Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Contant dollars storten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Nats
Amerika-newbie

Contant dollars storten

Bericht door Nats »

Weet iemand of het mogelijk is om in nederland contante dollars te storten op een amerikaanse bankrekening of moet dit eerst teruggewisseld worden en dan overgeschreven?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Lijkt me een vraag voor je bank. Of loop eens langs bij een bank als Citibank (als die er in Nederland is), of een andere internationaal werkend financieel bedrijf.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bennogr schreef:Lijkt me een vraag voor je bank. Of loop eens langs bij een bank als Citibank (als die er in Nederland is), of een andere internationaal werkend financieel bedrijf.
Dat doet me herinneren aan een grappig verhaal. Toen ik in Nederland mijn huis verkocht had voordat we naar Colorado verhuisden, zocht ik ook een US bank om de overwaarde op te storten. Dat werd dus Citibank. Ik naar hun kantoor en met een check van 60000 gulden, een bedrag die ik in die tijd behoorlijk groot vond. Toen die mevrouw dan ook aan mij vroeg of ik een "small" of "large" account wilde openen, zei ik zonder blikken of blozen: "a large account please". Meteen werd ik naar een ander kantoortje gesluisd, kreeg ineens koffie en gebak en werd geholpen door een in duur pak gestoken oudere man. Nadat die meneer hoorde dat ik "slechts" 60000 gulden had, werd ik weer naar die mevrouw op de zaal geleid die het verder afhandelde. Wat bleek? Bij het openen van een "large account" moet je minimaal $50 miljoen storten...

:oops:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Je kunt zelfs geen €€ meer storten als het niet je eigen bank en eigen rekening betreft

kijk ook hier

http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=12316
Nats
Amerika-newbie

Bericht door Nats »

Tja ik heb eens even gebeld en ze zeiden dat ik het om moet wisselen op mijn rekening moet storten en dan ik het mogelijk het over te maken in dollars via internet wat $13,50 kost. :roll:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer