Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Apple notebook met AZERTY (Belgisch punt) in de VS kopen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
KoenG
Amerika-ontdekker

Apple notebook met AZERTY (Belgisch punt) in de VS kopen

Bericht door KoenG »

Hey, kan er iemand die in de VS woont even langs gaan bij de lokale Apple handelaar en iets navragen ?

Ik zou graag weten of je een Macbook kunt kopen in de States met een AZERTY-toetsenbord. Als het dan nog even kan met de "Belgisch punt"-layout.
Standaard karakters:
² & é " ' ( § è ! ç à ) -
a z e r t y u i o p ^ $
q s d f g h j k l m ù µ
< w x c v b n , ; : =
Mijn ouders zijn binnen een 2tal weken even in de VS en ik ga misschien in September terug tot daar geraken. Aangezien de wisselkoers voor het ogenblik super-goed staat zou het dus handig zijn om daar een Apple te kopen.

Groeten vanuit België
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Die zullen ze standaard niet op voorraad hebben,zal een zogenaamde BTO zijn in Amerika,als het al mogelijk is. (built to order)

Hou ook rekening met de douane bij binnenkomst Europa.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Pete.Z schreef: Hou ook rekening met de douane bij binnenkomst Europa.
Die kun je dan vrij makkelijk "bewijzen" dat het geen Amerikaanse computer is... :)

Kun je niet gewoon de knopjes van de letters verwisselen, en dan de instelling naar belgisch veranderen?
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

fcolos schreef:
Pete.Z schreef: Hou ook rekening met de douane bij binnenkomst Europa.
Die kun je dan vrij makkelijk "bewijzen" dat het geen Amerikaanse computer is... :)

Kun je niet gewoon de knopjes van de letters verwisselen, en dan de instelling naar belgisch veranderen?
LOL, daar dacht ik ook meteen aan, gewoon de layout veranderen en een andere instelling van windows.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

Nja een nieuw tobo kost hier geen 100 euro dus voor die prijs pruts ik liever niet. Een nieuwe kabel+adapter kost 25 euro, dus voor iets meer dan 100 euro kan ik er een Belgisch exemplaar van maken ...

Dan zit ik net op de prijs van een standaard 2.16 hier in België en zou ik dus een 2.16 2GB RAM 160GB + conversie tobo en kabel + Bleutooth muis + bluetooth keyboard + vista (om toch in het bedrijfsnetwerk te geraken) kunnen kopen ... mooie deal toch!

Bijkomend voordeel is dat indien het een azerty is de douane inderdaad niets kan zeggen ...

Zou het van iemand lukken om deze week es binnen te springen bij een apple centre ? :D
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

KoenG schreef:Bijkomend voordeel is dat indien het een azerty is de douane inderdaad niets kan zeggen ...
Totdat ze naar het serienummer kijken ;).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De douane is niet gek hoor,je hebt best kans dat je een aankoopbon moet laten zien als je met een nieuwe Apple het land binnenkomt,zeker omdat je dat tobo toch in Belgie zal moeten kopen.

Dozen en boekjes in ieder geval niet mee terug nemen in je bagage,boekjes en software de laatste dag van je verblijf op de post doen naar huis.

Maar ik ken genoeg mensen die het gedaan hebben,en 9 van de 10 keer gaat het goed.
KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

We kennen daar genoeg mensen die inderdaad de dozen kunnen bijhouden tot we ze nodig hebben of ze kunnen posten...

Maar ik heb dus iemand nodig die kan gaan polsen of dit kan :D
Want die mensen die we kennen zijn n00bs en oudere mensen... :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

KoenG schreef:Maar ik heb dus iemand nodig die kan gaan polsen of dit kan :D
Want die mensen die we kennen zijn n00bs en oudere mensen... :D
In jouw plaats had ik al lang de telefoon gepakt, en gebeld met een winkel ginder.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

En 15 minuten bellen aan 1 euro per minuut zeker ?
Om dan te horen dat ze me gaan moeten terugbellen, en ze vragen het nummer .... euhm "sorry sir we don't make international phonecalls" ...

Tis een laatste toevlucht, maar ik prefereer deze manier :D
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

KoenG schreef:En 15 minuten bellen aan 1 euro per minuut zeker ?
ik denk dat je al voor een paar cent per minuut naar amerika kan bellen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Vanuit NL kan je iig via accesnummers 's avonds al voor 1.5 ct per minuut naar de VS bellen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Om dan te horen dat ze me gaan moeten terugbellen, en ze vragen het nummer .... euhm "sorry sir we don't make international phonecalls" ...

Koen, je mag bij mij thuis komen bellen voor 0.50 euro per minuut! :lol:

Ik weet niet waar jij je telefoon ergens hebt, maar zelfs bij Belgacom, die niet bepaald geroemd zijn om hun goedkope tarieven, betaal ik:
in piekuren: 0.1911 euro / minuut
+ 0.1060 euro connectiekost
trouwens, aangezien je met een tijdsverschil van minstens 6 uur zit, kan je makkelijk tijdens de daluren bellen, en dan kost het maar
0.0955 euro /minuut.

Een kwartier bellen kost dan nog geen 2 euro...

En voor 't geval je me niet zou geloven:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... al_tariffs
(= duurste tarief, zonder dat je dus zo'n speciaal 'plan' hebt voor internationaal bellen of zo)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nogmaals,ik ben er zeker van dat een Apple winkel in Amerika niet een azerty bord kan leveren uit voorraad.

Misschien is bellen het beste,en kijken of je er 1 vooraf kan bestellen (en vermoedelijk betalen)

Op voorraad zijn ze echt niet.
thomasanten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door thomasanten »

Hmm... misschien iets om met je laptop naar een apple winkel bij jouw in de buurt te gaan, en te vragen of hun de toetsen naar de desgewinste indeling kunnen prutsen? Weet je zeker dat het goed komt?

Groetjes!
*Succes*

(Het zelf doen moet geen probleem zijn, als je er de tijd voor neemt :P... Als het goed is kun je je toetsen eruit wippen met een plattekop, anders kun je je toetsenbord loshalen van het systeem. Met een paar schroefjes los te draaien, heb je hem er uit..)
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Pete.Z schreef:Nogmaals,ik ben er zeker van dat een Apple winkel in Amerika niet een azerty bord kan leveren uit voorraad.

Misschien is bellen het beste,en kijken of je er 1 vooraf kan bestellen (en vermoedelijk betalen)

Op voorraad zijn ze echt niet.
Net als Pete ben ik ook nagenoeg zeker (99,99%) dat een Apple-winkel hier in de V.S. geen Macbook met een ander toetsenbord dan QWERTY op voorraad heeft, en ik betwijfel zelfs of je er een zou kunnen bestellen.

Zoals al aangegeven, zou ik gewoon even een Apple-winkel bellen. Het telefoonnummer van die bij mij om de hoek is +1 206-524-8100 (University Village in Seattle).

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Sorry, maar ik geloof dat ik even van mijn fietsje ga vallen hier ....

Jij vindt het teveel moeite of geld kosten om zelf naar Amerika te bellen? Of zelfs maar uit te zoeken dat dat helemaal niet zo duur is als jij denkt?

Maar je durft wel aan vreemde mensen te vragen of ze voor jou de moeite willen nemen in de auto te stappen, tijd voor je vrij te maken en met een nogal ongewone vraag naar een winkel te gaan om iets voor je te regelen?

Sorry, maar zoveel gemakzucht doet mij echt even verwonderd opkijken.
KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

Thx alvast voor alle tips !

Euhm telefoon = GSM proximus naar vast nummer in de VS ! :)
Maar ik ken inderdaad de prijs niet, enfin ik heb een apple-verkooppunt gevonden in Wilton, CT. Waar ik hem zou kopen en heb hen GEMAILD ...

:oops: :oops: :oops: ... dat ik daar niet eerder ben op gekomen ... :oops: :oops: :oops:

Enfin hij moet maar daar zijn de 7e of 8e juni, dus nog even de tijd + ik kan die vrienden vragen een voorschot te gaan betalen !

We'll keep you guys informed :D
KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

nieuwenoord schreef: Maar je durft wel aan vreemde mensen te vragen of ze voor jou de moeite willen nemen in de auto te stappen, tijd voor je vrij te maken en met een nogal ongewone vraag naar een winkel te gaan om iets voor je te regelen?

Sorry, maar zoveel gemakzucht doet mij echt even verwonderd opkijken.
You have a point :oops:
KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

In mijn verdediging: persoonlijk vind ik dat er veel meer deuren open gaan als je je persoonlijk ervoor gaat interesseren. Via mail of telefoon durven de meeste organisaties nogal de gemakkelijke uitweg te zoeken ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer