God bless America

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ik heb vanavond een video gemaakt ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Fuzzy schreef:Ik heb vanavond een video gemaakt ben benieuwd wat jullie er van vinden:

He Fuzzy, wat heb je dat mooi gemaakt. Ik krijg toch altijd al kippevel van dat lied en zeker met deze mooie beelden erbij.

Je hebt het echt prachtig gemonteerd. De beelden en de muziek sluiten heel mooi op elkaar aan.

Mijn complimenten en bedankt dat je dit aan ons laat zien.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

hekkie schreef:
Fuzzy schreef:Ik heb vanavond een video gemaakt ben benieuwd wat jullie er van vinden:

He Fuzzy, wat heb je dat mooi gemaakt. Ik krijg toch altijd al kippevel van dat lied en zeker met deze mooie beelden erbij.

Je hebt het echt prachtig gemonteerd. De beelden en de muziek sluiten heel mooi op elkaar aan.

Mijn complimenten en bedankt dat je dit aan ons laat zien.

Groetjes Marjan
Thanx..vind het ook een mooi lied..krijg er altijd weer kippenvel van
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Bericht door jvinch »

Ik vind het altijd een beetje "over the top" - mijn vrouw overigens ook. Het doet me altijd denken aan een sketch van Jon Stewart waarin hij consequent "...and screw everybody else" aan het God Bless America toevoegd.

Ben overigens wel benieuwd wat de Nederlanders ervan zouden vinden om de schooldag en elke willekeurige sportwedstrijd in Nederland met het Wilhelmus te beginnen en op elke straathoek de nationale driekleur te zien wapperen.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heel mooi gedaan, Fuzzy! Ik hou het nooit droog met dit lied, roept altijd weer herinneren aan 9/11 op (wel van de saamhorigheid toen, niet van de narigheid). Heel mooi, hoe je de foto's hebt doen aansluiten op de woorden!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15 feb 2004, 21:55
Locatie: oregon,usa

Bericht door marcuscj »

Fantastic , mooi gedaan.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jvinch schreef:Ik vind het altijd een beetje "over the top" - mijn vrouw overigens ook. Het doet me altijd denken aan een sketch van Jon Stewart waarin hij consequent "...and screw everybody else" aan het God Bless America toevoegd.

Ben overigens wel benieuwd wat de Nederlanders ervan zouden vinden om de schooldag en elke willekeurige sportwedstrijd in Nederland met het Wilhelmus te beginnen en op elke straathoek de nationale driekleur te zien wapperen.
Oké Jan, ik snap je punt. Maar ik mag het toch wel gewoon een mooi lied vinden? En zeker met die beelden erbij is toch wel kippevel. Het Wilhelmus daarentegen is geen lied wat mij raakt. Hooguit in relatie met een speciale gebeurtenis dat ik het nog wel mooi kan vinden.

En elke schooldag of willekeurig evenement met het Wilhelmus beginnen, vind ik nou niet echt "Nederlands". Daarentegen vind ik patriotistische uitingen echt bij Amerika passen. Ik denk niet dat je deze vergelijking moet trekken tussen beide landen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Bericht door jvinch »

hekkie schreef:Oké Jan, ik snap je punt. Maar ik mag het toch wel gewoon een mooi lied vinden? En zeker met die beelden erbij is toch wel kippevel. Het Wilhelmus daarentegen is geen lied wat mij raakt. Hooguit in relatie met een speciale gebeurtenis dat ik het nog wel mooi kan vinden.

En elke schooldag of willekeurig evenement met het Wilhelmus beginnen, vind ik nou niet echt "Nederlands". Daarentegen vind ik patriotistische uitingen echt bij Amerika passen. Ik denk niet dat je deze vergelijking moet trekken tussen beide landen.

Marjan
Tuurlijk mag dat. Gooi je haar los en zing uit volle borst mee, zou ik zeggen ;)

Maar even los van dit specifieke deuntje en de foto's die Fuzzy erin heeft geplakt, ik kan een glimlach meestal niet onderdrukken als niet-Amerikanen het patriotisme in de VS verwelkomen als leuk, interessant en ontroerend terwijl eenzelfde uitting in Nederland "belachelijk" - overigens niet jouw woorden - zou zijn. Wat je ver haalt is lekker, blijkbaar.

Nogmaals, iedereen moet het lekker zelf weten - het is ook geen waarde oordeel. Ik vind het alleen een interessant fenomeen.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

jvinch schreef:Ik vind het altijd een beetje "over the top" - mijn vrouw overigens ook. Het doet me altijd denken aan een sketch van Jon Stewart waarin hij consequent "...and screw everybody else" aan het God Bless America toevoegd.
Dit lied (God bless the USA) vind ik erg mooi en veel andere patriotische liederen ook. Maar als mensen te pas en te onpas "God bless America" (dat lied vind ik trouwens veel minder) rondstrooien in het dagelijks leven erger ik me daar ook aan. Gelukkig doet vrijwel niemand in deze omgeving dat, maar als je naar het zuiden rijdt, zijn die bumperstickers ruim aanwezig (soms vergezeld door de Confederate flag).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

jvinch schreef:
hekkie schreef:Oké Jan, ik snap je punt. Maar ik mag het toch wel gewoon een mooi lied vinden? En zeker met die beelden erbij is toch wel kippevel. Het Wilhelmus daarentegen is geen lied wat mij raakt. Hooguit in relatie met een speciale gebeurtenis dat ik het nog wel mooi kan vinden.

En elke schooldag of willekeurig evenement met het Wilhelmus beginnen, vind ik nou niet echt "Nederlands". Daarentegen vind ik patriotistische uitingen echt bij Amerika passen. Ik denk niet dat je deze vergelijking moet trekken tussen beide landen.

Marjan
Tuurlijk mag dat. Gooi je haar los en zing uit volle borst mee, zou ik zeggen ;)

Maar even los van dit specifieke deuntje en de foto's die Fuzzy erin heeft geplakt, ik kan een glimlach meestal niet onderdrukken als niet-Amerikanen het patriotisme in de VS verwelkomen als leuk, interessant en ontroerend terwijl eenzelfde uitting in Nederland "belachelijk" - overigens niet jouw woorden - zou zijn. Wat je ver haalt is lekker, blijkbaar.

Nogmaals, iedereen moet het lekker zelf weten - het is ook geen waarde oordeel. Ik vind het alleen een interessant fenomeen.
Ok ik ben dan wel geen amerikaan, maar vind het een gewoon een mooi nummer en heb daarbij iets moois gemaakt..tja..ik zie het patriotisme in de VS niet iets als ooh nou ja leuk. Misschien had ik beter dit filmpje niet kunnen maken..na die reacties..
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Fuzzy schreef: Misschien had ik beter dit filmpje niet kunnen maken..na die reacties..
Waarom niet? Jij vindt het toch mooi? En drie van de reacties ook, een vindt het overdreven, nou en? Als je iets openbaar maakt loop je altijd het risico, dat er mensen zijn, die het niet mooi vinden. Je moet leren op je eigen oordeel te vertrouwen. De meningen van anderen zijn daarbij leerzaam, maar over smaak valt echt niet te twisten.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 15 jul 2007, 02:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Becs08
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 01 nov 2005, 16:29
Locatie: US

Bericht door Becs08 »

Ik ben het geheel met Petra eens. Ik vind dat je een mooi iets in elkaar hebt gedraaid! :wink:
onze blog - Bouwmanfamily
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ok...nou ja bedankt :)
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Dan
Amerikakenner
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 okt 2005, 23:30
Locatie: omgeving Atlanta, Georgia

Bericht door Dan »

Mooi gedaan hoor.
Maar ja, ik ben dan ook een gelovige zuiderling. :wink:
Eric
Amerikakenner
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 mar 2005, 13:37
Locatie: Brugge

Bericht door Eric »

video

deze geeft mij kippenvelmomenten

btw, mooi gedaan Fuzzy
Gebruikersavatar
ORANGE
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 09 apr 2007, 14:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Contacteer:

Bericht door ORANGE »

Tja, ik ben ook helemaal lyrisch van het lied van Lee Greenwood, maar dat filmpje erbij........sorry......heeel knap gemaakt, maar dat vind ik ook teveel van het goeie.
Dat wat Eric aangegeven heeft spreekt mij meer aan.

groet, diny
benchen
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:57

Bericht door benchen »

Ik spreek nu als Belg en ik vind toch wel dat jullie als Nederlanders een grote samenhorigheid vertonen. Een feest zoals Koninginnedag valt in België nooit te beleven. Alles volledig oranje versierd. Of denk maar aan die matchen op het EK 2000 toen de arena volledig oranje kleurde. Ook op vakantie valt mij altijd op dat Nederlanders altijd een groep vormen en een grote samenhorigheid vertonen. Ook bij de moord op Pim Fortuyn kon je toch spreken van een sterke solidariteit en nationale rouw.

Dat is iets dat bij ons Belgen nooit zal lukken, voornamelijk door onze interne twisten tussen Vlaanderen en Wallonië.

Die opmerking op het vlak van hooliganisme in het voetbal begint nu toch echt wel achterhaald te worden. De laatste jaren is hier omtrent veel werk verricht en ik ga nu toch al enkele jaren naar anderlecht en zie toch wel dat de harde kernen beginnen weg te trekken.
Het is gewoon zo dat ons voetbal ten prooi is gevallen aan enkele dronkaards die het voetbal misbruiken om vechtpartijen te organiseren. Maar zoals ik zeg, laatste jaren enorm veel verbeterd en je kan nu gerust al met kinderen gaan.

Wat bij mij primeert (en ik denk ook bij veel anderen) is een goed gevoel kunnen hebben binnen een maatschapij waarin je leeft. Gezien het hier een gevoel betreft, hoeft dat dan volgens mij ook niet direct tot uiting te komen met duizend vlaggen of een boxershort met de kleuren van je vlag op, maar daar is ieder land vrij in en hangt vaak samen met je cultuur.
Gebruikersavatar
JanJaap
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 jul 2007, 12:44

Bericht door JanJaap »

Mmmmm ooit wel eens in de Bleacers gezeten tijdens een wedstrijd tussen de Red Sox en yankees? Je wilt niet weten wat er gebeurd als er een paar yankee-fans gaan zitten. Complete veldslagen tussen en tegen de securety en de politie, ook wedstrijden tussen de door jou genoemde Cubs en WS zijn een stuk minder rustig. Maar het kan nog erger: in de 2003 AL playoffs vielen Jeff Nelson en Garcia van de yankees een groundsman aan omdat deze juichten toen de RS scoorden. Zomaar een paar kleine voorbeelden dat het ook in de VS bij sport niet altijd theekransjes zijn.

Wat betreft de video, netjes in elkaar gezet maar persoonlijk word ik er misselijk van.
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Eric schreef:video

deze geeft mij kippenvelmomenten

btw, mooi gedaan Fuzzy
Inderdaad mooi nummer + clip..:D

Ik ben vaak genoeg in Amerika geweest om te concluderen dat amerikanen in meer opzichten open en anders zijn dan nederlands. Natuurlijk zijn er ook negatieve aspecten maar daar hoeven we in dit onderwerp denk ik niet verder op in te gaan.
Ik denk ( misschien ben ik fout) dat het amerikaanse gevoel meer kracht heeft dan hier. Ik weet niet of je vanaf kinds af aan al word opgevoed dat je echt van je land houd etc..??
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Denk dat er in Nederland zo negatief over Nederland gedacht wordt, dat "trots zijn" niet echt in mensen opkomt. Ik vind het persoonlijk niet gek. Nederland heeft niet voor niets een reputatie in de wereld.

En wat dat familiegevoel betreft: ik denk dat dit prima werkt tot een bepaald aantal mensen per m3. Als er teveel mensen zijn, krijg je een staat van constante irritatie en slaan de stoppen veel eerder door bij mensen. Gebrek aan "personal space" leidt tot egoïsme. Mijns inziens is dat aan de hand in Nederland.

Niet iedereen zal het hiermee eens zijn, maar dit zijn mijn 0.02
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer