Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
getrouwd in amerika
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Wet Conflictenrecht Namen:
Artikel 2: De geslachtsnaam en voornaam van iemand die de Nederlandse nationaliteit heeft, wordt altijd bepaald door het Nederlandse recht. Ook als hij/zij naast de Nederlandse nationaliteit een andere nationaliteit heeft.
Maar:
Artikel 5a: Indien de geslachtsnaam of de voornamen van een persoon ter gelegenheid van de geboorte buiten Nederland zijn vastgelegd of als gevolg van een buiten Nederland tot stand gekomen wijziging in de persoonlijke staat zijn gewijzigd en zijn neergelegd in een daar opgemaakte akte, worden de aldus vastgelegde namen in Nederland erkend.
De actie die zij ondernemen (willen) klopt dus, dus nu is het voor jou zaak om uit te zoeken hoe je hun kunt stoppen/dit kunt terugdraaien. Ik hoop dat de rechtszaak daarop is gericht, en niet op iets als 'dit mogen ze niet doen'.
Dit zegt de wet in New York State erover:
Every person has the right to adopt any name by which he or she wishes to be known simply by using that name consistently and without intent to defraud. A person's last name (surname) does not automatically change upon marriage, and neither party to the marriage is required to change his or her last name. The bride and groom need not take the same last name.
One or both parties to a marriage may elect to change the surname by which he or she wishes to be known after the marriage by entering the new name in the appropriate space provided on the marriage license.
[snip]
The use of this option will provide a record of your change of name. The marriage certificate, containing the new name, if any, is proof that the use of the new name, or the retention of the former name, is lawful. The local Social Security Administration office should be contacted so that its records and your social security identification card reflect the name change. There is no charge for this service.
Whether you decide to use or not use this option at the time of your marriage license application, you still have the right to adopt a different name through usage at some future date. However, your marriage license cannot be changed to record a surname you decide to use after your marriage.
Je zou kunnen proberen via een civil court in NYS je meisjesnaam weer terug te krijgen. Die wijziging moeten ze in Nederland dan ook erkennen.
(Voorbeeld: http://nycourts.gov/courts/nyc/civil/pd ... ltform.pdf). Je moet dan wel op de 1 of andere manier het residency (in een county)verhaal zien te omzeilen (als je in NL woont val je niet onder een local jurisdiction).
Ik ben bang dat je advocaat gelijk heeft en dat het idd een slepende zaak is/wordt... Hopelijk reageert er nog iemand die in hetzelfde schuitje zit en waarmee je je lotgevallen kunt delen. Balen dat je niet wist dat het inderdaad om een naamsverandering gaat op de marriage license....
Overigens, ken je de sites buitenlandsepartner.nl en mixed-couples.nl? Ik heb daar destijds wel eens gelezen maar het was voor mij weinig interessant, maar wellicht dat je daar mensen vindt met hetzelfde probleem. Succes in ieder geval!
Artikel 2: De geslachtsnaam en voornaam van iemand die de Nederlandse nationaliteit heeft, wordt altijd bepaald door het Nederlandse recht. Ook als hij/zij naast de Nederlandse nationaliteit een andere nationaliteit heeft.
Maar:
Artikel 5a: Indien de geslachtsnaam of de voornamen van een persoon ter gelegenheid van de geboorte buiten Nederland zijn vastgelegd of als gevolg van een buiten Nederland tot stand gekomen wijziging in de persoonlijke staat zijn gewijzigd en zijn neergelegd in een daar opgemaakte akte, worden de aldus vastgelegde namen in Nederland erkend.
De actie die zij ondernemen (willen) klopt dus, dus nu is het voor jou zaak om uit te zoeken hoe je hun kunt stoppen/dit kunt terugdraaien. Ik hoop dat de rechtszaak daarop is gericht, en niet op iets als 'dit mogen ze niet doen'.
Dit zegt de wet in New York State erover:
Every person has the right to adopt any name by which he or she wishes to be known simply by using that name consistently and without intent to defraud. A person's last name (surname) does not automatically change upon marriage, and neither party to the marriage is required to change his or her last name. The bride and groom need not take the same last name.
One or both parties to a marriage may elect to change the surname by which he or she wishes to be known after the marriage by entering the new name in the appropriate space provided on the marriage license.
[snip]
The use of this option will provide a record of your change of name. The marriage certificate, containing the new name, if any, is proof that the use of the new name, or the retention of the former name, is lawful. The local Social Security Administration office should be contacted so that its records and your social security identification card reflect the name change. There is no charge for this service.
Whether you decide to use or not use this option at the time of your marriage license application, you still have the right to adopt a different name through usage at some future date. However, your marriage license cannot be changed to record a surname you decide to use after your marriage.
Je zou kunnen proberen via een civil court in NYS je meisjesnaam weer terug te krijgen. Die wijziging moeten ze in Nederland dan ook erkennen.
(Voorbeeld: http://nycourts.gov/courts/nyc/civil/pd ... ltform.pdf). Je moet dan wel op de 1 of andere manier het residency (in een county)verhaal zien te omzeilen (als je in NL woont val je niet onder een local jurisdiction).
Ik ben bang dat je advocaat gelijk heeft en dat het idd een slepende zaak is/wordt... Hopelijk reageert er nog iemand die in hetzelfde schuitje zit en waarmee je je lotgevallen kunt delen. Balen dat je niet wist dat het inderdaad om een naamsverandering gaat op de marriage license....
Overigens, ken je de sites buitenlandsepartner.nl en mixed-couples.nl? Ik heb daar destijds wel eens gelezen maar het was voor mij weinig interessant, maar wellicht dat je daar mensen vindt met hetzelfde probleem. Succes in ieder geval!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is wel heel formeel. Soms krijg ik nog wel post daarmee. Overigens is mijn officiele achternaam die van Rick, ook op mijn NL paspoort (heb ik ook altijd zo gewild om redenen, die ik hier niet uit de doeken wil doen). Maar ik kan me bij de moeilijkheden van topic starter wel wat voorstellen, want in Zeist deden ze heel moeilijk met het afgeven van mijn geboortecertificaat, omdat mijn officiele naam nu anders islelie schreef:Ik Amerikaanse series hoor ik ook wel eens dat de vrouw ook de voornaam van haar man er bij krijgt.
Miss Ridge Forrester (bijvoorbeeld)
Klopt dat of is dat alleen in series?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Geen aanvraag in die zin, maar ze heeft wel toestemming gegeven. Kennelijk heeft Jessica op haar marriage license destijds aangegeven de naam van haar man te willen krijgen. En in de VS krijg je die naam dan ook echt, je achternaam wordt vervangen door de naam op je marriage license. En dit moet door de Nederlandse autoriteiten erkend worden.DixieChick schreef:waarom zouden ze in hemelsnaam je geboorte akte willen veranderen?? Je hebt toch geen aanvraag tot naamsverandering gedaan..sjonge
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, in Zeist zien ze dat kennelijk nooit. Ze wilden ook bijna mijn geboortenaam veranderen, maar dat bleek uiteindelijk niet nodig te zijn (vind het maar vreemd, met die naam ben je toch geboren, al verandert die later. Waarom heet het anders een geboorteakte?).
-
EvdB
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Het was wel geen Amerika, maar zo werkte het bij mij ook. Daarna het zelfde in Den-Haag laten registreren.Wij zijn in Amerika getrouwd (Hawaii) en toen wij hier in NL naar 't stadskantoor gingen om het te legaliseren kon ik gewoon aangeven hoe ik mijn naam wou hebben, was geen enkel probleem.
(alleen bij mij "ligt het aan mij collega's " dat ik de achternaam van mijn man heb/gebruik
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Het gaat ook niet om het aanpassen van de geboorteakte, maar het maken van een aantekening op de geboorteakte. De originele geboorteakte wordt gedurende het hele verdere leven van een persoon gebruikt om al zijn burgerlijke-staatgegevens op bij te houden.Petra/VS schreef:Tja, in Zeist zien ze dat kennelijk nooit. Ze wilden ook bijna mijn geboortenaam veranderen, maar dat bleek uiteindelijk niet nodig te zijn (vind het maar vreemd, met die naam ben je toch geboren, al verandert die later. Waarom heet het anders een geboorteakte?).
Alleen in het geval van transseksuelen wordt de daadwerkelijke geboorteakte aangepast.
Kan ik mijn geboorteakte laten aanpassen?
Een geboorteakte kan achteraf niet meer gewijzigd worden. Als u bijvoorbeeld uw naam verandert, blijft uw oude naam dus in de geboorteakte staan.
Een uitzondering wordt gemaakt voor transseksuelen: zij kunnen hun geslachtsaanduiding in de geboorteakte laten wijzigen. Onder een transseksueel verstaat de wet iemand die ervan overtuigd is bij een ander geslacht te horen dan in de geboorteakte staat en die een geslachtsveranderende behandeling heeft ondergaan. De wettelijke vereisten zijn:
een man-vrouw transseksueel mag niet meer in staat zijn kinderen te verwekken;
een vrouw-man transseksueel mag niet meer in staat zijn kinderen te baren.
Van sommige wijzigingen kan een aantekening op de geboorteakte worden gemaakt. Een andere voornaam of achternaam wordt op de geboorteakte aangetekend.
En vanaf dat moment wordt dus de nieuwe voor- of achternaam als officiele naam gebruikt.
Vraag je later een 'uittreksel uit het geboorteregister' aan dan krijg je een opsomming van de nu relevante gegevens en zal je dus je nieuwe naam bij je naamsgegevens zien staan, ipv voorgoed je oude naam.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien moet iemand de ambtenaar bij de Burgerlijke Stand in Zeist van dit alles op de hoogte stellenBuckeyeRed schreef:Het gaat ook niet om het aanpassen van de geboorteakte, maar het maken van een aantekening op de geboorteakte. De originele geboorteakte wordt gedurende het hele verdere leven van een persoon gebruikt om al zijn burgerlijke-staatgegevens op bij te houden.Petra/VS schreef:Tja, in Zeist zien ze dat kennelijk nooit. Ze wilden ook bijna mijn geboortenaam veranderen, maar dat bleek uiteindelijk niet nodig te zijn (vind het maar vreemd, met die naam ben je toch geboren, al verandert die later. Waarom heet het anders een geboorteakte?).
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
-
Vegasgirl
- Amerikakenner
- Contacteer:
Jessiecam, als ambtenaar burgerzaken kan ik je helemaal volgen. Zoals vele hier denken heeft dit idd niets te maken met naamgebruik. Ze heeft immers een andere surname (geslachtsnaam) gekregen.
Ik vind het heel vervelend om te horen dat jij hierdoor op hoge kosten wordt gejaagd. Ik weet hoe dit soms werkt, en op het moment dat ergens nog geen duidelijk wetgeving over bestaat, moeten gemeentes doorgaan totdat er uiteindelijk een uitspraak ligt waar de rest van alle gemeentes in NL zich weer aan kunnnen houden. In jouw geval ben jij dus zo'n proefpersoon.
Maar ik vraag me nog even af of jij de NLse nationaliteit hebt of niet. Dat is nl in jouw casus wel van belang.
Vroeger werd er nl bij een naamswijziging idd letterlijk de gegevens overgenomen van de huwelijksakte, dus ook als je naam wijzigde. Op een gegeven moment kwam er de tendens om (bij Nl-ers) de mensen een eenmalige keuze te geven. Je kan dan bij de inschrijving eenmalig aangeven of je wilt dat je je eigen geslachtsnaam krijgt, of die op van je partner zoals de huwelijksakte aangeeft.
Op een gegeven moment kwam er een tweedeling en had je dus gemeentes die het zonder vragen zo klakkeloos overnamen van de akte, sommige gaven mensen wel een keus. Onlangs is hier een soort van einde aan gemaakt, voortaan moet iedereen eenmalig een keuze krijgen. Deze kan je niet herroepen. Maar helaas val jij in de periode dat dat dus nog niet gedaan werd.
Ik vraag me alleen af of jij niet goedkoper uit was geweest als je gewoon geslachtsnaamwijziging had aangevraagd. Volgens mij is dat een paar honderd euro, maar dan ben je er wel vanaf -ik snap dat het misschien voor jou om het principe gaat, maar ik wilde het alleen even zeggen-. In jouw situatie ben je nl wel in de mogelijjkheid om je geslachtsnaam te wijzigen.
Kan er nog wel dieper op in gaan, maar dat wordt misschien een beetje suf voor de rest, anders kan je me altijd pb-en. Kan waarschijnlijk nog wel ergens op mijn werk info over dit onderwerp mbt deze laatste wijzigingen voor je vinden (wellicht handig voor je advocaat?).
Succes, ik weet dat het een lange en ergerlijke weg is!
Ik vind het heel vervelend om te horen dat jij hierdoor op hoge kosten wordt gejaagd. Ik weet hoe dit soms werkt, en op het moment dat ergens nog geen duidelijk wetgeving over bestaat, moeten gemeentes doorgaan totdat er uiteindelijk een uitspraak ligt waar de rest van alle gemeentes in NL zich weer aan kunnnen houden. In jouw geval ben jij dus zo'n proefpersoon.
Maar ik vraag me nog even af of jij de NLse nationaliteit hebt of niet. Dat is nl in jouw casus wel van belang.
Vroeger werd er nl bij een naamswijziging idd letterlijk de gegevens overgenomen van de huwelijksakte, dus ook als je naam wijzigde. Op een gegeven moment kwam er de tendens om (bij Nl-ers) de mensen een eenmalige keuze te geven. Je kan dan bij de inschrijving eenmalig aangeven of je wilt dat je je eigen geslachtsnaam krijgt, of die op van je partner zoals de huwelijksakte aangeeft.
Op een gegeven moment kwam er een tweedeling en had je dus gemeentes die het zonder vragen zo klakkeloos overnamen van de akte, sommige gaven mensen wel een keus. Onlangs is hier een soort van einde aan gemaakt, voortaan moet iedereen eenmalig een keuze krijgen. Deze kan je niet herroepen. Maar helaas val jij in de periode dat dat dus nog niet gedaan werd.
Ik vraag me alleen af of jij niet goedkoper uit was geweest als je gewoon geslachtsnaamwijziging had aangevraagd. Volgens mij is dat een paar honderd euro, maar dan ben je er wel vanaf -ik snap dat het misschien voor jou om het principe gaat, maar ik wilde het alleen even zeggen-. In jouw situatie ben je nl wel in de mogelijjkheid om je geslachtsnaam te wijzigen.
Kan er nog wel dieper op in gaan, maar dat wordt misschien een beetje suf voor de rest, anders kan je me altijd pb-en. Kan waarschijnlijk nog wel ergens op mijn werk info over dit onderwerp mbt deze laatste wijzigingen voor je vinden (wellicht handig voor je advocaat?).
Succes, ik weet dat het een lange en ergerlijke weg is!
-
Vegasgirl
- Amerikakenner
- Contacteer:
BuckeyeRed schreef:Het gaat ook niet om het aanpassen van de geboorteakte, maar het maken van een aantekening op de geboorteakte. De originele geboorteakte wordt gedurende het hele verdere leven van een persoon gebruikt om al zijn burgerlijke-staatgegevens op bij te houden.Petra/VS schreef:Tja, in Zeist zien ze dat kennelijk nooit. Ze wilden ook bijna mijn geboortenaam veranderen, maar dat bleek uiteindelijk niet nodig te zijn (vind het maar vreemd, met die naam ben je toch geboren, al verandert die later. Waarom heet het anders een geboorteakte?).
Alleen in het geval van transseksuelen wordt de daadwerkelijke geboorteakte aangepast.
Kan ik mijn geboorteakte laten aanpassen?
Een geboorteakte kan achteraf niet meer gewijzigd worden. Als u bijvoorbeeld uw naam verandert, blijft uw oude naam dus in de geboorteakte staan.
Een uitzondering wordt gemaakt voor transseksuelen: zij kunnen hun geslachtsaanduiding in de geboorteakte laten wijzigen. Onder een transseksueel verstaat de wet iemand die ervan overtuigd is bij een ander geslacht te horen dan in de geboorteakte staat en die een geslachtsveranderende behandeling heeft ondergaan. De wettelijke vereisten zijn:
een man-vrouw transseksueel mag niet meer in staat zijn kinderen te verwekken;
een vrouw-man transseksueel mag niet meer in staat zijn kinderen te baren.
Van sommige wijzigingen kan een aantekening op de geboorteakte worden gemaakt. Een andere voornaam of achternaam wordt op de geboorteakte aangetekend.
En vanaf dat moment wordt dus de nieuwe voor- of achternaam als officiele naam gebruikt.
Vraag je later een 'uittreksel uit het geboorteregister' aan dan krijg je een opsomming van de nu relevante gegevens en zal je dus je nieuwe naam bij je naamsgegevens zien staan, ipv voorgoed je oude naam.
Niet helemaal correct, bij meer situaties worden er grove aanpassingen gedaan, er kunnen zelfs aktes helemaal worden doorgehaald (als wij als ambtenaar er een heel erg zooitje van hebben gemaakt
Voor ons in NL is het vanzelfsprekend dat een geboorteakte wijzigt, veel andere landen wordt er echter nooit meer iets aan veranderd of zelfs maar eenmalig afgegeven. Vandaar dat wij in NL altijd een recente (niet ouder dan 6 maanden) akte willen zien. Omdat er dus wel degelijk iets veranderd... vaak krijg ik dan te horen van: 'waarom moet die recent zijn, ik ben toch maar een keer geboren??'. Nou daarom dus
En Petra ik weet niet wanneer het was, maar die mensen in Zeist moeten anders maar eens op cursus...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit was eind 2005. Overigens moest mijn geboortebewijs minder dan een jaar oud zijn voor mijn paspoort aanvraag.Vegasgirl schreef:En Petra ik weet niet wanneer het was, maar die mensen in Zeist moeten anders maar eens op cursus...helaas moeten wij zelf ook constateren dat er 'in den lande' toch hier en daar het niet altijd gaat zoals het moet gaan...
-
Bennogr
- Amerika-expert
Wij zijn ook in Amerika getrouwd. Mijn vrouw is gewoon haar meisjesnaam blijven gebruiken. In de VS is het zo, dat je zelf het initiatief moet nemen om je naam te veranderen. Omdat mijn vrouw nooit dat initiatief heeft genomen, heet ze nog steeds Wilson.
Vrouwen die wel de naam van hun man willen gebruiken, moeten social security, paspoorten, rijbewijzen allemaal apart aanschrijven/aflopen met hun trouwakte en dan kunnen ze dat regelen. En tot mijn verbazing doen vele vrouwen dat, zelfs jonge vrouwen die carriere maken (ze blijven dan soms hun 'echte' naam professioneel gebruiken).
Overigens, bij mijn 'toelatingsexamen' om Amerikaan te worden, werd mij gevraagd of ik mijn naam wilde veranderen en zo ja in wat. Heb daar maar van afgezien.
De voornaam plus achternaam van een man gebruiken is wel erg formeel en ouderwets. Het is dus Dr. & Mrs. Henry Kissinger op officiele uitnodigingen. Onze officiele uitnodigingen (nou ja die ene in 25 jaar dan) stond gewoon op ons beider namen. Wel zo makkelijk.
Vrouwen die wel de naam van hun man willen gebruiken, moeten social security, paspoorten, rijbewijzen allemaal apart aanschrijven/aflopen met hun trouwakte en dan kunnen ze dat regelen. En tot mijn verbazing doen vele vrouwen dat, zelfs jonge vrouwen die carriere maken (ze blijven dan soms hun 'echte' naam professioneel gebruiken).
Overigens, bij mijn 'toelatingsexamen' om Amerikaan te worden, werd mij gevraagd of ik mijn naam wilde veranderen en zo ja in wat. Heb daar maar van afgezien.
De voornaam plus achternaam van een man gebruiken is wel erg formeel en ouderwets. Het is dus Dr. & Mrs. Henry Kissinger op officiele uitnodigingen. Onze officiele uitnodigingen (nou ja die ene in 25 jaar dan) stond gewoon op ons beider namen. Wel zo makkelijk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat heb ik dus ook gedaan en ik had er voor mezelf een heel goede reden voor. Ik snap het "tot mijn verbazing" niet zo. Iedereen heeft zo zijn redenen voor bepaalde acties. Ik heb vriendinnen, die de naam van hun man hebben aangenomen en vriendinnen, die dat niet hebben gedaan. Maar ik verbaas me over geen van beiden.Bennogr schreef:Vrouwen die wel de naam van hun man willen gebruiken, moeten social security, paspoorten, rijbewijzen allemaal apart aanschrijven/aflopen met hun trouwakte en dan kunnen ze dat regelen. En tot mijn verbazing doen vele vrouwen dat, zelfs jonge vrouwen die carriere maken (ze blijven dan soms hun 'echte' naam professioneel gebruiken).
-
jessicam
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Ja ik ben de zelfde maar er vroeg iemand als je getrouwd ben in amerika en hier gaat scheiden hoe het dan werkt nee ik ben zeker niet gescheiden.
even antwoord op je andere vraag de rechtbank heeft het amerikaans recht nagekeken en het blijkt dat new surename het gebruiken van je mans naam is en nooit een naams weiziging is dit moet weer via de rechter.
groetjes jessica
even antwoord op je andere vraag de rechtbank heeft het amerikaans recht nagekeken en het blijkt dat new surename het gebruiken van je mans naam is en nooit een naams weiziging is dit moet weer via de rechter.
groetjes jessica
Ik hoor het graag van iedereen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn vrouw heeft dit ook gedaan, en wel op de 'ouderwets Nederlandse' manier: Voornamen MijnAchternaam-Meisjesnaam.Bennogr schreef:Vrouwen die wel de naam van hun man willen gebruiken, moeten social security, paspoorten, rijbewijzen allemaal apart aanschrijven/aflopen met hun trouwakte en dan kunnen ze dat regelen. En tot mijn verbazing doen vele vrouwen dat, zelfs jonge vrouwen die carriere maken (ze blijven dan soms hun 'echte' naam professioneel gebruiken).
Zo staat het nu ook precies op haar paspoort, en op haar Social Security Card...
Zij heeft dit altijd gewild, mijn achternaam aannemen, en - mede omdat we nu (nog) in Nederland wonen - wilde zij dit ook graag op de 'Nederlandse manier'.
Op den duur wil ze misschien zelfs haar meisjesnaam laten vervallen - ook op de officiële documenten, gewoon omdat ze trots is op haar nieuwe achternaam. En dat terwijl haar meisjesnaam (Stewart) voor Amerikanen stukken eenvoudiger is dan de mijne (Reijnders)... (je ziet de Reindeer grappen al komen, hè...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Jessica, het zou wel leuk zijn als je even in dat topic ook van je liet horen dan, want zoals je daar kunt lezen hebben sommige mensen zich nogal zorgen over je gemaakt.jessicam schreef:Ja ik ben de zelfde maar er vroeg iemand als je getrouwd ben in amerika en hier gaat scheiden hoe het dan werkt nee ik ben zeker niet gescheiden.
groetjes jessica
Ik snap je vragen allemaal niet zo goed meer. Je vertelt in het ene topic dat je nog geen vier maanden bent getrouwd, en hier heb je het over 4 jaar. Daar zie je het huwelijk niet meer zitten, en hier ben je 'zeker niet gescheiden'.
Ben je terug naar Nederland gegaan? Hoe zijn ze in Nederland van je huwelijk op de hoogte geraakt? Dat kan alleen als je het ze zelf hebt verteld en via een redelijk tijdrovende procedure hebt laten inschrijven. Waarom zou je dat doen als je het huwelijk niet meer ziet zitten?
De Nederlandse rechtbank heeft bovendien ongelijk, new surname door een huwelijk in de VS betekent wel degelijk een naamswijziging en dat hoeft bepaald niet via de rechter.
Ik snap het allemaal even niet meer. Of je vertelt ons (al dan niet met opzet) maar de helft, of we worden voor 't zootje gehouden.
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
BuckeyeRed schreef:Nee, dat zie ik helemaal niet. De spelling is volslagen verkeerd.Dento schreef:En dat terwijl haar meisjesnaam (Stewart) voor Amerikanen stukken eenvoudiger is dan de mijne (Reijnders)... (je ziet de Reindeer grappen al komen, hè...
:hilarious:

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog