Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vakantie duurder door hoge Dollarkoers
Re: Vakantie duurder door hoge Dollarkoers
een revolut credit card
dat kun je juist met de revolut, je kunt nu al wisselen en overal betalen en ook gratis cash opnemen (met de gratis kaart 200 dollor per maand volgens mij gratis opnemen)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Revolut heeft een debit card, geen credit card... Er moet voldoende geld op je rekening staan om ermee te betalen, dit in tegenstelling tot een credit card die een limiet heeft. Een wezenlijk verschil.
Maar het kan nooit kwaad een Revolut rekening (en daarnaast een USD-rekening van Revolut) te openen. Op die manier kun je eenvoudig Euro's omwisselen naar USD (zonder kosten tot EUR 1000 per maand) en terplekke in USD betalen (zonder extra kosten). Contante USD op zak hebben is niet echt nodig in Amerika. De laatste paar reizen heb ik vrijwel niets meer contant betaald. Maar wil je toch wat dollars op zak hebben, je kunt met het gratis pakket van Revolut tot USD 200 per maand kosteloos opnemen. Dat lijkt mij ruim voldoende om die keren dat via card afrekenen niet lukt, contant te betalen.
Roland
Maar het kan nooit kwaad een Revolut rekening (en daarnaast een USD-rekening van Revolut) te openen. Op die manier kun je eenvoudig Euro's omwisselen naar USD (zonder kosten tot EUR 1000 per maand) en terplekke in USD betalen (zonder extra kosten). Contante USD op zak hebben is niet echt nodig in Amerika. De laatste paar reizen heb ik vrijwel niets meer contant betaald. Maar wil je toch wat dollars op zak hebben, je kunt met het gratis pakket van Revolut tot USD 200 per maand kosteloos opnemen. Dat lijkt mij ruim voldoende om die keren dat via card afrekenen niet lukt, contant te betalen.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ah, kijk, dat is handige info, dank. Dat wist ik niet, maar ga me er meteen in verdiepen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben bij www.pottchange.com gaan wisselen in Amsterdam, zit op de damrak.
Goede recencies, een scherpe koers en zonder extra commissie euro's voor dollars gewisseld.
Ik vind het ook fijn om altijd wat cash bij te hebben, vooral nu de dollar zo laag staat.
Je kunt op hun website al zien wat je krijgt voor je euro's.
Succes!
Goede recencies, een scherpe koers en zonder extra commissie euro's voor dollars gewisseld.
Ik vind het ook fijn om altijd wat cash bij te hebben, vooral nu de dollar zo laag staat.
Je kunt op hun website al zien wat je krijgt voor je euro's.
Succes!
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
- nwolf
- Amerikakenner
Bij een lage koers idd dollars op je rekening zetten. Afgelopen vakantie zo gedaan en als je euro's en dollars in je account hebt pakt Revolut automatisch de valuta waarin je betaalt. Echt heel handig.Coyote schreef: ↑10 apr 2025, 15:07Revolut heeft een debit card, geen credit card... Er moet voldoende geld op je rekening staan om ermee te betalen, dit in tegenstelling tot een credit card die een limiet heeft. Een wezenlijk verschil.
Maar het kan nooit kwaad een Revolut rekening (en daarnaast een USD-rekening van Revolut) te openen. Op die manier kun je eenvoudig Euro's omwisselen naar USD
Roland
En ik zou altijd een paar dollar cash meenemen, voor tol bv (poortjes hebben alleen cash vaak, al helemaal als ze bemand zijn) of wanneer je kaart niet wordt geaccepteerd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar één keer cash nodig gehad, (althans, ik wilde daar perse een petje kopen, dus nodig?) 15 dollar bij een winkeltje in Lone Pine. Even pinnen om de hoek bij een atm en klaar…is absoluut duurder dan vooraf dollars wisselen, maar wel zo handig.
Hoe doen jullie zonder cash tippen bij valet parking, bell boy, etc?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Van thuis meenemen wat er nog ligt, gewoon uit de ATM halen of cashback vragen bij bv boodschappen. En ik kan me ook echt niet druk maken over die eventuele paar dollar aan kosten.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Volmondig eens met @IngridUSA.
Gisteren terug van vakantie en onderweg wat dollars bij de ATM gehaald. Wat over is gaat van de zomer weer mee. Die paar dollar pinkosten maken het verschil echt niet!
Gisteren terug van vakantie en onderweg wat dollars bij de ATM gehaald. Wat over is gaat van de zomer weer mee. Die paar dollar pinkosten maken het verschil echt niet!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Komt bij ons niet voor. Maar we hebben wel altijd cash bij ons, en dat geldt denk ik voor vrijwel iedereen. Bij sommige stateparks heb je voor de toegang cash nodig. En de pinkosten zijn natuurlijk peanuts op je hele vakantie. Goedkoper dan naar Amsterdam gaan al je daar niet woont.

Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Tip voor valet kan nu ook vaak via cash app of venmo, maar ik weet niet of dat werkt in NL.
Voor (een beetje) cash geld kun je ook cash back doen bij een supermarkt of de walmart met een bank pas. Dan heb je de wisselkoers van de bank zonder ATM kosten.
Voor (een beetje) cash geld kun je ook cash back doen bij een supermarkt of de walmart met een bank pas. Dan heb je de wisselkoers van de bank zonder ATM kosten.
- nwolf
- Amerikakenner
Nog meer mensen die op hun Revolut kaart Dollars aan het sparen zijn? 
De koers is nu best gunstig, dus zijn al weer voorzichtig aan het kijken om te gaan volgend jaar.

De koers is nu best gunstig, dus zijn al weer voorzichtig aan het kijken om te gaan volgend jaar.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
blijft een gok dollar kan ook zakken tot 1,20 / 1,25
maar een beetje doe ik ook al voor komende zomer
maar een beetje doe ik ook al voor komende zomer
Zat er toevallig net over te denken nu we maar hoger en hoger blijven gaan. Maar ik weet al dat ik in 2026 niet ga, dus kan eventueel al gaan 'sparen' voor 2027. Maar dan staat het geld wel heel lang geparkeerd daar.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben inderdaad ook al aan het sparen op Revolut.

Ik had nog $ op mijn Revolut uit 2024 dus heb afgelopen weken maar mijn N26 gebruikt, want koers was beter dan op mijn eerder verzamelde $. Nu alles op spaarrekening Revolut gezet en weer extra $ aan het 'verzamelen' tegen de huidige koersen. We gaan in december nog een keer de plas over. 
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1059 Weergaves
-
Laatste bericht door Sandra1983