Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goedkope spullen in Amerika in vergelijking met Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Wel een een beetje gezeur hoor, over de kwaliteit :shock: wat maakt dat uit als je broeken kan kopen van Ralph voor $45??? Die gooi je dan toch gewoon na een jaar dragen weer weg....? Dan heb je tenminste weer een reden om lekker weer te gaan haha :lol:
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Ik denk niet dat je het als gezeur moet zien, maar dat het gezegd is om aan te geven waarom de prijs hier (zoveel) lager is. Als je verwacht voor die prijs eenzelfde kwaliteit broek te krijgen, maar de kwaliteit is veel minder en dat weet je niet, dan staat het nog maar te bezien hoe groot je voordeel werkelijk is.

Stel een RL broek kost hier $45 en in NL $150, maar de Amerikaanse broek gaat 1 jaar mee tegen drie jaar van de NL broek, dan is de prijs in feite hetzelfde. Nu weet ik wel dat 'de jeugd' tegenwoordig niet dood gevonden wil worden in een broek ouder dan 1 jaar, maar toch... :shock: ;)
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Als je kleding in een outlet maal koopt, koop je vaak dingen die speciaal voor de outlets zijn gemaakt, dus andere kwaliteit dan wat je gewoon in de winkel koopt. Ik weet niet hoe je weet wanneer dat zo is, maar gewoon even kijken hoe je de kwaliteit vind.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar wat dat betreft is het hier ook helemaal niet anders, dan in Nederland. Voor kwaliteit betaal je meer. Niets vreemds. Het enige verschil is, dat je een merkbroek (waarschijnlijk bij een outlet, waar afdankers en niet gangbare modellen eindigen) niet voor zo weinig geld in Nederland kunt vinden en hier wel (alweer meestal bij de outlets).
Overigens zijn er ook uitzonderingen. Zo kun je bij Target zeer voordelig sportkleding van het merk Champion kopen. Daarvan is de kwaliteit zeer goed (ik sport vrijwel dagelijks en die kleding gaat meer dan een jaar mee).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Er is op dit moment nog maar weinig, behalve de dagelijkse boodschappen, dat ik niet in Amerika koop, meestal via Ebay. Zo had ik bv een weegschaaltje nodig, in Nederland € 70-75, dezelfde op Ebay, incl. verzenden naar NL, € 23 :lol: Kittenmilk, auto-onderdelen, motorhelm, noem het maar op...
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

BuckeyeRed schreef: Nu weet ik wel dat 'de jeugd' tegenwoordig niet dood gevonden wil worden in een broek ouder dan 1 jaar, maar toch... :shock: ;)
haha val ik onder jeugd dan :wink: dank voor het compliment, maar dat is wel een beetje waar ja. Meeste kleding die ik koop draag ik niet meer dan 2 seizoenen (tenzij enorme dure basic kleding is).

Maar de kleding die ik koop vind ik niet van slechtere kwaliteit dan die ik hier koop, maar wel enorm goedkoper dan hier. Ik koop graag DKNY, GAP (als substitute voor H&M), Ralph, Calvin Klein, etc etc maar ook veel schoenen, tassen etc. Ik heb veel aankopen lang in bezit en ik heb echt geen kwaliteitsklachten hoor. Ik ben wel altijd heel zuinig met mijn kleding (was op 30 gr en nooit in de droger of ik doe een handwas).

Maar koop hier maar eens een goedkoop shirtje bij de hennes en die kan je ook na 2 keer wassen weggooien. Maar wat dat betreft koop ik ook bijna nooit goedkope kleding/merken, misschien dat dat ook scheelt.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb zelf diverse Tommy Hilfiger en Ralph Lauren hemden en broeken, waarvan enkele uit de outlets, enkele uit de reguliere winkels in de VS, en ook een of twee die hier gekocht zijn - ik kan in ieder geval geen kwaliteitsverschil ontdekken tussen de kledingstukken...

Ik kan me ook niet voorstellen dat Levi's jeans hier in Nederland stukken beter van kwaliteit zijn dan die wat je in de VS koopt - en toch is er een gigantisch prijsverschil...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb vooral ervaring met River Woods, Ralph Lauren en Timberland. En 'k heb nooit ondervonden dat ze minder van kwaliteit zouden zijn. Integendeel, ik vond de River Woods vanuit de States beter in kwaliteit dan die die ik hier koop. Vooral de T-shirts.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Milou
Amerika-ontdekker

Bericht door Milou »

ik kom er even tussen vallen ;)

Ik schrok hier van de prijzen, eigenlijk van alle prijzen!!
ik reken altijd nog terug naar de euro.

maar ook de prijsstijgingen en dalingen hier :S

ik kocht net sigarretten, 2 weken terug betaalde ik $6,30 en nu $5,72
in nederland stijgt de prijs van de sigaretten alleen, en hier daalt hij hahaha
maar ook als je uit eten gaat, gister heerlijk bij een chinees gegeten in Ann Arbor, met totaal 3 personen, en we waren $31 kwijt, dat is ruim 40 euro, al ga je bij een chinees in nederland met 3 personen, daar waren we 63 euro kwijt!!

ik vindt alles hier wel goedkoper, dus kom met niets, en ga met veel terug hahaha
Onze website!!
we zijn er nog mee bezig, maar neem alvast een kijkje ;)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Milou schreef:maar ook als je uit eten gaat, gister heerlijk bij een chinees gegeten in Ann Arbor, met totaal 3 personen, en we waren $31 kwijt, dat is ruim 40 euro
Volgens mij reken je dan toch niet goed. Ik dacht dat $10 nu ongeveer €7,00 is, dus dat zou betekenen dat $31 ongeveer €22 is en geen €40.
Wordt het nòg goedkoper! Vandaag nog eens terug naar de chinees?? ;-)
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ben nogsteeds erg blij met mijn anderhalf jaar oude jeans van American Eagle die in de uitverkoop maarliefst $14.50 heeft gekost! De broek ziet er echt nog als nieuw uit :D
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Milou schreef:
en we waren $31 kwijt, dat is ruim 40 euro,
Ik weet het rekenen is niet makkelijk, maar $ 31 is met de huidige koers maar € 22.

Harry
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Marnix schreef:en is het wel allemaal orgineel? of veel immitatie spul.
In de VS mag je geen artikelen verkopen met dezelfde naam erop. Dus je mag geen nep-shirts verkopen met Tommy Hilfiger erop, en doen alsof het echt is.

Wat wel mag zijn shirts verkopen met Timmy Hillfiger ofzo erop, dus net een letter verschil.... maar dan mag je weer niet hetzelfde logo gebruiken etc, etc..... Dus eigenlijk kun je nauwelijks "nep" kopen en denken dat het "echt" is.

Sportkleding kun je verder ook herkennen aan de officiële sportlogo's in het label.

Wat betreft kwaliteit: Ik koop hier vaak Lee spijkerbroeken voor $25 per stuk, en naast dat ze enorm lekker zitten zijn ze ook van goede kwaliteit, en gaan ze JAREN mee.
"I reject your reality, and substitute my own!"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

maartena schreef:In de VS mag je geen artikelen verkopen met dezelfde naam erop.
Denk je dat dat elders wel mag?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer