Hummer kapot

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Bericht door Annie »

StageNYCfall2007 schreef:Getver. Wat een misselijkmakend, on-Amerikaans gedrag. Dit soort dingen (jaloezie op mooie auto's, gezeik op grote auto's) hoort in Holland thuis, niet in de VS. Ik vind dat zo naar. Hoop niet dat dat een trend wordt.

Blijf toch van andermans spullen af!
Je hebt echt de pest aan Nederland en Nederlanders hé?
Je beledigd hier een heel volk, dit is een trent op het forum lijkt het wel.
Een Amerikaan is niks meer of minder dan mensen uit andere landen.
StageNYCfall2007
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 sep 2006, 19:09

Bericht door StageNYCfall2007 »

Annie schreef:
StageNYCfall2007 schreef:Getver. Wat een misselijkmakend, on-Amerikaans gedrag. Dit soort dingen (jaloezie op mooie auto's, gezeik op grote auto's) hoort in Holland thuis, niet in de VS. Ik vind dat zo naar. Hoop niet dat dat een trend wordt.

Blijf toch van andermans spullen af!
Je hebt echt de pest aan Nederland en Nederlanders hé?
Je beledigd hier een heel volk, dit is een trent op het forum lijkt het wel.
Een Amerikaan is niks meer of minder dan mensen uit andere landen.
Pardon? Zeg ik dat alle Nederlanders zo zijn? Nee. Ik zeg dat het een Hollands verschijnsel is. Meer niet. Zoiets past meer in de Nederlandse sferen, waar succes je vaak toch niet echt gegund wordt - althans veel minder dan in de VS.

In Amerika zul je veel sneller horen 'Good for you', in Nederland hoor je veel sneller (of vaak achter je rug om) 'wat een patser'. - Zoals iemand eerder in dit topic zei.

In Amerika is het veel meer 'leven en laten leven'. In Nederland wordt je constant in de gaten gehouden. En zulke voorvallen -krassen op dure auto's etc- komt in Nederland zeer regelmatig voor. In Amerika niet.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

verhaal, video gezien...1 woord : kinderachtig!
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

@ StageNYfall2007: totally agree!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

StageNYCfall2007 schreef:En zulke voorvallen -krassen op dure auto's etc- komt in Nederland zeer regelmatig voor. In Amerika niet.
De Amerikaanse highschool waar ik heen ging werden toch regelmatig auto's bewerkt met een sleutel.
- Mike
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

StageNYCfall2007 schreef: Nee. Ik zeg dat het een Hollands verschijnsel is. Meer niet.
Onzin, mensen zijn mensen en jaloezie heb je overal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
dora
Amerikakenner
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 mar 2005, 00:28
Locatie: New Jersey

Bericht door dora »

In Amerika zul je veel sneller horen 'Good for you', in Nederland hoor je veel sneller (of vaak achter je rug om) 'wat een patser'. - Zoals iemand eerder in dit topic zei.
Dat is mij ook opgevallen. Misschien niet overal in de VS maar waar wij zitten in ieder geval wel. In de VS hebben mensen over het algemeen meer het idee dat het aan hunzelf is om iets te bereiken, terwijl in Nederland die verantwoordelijkheid veel meer wordt afgeschoven op de overheid (o.i.d.), dat het iets is waar jezelf niets aan kunt doen. Dat maakt mensen anders in hun reactie tegenover succes van anderen denk ik.

Dora
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Annie schreef:
StageNYCfall2007 schreef:Getver. Wat een misselijkmakend, on-Amerikaans gedrag. Dit soort dingen (jaloezie op mooie auto's, gezeik op grote auto's) hoort in Holland thuis, niet in de VS. Ik vind dat zo naar. Hoop niet dat dat een trend wordt.

Blijf toch van andermans spullen af!
Je hebt echt de pest aan Nederland en Nederlanders hé?
Je beledingd hier een heel volk, dit is een trent op het forum lijkt het wel.
Een Amerikaan is niks meer of minder dan mensen uit andere landen.
Nou Nou, ik geloof niet dat ze de pest heeft aan nederlanders hoor. Als dat zo was zou ze niet op dit forum rondhangen denk ik.
Ik ook spreek uit ervaring dat de tolerantie in nederland wat dat betreft ver te zoeken is zeker als je spreekt over het van andermans spullen afblijven.
Voorbeeldje. Ik woon bij een stad ter grootte van Enschede(woonde ik vroeger namelijk).

Ik had gisteren mijn aanhanger bij me en daar lagen open en bloot:
een riding lawnmower, een weedeater, een dolly en nog wat ander klen grut. Niemand neemt het mee. Ik ben in de tussentijd wezen werken in mijn kantoor (waar ik de combinatie niet kon zien), ben wezen fitnessen en uit eten geweest met vrouw en kinders.
Toen ik terugkwam om 8 uur 's avonds lag alles precies nog zoals ik het had achtergelaten. Moet je in nederland eens proberen. Is je complete aanhanger weg.
Krassen op de auto?

Nog nooit gespoten en over 300000km en dan ziet het er zo uit.
Respect voor andermans eigendommen heet dat
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

dora schreef:Dat is mij ook opgevallen. Misschien niet overal in de VS maar waar wij zitten in ieder geval wel.
Grappig, want Amerikanen vinden New Jersey vaak de smerigste staat met de onvriendelijkste mensen...

(ikzelf heb 3 mnd in NJ gezeten en ik vind het daar geweldig - dus mij hoor je dat niet zeggen)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

ned in MO schreef:Krassen op de auto?

Nog nooit gespoten en over 300000km en dan ziet het er zo uit.
Respect voor andermans eigendommen heet dat
Mijn auto is -buiten 4 leeggelopen banden- (nog) niet gesloopt. Wel heb ik drie deuken van autodeuren die in mijn auto zijn gezet - dus instappen en de deur tegen de auto naast je aangooien. En zonder briefje natuurlijk.

Ik kan me nog goed herinneren dat er bij de AA-meeting in 2005 "*** amerika" op de achterruit van de auto (niet de mustang) was geschreven omdat er een Amerikaanse vlag op de hoedenplank lag.

Degenen die zeggen dat we overdreven negatief over Nederlanders zijn: ik nodig je hierbij uit om een rondje rond Rotterdam te rijden in de Mustang in de spits. Dan zul je het zien.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Persoonlijk denk ik, dat hoe meer mensen boven op elkaar zitten, hoe meer ergernissen, jaloezieen etc. etc. er zijn. Hier, waar wij wonen, merk ik er ook niets van. Maar Washington is een volle stad en dan zie je, dat die dingen toch wel vaker voorkomen.
Maar inderdaad, het is gelukkig (nog) heel ongewoon.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
monster
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 07 apr 2006, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Als eerste; dit is ronduit belachelijk! Welke achterlijke persoon doet zoiets. Zoals eerder al genoemd, respect voor andermans eigendommen, dat is belangrijk.
Maar om nou te zeggen dat zoiets in Hollandse sferen past..... Tuurlijk, zulk soort grappen komen hier ook voor (steeds vaker) maar ook hier vind ik dat nog steeds abnormaal!
Maar toen wij vorig jaar voor het eerst aan de westkust (Santa Monica) om precies te zijn op vakantie waren, is onze huurauto :oops: opengebroken, gewoon om te kijken wat er te halen viel. De auto stond in een parkeergarage geparkeerd. Toen wij aangifte gingen doen, vertelde de dienstdoende officer, dat dit wel vaker gebeurde.....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Petra/VS schreef:Persoonlijk denk ik, dat hoe meer mensen boven op elkaar zitten, hoe meer ergernissen, jaloezieen etc. etc. er zijn. Hier, waar wij wonen, merk ik er ook niets van. Maar Washington is een volle stad en dan zie je, dat die dingen toch wel vaker voorkomen.
Maar inderdaad, het is gelukkig (nog) heel ongewoon.
Juist! Juist! Juist! Eindelijk iemand die het ook vindt! :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Bericht door Chi Sin X »

Met de criminaliteit valt het best mee hier. En ik woon toch ook in de buurt van een grote stad (Antwerpen). Maar het gebeurt toch regelmatig dat ik mijn auto vergeet op slot te doen. Ik ben is een keer gaan werken, en ik was vergeten mijn garagepoort dicht te doen (sliep nog half ;) ), dus mensen konden gewoon binnen lopen en alles meenemen. Maar er was helemaal niks gebeurd. En heel mijn buurt staat vol bmw's, suv's en mercedessen maar die hangen echt niet onder de krassen en blutsen.

Maar misschien ben ik gewoon naief en loop ik met oogkleppen op of zo, maar ik zie toch ook alleen maar wat ik zie...
GoGriz
Amerikafan
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2006, 18:50
Locatie: Eden, UT
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Ik denk dat de motivatie hier niet jaloezie was maar het feit dat de Hummer een heel milieu-onvriendelijke wagen is (misschien wel het symbool van milieu-onvriendelijke wagens?). Volgens veel mensen is het immoreel om vandaag de dag zulke wagens te kopen wanneer het nu echt wel duidelijk is dat global warming geen sprookje is. In hun ogen is het dan ook een super egoistische daad om te kopen wat je wil kopen zonder aan de andere mensen en/of het milieu te denken. Daar kan ik mezelf ook wel in vinden. Maar om dan over te gaan naar geweld en vandalisme, dat is toch wel heel beschamend (en hypocriet).
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Tja... mensen geloven wat de media zegt. Er zijn gelukkig ook genoeg experts die twijfels hebben over global warming.
Luister; ik ontken het niet. En wat we met zijn allen aan het doen zijn is vast niet goed. Maar de trend die we met zijn alles graag global warming noemen is al een flinke poos geleden begonnen. Voor de tijd van auto's en koelkasten dus.
Als we niet uitkijken gaan we mensen straks werkelijk publiekelijk lynchen of erger nog. Dan krijgen we van die praktijken zoals ten tijde van het communisme in de Verenigde Staten.

Maar dit geheel terzijde natuurlijk.

Het is niet enkel Nederland waar je dit gedrag vaker ziet. Vorig jaar hadden we in Duitsland dat geval waar 1 of andere milieu organisatie het grappig vond om remolie over SUV's te smeren. Dan bladert dus je lak eraf... heel komisch is wel dat dit soort lieden vaak zelf in een oude Volvo rondrijden, die meer vervuilt dan een moderne SUV.

Zoals jullie wel weten werk ik vaak bij een tankstation. Je wilt niet weten hoe vaak er klanten binnen staan die denken commentaar te moeten hebben als er een dikke auto buiten bij een pomp staat.
Helaas voor hen schoppen ze dan toch tegen het verkeerde been aan. Ik stond 1 keer toevallig dicht bij de microfoon, dus die had ik toen eventjes aangezet. Is humor ;-).
- Mike
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

GoGriz schreef:Ik denk dat de motivatie hier niet jaloezie was maar het feit dat de Hummer een heel milieu-onvriendelijke wagen is (misschien wel het symbool van milieu-onvriendelijke wagens?).
Het hypocriete daaraan is zoals mijn Rotterdamse Mustang vriend ook al aangeeft. Een prius is echt niet better. De uitstoot is wel schoner, maar je moet op een gegeven moment ook weer van zo'n auto af. En die accu's zijn echt superslecht hoor.
- Mike
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Bericht door Texas Boy »

Michigan schreef:
GoGriz schreef:Ik denk dat de motivatie hier niet jaloezie was maar het feit dat de Hummer een heel milieu-onvriendelijke wagen is (misschien wel het symbool van milieu-onvriendelijke wagens?).
Het hypocriete daaraan is zoals mijn Rotterdamse Mustang vriend ook al aangeeft. Een prius is echt niet better. De uitstoot is wel schoner, maar je moet op een gegeven moment ook weer van zo'n auto af. En die accu's zijn echt superslecht hoor.
Op dit moment wordt er 60 mijl van ons een nieuwe kolen energie fabriek gebouwd. Uitstoot straks vergelijkbaar met 250.000 auto's (laten we zeggen 100,000 Hummers :? ) Waarom deze fabriek, simpel er is een tekort aan energiecentrales. Ojaah, meneer Al Gore verbruikt meer energie per maand in zijn grote huis dan 1 gezin per jaar, hypocriet???? ja, maar we leven in een tijd dat we dit normaal vinden. We heffen belasting op milieuvriendelijk LPG auto's??!! Waarom? Iedereen roept nu "Vegetable Oil" enzo maar schijnt dat 1 gallon Vegetable Oil meer kost aan normale olie om te maken, raar toch.
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

In plaats van LPG kun je nu ook al op sommige plekken aardgas tanken. Is ook lekker schoon en hebben we nog wel een voorraadje van. Maarja, de overheid staat niet echt te springen om hiermee te helpen lijkt het.
Mijn baas wilde een tankstation met aardgas bouwen in Alkmaar. Dat gaat echter niet door. De stadsbussen en taxi's hadden al interesse getoond om er gebruik van te maken.

Ik zag gisteravond op Comedy Central een oude aflevering van SNL.
Ze maakten de grap:
Ironically, this morning during a speech about Global Warming Al Gore froze to death
:P Daar moest ik opeens weer aan denken na het lezen van je reaktie ;-)
- Mike
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Er was ooit een dorp in Groningen dat al zijn dieselauto's liet rijden op zonnebloemolie van de Aldi. Het spul was niet aan te slepen. Het bleek dat dieselauto's veel beter reden dan op diesel, veel zuiniger. Het enige nadeel was de frituurlucht uit de uitlaat.

Maar de politie kreeg er lucht van, en heeft iedereen bekeurd. Er werd geen accijns betaald...

Als je nu naar de politiek kijkt, in welk land dan ook, zie je maar één ding: we moeten goed zijn voor het milieu, zolang het maar extra geld oplevert.

Ik weet dat de Telegraaf geen graadmeter is, maar ter illustratie: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2306 ... molie.html

Zolang het zo gaat, wat maakt het dan uit of ik een Peugeot met 1:15 of een Mustang met 1:10 rijdt? Zeker als ik verder heel goed oplet om geen milieuschade te veroorzaken (want ik let echt wel op het milieu)?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer