refills?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
stijnec
Amerikafan
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Noord Brabant

refills?

Bericht door stijnec »

Ik heb hier weleens iets gelezen over refills bij fastfood restaurants, en ik meen dat dit inhoudt dat je je beker nog eens mag bijvullen.
Na 2 bezoeken aan de MacDonald's hier heb ik wel rondgekeken, maar het is me nog niet duidelijk geworden hoe het precies in z'n werk gaat, zou iemand eens wat licht in de duisternis kunnen brengen?

groeten vanuit NYC
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die refills zijn meestal in "sit down" restaurants, niet zozeer bij McDonald's of andere fast food ketens.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BuckeyeRed
Amerikakenner
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 mei 2007, 21:47
Locatie: The Buckeye State

Bericht door BuckeyeRed »

Het ligt eraan... in sommige (hier de meeste) fast food restaurants krijg je bij de counter alleen een beker en moet je zelf je drinken intappen, daar kan je sowieso onbeperkt bijvullen. Maar ook als er niet zo'n machien staat en je krijgt je drinken vanachter de balie zeg maar, kan je om een refill vragen. Veel mensen doen dat niet dus dat bespaart ze geld, maar het kan wel. Tot nu toe hebben wij alleen nog maar positieve antwoorden gehad in dergelijke situaties (al ging het dan meestal om een refill van de child sized beker van dochter). Soms staat het ook op de menukaart of ze refills geven.
Dan
Amerikakenner
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 okt 2005, 23:30
Locatie: omgeving Atlanta, Georgia

Bericht door Dan »

Je kan hier inderdaad ook gewoon bij McDonalds aan de bali/kassa om een refill vragen, en die geven ze dan ook.
BSP
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 04 mar 2006, 20:31
Contacteer:

Bericht door BSP »

Bij veel fast food restaurants krijg je inderdaad een lege beker, die je dan zelf kunt vullen, zo vaak je wilt. Toen ik een paar jaar terug bij een vriend van me in Minnesota verbleef, ging ik met hem 's morgens ook even naar een fast food restaurant, hapje eten, we moesten een lange rit maken. Ik bestel een medium coke, hij een xl..Maar er zijn gratis refills, dus ik vraag hem waarom hij dan meer betaald voor een xl drink, als hij toch zoveel mag bijvullen als hij wil.

"when we leave in a minute, we'll both fill our drinks. But yours will be empty in 30 minutes, mine in 60...." :lol: Ik pak dus voortaan ook een grote beker als ik nog een stuk moet rijden :wink: (wel opletten dat hij in de bkerhouder past in de auto...)
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ja, de refills die mis ik hier.. :roll:

Even iets anders over macdonald's, dat je bij de macdonald's hier in nederland voor het naar de wc gaan moet betalen...tssss :?
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Fuzzy schreef:Ja, de refills die mis ik hier.. :roll:

Even iets anders over macdonald's, dat je bij de macdonald's hier in nederland voor het naar de wc gaan moet betalen...tssss :?
Is dat zo in Apeldoorn? Want hier in de noordkop zijn de wc's gratis hoor ;-).

Maar refills zijn natuurlijk helemaal geweldig. Soms kun je in Nederland een 2e bakje koffie gratis krijgen :roll: :lol:
- Mike
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Michigan schreef:
Fuzzy schreef:Ja, de refills die mis ik hier.. :roll:

Even iets anders over macdonald's, dat je bij de macdonald's hier in nederland voor het naar de wc gaan moet betalen...tssss :?
Is dat zo in Apeldoorn? Want hier in de noordkop zijn de wc's gratis hoor ;-).

Maar refills zijn natuurlijk helemaal geweldig. Soms kun je in Nederland een 2e bakje koffie gratis krijgen :roll: :lol:
was in amersfoort, amsterdam..apeldoorn bij de stad is gratis gelukkig ! :D
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Gebruikersavatar
TedjevanEs
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 11 apr 2007, 18:46
Locatie: Troy, NC

Bericht door TedjevanEs »

Waar ik bij de McD in NL altijd weer even aan moet wennen is dat je moet betalen voor de sauzen.
:o
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

BuckeyeRed schreef:Het ligt eraan... in sommige (hier de meeste) fast food restaurants krijg je bij de counter alleen een beker en moet je zelf je drinken intappen, daar kan je sowieso onbeperkt bijvullen. Maar ook als er niet zo'n machien staat en je krijgt je drinken vanachter de balie zeg maar, kan je om een refill vragen. Veel mensen doen dat niet dus dat bespaart ze geld, maar het kan wel. Tot nu toe hebben wij alleen nog maar positieve antwoorden gehad in dergelijke situaties (al ging het dan meestal om een refill van de child sized beker van dochter). Soms staat het ook op de menukaart of ze refills geven.
Ja, misschien had ik wat uitgebreider moeten antwoorden. In de sit down restaurants worden ze aangeboden, bij de fast food restaurants moet je er (meestal) zelf om vragen en wordt bij het kopen niet gezegd, dat je ook refills kunt krijgen. Tenzij je inderdaad je eigen beker mag vullen.
Als je op weg bent en echt veel drinkt heeft Seven Eleven altijd nog de Double Gulp (1/2 gallon! neemt mijn man weleens :lol:):

Afbeelding
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

:roll: nice :D
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
zaandra
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:44
Locatie: Apollo Beach,FL
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Ben een paar jaar geleden naar een State fair geweest en daar kon je bvb een smoothie voor een paar dollar kopen en dan als je beker leeg was kon je ze aan een andere stand weer laten bijvullen voor een dollar.

In het begin was het wennen aan het aantal ijsblokjes in een glas. In Belgie krijg je er hoogstens 2 in een (klein) glas. Wanneer mijn man in Belgie een frisdrank besteld vraagt hij altijd om extra ijsblokjes. (Hij kent dit woord in het Nederlands en het Frans :lol:)

Groetjes
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Grappig, ik vraag juist altijd "light ice" of " no ice", ik vind zo'n ijskoud waterig drankje niets.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

Ik zeg in Amerika ook meestal "no ice". De cola is al koud genoeg en dat ijs maakt het waterig.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een refill. Ik ben al blij dat ik mijn beker leeg heb :wink:

Groetjes van Marloes
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Misschien ook een tip al is het geen gratis refill, als je naar een pretpark gaat koop dan een souvenir cup. Die mag je dan de hele dag voor een klein bedrag per keer laten bijvullen. Scheelt toch weer. En je hebt meteen een leuk souvenir.

Bij bioscopen hier krijg je vaak een gratis refill op de large drinks (en large popcorn). Mocht je op vakantie ooit een bioscoop bezoeken. Echter die large drinks zijn zo groot dat het mij nog nooit gelukt is om die op te krijgen.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Gebruikersavatar
wolfman
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 nov 2006, 14:02
Locatie: Almere

Bericht door wolfman »

Fuzzy schreef:Ja, de refills die mis ik hier.. :roll:
Nou dan heb ik wat voor je, bij IKEA mag je 1x ( let wel op ) 1x refillen( is dit wel nederlands).
Ik zou zeggen go, go go for it. :lol: Wat een feest :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Trouwens bij de Subway in Delft staat een bord 'No Refill", als je dat leest sta je meteen weer met je voetjes op de grond, shit verkeerde land. :cry:

Enno
Afbeelding
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

suebrons schreef:Echter die large drinks zijn zo groot dat het mij nog nooit gelukt is om die op te krijgen.
Ik wou net zeggen; ik heb nooit behoefte aan een refill gehad ;)
Sandy
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nou, ik gebruik mijn refills wel degelijk. Als je ergens gaat eten zit je toch al gauw een uur of meer en dan kan ik wel een paar glazen op. Vaak nemen we trouwens gewoon lekker water. Als je naar het Zuidwesten gaat wordt ook geadviseerd om veel te drinken, je verdampt ook gewoon heel veel!
marcuscj
Amerikakenner
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15 feb 2004, 21:55
Locatie: oregon,usa

Bericht door marcuscj »

suebrons schreef:Misschien ook een tip al is het geen gratis refill, als je naar een pretpark gaat koop dan een souvenir cup. Die mag je dan de hele dag voor een klein bedrag per keer laten bijvullen. Scheelt toch weer. En je hebt meteen een leuk souvenir.

Bij bioscopen hier krijg je vaak een gratis refill op de large drinks (en large popcorn). Mocht je op vakantie ooit een bioscoop bezoeken. Echter die large drinks zijn zo groot dat het mij nog nooit gelukt is om die op te krijgen.
Yeah,bij die bioskopen kost een large drink al gauw $3 of $4, hetzelfde voor popcorn.
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Bericht door wiepster »

marcuscj schreef:
suebrons schreef:Misschien ook een tip al is het geen gratis refill, als je naar een pretpark gaat koop dan een souvenir cup. Die mag je dan de hele dag voor een klein bedrag per keer laten bijvullen. Scheelt toch weer. En je hebt meteen een leuk souvenir.

Bij bioscopen hier krijg je vaak een gratis refill op de large drinks (en large popcorn). Mocht je op vakantie ooit een bioscoop bezoeken. Echter die large drinks zijn zo groot dat het mij nog nooit gelukt is om die op te krijgen.
Yeah,bij die bioskopen kost een large drink al gauw $3 of $4, hetzelfde voor popcorn.
Dochterlief en ik doen dan samen en halen in de pauze een refill....
Het gaat me niet om de zuinigheid, maar ik heb een probleem met eten en drinken weggooien, het is hier allemaal vaak teveel voor een persoon.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer