Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Veilig om dit jaar naar de VS te reizen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Corv
Amerikakenner

Re: Veilig om dit jaar naar de VS te reizen?

Bericht door Corv »

'Daarom dat het aannemelijk is dat er momenteel transgenders zijn die liever niet richting US reizen'

Tsja, zo heb ik er ook wel een.

'Daarom dat het aannemelijk is dat er momenteel transgenders zijn die liever niet richting Amsterdam West/Utrecht Kanaleneiland reizen.
19 States so far...
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

@Corv
Je hebt zelf hopelijk ook wel door wat het verschil is tussen de twee situaties die je vergelijkt hè, of moet ik je dat echt uitleggen? Iets met een grens, paspoorten en grensbeambten?
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

@Jules40 Elke eeuw kent helaas meer dan voldoende ongezellige regimes, maar als naar de 20e eeuw wordt verwezen dan is het toch meestal eentje uit Duitsland :lol:

Vooropgesteld, ik ben en ken geen transgender en kan die vraag niet beantwoorden. Echter, ik durf te stellen dat ik Amerika inmiddels wel goed ken en durf oprecht niet mee te gaan in je stelling dat de eventuele angst bij transgenders voor een bezoek aan Amerika gegrond is. We hebben al vastgesteld dat er in ieder geval geen probleem is om het land binnen te komen. Eenmaal in het land, is mijn persoonlijke ervaring dat het in veruit het grootste deel van het land werkelijk niet uitmaakt hoe je eruit ziet of je je presenteert. Knalpaars haar? Vrouw met spijkerbroek en overhemd of man met een jurk? Morbide obees maar toch een naveltruitje aan? Een halve bouwmarkt aan ijzerwaar in je gezicht? Leven en laten leven. In W-Europa vereisen wij van mensen in de openbare ruimte veel meer dat zij qua voorkomen binnen de lijntjes kleuren. Is een transgender werkelijk veiliger op de straten van Brussel, Amsterdam of Parijs, dan die van NY, LA of SF? Ik waag het te betwijfelen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@Boonens
Ik zou het ook niet weten, maar ik doelde expliciet op het betreden van het land, de paspoortcontrole en de vrees teruggestuurd te worden.

En een snel rondje Google leert me dat de kwestie bij belangengroepen leeft.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Jules40 schreef:
31 mar 2025, 13:21
Van The Land of the Free mogen hogere democratische principes verwacht worden dan van pakweg China, VAE of Egypte lijkt me.

Wie waar van wakker ligt is ook niet relevant, punt is dat de democratische lat inmiddels laag ligt, en de ondergrens blijkbaar nog niet is bereikt. Dat schrikt af, zeker voor toeristen die niet vertrouwd met het land zijn of buiten de klaarblijkelijk gelegde norm vallen.
Was dit niet je eerste post?

En dit je tweede:
Jules40 schreef:
31 mar 2025, 15:34
@BahamaOne

Jij en ik wellicht niet, maar ben je even stellig voor non-binaire personen of transgenders? Ik kan me voorstellen dat die groep nu even twee keer nadenkt. Zoiets verwacht je van bananenrepublieken, niet van het lichtend voorbeeld der democratische waarden dat de US altijd pretendeerde te zijn.
Als reactie op mijn post:
BahamaOne schreef:
31 mar 2025, 15:11
@Jules40 En hoeveel last denk je van die lage democratische lat te hebben als toerist die in de VS gaat reizen? precies 0.0....
Alle berichten dat het nu ineens een bananen republiek zou zijn en het vreselijk is om er als toerist te verblijven, is zwaar overdreven en veel te fors aangezet door de westerse anti-T houding (voor zover die er echt is).

Het is niet veiliger of minder veilig door de huidige omstandigheden qua politiek, onzin. Als je er leeft is het misschien wat anders, maar als toerist merk je er niks van.
Vervolgens ga je vol in een "what about" modus over een kleine groep (maar begrijpelijk dat die het lastiger hebben, wat overal zo is en zeker niet sinds 22 november 2024), waardoor je zogenaamde feiten weinig waarde hebben in de discussie...jouw standpunt over de US wat je hier vermeldt, draagt zeker bij aan het gebrek aan feiten en de onzin in je posts en hoe mensen daarop reageren.

Jij vindt dat in de US de democratische lat laag ligt (volgens mij is er een eerlijke verkiezing geweest), dat mag, maar het kleurt je mening. Jouw mening maakt nog steeds geen feiten.

Voor de vierde keer:

Er zijn enige zorgen binnen de LGBTQ+ en transgender gemeenschap (inclusief de mensen met een X als gender in hun NL of BE paspoort), maar er is nog niet aangetoond dat dit daadwerkelijk tot problemen heeft geleid mbt toegang tot de US.

Voor alle andere groepen mensen zijn er niet meer of minder zorgen over toelating tot de US dan voorheen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

BahamaOne schreef:
02 apr 2025, 13:31
Kunnen we het hier aub bij laten en een slotje op dit onzin topic gooien?
Een oproep die ik van harte steun. Tenzij er nog echt nieuwe feiten boven tafel komen.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Jules40 schreef:
02 apr 2025, 16:11
En een snel rondje Google leert me dat de kwestie bij belangengroepen leeft.
Uiteraard leeft het bij belangengroepen. Daar moet de schoorsteen immers van roken.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@Boonens Da’s wel een enge visie op belangengroeperingen
, zo cynisch bekijk ik het niet 🙂
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@Hockey Goh, ik had een reactie verwacht op mijn antwoord op je stellige uitspraak met al die uitoeptekentjes.

Oproepen tot slotjes voor topics waarvan de inhoud je niet bevalt lijkt me helemaal niet passend op een forum over the land of the free. Oh, ironie :-)
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@BahamaOne Ik wil gerust verder sparren over die ondergrens met jou, maar dan verzanden we in een politieke discussie en we hebben geloof ik afgesproken die hier niet te voeren.

Nogmaals:

Er zijn enige zorgen binnen de LGBTQ+ en transgender gemeenschap (inclusief de mensen met een X als gender in hun NL of BE paspoort), die ook gedeeld worden door een aantal EU-landen getuige hun reisadviezen, maar er is nog niet aangetoond dat dit daadwerkelijk tot problemen heeft geleid mbt toegang tot de US. De zorgen moeten evenwel serieus worden genomen gezien de ontwikkelingen in het land rond dit fenomeen.

Voor alle andere groepen mensen zijn er niet meer of minder zorgen over toelating tot de US dan voorheen
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Moderatorteam In het verleden zijn er diverse politieke topics voor minder gesloten. :wink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Hockey »

@Jules40 Ik herhaalde de oproep van iemand anders en sloot me daarbij met ook de opmerking
Tenzij er nog echt nieuwe feiten boven tafel komen.
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@dejong88

Een volwassen forum censureren waar niet wordt gediscrimineerd, opgeroepen tot geweld of gescholden vind ik nogal een zwaktebod. En al zeker over een land waar vrijheid van meningsuiting heilig is. Maar bon, just my2cents.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Dit welles nietes verhaal is gewoon weer een politieke discussie aan het worden.
Dit gaat dus op slot.
Gelieve geen nieuwe gelijkaardige discussies te openen.

Wel frappant dat de personen die roepen voor een slotje, de rapporteren knop daarvoor niet gebruiken.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer