Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Flying Blue) American Express creditcard

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
bedeve
Amerika-expert

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

bedeve schreef: ↑
23 jun 2026, 16:05
Niet voor bestaande Amex leden , maar ook niet voor hen die korter dan een jaar geleden een kaart hadden....
Wat van belang is waar je op uit bent.
Wil je vooral veel Flying Blue Miles krijgen : hou je dan aan al de voorwaarden en vraag aan wanneer het langer dan een jaar geleden is dat je een kaart had.
Want alleen dan krijgt je referrent en door de tijd heen ook jij dat mooie aantal Flying Blue Miles
Wil je vooral je Air France - KLM Flying Blue status vasthouden / verbeteren dan hoef je nergens iets van aan te trekken....
Jij krijgt in ieder geval 60 XP ś ; je referent de bonus miles
Wil je eigenlijk alleen XP ś en kan die kaart je gestolen worden .... :lol: :lol:
Aanvragen en meteen online opzeggen ..... :roll:
the proof of the pudding is in the eating...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik heb zelfs geen referral linkje voor je @MichaelJohnson .....
Mijn standaard card is de FB Silver ...
Venwege de 60 XP speel ik jaarlijks met de Platinum.
Die is eerder deze week beeindigd....
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Wil je je punten inzetten voor een Reward ticket bij Flying blue? Kijk dan even goed na of alles is inbegrepen. Zelfs bij BC moet je wel het juiste tarief kiezen. Anders betaal je nog los bij voor je bagage. In het geval van Flying blue silver/gold/platinum heb je hier minder last van..

https://liveandletsfly.com/flying-blue- ... ht-awards/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic:

Het heeft nix met die amex/mastercard te maken...
T gaat om het airfrance-klm loyalty programma .

In economy wordt het " basic ". tarief nu op veel verbindingen in gevoerd.
Door ruim 250 prijsverschil met " light ". vlieg ik morgen voor het eerst basic vanuit Madrid...

Ook hier zie je dat alleen je Flying Blue stAtus belangrijk is : niet je tarief.
Ik krijg 3 ,xp s minder voor de vlucht..bijkopen kost 27 euro.
Alle andere zaken als gratis stoel, heel veel bagage , Lounge, boarding groep gaat gewoon door.

Zorg dat je een FB status hebt/houd ...zilver is al prima, gold is de meeste waar voor zn geld ..platina ; tsja die gratis stoel in rij 17 van een 787 ..
Maakt allemaal niet uit ; het uitkleden van steeds duurdere tickets gaat heel snel, zorg er voor dat de gevolgen je reis niet te veel beïnvloeden.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door nwolf »

Vraagje,

kent iemand deze deal toevallig en heeft hier gebruik van gemaakt?
https://www.americanexpress.com/nl-nl/z ... k=prygold2

100.000,- punten en het 1e jaar gratis. Als ik het dan na een jaar opzeg (zakelijk) dan heeft het in feite niks gekost. Sterker nog als ik voor 15 euro per maand de booster erbij koop dan kan ik tot 4x zo snel sparen op alles....

Ik vroeg me dus alleen af, what's the catch?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Hier is de catch:

https://www.americanexpress.com/content ... d-card.pdf
Tijdelijk aanbod 100.000 Membership Rewards bonuspunten. De punten worden in twee delen toegekend:

1. 50% in maand 7 van het lidmaatschap, als u elke maand van maand 1 tot en met 6 minimaal één aankoop met uw kaart doet (periode 1).
2. 50% in maand 13 van het lidmaatschap, als u elke maand van maand 7 tot en met 12 minimaal één aankoop met uw kaart doet (periode 2).

De twee periodes worden apart beoordeeld. Mist u een maand binnen een periode, dan ontvangt u de punten voor die periode niet. Doet u in alle twaalf maanden een aankoop, dan ontvangt u het volledige aantal van de bonus. De bonus wordt toegekend zodra u in de 7e en/of 13e maand één aankoop heeft gedaan en de punten worden automatisch bijgeschreven op uw account. Houd er rekening mee dat uw Business Gold Card nog
actief moet zijn op het moment van de puntenoverdracht. Let op: minimum € 1 per aankoop.

• Dit speciale aanbod is enkel van toepassing op bestaande houders van een (Flying Blue) American Express consumentenkaart, die nog geen enkele American Express Business Card bezitten en tenminste 3 maanden kaarthouder zijn.

• U kunt een American Express Business Gold Card aanvragen indien uw bedrijf minimaal 12 maanden staat ingeschreven in de Kamer van Koophandel. Let op: het aanvragen van een Business Card is onderhevig aan een goedkeuringsproces.
Je moet dus ook een KvK registratie hebben én de kaart nog na het eerste jaar actief hebben totdat de bonus van de tweede helft van het jaar is uitgekeerd.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door nwolf »

Dat is gelukkig geen probleem gezien ik die KvK wel heb, maar voelt een beetje als een dubbele goldcard waarmee je dus sneller kunt sparen een best een flink aantal punten initieel krijgt.

Ik hoor ook wel eens hier dat mensen na een jaar gaan "onderhandelen"over het verlengen maar dan extra punten eruit slepen (geen idee hoeveel). Die onderhandelingsruimte ben je hiermee wel kwijt lijkt me.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

American Express Flying Blue Creditcard kleedt zichzelf steeds verder uit !

elke Flying blue card had het "Fly now , pay later " voordeel.

Elke KLM , Air France of Transavia ticket kon in drie maandelijkse termijnen betaald worden.

Ik maakte er gretig gebruik van...
Als je een jaar doorboekt en daar 4 vluchten USA in zitten loopt het ook per maand lekker op ...

Da 's over twee maanden voorbij.

Miles en XP ś blijven over als voordeel van de Amex Flying Blue kaarten ...
If that\'s all there is ...
amex.jpeg
Maarten033
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maarten033 »

nwolf schreef: ↑
15 sep 2026, 13:18
Vraagje,

kent iemand deze deal toevallig en heeft hier gebruik van gemaakt?
https://www.americanexpress.com/nl-nl/z ... k=prygold2

100.000,- punten en het 1e jaar gratis. Als ik het dan na een jaar opzeg (zakelijk) dan heeft het in feite niks gekost. Sterker nog als ik voor 15 euro per maand de booster erbij koop dan kan ik tot 4x zo snel sparen op alles....

Ik vroeg me dus alleen af, what's the catch?
Ik heb hem ook bekeken, en het is zeker een mooie deal. Maar er zitten een paar dingen in waar je rekening mee moet houden:

Het is een companion card. Je kunt hem alleen aanvragen naast een persoonlijke Amex kaart, en je moet die al minimaal 3 maanden hebben. Ook mag je nog geen zakelijke Amex kaart hebben. Het eerste jaar is alleen gratis zolang je die persoonlijke kaart aanhoudt.
De bonus komt in twee delen. Je krijgt 50.000 punten in maand 7 en 50.000 punten in maand 13, en alleen als je in elke maand minimaal één aankoop met de kaart doet. Zeg je na precies een jaar op, dan mis je dus de helft. In maand 13 is je tweede jaar ook al begonnen, met €270 jaarbijdrage.
De Booster is niet gratis. Met Booster betaal je het eerste jaar €180 en daarna €450 per jaar in totaal. En die 4x geldt alleen voor uitgaven in vreemde valuta. Op vrijwel alles in euro's krijg je 3 punten per euro, bij supermarkten en tanken in Nederland 2, met een maximum van 20.000 extra punten per maand.
Let op de omrekening naar Flying Blue. Sinds 1 juli is het 2 punten = 1 Mile. Die 100.000 punten zijn dus 50.000 Miles. Nog steeds mooi, maar minder dan het lijkt.
Verder moet je bedrijf minimaal 12 maanden bij de KvK staan en geldt er een inkomenseis van €36.000 bruto.

Kortom: zonder Booster en met een aankoop in elke maand kost het je inderdaad vrijwel niets, en houd je er 50.000 Miles aan over. Alleen moet je de kaart dan wel 13 maanden aanhouden in plaats van 12.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer