Voor degenen, die die afkorting niet kennen, hij staat voor Manufacturer's Suggested Retail Price. De prijs dus, die de dealer op de ruit zal plakken.ned in MO schreef:Dit was MSRP loekLoek schreef: IK quote de MSRP, niet de eventuele dealer aanbiedingen. Ik probeer hier een vergelijking te geven, dus ik gebruik één bron. Als ik naar mijn local Chevy dealer loop, kan ik momenteel een Silverado 1500 al voor $12,900 bemachtigen omdat de 2007 modellen in de aanbieding zijn, maar ik vermoed dat Toyota, Nissan en Ford ook wel iets dergelijks hebben.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto exporteren naar Amerika
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
En als je deze prijs betaald ben je gek want er valt altijd over te praten en je kan ook dealers op elkaar uitspelen, want er is concurrentie genoeg, de parkeerplaatsen staan vol met nieuwe auto's. Voor de Hollanders, je kan dus meestal de wagen gelijk meenemen, ff de financiering regelen en verzekering en rijden maar.Petra/VS schreef:Voor degenen, die die afkorting niet kennen, hij staat voor Manufacturer's Suggested Retail Price. De prijs dus, die de dealer op de ruit zal plakken.ned in MO schreef: Dit was MSRP loek
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is ook zo, niemand betaalt die prijs, maar daar ging het mij ook niet om, het ging om de afkorting
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dat komt door het logistieke systeem.
- In Amerika maken de fabrieken auto's in verschillende specificaties en brengen die naar de dealers. Daar komen de kopers, die hun favoriet uitkiezen en direct meenemen. Een soort supermarkt-model dus.
- In Europa kies je de auto maar geef je je eigen specificaties door aan de dealer. Deze geeft dat door aan de fabriek, waar vervolgens jouw auto gemaakt wordt geheel volgens jouw wensen. Je moet wachten, maar je krijgt wel een auto geheel naar jouw wensen.
Een groot verschil dus. De Amerikaanse fabrikanten hadden een push-systeem: maak auto's en duw die richting de klant. De Europese fabrikanten hadden een pull-systeem: klant geeft zijn wensen en de fabrikant maakt de auto.
Het is dit push-systeem dat de Amerikaanse fabrikanten de kop kost: Europese en Japanse fabrikanten kunnen de auto's maken die de mensen willen.
Klassiek voorbeeld van een verschil in KOOP (klantenorder-ontkoppelpunt)
(jaja, heb je toch wat aan die logistieke opleiding...
)
- In Amerika maken de fabrieken auto's in verschillende specificaties en brengen die naar de dealers. Daar komen de kopers, die hun favoriet uitkiezen en direct meenemen. Een soort supermarkt-model dus.
- In Europa kies je de auto maar geef je je eigen specificaties door aan de dealer. Deze geeft dat door aan de fabriek, waar vervolgens jouw auto gemaakt wordt geheel volgens jouw wensen. Je moet wachten, maar je krijgt wel een auto geheel naar jouw wensen.
Een groot verschil dus. De Amerikaanse fabrikanten hadden een push-systeem: maak auto's en duw die richting de klant. De Europese fabrikanten hadden een pull-systeem: klant geeft zijn wensen en de fabrikant maakt de auto.
Het is dit push-systeem dat de Amerikaanse fabrikanten de kop kost: Europese en Japanse fabrikanten kunnen de auto's maken die de mensen willen.
(jaja, heb je toch wat aan die logistieke opleiding...
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
Mack schreef:Dat komt door het logistieke systeem.
(jaja, heb je toch wat aan die logistieke opleiding...)
Hieruit blijkt wel weer dat de theorie niet aansluit op de praktijk waarmee dealers te maken hebben in Nederland. Ze zijn afhankelijk van wat ze kunnen krijgen bij de populaire wagens, echt niet dat ze alles kunnen bestellen op maat, ze zouden graag willen! Veel auto's worden simpelweg niet geleverd omdat ze er niet zijn, dus jij maar op maat een auto samenstellen die nooit geleverd kan worden, geld vooral bij Japanners. Leuk voor een dealer is ook dat de ingeruilde wagen ook pas 8 maanden later komt met alle ellende die in de tuusentijd gebeurt kan zijn. Ik heb veel voor autohandelaren gewerkt en ze balen bijna allemaal want ze zouden veel meer kunnen verkopen als de auto's er waren en snel en dat is de praktijk.
Nou moet zeggen dat we hier in België onze wagen (Audi) toch wel perfect op maat hebben kunnen laten maken. In de catalogus staat het standaardmodel waarbij je enkele paketten kunt bijnemen of ook opties apart kan bijnemen. Natuurlijk komen er dan ook een langere leveringstijd bij. Maar 8 maanden leveringstijd heb ik nog nooit meegemaakt. Maximaal 2 maanden.a4plus schreef:Mack schreef:Dat komt door het logistieke systeem.
(jaja, heb je toch wat aan die logistieke opleiding...)
Hieruit blijkt wel weer dat de theorie niet aansluit op de praktijk waarmee dealers te maken hebben in Nederland. Ze zijn afhankelijk van wat ze kunnen krijgen bij de populaire wagens, echt niet dat ze alles kunnen bestellen op maat, ze zouden graag willen! Veel auto's worden simpelweg niet geleverd omdat ze er niet zijn, dus jij maar op maat een auto samenstellen die nooit geleverd kan worden, geld vooral bij Japanners. Leuk voor een dealer is ook dat de ingeruilde wagen ook pas 8 maanden later komt met alle ellende die in de tuusentijd gebeurt kan zijn. Ik heb veel voor autohandelaren gewerkt en ze balen bijna allemaal want ze zouden veel meer kunnen verkopen als de auto's er waren en snel en dat is de praktijk.
Trouwens kan ik je meedelen dat de winstmarges op nieuwe wagens hier zo enorm laag zijn dat voor veel autohandelaars het verkopen van nieuwe wagens bijkomstig is. De winst wordt nu éénmaal gehaald uit reparaties en onderhoud.
Hier in België heeft Colruyt (een gekende supermarktketen) ook eens geprobeerd wagens te verkopen met het push-systeem, maar kon op erg weinig bijval rekenen.
Nederland is vanwege de hoge belastingen bij een x-aantal automerken niet populair, dus waarom zouden ze moeite doen wagens naar Nederland te verschepen als ze elders toch goed worden verkocht. Dacht dat auto's in Belgie altijd al een stuk voordeliger waren dan in Holland, ook na de Europese eenwording 
Het feit dat alle Amerikaanse autofabrikanten op dit moment heel veel moeite hebben om hun hoofd boven water te houden, bewijst juist dat ze het wél verkeerd doen.a4plus schreef:Als consument zit je hier dus goed en er zijn veel dealers en garages, dus ze zullen het ook niet verkeerd doen.Pete.Z schreef:En veel dealers in Amerika zitten met hopen onverkochte suv's, op voorhand ingekocht en erg lastig te slijten op het ogenblik.
Alles heeft zijn voor- en nadelen.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
GM en Ford hebben weer winst gemaakt, dus gaat de goede kant weer op, heeft dacht ik niets met het verkoopsysteem te maken want dat is niet veranderd, dus snap jouw logica niet helemaal.Mack schreef:Het feit dat alle Amerikaanse autofabrikanten op dit moment heel veel moeite hebben om hun hoofd boven water te houden, bewijst juist dat ze het wél verkeerd doen.a4plus schreef: Als consument zit je hier dus goed en er zijn veel dealers en garages, dus ze zullen het ook niet verkeerd doen.
Alle grote Amerikaanse fabrikanten hebben hun logistiek de afgelopen jaren drastisch veranderd. Daarnaast zijn ze ook veel meer gaan luisteren naar de klant. Er zijn dus wel degelijk heel veel dingen veranderd. Dat jij die niet ziet bij de dealers, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
a4plus schreef:GM en Ford hebben weer winst gemaakt, dus gaat de goede kant weer op, heeft dacht ik niets met het verkoopsysteem te maken want dat is niet veranderd, dus snap jouw logica niet helemaal.Mack schreef: Het feit dat alle Amerikaanse autofabrikanten op dit moment heel veel moeite hebben om hun hoofd boven water te houden, bewijst juist dat ze het wél verkeerd doen.
Toyota is Ford dacht ik wel voorbij gegaan op de verkooplijst,en GM en Ford zijn technisch gezien failliet.....dus of het goed gaat?
Toyota was GM voorbij gestreefd als grootste automerk, maar dacht dat nu GM weer bovenaan staat, maar het gaat zeker niet goed, maar beide merken maken nu weer winst in tegenstelling tot de verlies in de afgelopen jaren. Denk dat China ook hier een handje helpt en Irak rijden ze tegenwoordig ook allemaal rond in grote AmerikanenPete.Z schreef:a4plus schreef: GM en Ford hebben weer winst gemaakt, dus gaat de goede kant weer op, heeft dacht ik niets met het verkoopsysteem te maken want dat is niet veranderd, dus snap jouw logica niet helemaal.
Toyota is Ford dacht ik wel voorbij gegaan op de verkooplijst,en GM en Ford zijn technisch gezien failliet.....dus of het goed gaat?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 8508 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 5 Reacties