Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaans verkeer

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

Bericht door MARK_TEXAS »

Marcel schreef:Eric,
Belangrijkste dingen om aan te wennen en voor op te passen zijn wat mij betreft:
- De verkeerslichten die boven of net na de kruising hangen i.p.v. ervoor zoals bij ons. Als je dus pal voor het rode licht tot stilstand komt blokkeer je dus meteen de weg. Kortom, eerder stoppen.
- De borden bij de afslag staan er net na (zoals in Duitsland) i.p.v. er net voor zoals bij ons.
- De middle lane die gebruik wordt door uitvoegend en invoegend verkeer bij het oversteken van een weghelft. Vooral als er bijv. een heleboel in-/uitritten (parkeerterreinen) na elkaar zijn kan dat verwarrend en chaotisch overkomen. Als je al te vroeg naar de middle lane gaat heb je ineens een tegenligger voor je snufferd.
- Right turn on red. Mag bij mijn weten overal (tenzij door een bord anders aangegeven). Dat is iets wat ik wel eens vergeet tot ergernis van automobilisten achter me.
- De verkeersborden en andere aanduidingen (op de weg) kennen geen symbolen maar zijn gewoon in het Engels. Alleen afkortingen moet je net even weten. De eerste keer dat ik PEDS XING (pedestrian crossing) op de weg zag staan had ik geen idee wat het was.

Groet,
Marcel
Zo is dat ook in Texas!
En tja "the middle lane" is inderdaad een beetje tricky, maar als je dat eenmaal een paar keer gedaan hebt stelt 't ook niets meer voor.
kortom; het is ff een kwestie van wennen!

En ohja, ff een parkeer tip voor wat betreft Texas,...zet je auto niet helemaal vooraan bij bijvoorbeeld the mall entree, want dan kan het wel eens zo zijn, dat ze je of helemaal vast zetten/insluiten, of dat ze je auto een links of rechts raken! :shock:
De pest is dat de meeste ook daar geen briefje achter laten!

m.v.g.
~Mark.
Afbeelding
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

Re: Kruisingen

nieuwenoord schreef:Waar wij meteen al tegenaan liepen waren de voorrangsregels op gelijkwaardige kruisingen.

Wij zijn in Nederland gewend dat rechts voorrang heeft, zolang die voorrang niet anders geregeld is d.m.v. borden of stoplichten. Ook "rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang" is zo'n regel die erin gepropt zit.

In Californië bleek dat anders te werken: wie het eerst aankomt op zo'n kruising, gaat het eerst ook weer rijden, werd ons door onze vrienden aldaar verteld. Even kijken dus wie er al stond en op je beurt wachten.

Eigenlijk ging het inderdaad hardstikke soepel. ook met een 9 meter lange camper.
De "wie het eerst aankomt op de kruising regel" geld ook in Texas. :wink:
Afbeelding
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

Marcel schreef:Inderdaad hebben auto's met een automatische versnelling in ons land nog steeds een negatief imago.
*De automaat heeft inderdaad het imago voor "oudere mensen" en of "luie mensen".
*De automaat heeft ook het enorme nadeel dat het "ietsje" meer lust aan brandstof in verhouding met een "stickshift"!
*De automaat heeft ook als nadeel dat wanneer deze stuk gaat, de kosten vele malen hoger zijn, dan met een reguliere "stickshift"
*En last but not least, mede doordat je een automaat rijdt slijten je remmen eerder! (tenzij je de automaat elke keer in de N zet bij elk opstoppertje; stoplichten, parkeerhavens, ect, ect, ect)

m.v.g.
~Mark.
Afbeelding
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

Enn OHJA mocht je nou een Afbeelding "School-bus" tegen komen in Texas op een two lane road, en deze bus stopt, dan moet jij dus ook stoppen, ongeacht in welke lane je rijdt (achter de bus of tegemoet komend!)
Doe je dat niet, dan kan die actie wel eens in dikke $$$$$$ papieren lopen!

m.v.g.
~Mark.
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Texas Verkeer

Bericht door nieuwenoord »

Pfff, Mark, je moet het allemaal maar weten. Ik denk dat ik vriendelijk zou zwaaien naar die bus .... :lol:

Wij gaan volgend jaar trekken door Amerika en doen 10 staten aan, hoe moet je nu eigenlijk alle regels van al die staten kennen? Bestaan daar korte overzichten van of is het op de gok? :cry: :roll:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Gewoon logisch nadenken en niet egoistisch / associaal rijden, en dan komt het allemaal goed...

Amerikaans verkeer is zoals de meeste Amerikaanse dingen "straight & simple" (zoals wie het eerst op de kruising komt, mag het eerst rijden), niet doorspekt van regeltjes en duizenden uitzonderingen zoals in Nederland!

Ik ben zonder enig probleem van New Jersey naar Seattle gereden, zonder dat ik specifieke kennis had. Dus het valt allemaal wel mee...

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sunflower »

poeh, als ik dit allemaal zo lees, maak ik me wel een beetje zorgen. Wij moeten een aantal keer in een grote stad rijden (NY, Boston, Washington etc) en zeker met zo'n automaat, lijkt het me allemaal nogal ingewikkeld.
Zeker als je hier gewend bent met je linkervoet de koppeling te bedienen.....

De verkeers regesels zijn hier zo te zien anders dan daar, dus dat is ook een kwestie van wennen....Hopen maar dat we geen domme fouten maken....
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Ach laat je niet gek maken... Binnen een halve dag weet je niet meer beter, en zou je willen dat het er hier ook zo aan toe ging in het verkeer. :lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Gelukkig kun je in New York niet eens hard rijden, je staat stil voor driedubbel geparkeerde auto's dan mag je een paar meter doorrijden en dan sta je weer stil.

Let wel even op, dat de verkeerslichten hoger hangen dan in Nederland, ik heb eens met klamme handen in een auto in New York gezeten die bestuurd werd door iemand die dacht dat hij alles van rijden in de VS wist.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Wat mij opvalt is dat veel mensen geen idee schijnen te hebben van wat er om hen heen gaande is als ze auto rijden. De achteruitkijkspiegel is ook niet om achter je te kijken, maar om je lippenstift bij te werken ;-). Gelukkig is het systeem tamelijk fool proof! Ik verbaas me wel eens over de hoeveelheid ongelukken die niet gebeuren! De invoegstrook uitrijden in plaats van invoegen, inhalen voor de top van een heuvel, inhalen voor blinde bochten... dat hoef je in Europa niet te proberen! Voor de veiligheid ga ik er maar vanuit dat mensen me niet zien als ik op de fiets ben (better safe than sorry!).

Waar mensen naar kijken is ook goed te zien nadat het gesneeuwd heeft: achterruiten schoonmaken lijkt weleens teveel moeite gevonden te worden; alle sneeuw van het dak van de auto op de motorkap dumpen vond ik niet het meest verstandige wat je kunt doen, maar alleen de vooruit schoonmaken ('achter mijn stoel houdt de auto op') is wel het ergste dat ik gezien heb (gelukkig maar een keer!).

Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd weer even moet wennen aan het Nederlandse verkeer, al die fietsers die werkelijk overal vandaan schijnen te komen en de rotondes waar iedereen met een noodgang overheen rijdt. Gelukkig heb ik daar na een aantal dagen meestal geen last meer van, en met die noodgang lijkt het dan ook wel weer mee te vallen :).

Maar maak je geen zorgen! Ik vind rijden in Amerika stukken relaxter dan rijden in Nederland! Als je de verkeersregels wilt weten kun je googlen op driver handbook en de staat waarvan je de regels wilt lezen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer