hoop ik dat de Chargers het gaan winnen. Maar het zullen de Patriots wel worden ( alweer). Ik mag die Brady niet zo:P
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben voor de Philadelphia Eagles, jammer genoeg hebben ze de play-offs dit jaar niet bereikt.
Nou ik denk echt dat de Patriots een foutloos seizoen gaan draaien, kan haast niet anders met zo'n verschrikkelijk goed team. Al gun ik het de Packers ook enorm
Nou ik denk echt dat de Patriots een foutloos seizoen gaan draaien, kan haast niet anders met zo'n verschrikkelijk goed team. Al gun ik het de Packers ook enorm
- Benno23
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik ben voor Green Bay!!
Favre is een held!
Daarnaast nog de beste Defensive player van de NFC in de maand december: Atari Bigby (= oud speler Amsterdam Admirals 2006) en Ruvell Martin (Admirals 2005).
Favre is een held!
Daarnaast nog de beste Defensive player van de NFC in de maand december: Atari Bigby (= oud speler Amsterdam Admirals 2006) en Ruvell Martin (Admirals 2005).
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
Helaas, mijn favoriete Cowboys uitgeschakeld.... Als er heir nog meer liefhebbers zijn moeten we volgend seizoen eens een alles amerika fantasy football league opzetten. Daar doe ik op het werk ook aan mee en dan wordt het ineens nog weer leuker om in het weekend om alle wedstrijden en al je spelers te volgen!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik ben een Vikings first, Jets second fan.
Het is nu wachten tot de Patriots de SB winnen. gun het moss erg maar voor de rest niet echt natuurlijk ( het gecheat ) ik vind het een beetje zoals Chelsea, allemaal bij elkaar gekocht. En als Vikings fan gun ik het de packers ook totaaaaal niet dus good luck Giants!
Het is nu wachten tot de Patriots de SB winnen. gun het moss erg maar voor de rest niet echt natuurlijk ( het gecheat ) ik vind het een beetje zoals Chelsea, allemaal bij elkaar gekocht. En als Vikings fan gun ik het de packers ook totaaaaal niet dus good luck Giants!
- RDGR
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik volg NFL sinds midden jaren `80. Als jochie was ik fan van de Los Angeles Raiders. Die bestaan al niet meer en sinds een jaar of 10 geleden ben ik fervent fan van de Tampa Bay Buccaneers. Paar jaar geleden in hun stadion geweest, super om te zien. Helaas zijn de Bucs dit jaar al in de wildcard-ronde van de playoffs uitgeschakeld.
En wat betreft de Superbowl: New England vs. New York spreekt mij totaal niet aan! Hebben meer mensen dit gevoel?
En wat betreft de Superbowl: New England vs. New York spreekt mij totaal niet aan! Hebben meer mensen dit gevoel?
Ik vind het ook wel een leuke sport om te kijken, maar het echt volgen doe ik (nog) niet.
Probeer wel elk jaar de SuperBowl te kijken, als ik het niet vergeet, ik zit elk jaar weer met de eerste zondag van Maart in mijn hoofd (geen idee waarom).
Probeer wel elk jaar de SuperBowl te kijken, als ik het niet vergeet, ik zit elk jaar weer met de eerste zondag van Maart in mijn hoofd (geen idee waarom).
-
- Amerikafan
Giants in de Superbowl! Wat een wedstrijd! Windchill van -31 graden celcius! En nog verlenging ook. Ze lieten ook zo'n prachtig shot zien van downtown green bay; totale stilte gewoon op straat tijdens de wedstrijd. Prachtig.
Giants vs. Pats
Superbowl XLII
Ik geef de Giants een aardige kans. Face it; in elk van de voorgaande 3 rondes waren ze underdog, NIEMAND zette zijn geld op 'Big Blue', maar ze deden het wel elke keer. Hallo, ze hebben Dallas en Green Bay oa al uitgeschakeld! En Manning speelt eindelijk goed (thank God, dat werd ook wel tijd).
En de Giants: Negen (of tien?) uitwedstrijden op rij gewonnen.
De NY Post had gisteren de "Top 10 Reasons to Hate Pats". Ik herinner me ze niet allemaal meer, maar een kleine greep.
Why we hate the Pats?
- So we can give hating the Red Sox the winter of.
- It took them six states to build a fan base
- They have the lamest logo in the entire NFL
- Tom Brady wears a MAN BAG
- *
De laatste * slaat op het feit dat ze niet 'fair' ongeslagen zijn. Ze hadden illegale afkijkpraktijken in de 1e seizoensmatch vs. De Jets.
Giants vs. Pats
Superbowl XLII
Ik geef de Giants een aardige kans. Face it; in elk van de voorgaande 3 rondes waren ze underdog, NIEMAND zette zijn geld op 'Big Blue', maar ze deden het wel elke keer. Hallo, ze hebben Dallas en Green Bay oa al uitgeschakeld! En Manning speelt eindelijk goed (thank God, dat werd ook wel tijd).
En de Giants: Negen (of tien?) uitwedstrijden op rij gewonnen.
De NY Post had gisteren de "Top 10 Reasons to Hate Pats". Ik herinner me ze niet allemaal meer, maar een kleine greep.
Why we hate the Pats?
- So we can give hating the Red Sox the winter of.
- It took them six states to build a fan base
- They have the lamest logo in the entire NFL
- Tom Brady wears a MAN BAG
- *
De laatste * slaat op het feit dat ze niet 'fair' ongeslagen zijn. Ze hadden illegale afkijkpraktijken in de 1e seizoensmatch vs. De Jets.
GOD BLESS AMERICA
USA Trips
USA Trips
-
- Amerika-expert
stageNY: het zal de Bostonians echt een rotzorg zijn wat de new yorkers denken, hahaha...
Ja, leuk hè, die stilte op straat. Ik moest er tijdens de Pats game uit en ook hier was bijna niemand op straat! En de supermarkt had de radio op de wedstrijd staan.
RDGR: nee, dat gevoel ken ik niet. Ik vind het fantastisch zoals sommigen kunnen genieten van een wedstrijd en leuk om te zien hoe Boston e.o. zo trots is op Sox en Pats. Fantastisch.
Ja, leuk hè, die stilte op straat. Ik moest er tijdens de Pats game uit en ook hier was bijna niemand op straat! En de supermarkt had de radio op de wedstrijd staan.
RDGR: nee, dat gevoel ken ik niet. Ik vind het fantastisch zoals sommigen kunnen genieten van een wedstrijd en leuk om te zien hoe Boston e.o. zo trots is op Sox en Pats. Fantastisch.
Voor de Nederlanders die maandag(morgen) vrij zijn (Waaronder ik, carnaval vier ik niet, maar ben er wel vrij door), de Superbowl is zondag vanaf 0.00 uur te zien op de ARD. Mocht men liever Engelstaligcommentaar hebben, de BBC 2 zend het geheel ook uit. Daar begint de uitzending echter 10 min. eerder.
Op de Nederlandse commerciele/publieke omroepen zal volgens mij geen live verslag te zien zijn.
Ik zit zondagnacht voor de TV :beerchug: :dance:
Op de Nederlandse commerciele/publieke omroepen zal volgens mij geen live verslag te zien zijn.
Ik zit zondagnacht voor de TV :beerchug: :dance:
-
- Amerika-expert
aahh, de laatste paar minuten waren wel errug spannend! 17-14 Giants.