Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

rene.jager schreef:Mooie woning Jan. Ik vind de inrichting BTW aardig Nederlands (voor zover je een inrichting in een dergelijk hokje kunt duwen :wink: )
Klopt, vroeg me af wie verantwoordelijk was voor het interieur .. Of heb je een Amerikaanse getroffen met smaak Jan? ;)
Sandy
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Inderdaad, helemaal in kleur en stijl op elkaar afgestemd !
Ben ik nog nooit in VS en Canada tegengekomen. Zelfs bij mijn van oorsprong Ned. familie in Canada was het meer een allegaartje van moderne RVS lampen, kunstleren gemaksstoelen, formica eettafels, bloemetjesbehang en geborduurde kussens :?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Dat is een "vooroordeel".....als je zoekt, valt het best wel mee allemaal...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Precies, we hebben hier een mix, IKEA, lekker gemakkelijke grote, uitklapbare fauteuils, licht hout. Maar geen bloemetjes (al helemaal geen behang!), formica of ander smakeloos spul. Ik heb trouwens ook vreselijk ouderwetse Nederlandse interieurs gezien, die zijn meestal (logisch) huizen van oudere mensen, hier ook. De meeste vrienden van ons hebben zeer smaakvol ingerichte huizen. Smaken verschillen en niet iedereen zal de inrichting van ons huis mooi vinden, maar smakeloos is het niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Wij kopen ons interieur bij http://www.raymourflanigan.com of bij http://www.pier1.com of bij http://www.ikea.com

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik geloof jullie onmiddelijk. Het was echt niet persoonlijk bedoeld hoor! :cry:
Pier 1 (zit ook in Engeland) heeft leuke spulletjes en de eigentijdse collectie van Ikea is wereldwijd
Ik ben denk ik tot nu toe toevallig alleen maar lelijke interieurs tegengekomen!
En mogelijk is men in Canada minder modebewust in de VS. :wink:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik neem mijn fotoalbums mee naar de meeting. Er zitten geweldige voorbeelden in. Bijv. van een bed-and-breakfast in Kelowna. Onze kamer van top tot teen in hetzelfde bloemmotief, de gordijnen, bedspread, behang. Alles roze met groen, kantjes en volants. Kitscherige schilderijen en potpourri. Ergens tussen de porseleinen beeldjes voor de haard staan de maat-45 sportschoenen van mijn echtgenoot geparkeerd. Als een smet in het landschap...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er zijn huizen uit een bepaalde tijd, zoals dat van mijn ouders, dat uit het einde van de zestiger jaren stamt, die zo zijn gestoffeerd. Mijn ouders hebben een kamer met felblauw tapijt, eentje met felrood tapijt en de rest is redelijk neutraal lichtgroen.

Ook was (en is, ik snap niet, dat ze dat niet allang veranderd hebben, maar goed) hun keuken behangen met een nogal druk motief behang en de eetkamer ook. Verder is het huis heel donker, ook iets, dat in dit gebied bij oudere huizen vaak het geval is. Vreselijk, ze moeten dan de hele dag het licht aan, ik zou er echt depri van worden.

Zo'n bed and breakfast zou je hier, denk ik, ook wel vinden, vooral als hij in een ouder huis zit. Die worden ook meestal door oudere mensen gerund.

Aan de andere kant heeft niet iedere oudere Amerikaan (natuurlijk!) zo'n kitscherige smaak. Het interieur van het huis van Ricks vader in Michigan is bijvoorbeeld heel mooi en modern (daarentegen is het huis van zijn vriendin gezellig en smaakvol ingericht, maar echt een "prim and proper" stijl, met roesjes en kantjes e.d.).

Interior design heb ik altijd heel leuk gevonden, wij gaan dan ook regelmatig een modelhome binnen. Die zijn vaak erg leuk ingericht, maar soms ook met zo'n ouderwetse smaak.

Ons huis is nog geen tien jaar oud, heerlijk licht en ruim opgezet. En dat is met huizen, die de laatste pakweg 25 jaar gebouwd zijn, het geval. Die hebben vrijwel altijd een foyer van twee verdiepingen en veel en grote ramen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik vindt hier de inrichting in huizen heel erg ouderwets eigenlijk :oops: .
Als ik bij mensen, gewoon van mijn leeftijd, kom is het toch vaak, het ouderwetse kersenhout (met van die sierkrullenpoten) perzisch tapijtje en eikenhouten keuken en salontafel. Grote plofbanken en heel veel "tuttemefrut", zoals Jan de Bouvrie het altijd zei.
Ook vaak in elke kamer een andere kleur die echt heel echt contrasterend zijn. Wordt daar zelf een beetje onrustig van ;-)
Mijn favoriete meubelwinkels hier zijn ook Pier 1 en Pottery Barn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Niet voor niets zijn er zoveel "antiques" winkels overal. Gelukkig heb ik een Amerikaan met een moderne smaak getroffen ;). Ons meubilair in de family room is wel echt groot en Amerikaans, maar dat vind ik juist gezellig en uitnodigend staan. Ik zit me trouwens te bedenken, dat er al best een aantal forumleden is, die onze inrichting hebben gezien.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Sandy schreef:
rene.jager schreef:Mooie woning Jan. Ik vind de inrichting BTW aardig Nederlands (voor zover je een inrichting in een dergelijk hokje kunt duwen :wink: )
Klopt, vroeg me af wie verantwoordelijk was voor het interieur .. Of heb je een Amerikaanse getroffen met smaak Jan? ;)
Toen we in dit huis trokken hebben we wat werk gedaan met een binnenhuis architecte - muurkleuren, accessoires etc. Verder niet zo heel wild, de meeste spullen hadden we al. Het ging meer om de samenhang. Leuk mens overigens, daar leer je best veel van.

Ik ben ook niet zo heel erg wild van de typische Amerikaanse smaak - 90% van de meubels die ik hier in de winkels tref vind ik echt foeilelijk.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Petra/VS schreef:Het interieur van het huis van Ricks vader in Michigan is bijvoorbeeld heel mooi en modern (daarentegen is het huis van zijn vriendin gezellig en smaakvol ingericht, maar echt een "prim and proper" stijl, met roesjes en kantjes e.d.).
Is dat de vriendin van Rick's vader? Of de vriendin van Rick? Ik vraag het maar even :)
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

jvinch schreef:
Petra/VS schreef:Het interieur van het huis van Ricks vader in Michigan is bijvoorbeeld heel mooi en modern (daarentegen is het huis van zijn vriendin gezellig en smaakvol ingericht, maar echt een "prim and proper" stijl, met roesjes en kantjes e.d.).
Is dat de vriendin van Rick's vader? Of de vriendin van Rick? Ik vraag het maar even :)
:dance:

Het huis waar ik een jaar in woonde in Michigan vond ik niet echt mooi ofzo. Niet echt mijn smaak, vond het ook altijd erg kil aandoen. Dat zijn deze 3 foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De inrichting in Charlevoix, Michigan vond ik een stuk beter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh en nog een mooie bank in Florida 8) : Afbeelding
- Mike
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Michigan schreef: Afbeelding
In het kader van de lichtval in het huis is het wel een apart idee om de TV kast voor het raam te zetten ;)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

:hilarious:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

jvinch schreef:
:P Nou dacht ik dat dat door de zinsbouw wel duidelijk was, maar de enige vriendin, die Rick heeft ben ik :nana:.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

jvinch schreef: In het kader van de lichtval in het huis is het wel een apart idee om de TV kast voor het raam te zetten ;)
Klopt :wink: . Maar toch viel het reuze mee, als je de TV aanzet komt dat bovenste stuk 1 meter omhoog, zodat het grootste gedeelte van het raam afgeschermd is.
En daarnaast. Als je aan Lake Charlevoix woont ga je overdag met de zon op het raam heus wel andere dingen doen dan TV kijken ;-).

P.S. die 1 meter is wss wel wat overdreven, maar bij gebrek aan de echte maat :roll:
- Mike
CountryWes
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Bericht door CountryWes »

Sandy schreef:Wie is er net zoals mij geïntrigeerd door Amerikaanse huizen. En wat intrigeert je precies? De diversiteit, de omvang, de ruimte, de bouwstijlen, de materialen (hout i.p.v. voornamelijk steen), de enorme laan (of oprit) en basement, veel huizen hebben ook een ‘deck’ gebouwd (dat vind ik zo gezellig) – Maar ook de style van binnen: de deurpanelen, lambriseringen, Patio deuren, Arches (bogen), het interieur (alhoewel ik het niet altijd even stijlvol vind ingericht) ..

Vooral dat bij de meeste huizen wanneer je binnenloopt je gelijk al in de woonkamer staat, niet zoals hier in nederland eerst een gang o.i.d.

wat ik zelf ook heel mooi vind is een veranda/porch aan de voorkant van het huis, en dan met zo'n schommelstoel :lol:
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Peejay
Pier1 is inderdaad wel een leuke winkel.
Ik wacht met ongeduld op een Ikea bij ons in de buurt. In Orlando komt er eentje in de herfst dit jaar en als alles goed gaat wordt er een geopend in Ybor city in 2008.
Iemand ervaring met meubels van Rooms to Go?
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik heb net mijn bankstel gekocht bij Rooms to Go...zie mijn blog...

Ook moet je , als je naar de Millenia Mall in Orlando gaat, eens kijken bij:

Z Gallery

of West Elm opening medio augustus...

ook
Crate & Barrel zit er, en de Ikea is in aanbouw....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer