Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ICE en wat merk je ervan?
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ICE en wat merk je ervan?
Iemand iets gemerkt aan het feit dat ICE mensen natrekt op afkomst en eventueel illegaal verblijf op oa luchthavens en zelfs random bij een stoplicht?
Wat doen jullie buiten paspoort altijd bij je hebben? ESTA ook bij het paspoort erbij?
Wat doen jullie buiten paspoort altijd bij je hebben? ESTA ook bij het paspoort erbij?
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Re: ICE en wat merk je ervan
Vanwaar dit topic?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Op dit moment schijnen ze actief te zijn in de Clermont/Orlando area maar zelf heb ik ze nog niet gezien, wat je ziet rondgaan op social media is heftig maar laten we ook reëel zijn, we zien in dat soort filmpjes over het algemeen de momenten dat het uit de hand loopt en niet wat er vooraf is gegaan.
ICE is geen politie, ze moeten een redelijke verdenking hebben dat je niet legaal in het land bent om je staande te houden in de auto of bij je aan de deur te staan. Als ze er om vragen moet je je identificeren en ze kunnen vragen naar je status, wat voor de meeste hier dus toerist is. Ze kunnen gewoon in de database zien wanneer je het land bent binnengekomen en als dat netjes binnen de ESTA of VISA termijn is is er niets aan de hand.
Paspoort hoor je altijd bij je te hebben als vorm van legitimatie als toerist en de ESTA zegt totaal niets want daar is niet op te zien wanneer je het land bent binnengekomen. Als je wel iets bij je wilt dragen waar dat op te zien is zoek dan je I-94 op na aankomst en maak daar een foto van, dit is op te zoeken via internet en ik dacht naam en paspoort nummer en geeft je reisgeschiedenis weer van en naar Amerika.
Mochten ze aan de deur staan bij het gehuurde huis, dan ben je alleen verplicht ze binnen te laten als ze een door een RECHTER ondertekende huiszoeking hebben, let er goed op dat het geen formulier is door ICE ondertekend want die is niet rechtsgeldig.
Wij wonen in de regio Clermont en verblijven door op een investors visa, welke we officieel bij ons horen te hebben en die heb ik digitaal op de telefoon beschikbaar maar ook dat kunnen ze gewoon verder ook opzoeken in de database. Wij maken ons hier verder niet druk over, zijn niet angstig voor ICE gezien we hier legaal zijn en geen criminele veroordelingen hebben gehad in ons leven, dat is de andere criteria waar naar gekeken wordt door ICE.
Het is natuurlijk erg lastig om te oordelen van afstand, gevoelsmatig zou ik zeggen ze treden wel heel aggressief op op sommige beelden wat een slecht beeld geeft voor Amerika. Zie je het liever anders en fatsoenlijker, absoluut. Maar nogmaals, je kunt alleen een echt beeld vormen als je de hele situatie ziet en niet slechts een deel hiervan. En ik heb ze nog helemaal niet gezien, niet in een auto en niet ergens in actie.
En mocht je nu echt in zo'n situatie terecht komen dat ze je volledig onterecht oppakken, dan mag je zwijgen en heb je recht op een immigratie lawyer.
ICE is geen politie, ze moeten een redelijke verdenking hebben dat je niet legaal in het land bent om je staande te houden in de auto of bij je aan de deur te staan. Als ze er om vragen moet je je identificeren en ze kunnen vragen naar je status, wat voor de meeste hier dus toerist is. Ze kunnen gewoon in de database zien wanneer je het land bent binnengekomen en als dat netjes binnen de ESTA of VISA termijn is is er niets aan de hand.
Paspoort hoor je altijd bij je te hebben als vorm van legitimatie als toerist en de ESTA zegt totaal niets want daar is niet op te zien wanneer je het land bent binnengekomen. Als je wel iets bij je wilt dragen waar dat op te zien is zoek dan je I-94 op na aankomst en maak daar een foto van, dit is op te zoeken via internet en ik dacht naam en paspoort nummer en geeft je reisgeschiedenis weer van en naar Amerika.
Mochten ze aan de deur staan bij het gehuurde huis, dan ben je alleen verplicht ze binnen te laten als ze een door een RECHTER ondertekende huiszoeking hebben, let er goed op dat het geen formulier is door ICE ondertekend want die is niet rechtsgeldig.
Wij wonen in de regio Clermont en verblijven door op een investors visa, welke we officieel bij ons horen te hebben en die heb ik digitaal op de telefoon beschikbaar maar ook dat kunnen ze gewoon verder ook opzoeken in de database. Wij maken ons hier verder niet druk over, zijn niet angstig voor ICE gezien we hier legaal zijn en geen criminele veroordelingen hebben gehad in ons leven, dat is de andere criteria waar naar gekeken wordt door ICE.
Het is natuurlijk erg lastig om te oordelen van afstand, gevoelsmatig zou ik zeggen ze treden wel heel aggressief op op sommige beelden wat een slecht beeld geeft voor Amerika. Zie je het liever anders en fatsoenlijker, absoluut. Maar nogmaals, je kunt alleen een echt beeld vormen als je de hele situatie ziet en niet slechts een deel hiervan. En ik heb ze nog helemaal niet gezien, niet in een auto en niet ergens in actie.
En mocht je nu echt in zo'n situatie terecht komen dat ze je volledig onterecht oppakken, dan mag je zwijgen en heb je recht op een immigratie lawyer.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
https://enchantedvacationvillas.com
Als toerist ben je sowieso legaal in de Verenigde Staten. Dus ook niet interessant voor ICE. 
Rijbewijs zit continu in mijn protemonnee.
Wat moet je doen?
- rustig blijven;
- beleefd blijven;
- meewerken;
- ID bewijs tonen. Heb je enkel je rijbewijs bij je, deze tonen.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- ronenivonne
- Amerikakenner
Bedankt voor het antwoord. Hun kunnen natuurlijk ook in het systeem zien wanneer je binnen bent gekomen. Zover had ik niet eens nagedacht. Was ook niet bedoelt vanwege een zekere angst of iets in die zin. Was benieuwd of iemand al met ze in aanraking is geweest.JeroenB schreef: ↑19 jan 2026, 00:51Op dit moment schijnen ze actief te zijn in de Clermont/Orlando area maar zelf heb ik ze nog niet gezien, wat je ziet rondgaan op social media is heftig maar laten we ook reëel zijn, we zien in dat soort filmpjes over het algemeen de momenten dat het uit de hand loopt en niet wat er vooraf is gegaan.
<< KNIP >>
En mocht je nu echt in zo'n situatie terecht komen dat ze je volledig onterecht oppakken, dan mag je zwijgen en heb je recht op een immigratie lawyer.![]()
Wat je zal zien in de media is natuurlijk idd het ergste en als het uit de hand loopt, maar sommige filmpjes wijzen wel een beetje naar de extremere kant en geven idd een slecht beeld van ICE. Meenemend dat de US er sowieso al niet meer erg goed op staat in de wereld.
Laatst gewijzigd door markro op 19 jan 2026, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Reden: Quote ingekort.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Gewoon normaal doen. Je niet inlaten met politieke toestanden. Luisteren als ze wat zeggen. En als ze om een ID vragen gewoon tonen. Dan is er helemaal niks aan de hand. En de kans dat ze dit laatste aan je gaan vragen is minimaal. Ik ben 5, 6 maanden per jaar in Amerika. De aantal keren dat ze mij om mijn ID hebben gevraagd kan je op 1 hand tellen. 9 van de 10 keer vanwege "creative driving" zoals ze dat hier zo mooi zeggen. En 1 keer omdat ik in dezelfde ruimte verbleef als de president. En dat vertelde ze ook pas naderhand. Maar dat was met alle poppenkast vooraf al wel duidelijk.
Maar goed. Zolang je je auto niet overdwars op de weg zet, deze uitzet als ze er om vragen, of uitstapt als ze er om vragen zou ik me niet al te veel zorgen maken...
Maar goed. Zolang je je auto niet overdwars op de weg zet, deze uitzet als ze er om vragen, of uitstapt als ze er om vragen zou ik me niet al te veel zorgen maken...
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Goed, en ik wil dit niet politiek maken maar er moet iets van mij af!ronenivonne schreef: ↑19 jan 2026, 12:20Meenemend dat de US er sowieso al niet meer erg goed op staat in de wereld.
“Meenemend dat de US er sowieso al niet meer erg goed op staat in de wereld.” moet je m.i. aanpassen naar … niet erg goed op staat in Europa”…
Nieuwszenders in bvb Venezuela en de Arabische landen spreken anders een andere taal! (Zoek het maar eens op!)
De V.S. is nog steeds wat het altijd al geweest is, er is hier echt niets veranderd voor toeristen en legale immigranten.
De mogelijkheden zijn nog steeds hetzelfde dan pakweg 10 jaar geleden.
Nog steeds bestaan er de E1-E2 -EB5 investering visa, je kan nog steeds een Amerikaan(se) trouwen en een visum/citizenship bekomen.
Het enige wat is veranderd is dat de linkse pers in Europa het nieuws van CNN “vertaald” en Europeanen het voor waar aannemen zonder het te (willen) fact checken.
Waarom is een discussie die we hier niet gaan houden want dan wordt het alsnog politiek!
In België/Nederland zijn er toch ook nieuws kanalen van verschillende politieke strekkingen?
Jullie geloven in Europa toch ook niet alle nieuws dat maar van één enkele bron komt, juist?
Waarom geloven jullie dan wel alle nieuws dat, vertaald, van het linkse CNN komt, vraag ik me dan af?
Voila, het is eraf!
@moderators: als jullie vinden dat mijn post toch politiek getint is, wat niet mijn bedoeling is, mogen jullie deze gewoon verwijderen.
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de in Amerika wonende Alles Amerika leden hier naar kijken?
Concreet, zouden jullie Belgen/Nederlanders afraden om naar de V.S. te reizen omdat, volgens CNN, ICE willekeurig toeristen zou arresteren, opsluiten en vervolgens zou terugsturen naar hun land van herkomst?
Persoonlijk vind ik dit te belachelijk voor woorden, maar misschien zie ik dit door een (te) rose (Florida
Let er wel op dat buiten Nederland je rijbewijs helemaal geen geldig identiteitsbewijs is om je te identificeren. Zelf heb ik als ik in Amerika ben altijd mijn paspoort in broekzak als ik op pad ga.
Re: ICE en wat merk je ervan?
Ik ben diverse keren gevraagd om een ID en dan bedoelen ze je rijbewijs.Nog nooit is specifiek om mijn paspoort gevraagd (simpelweg omdat de meeste amerikanen geen paspoort hebben). Vaak komt dan de volgende vraag of je ook iets lokaals hebt, omdat ze een roze kaartje met een foto maar een raar ding vinden. Als je dan met nee antwoord is het gesprek vaak snel afgelopen en mag je verder.
Ik heb in Amerika altijd mijn rijbewijs op zak en een foto van mijn paspoort in mijn telefoon, voor noodgevallen (sowieso is het handig om foto's of digitale bestanden van al je documenten, passen, ESTAs, reserveringen etc. te hebben, mocht je ze kwijtraken en/of moeten blokkeren).
Ik heb in Amerika altijd mijn rijbewijs op zak en een foto van mijn paspoort in mijn telefoon, voor noodgevallen (sowieso is het handig om foto's of digitale bestanden van al je documenten, passen, ESTAs, reserveringen etc. te hebben, mocht je ze kwijtraken en/of moeten blokkeren).
Paar maanden terug 8800 km roadtrip gereden. Enige ontmoeting met een LEO was in North Dakota bij een stop op de Enchanted Highway. Niet gevraagd naar ID ofzo, officer vond het geweldig dat we er waren 'from overseas'.
27 States so far...
-
Bennogr
- Amerika-expert
Als je (net als ik) een witte Noordeuropeaan bent en redelijk Engels spreekt zal je waarschijnlijk weinig problemen hebben. Ik kom niet zo vaak meer de deur uit (te koud op het ogenblik in Philadelphia) en heb dus weinig echte ervaring meer. Gelukkig het land voornamelijk meegemaakt onder andere presidenten dan de huidige.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ach, zoals het in de meeste landen geldt. Gedraag je, en als iemand van de overheid je wat vraagt luister je, geef je antwoord, of geef je gevolg aan het verzoek. En in 99 van de 100 gevallen kan je dan weer vrolijk je weg vervolgen. Doe je dat allemaal niet. En wil je vervolgens ook nog een keer je auto als wapen gebruiken. Dan zal je ervaren dat de politie hier andere instructies heeft en handelt dan die in Nederland. Ik heb er in het NoordWest topic ook wat over geschreven.Disney-Golf schreef: ↑20 jan 2026, 05:32Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de in Amerika wonende Alles Amerika leden hier naar kijken?
Ik ga mn 26e jaar in wat betreft werken hier. We hebben hier nu bijna 10 jaar een huis. Wonen sinds vorig jaar ook belastingtechnisch 6 maanden plus hier. En de rest van het jaar in Spanje. In al die jaren dat ik hier kom is het aantal keer dat ik ben aangehouden door de politie op 1 hand te tellen. Zorg dat je je papieren bijhebt. Of minimaal een foto in je telefoon. Zeg altijd wat je doet, gaat doen of wat je pakt. Niet zo maar heel enthousiast in je handschoenenkastje duiken. Want daar vinden ze hier wat van. En als je dat allemaal keurig doet zal je weinig tot geen last hebben.
Wat dat betreft maar 1 keer een "rare" situatie meegemaakt in Texas toen een voormalig president "spontaan" een college football wedstrijd kwam bijwonen. Daar werden een aantal jongens en meisjes van de USSS (Secret Service) erg nerveus van. En daar worden omstanders dan ook weer nerveus van. Afgelopen jaar met de Super Bowl was Trump ook in het stadion. Volgens mij de eerste zittende president ooit. Dan kan je je accreditatie en paspoort beter in je hand houden. Want dan word je een tikkie flauw van hoe vaak ze om dat ding vragen.
Maar zoals gezegd. Gedraag je normaal. Geef antwoord dan valt het best mee. Wat dat betreft in Spanje daar nog een mooi staaltje van gezien afgelopen zomer. Een aantal Engelsen misdroegen zich behoorlijk op het terras van een beachclub. Eigenaar zei er bij herhaling wat van. Uiteindelijk stond de Policia Local op de stoep. Vroegen keurig netjes aan het heerschap om zich te gedragen en te identificeren. Dat vroegen ze nog een keer. En nog een keer. Daarna werd er een telefoontje gepleegd. Vroegen de mensen met kinderen om even naar binnen te gaan. Namen plaats op het terras. Bestelden een kop koffie. Na 10 minuten kwam de Guardia Civil. Die stelden geen enkele vraag. 5 seconden chaos en het probleem was letterlijk en figuurlijk verdwenen. Onder applaus van de omstanders. Mensen met kinderen werden weer uitgenodigd om op het terras plaats te nemen. Iedereen kreeg een drankje voor de schrik. Policia Local rekende de koffie af. En het werd en bleef nog een hele gezellige middag en avond.
Media in Nederland wil ik liever geen woorden aan vuil maken. Die kletsen allemaal dezelfde kant op. Met de moord op Charlie Kirk als diep, diep, dieptepunt. En dan daarna een rectificatie plaatsen op pagina 26 van 7 woorden of een bericht uitzenden van 2 seconden. Dat is het voordeel dan van hier. Wil je weten wat voor held Trump is kijk je Fox. Wil je weten wat voor enorme druiloor het is, dan kijk je CNN. En dan mag daarna iedereen zelf zijn mening bepalen.
Kortom, ik raad niemand iets af of aan. Als mensen hier naartoe willen komen met de beste bedoelingen dan zul je in mijn optiek geen enkele hinder ondervinden. Ik heb nog nooit een verhaal gehoord van een toerist die om een willekeurige reden is opgepakt en het land is uitgezet.
Als je hier naartoe komt om stennis te maken. Dan zou ik je aanraden om thuis te blijven. Dan zullen ze je inderdaad de toegang ontzeggen.
Ga nu weer van Miami onderweg naar Oregon. Eén van die staten waar van alles aan de hand zou zijn. Ik heb er nog nooit, ik herhaal, nog nooit iets gezien van wat ook maar in de verste verte leek op iets van een ICE-agent, voertuig of wat dan ook. Ben er ook heel eerlijk niet actief naar op zoek gegaan. En voel daar ook geen enkele behoefte toe.
@Almere vak V dank je. Perfect verwoord mijns inziens en hiermee ook elke (potentiële) politieke discussie gelijk de kop ingedrukt.
@Almere vak V helemaal herkenbaar en zoals altijd, een mooi verhaal 
De linkse pers in Europa. Een mens leest hier wat
.
Check voor de aardigheid de World Press Freedom Index en vergelijk …
Vrije pers gaat niet over slaafs A of B volgen, maar over hoor- en wederhoor en de deontologische plicht je kijkers/lezers te informeren. Nog een van de (vele) problemen over de plas.
Check voor de aardigheid de World Press Freedom Index en vergelijk …
Vrije pers gaat niet over slaafs A of B volgen, maar over hoor- en wederhoor en de deontologische plicht je kijkers/lezers te informeren. Nog een van de (vele) problemen over de plas.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Je antwoord is zo juist, ik had het zelf niet beter kunnen verwoordenAlmere vak V schreef: ↑20 jan 2026, 17:28Dat is het voordeel dan van hier. Wil je weten wat voor held Trump is kijk je Fox. Wil je weten wat voor enorme druiloor het is, dan kijk je CNN. En dan mag daarna iedereen zelf zijn mening bepalen.
Opmerking moderator
Laten wij er geen politieke discussie van maken a.u.b.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ja, want dat is hetgeen waar de pers in Nederland om bekend staat. Check nog even de "objectieve beeldvorming" rondom de moord op Charlie Kirk. Over de plas heb je in ieder geval nog een keuze. Die keuze missen ze in Nederland volkomen.
En ik neem de mensen hier niks kwalijk. Want 99% van de mensen op dit forum komt hier omdat ze in Amerika op vakantie gaan. En ik neem aan dat als je hier op vakantie gaat je niet voor de tv gaat zitten om te bekijken wat ze van Trump of wie dan ook vinden. Tenminste, zo zou mijn "ideale" vakantiebesteding er niet uitzien...Disney-Golf schreef: ↑22 jan 2026, 02:37Je antwoord is zo juist, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden
En om terug te komen op het onderwerp. Die keuze heb je ook als het om politie, ICE of wie dan ook gaat. Je hoeft het niet op te zoeken, je hoeft niet met ze in discussie te gaan. Je kunt ze ook hun werk laten doen. Wat je daar ook van vindt. Het probleem is dat wij (altijd) gaan vergelijken met hoe het in Nederland/België gaat. Nederland/België is echt een ander land. We lijken in sommige gevallen wellicht op Amerika. Maar wij hebben op heel veel gebieden andere normen, waarden, gebruiken of zelfs misschien wel cultuur.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Heb het gelukkig zelf (nog niet) meegemaakt. Maar zo te zien, word je eerst uit je auto gesleurd en dan pas wordt er naar je ID bewijs gevraagd. Of als je (vreedzaam) staat te demonstreren en je te dicht bij de ICE mensen komt, kan je harde klappen of nog meer (traangas en zo) krijgen. En dat concludeer ik aan de hand van talloze door losse burgers gemaakte Facebookfilmpjes, niet alleen journalistiek (of "journalistieke") tv verslagen (of "verslagen").
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.