Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huurauto

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
XoNo
Amerika-ontdekker

Huurauto

Bericht door XoNo »

Hai,

Ik en een vriendin gaan dit jaar voor 2 maanden naar Amerika. Oklahoma om precies te zijn. We gaan eerst 6 weken naar een Ranch in Purcell om vervolgens 2 weken een beetje door Amerika te rijden. We zijn niet van plan om alleen in de staat OK te blijven.

Nu ben ik benieuwd of iemand een beetje thuis is in het hele huurautogebeuren. We willen namelijk graag mobiel blijven, ook al blijven we de eerste 6 weken op dezelfde plaats.

Nu zoeken we dus een bedrijf dat auto's verhuurt (de reis wordt al knap prijzig, dus we zoeken het niet te duur :D) en waarmee je in verschillende staten mag rijden.

Onze plaats van aankomst is hoogstwaarschijnlijk Houston. Dat is ook de plaats waar we weer vertrekken. Het makkelijkst is dus om in Houston een auto te huren en daarmee naar OK te gaan.

Heeft iemand nog tips. Zo hoorde ik ook dat ik een huurauto beter ter plekke kan regelen ivm eventuele aanbiedingen e.d. Wie kan mij hier het fijne over vertellen.

Groeten, Colin
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Ik denk dat het 't goedkoopste is om de auto vanuit NL te reserveren. Bekende verhuurders zijn Avis, Hertz, Dollar, Enterprice, Thrifty enz.
Het scheelt een hoop geld als je de auto inlevert op de plek waar je 'm vandaan hebt (in ieder geval... in dezelfde staat). Je kunt allerlei extra verzekeringen afsluiten, die niet allemaal nodig zijn! Verdiep je hier even goed in (vast wel een andere forumdiscussie over). Als je de auto in Nederland al reserveert en betaalt, kun je er rekening mee houden dat je in de VS nog een klein bedrag aan Tax hier bovenop moet betalen. (Ze proberen je dan trouwens altijd nog extra verzekeringen aan te smeren... trap hier niet in).
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Colin,

Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar mochten jullie onder de 25 zijn dan zal ik zeker vanuit NL een auto huren. In de VS betaal een extra toeslag voor bestuurders onder 25 en dat is ongeveer 20 dollar per dag.

Ik heb ook in NL een auto gehuurd. Ik ga samen met 3 vrienden van mij en zij zijn alle 3 onder de 25 (boven de 21, is ook een voorwaarde) Wij hebben dus een underaged verzekeringspakket. Je betaald dan geen toeslag meer.

succes Groetjes Sandra
XoNo
Amerika-ontdekker

Bericht door XoNo »

Hoi Sandra,

Ikzelf word in april 19. Ik zal eind april afrijden voor mijn rijbewijs, hopen dat ik het haal, dan zou ik ook in Amerika mogen rijden. Degene waarmee ik ga is een vrouw van 31. Maar eeh, mag je geen auto huren in de USA wanneer je onder de 21 bent? Maakt opzich niet uit, we kunnen het op naam van de ander doen, maar mag ik er dan wel in rijden? We zijn van plan veel te rijden en het zou wel voor haar wel handig zijn als we af en toe kunnen wisselen, mits ik mijn rijbewijs nog haal voor we gaan natuurlijk.

Kun je me meer vertellen over dat underaged verzekeringspakket? En kun je me vertellen welke verhuurmaatschappij jullie gebruiken? Kans bestaat natuurlijk dat diegene helemaal niet in Houston te vinden is, maar wie weet is het een nationaal bedrijf.

Ik zal ook even in het verzekeringsgeintje van die bedrijven duiken :D

Alvast bedankt voor de reacties! :j
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Colin,

Wij hebben een auto gehuurd bij Alamo. En ik weet het niet zeker maar naar mijn mening moet je 21 zijn om een auto te huren of besturen, behalve in New York daar is het vanaf 18 of 19.

Maar dat weet ik dus niet helemaal zeker.

Je zou ff kunnen informeren bij een reisburo.

Groetjes Sanny
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Kijk eens bij

http://www.alamo.nl/index2.htm

Daar staat de meeste info die je zoekt.
Harm
nilez
Amerika-newbie

auto huren/kopen

Bericht door nilez »

Het is misschien heel erg toevallig maar ik en mijn vriendin gaan aankomende zomer ook naar Oklahoma (ja wij ook jah, en dan is oklahoma nog een van de minste boeiende staten). Aangezien ik daar een jaar heb gewoond, gaan we mijn vrienden opzoeken. Ook wij willen naast de twee weken die we in oklahoma (Guthrie) verblijven. meer van amerika zien. het huren van een auto is voor ons bijna geen optie, ik ben 20 en mijn vriendin 19. Als we uberhaubt een verhuur bedrijf vinden die ons een auto kan verhuren zullen de kosten (met minderjarigheidstoeslag) heel hoog uitvallen. Vandaar willen we een auto kopen. en aan het einde van de reis weer verkopen. Alleen nu is de vraag of er ook allemaal andere benodigheden zijn? zoals de verzekering, belasting (?) , en het kopen van een auto als buitenlander zijnde... Wie kan ons het een en ander uitleggen of duidelijk maken. alvast bedankt.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Misschien beter een andere draad beginnen, maar kort voor de auto-koper. Je kunt zo een auto kopen, geen probleem en je moet hem dan registreren bij een gemeentehuis aldaar om een kenteken te kunnen krijgen, met dit kenteken kun je dan een verzekering regelen, ik kan je vertellen dat als je geen inwoner van de VS bent, je een zeer hoge verzekering tegemoet staat, en met al de zorgen voor het registreren van de auto ben je er voor die paar weken beter vanaf om te huren, maar de leeftijden zijn wel dergelijk een probleem!!!!!

Voor de huur van auto's voor 19 jarige, Toen ik in texas was en wij hadden een jongen bij ons die 20 was, konden wij hem niet op de auto laten rijden (verzekering technisch dan) Ze willen echt iemand van over de 25 zien (het blijven amerikanen die met z'n 16e het rijbewijs KRIJGEN (bijna dan)). Ga naar de nederlandse tak van zo'n verhuurbedrijf en kijk wat ze voor je kunnen doen. Hoogstwaarschijnlijk kun je dus met je 19 jaar geen (huur)auto rijden in de VS. Misschien kunnen ze je op de ranch wel een auto lenen om even rond te vlammen op de amerikaanse wegen!

hmm, toch nog lang geworden, en het is al gezegd, maar nogmaals, lever de auto in waar je het gehuurd hebt om zeer hoge drop-off kosten te voorkomen, hoop dat het helpt en veel plezier,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

in zijn algemeenheid moet je 21 zijn EN een jaar je rijbewijs hebben.
Dan betaal je inderdaad onder de 25 nog een toeslag.
Wanneer je in Nederland een all-in tarief boekt is die toeslag meestal inbegrepen, afhankelijk van de maatschappij.
Hou er ook rekening mee dat je inderdaad begint (en eindigt, als het even kan, vanwege de kosten0 in een grotere plaats. De tarieven die we hier hebben zijn niet in elk verhuurpunt geldig !!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Vergat nog te melden dat als je de gekochte auto registreerd, je ook meteen de "wegenbelasting" betaald, weet niet hoeveel het precies is maar veel is het niet in ieder geval!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
AvieNL
Amerika-newbie

Bericht door AvieNL »

Voor hen die lid zijn van de ANWB:
Je krijgt 10% korting bij Hertz. Voor mij kwam het zodoende als goedkoopste uit de bus (en dat had ik niet verwacht van Hertz)

Voor heb die een auto huren in de VS:
Kijk even op de Nederlandse site van het verhuurbedrijf (als het bestaat) Hier verkopen ze pakketten met de juiste verzekering etc.

Groet

AvieNL
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

AvieNL schreef:Voor hen die lid zijn van de ANWB:
Je krijgt 10% korting bij Hertz. Voor mij kwam het zodoende als goedkoopste uit de bus (en dat had ik niet verwacht van Hertz)
Hoi AvieNL,

HOe werkt dat dan? Wij hebben inderdaad een auto gehuur bij Hertz, maar wel via een reisorganisatie (Hotelplan). Die hadden de beste tarieven. Kom ik nu ook nog in aanmerking voor de korting? Wat moet ik daarvoor doen?

Groetjes
Jacqueline
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

HOe werkt dat dan? Wij hebben inderdaad een auto gehuur bij Hertz, maar wel via een reisorganisatie (Hotelplan). Die hadden de beste tarieven. Kom ik nu ook nog in aanmerking voor de korting? Wat moet ik daarvoor doen?
'

Hoi Jacqueline,

Volgens mij krijg je óf het contracttarief (van je reisorg.) óf het ANWB tarief. In ons geval was het contracttarief van ons reisburo goedkoper dan het ANWB tarief. Speel de "ikke niet weten" rol. Wij hadden een B-klasse auto gehuurd bij Avis, via een voucher van het reisburo. Toen wij bij Avis kwamen liet mijn man zijn ANWB pasje zien ("AAA discount, please! :P ). Men snapte het niet echt (gek hè!) en toen stelde mijn man voor een upgrade naar een C ipv B. Wij keken erg raar op toen de man zei geen andere keus te hebben dan ons dan maar een fullsize E te geven, omdat de C niet meer beschikbaar was! Ik weet het ... niet echt eerlijk maar ja dan hadden ze maar beter voorgelicht moeten wezen. Wij hadden overigens natuurlijk niet verwacht dat ons dit echt zou lukken, we hadden meer zoiets van "het proberen waard".

Groetjes

Monique
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

boeffie schreef:Speel de "ikke niet weten" rol.
Hoi Monique,

Wauw! Dat ga ik ook proberen! Ik ga ook een heel onschuldig gezicht opzetten en met mijn pasje wapperen, en dan eens kijken of het ons ook lukt! Wat heet "niet eerlijk" ? Ze hebben meestal toch genoeg auto's op voorraad staan, vooral buiten het seizoen. En trouwens, ik ben nu al 5 keer in Amerika geweest, en we hebben slechts 2 keer de auto gehad die we hadden geboekt, alle andere keren hadden we een gratis upgrade omdat de auto die we hadden geboekt niet voorradig was. Dus misschien hoef ik niet eens met het pasje te wapperen.....

Bedankt voor de tip!

Groetjes,
Jacqueline
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer