Klopt, maar Nederlandse media hebben het nog steeds over Hillary als vrouw en Barack als 'zwarte'. Wat mij betreft is dat geen nieuws (meer). Dat weten we nu wel.DixieChick schreef:Als je zelf journalist bent (en misschien kan Benno hier meer over vertellen) dan denk je, voor zover ik dat weet, in termen van ' wat is het grootste nieuws', of 'wat is voor de lezers het meest interessant', niet in termen van 'welke kandidaat vind ik het leukst en ga ik dus een stuk over doen'.
Tja, nieuws omdat de Amerikaanse media erover schrijft. En media is ook niks anders dan kranten en journaals die elkaar na-apen. "Als die en die zender het bericht, moeten wij het ook doen." Hillary had niets meer dan waterige ogen. Het wordt allemaal zo overdreven vind ik. Het zou geen nieuws moeten zijn. Maar goed.p.s. een politica met tranen in haar ogen is inderdaad nieuws. Als John McCain ergens emotioneel was geworden, was dat ook echt voorpagina nieuws geweest. Dit is misschien niet ' hard' nieuws, maar het is nieuws.
Kranten willen niet perse inhoudelijke verhalen, ze willen dat het gelezen wordt.