Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
SMS naar Amerikaans nummer
SMS naar Amerikaans nummer
Hey allemaal ik ben nieuw hier en er zal vast al een topic hierover geweest zijn maar die kan ik zo snel even niet vinden.
Ik probeer te smsen naar een Amerikaans nummer van de provider Verizon. Ikzelf heb Vodafone en ik ben op de hoogte van het feit dat Verizon en Vodafone verschillende netwerken hebben. Ik geloof dat Verizon een CDMA netwerk of zoiets heeft en Vodafone een GSM netwerk.
Ik heb van verschillende bronnen gehoord dat Vodafone een roamingsovereenkomst heeft met Verizon dus smsen zou geen probleem moeten zijn maar ik heb meedere malen geprobeerd en niks komt aan! Ik hoop dat iemand een antwoord hierop heeft want ik heb juist Vodafone genomen vanwege de sms optie naar Amerika.
Kidd
Ik probeer te smsen naar een Amerikaans nummer van de provider Verizon. Ikzelf heb Vodafone en ik ben op de hoogte van het feit dat Verizon en Vodafone verschillende netwerken hebben. Ik geloof dat Verizon een CDMA netwerk of zoiets heeft en Vodafone een GSM netwerk.
Ik heb van verschillende bronnen gehoord dat Vodafone een roamingsovereenkomst heeft met Verizon dus smsen zou geen probleem moeten zijn maar ik heb meedere malen geprobeerd en niks komt aan! Ik hoop dat iemand een antwoord hierop heeft want ik heb juist Vodafone genomen vanwege de sms optie naar Amerika.
Kidd
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Sms-en zou gewoon moeten lukken, onafhankelijk van je provider. Ik heb al vaker een sms gestuurd naar verschillende Amerikaanse nummers bij verschillende providers, geen enkel probleem mee gehad. Raar dus.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Volgens mij niet nee. Inderdaad, ik doe gewoon +1 en dan het nummer.Kidd schreef:Dus het hele verhaal van CDMA en GSM netwerk maakt helemaal niet uit?
Mag ik misschien vragen wat jij dan precies invoert wanneer je smsed..gewoon +1 en dan het 10-cijferige mobiele nummer?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is niet helemaal waar: alleen als er een 'sms interworking'-overeenkomst is tussen de twee providers zal het sms-en lukken...MattRob schreef:Sms-en zou gewoon moeten lukken, onafhankelijk van je provider.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Inderdaad. Vraag even aan de klantenservice van jouw provider wat hun Amerikaanse 'SMS Roaming Partners' zijn. Zorg dat het duidelijk is dat het om SMS gaat. Er zijn namelijk ook roaming agreements over het bellen.Dento schreef:Dit is niet helemaal waar: alleen als er een 'sms interworking'-overeenkomst is tussen de twee providers zal het sms-en lukken...MattRob schreef:Sms-en zou gewoon moeten lukken, onafhankelijk van je provider.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook belangrijk hierbij is het verschil in 'SMS Interworking Outbound' (als klant van een Nederlandse provider kun je een SMS sturen naar een nummer van de buitenlandse netwerkaanbieder) en 'SMS Interworking Inbound' (de klant van de buitenlandse netwerkaanbieder kan een SMS versturen naar de klant van een Nederlandse netwerkaanbieder).Clint schreef:Inderdaad. Vraag even aan de klantenservice van jouw provider wat hun Amerikaanse 'SMS Roaming Partners' zijn. Zorg dat het duidelijk is dat het om SMS gaat. Er zijn namelijk ook roaming agreements over het bellen.Dento schreef: Dit is niet helemaal waar: alleen als er een 'sms interworking'-overeenkomst is tussen de twee providers zal het sms-en lukken...
Heel vaak worden deze twee overeenkomsten samen gesloten, maar het hoeft niet zo te zijn... Zo gaan voice roaming overeenkomsten ook niet per se altijd vergezeld van SMS Interworking overeenkomsten.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
ndekker
- Amerikakenner
- Contacteer:
dat is inderdaad zo, ik kan een vriendin van me in amerika wel sms'n maar zij kan mij niet terug sms'nDento schreef:Ook belangrijk hierbij is het verschil in 'SMS Interworking Outbound' (als klant van een Nederlandse provider kun je een SMS sturen naar een nummer van de buitenlandse netwerkaanbieder) en 'SMS Interworking Inbound' (de klant van de buitenlandse netwerkaanbieder kan een SMS versturen naar de klant van een Nederlandse netwerkaanbieder).Clint schreef: Inderdaad. Vraag even aan de klantenservice van jouw provider wat hun Amerikaanse 'SMS Roaming Partners' zijn. Zorg dat het duidelijk is dat het om SMS gaat. Er zijn namelijk ook roaming agreements over het bellen.
Heel vaak worden deze twee overeenkomsten samen gesloten, maar het hoeft niet zo te zijn... Zo gaan voice roaming overeenkomsten ook niet per se altijd vergezeld van SMS Interworking overeenkomsten.
can't wait to travel again.....
Ik wil hierbij ook even vermelden dat niet alles lukte zoals het moest afgelopen zomer bij mij.
Ik kon bellen naar een vriendin van mij ter plaatse, maar zij kon niet terugbellen. (dat zal wel aan haar abo liggen)
Maar sms'en lukte totaal niet!
Ikzelf ben klant bij Proximus (België) en stond er van versteld dat dit anno 2007 nog niet mogelijk was
Ik kon bellen naar een vriendin van mij ter plaatse, maar zij kon niet terugbellen. (dat zal wel aan haar abo liggen)
Maar sms'en lukte totaal niet!
Ikzelf ben klant bij Proximus (België) en stond er van versteld dat dit anno 2007 nog niet mogelijk was
Je kan ook gratis smsen naar nederlandse en amerikaanse nummers via je computer. Moet je even de widget van callwave installeren (http://www.callwave.com/landing/widgets.asp). Als je een pc hebt, moet je mogelijk ook eerst yahoo widgets ofzo installeren om het programmaatje te laten werken.
Smsen binnen de VS en naar NL werkt heel goed hiermee, maar ik weet alleen niet zeker of je ook vanuit NL naar amerika kunt...
Smsen binnen de VS en naar NL werkt heel goed hiermee, maar ik weet alleen niet zeker of je ook vanuit NL naar amerika kunt...
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Bij sommige US providers kan je pas internationaal (of zelfs long distance) bellen als je dat 'aanvraagt'. Ter beveiliging staat die optie dus standaart uit en de provider kan hem desgewenst aanzetten. Ik weet niet bij hoeveel en welke providers dit precies zo is, maar ik heb het van een aantal amerikanen wel eens gehoord..KoenG schreef:Ik kon bellen naar een vriendin van mij ter plaatse, maar zij kon niet terugbellen. (dat zal wel aan haar abo liggen)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik heb met T-mobile en Hi ook altijd veel problemen gehad met Nextel.. ligt dus meer aan hun dan aan ons.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
Bennogr
- Amerika-expert
Dat aanvragen van buitenlands bellen via je mobiel klopt. Ik ben net van abonnement veranderd bij T-Mobile (ik gebruik dat ding zo weinig dat ik een 'pay as you go' abonnement heb genomen, kost mij $40 per jaar ipv bijna $400) en ik heb dat opnieuw aan moeten laten zetten.
T-Mobile abonnees kunnen in de VS gratis 611 bellen en dan wordt dat geregeld.
Mijn Amerikaanse telefoon werkt ook gewoon in Nederland en Duitsland.
SMS-en doe ik niet, als ik iemand wil spreken, wil ik iemand spreken en mijn vingers hebben al genoeg te lijden van al dat tikken op de computer.
T-Mobile abonnees kunnen in de VS gratis 611 bellen en dan wordt dat geregeld.
Mijn Amerikaanse telefoon werkt ook gewoon in Nederland en Duitsland.
SMS-en doe ik niet, als ik iemand wil spreken, wil ik iemand spreken en mijn vingers hebben al genoeg te lijden van al dat tikken op de computer.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ja dat dacht ik ook... Ik weet echter niet welke provider ze heeft.Clint schreef: Bij sommige US providers kan je pas internationaal (of zelfs long distance) bellen als je dat 'aanvraagt'. Ter beveiliging staat die optie dus standaart uit en de provider kan hem desgewenst aanzetten. Ik weet niet bij hoeveel en welke providers dit precies zo is, maar ik heb het van een aantal amerikanen wel eens gehoord..
Maar dat de sms'en van mij of haar niet aankomen, dat vond ik toch maar raar...
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals gezegd: is er geen interworkingovereenkomst, dan komt niks aan...KoenG schreef:...Maar dat de sms'en van mij of haar niet aankomen, dat vond ik toch maar raar...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik heb echt van alles geprobeerd en het wil nog steeds niet lukken..Ik heb dus Vodafone en ik probeer naar een Verizon nummer te smsen in Amerika. Op de Verizon website zelf staat dat sms versturen en ontvangen tussen Vodafone en Verizon gewoon moet werken. Ik heb de klantenservice van Vodafone benaderd en ook zij zeggen dat zij een sms overeenkomst hebben maar helpen doen ze niet echt. Het enige wat ze tegen me hebben gezegd is 'probeert u het nog eens meneer'.
Ik heb de volgende opties geprobeerd:
001+nummer
+1+nummer
Ik heb zelfs 011+nummer geprobeerd omdat dit op de Verizon website staat.
Ik heb de volgende opties geprobeerd:
001+nummer
+1+nummer
Ik heb zelfs 011+nummer geprobeerd omdat dit op de Verizon website staat.
Dat is voor verizon abbonees die naar Europa willen bellen/sms'en. Niet voor jou.Kidd schreef: Ik heb zelfs 011+nummer geprobeerd omdat dit op de Verizon website staat.
Als je even snel op de vodafone website kijkt, vind je dit bestand: http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pd ... orking.pdf
Hierin staat dat Vodafone NL alleen een SMS interworking agreement heeft met Cingular (AT&T). Dat zal dus de reden zijn waarom het jou niet lukt om naar Verizon te SMS'en.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht