Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nevenvestiging in Amerika openen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Kira
Amerika-ontdekker

Nevenvestiging in Amerika openen

Bericht door Kira »

Hoi,

ik heb een eigen bedrijfje (Internet) in hobbymaterialen. Tijdens onze Amerika-reis (waar we net van terug zijn, wat een prachtig land!) werd ik ook meegenomen naar een Michaels, een enorme winkel met hobbymaterialen. Ik schrok daar van de prijzen. Ze waren zo laag, lager dan de inkoopprijzen die ik betaal aan mijn leveranciers.

Het is dan een logische stap om in de VS in te kopen. Helaas gaat dat niet zo makkelijk. De producenten van de materialen wijzen je door naar hun nevenvestiging in, veelal, de Benelux. Maar die rekenen ook hun prijzen, waardoor de prijzen voor mij vele malen hoger zijn, dan wanneer ik rechtstreeks bij hen zou inkopen. Zelfs als ik gewoon daar bij Michaels zou gaan shoppen, en dus hun verkoopprijzen met hun winstpercentages zou betalen, zou ik meer winst maken dan ik nu doe.

De enige mogelijkheid om rechtstreeks in Amerika in te kopen, is volgens mij dan om een nevenvestiging in Amerika te openen. Het zou er dan op neerkomen, dat ik op papier een nevenvestiging in Amerika heb, maar dat daar geen handel wordt gedreven (dus ik verkoop dan niet in Amerika), maar dat die vestiging wel kan inkopen in Amerika en dat door kan sturen naar Nederland.

Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat en wat de mogelijkheden zijn? Ik ben al een tijdje aan het speuren op Internet, maar het wordt me niet veel duidelijker.

Groetjes,

Kira
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Heb niet direct een antwoord op je vraag, maar in welke mate beinvloeden de transportkosten je uiteindelijke prijs, heb je daar al een idee van?
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Natuurlijk worden transportkosten in de verkoopprijs doorberekend, maar het verschil is erg groot tussen de prijzen in de Amerikaanse verkoop en de Nederlandse inkoop. Daarom is de kans dat het lonend is om producten uit Amerika te importeren, erg groot.
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Kira, wat dacht je van de import kosten in NL (+ verschepingskosten). Dat zou ik eerst even uitzoeken. Het is waarschijnlijk wel lonend voor je, maar je moet het echt goed berekenen! Bekijk ook de Dollar koers nu en waar het naar toe gaat, ik heb zo'n vermoeden dat de koers echt wel weer gaat zakken en ik weet niet of je artikelen dan ook nog goedkoop zijn.

Iets anders is: Waar komen de artikelen van Michaels vandaan, als ik zou moeten raden, komt het allemaal uit China of Indonesie en is het misschien handiger om daar een exporteur vinden! Kijk eens op de volgende website asian sources

Gewoon wat gedachten van mij om mee te brainstormen.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Ga er zelf af en toe inkopen doen als je niet via hun leverancier kunt kopen en stuur alles per vliegtuig naar Nederland. In laten klaren door een bedrijf op schiphol, import etc. betalen en ophalen.
Anders iemand zoeken die de spullen voor je wilt kopen en die alles op laten sturen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer