Zo is dat ook in Texas!Marcel schreef:Eric,
Belangrijkste dingen om aan te wennen en voor op te passen zijn wat mij betreft:
- De verkeerslichten die boven of net na de kruising hangen i.p.v. ervoor zoals bij ons. Als je dus pal voor het rode licht tot stilstand komt blokkeer je dus meteen de weg. Kortom, eerder stoppen.
- De borden bij de afslag staan er net na (zoals in Duitsland) i.p.v. er net voor zoals bij ons.
- De middle lane die gebruik wordt door uitvoegend en invoegend verkeer bij het oversteken van een weghelft. Vooral als er bijv. een heleboel in-/uitritten (parkeerterreinen) na elkaar zijn kan dat verwarrend en chaotisch overkomen. Als je al te vroeg naar de middle lane gaat heb je ineens een tegenligger voor je snufferd.
- Right turn on red. Mag bij mijn weten overal (tenzij door een bord anders aangegeven). Dat is iets wat ik wel eens vergeet tot ergernis van automobilisten achter me.
- De verkeersborden en andere aanduidingen (op de weg) kennen geen symbolen maar zijn gewoon in het Engels. Alleen afkortingen moet je net even weten. De eerste keer dat ik PEDS XING (pedestrian crossing) op de weg zag staan had ik geen idee wat het was.
Groet,
Marcel
En tja "the middle lane" is inderdaad een beetje tricky, maar als je dat eenmaal een paar keer gedaan hebt stelt 't ook niets meer voor.
kortom; het is ff een kwestie van wennen!
En ohja, ff een parkeer tip voor wat betreft Texas,...zet je auto niet helemaal vooraan bij bijvoorbeeld the mall entree, want dan kan het wel eens zo zijn, dat ze je of helemaal vast zetten/insluiten, of dat ze je auto een links of rechts raken!
De pest is dat de meeste ook daar geen briefje achter laten!
m.v.g.
~Mark.
"School-bus" tegen komen in Texas op een two lane road, en deze bus stopt, dan moet jij dus ook stoppen, ongeacht in welke lane je rijdt (achter de bus of tegemoet komend!)