Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Veilig om dit jaar naar de VS te reizen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hockey
Amerika-expert

Re: Veilig om dit jaar naar de VS te reizen?

Bericht door Hockey »

Bijkbaar niet, want er komt geen antwoord van jouw kant.
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Het feit dat het reisadvies is aangepast voor de beschreven groepen sinds de aantreding van de huidige administratie is een feit. Lees voor de aardigheid de desbetreffende sites van het Nederlandse en Belgische ministerie van BuZa.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Jules40 schreef:
31 mar 2025, 15:56
Het gaat niet om wonen of verblijven, we hebben het over het land binnenkomen als toerist.
Dus je vraag gaat over het binnenkomen van het land. En wat is het probleem dan? Waar en op welk moment wordt er actief gevraagd naar je sexuele geaardheid of waar je jezelf op dat moment mee wilt identificeren??
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jules40 schreef:
31 mar 2025, 18:02
Lees voor de aardigheid de desbetreffende sites van het Nederlandse en Belgische ministerie van BuZa.
Die heb ik zelfs al gequote. Nog steeds echter geef jij geen antwoord. Wat is er anders, leg dat gewoon eens uit.
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

Ik heb geen vraag. Ik stel alleen vast dat het reisadvies voor transgenders en non-binaire personen is aangepast sinds het aantreden van Trump. Dan kan je bij hoog en laag beweren dat het wel meevalt met anekdotisch bewijs of dat als bangmakerij afdoen, de feiten zijn wat ze zijn…
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@Hockey Geen probleem, ik zal je helpen 🙂

Ik citeer https://www.nederlandwereldwijd.nl/reis ... an-amerika

De Amerikaanse autoriteiten accepteren als geslachtsvermelding alleen een M of V (male of female). Dit heeft de Amerikaanse overheid op 20 januari 2025 bepaald.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Met andere woorden, je hebt niks, maar wil ook even meeliften op de bangmaaktrein.

Wat leuk trouwens die site, reisadvies voor de gehele VS is groen. Geen enkel veiligheidsrisico dus. Wat ik op pagina 3 ook al schreef:
Hockey schreef:
25 mar 2025, 14:30
Mijn punt is, kan iemand laten zien dat het daadwerkelijk onveiliger is geworden voor ons toeristen?

Strenge grenscontroles kom ik al ruim 30 jaar tegen in westerse landen, en ook daarin zie ik nog niemand echt bewijzen dat het nu allemaal strenger is voor ons als toeristen.
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

Heb je de quote ook daadwerkelijk gelezen? Noem het maar niks. Ik heb het specifiek over bepaalde groepen. Maar als jij een officiële overheidssite in twijfel trekt, be my guest.

Wat baten kaars en een bril …
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Almere vak V schreef:
31 mar 2025, 18:04
Dus je vraag gaat over het binnenkomen van het land. En wat is het probleem dan? Waar en op welk moment wordt er actief gevraagd naar je sexuele geaardheid of waar je jezelf op dat moment mee wilt identificeren??
In sommige landen is het mogelijk een "X" op je paspoort te krijgen. De VS erkent na een executive order van de nieuwe administratie enkel "M" en "V". Het is dus niet zo dat iemand er naar vraagt, maar het staat bij sommige mensen op het paspoort en die moet je laten zien aan de grens. Nu zijn er naar mijn weten nog geen problemen mee, want het weigeren van een paspoort van een ander land zal een flinke rel opleveren, maar het reisadvies is wel aangepast door een aantal landen.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

ADE01 schreef:
31 mar 2025, 18:30
In sommige landen is het mogelijk een "X" op je paspoort te krijgen.
Laten we die discussie hier maar niet gaan voeren...

Maar ik kijk nu al uit naar de Olympische Spelen van 2028!
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@Almere vak V

Waarom kijk je daarnaar uit?
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Nee, ik wil daar ook geen discussie over voeren. Maar dat is 1 van de redenen waarom de reisadviezen aangepast worden; er staat iets in het paspoort wat de VS officieel niet meer herkent.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jules40 schreef:
31 mar 2025, 18:16
Heb je de quote ook daadwerkelijk gelezen?
Uit een compleet artikel quote ik specifiek dat omdat ik het niet gelezen heb. :roll: :roll: :roll:
Jules40 schreef:
Noem het maar niks.
Ik noem het ook niks. Want hetgeen ik quote laat enkel zien dat de lokaal kan verschillen en dan blijft nog steeds de vraag hoe dit nu verschilt in vergeljking met zes maanden geleden.
Jules40 schreef:
Ik heb het specifiek over bepaalde groepen.
Nee, wat jij doet is nog steeds meeliften op bangmaakberichten, maar zodra je inhoudelijk iets kan toevoegen heb je niks meer.
===
Het enige dat mensen nu hebben is dat de VS geen X meer op een paspoort accepteert. Op een VS paspoort wel te verstaan. Wat ze doen met toeristen (want daar hebben we het in dit topic nog steeds over) die een X in hun paspoort hebben staan en die op vakantie naar de VS willen, daarover ontbreekt nog van alles aan informatie.
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@Hockey
Gezien je niet verder ter zake doende quote ga ik uit van de premisse dat je de paragraaf niet hebt gelezen. Je ging er ook niet verder op in. Doelbewust wellicht.

Jij weerlegt dus de veranderde houding van de administratie tegenover transgenders en non-binairen die het land als toerist willen betreden? Want degene die juist met niks substantieels komt behalve de riedel ‘bangmakerij’ ben jij.

Mijn punt is dat deze veranderde houding zorgt voor terughoudendheid bij toeristen die tot deze groep behoren. Ik begrijp die zorgen. Jij blijkbaar niet, ook goed. Ik neem aan dat je niet onder een steen hebt geleefd de voorbije maanden…
Laatst gewijzigd door Jules40 op 01 apr 2025, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Jules40 dus letterlijk het enige dat je hebt is "een veranderde houding" die zorgt voor "terughoudendheid".

In Amerikaanse paspoorten mag alleen nog maar M of F, geen andere letters meer. Daadwerkelijke voorbeelden dat mensen geweigerd worden aan de grens, mensen uit andere landen dus, heb je dus niet. Let wel, geweigerd worden vanwege letter in hun paspoort.
Daadwerkelijk onveiliger voor toeristen heb je ook niet kunnen aantonen. Kaart is volledig groen en de Belgische quote gaf al aan dat er in de VS verschillend gedacht wordt over bijvoorbeeld homoseksualiteit. Maar dat is altijd al zo geweest.

De vraag is nog waaruit blijkt dat het daadwerkelijk onveiliger is geworden voor toeristen sinds Trump.
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@Hockey Je geeft geen antwoord op de vraag. Jij weerlegt die veranderde houding van de huidige administratie tegenover non-binairen en transgenders die het land als toerist willen betreden? En jij kan je niet voorstellen dat dit tot bezorgdheid leidt bij deze groep?

Of het onveiliger is voor toeristen is naast de kwestie, daar heb ik nimmer over geschreven.
Lord Bonez
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Lord Bonez »

Jules40

Er zitten hier nou eenmaal een aantal mensen die het prachtig vinden wat Trump en z’n kornuiten doen, daar kan je discussie mee voeren maar daar ga je niet uit komen. Het is in en in triest dat mensen het rancuneuze, verdelende en destructieve beleid van Trump & co verkiezen boven een beschaafd en verbindend beleid. De toekomst zal ons leren of we samen verder willen of liever zondebokken blijven aanwijzen en uit zijn op eigen gewin. Fingers crossed
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Kan de politieke discussie in de diverse Posts aub verwijderd worden? Het gaat over het eventueel onveilig zijn in Amerika, niet over politiek. Wellicht kunnen we ons beperken tot feiten en geen onderbuikgevoelens? Dank.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Jules40 schreef:
31 mar 2025, 21:49
Jij weerlegt die veranderde houding van de huidige administratie tegenover non-binairen en transgenders die het land als toerist willen betreden? En jij kan je niet voorstellen dat dit tot bezorgdheid leidt bij deze groep?
Ik weerleg de veranderde houding ook, net wat @Hockey al schreef!
Er is niets veranderd in de houding van de Amerikanen, althans niet in Florida.
Het enige wat er veranderd is, is dat het administratieve "X" als geslacht niet meer toegelaten is, net zoals geboren zijn als een "M" en "F" op je paspoort willen hebben en visa versa.
Dat het bangmakerij is veroorzaakt door de democraten om de republikeinen in diskrediet te brengen staat buiten kijf!
Dit is geen politieke visie maar een feit.
Maar... Als je vindt dat je de V.S. de rug moet keren omdat die niet LGBTQ+ gezind zou zijn, kan je misschien eens dit jaar naar het super hippe Dubai gaan!
Mode, exclusieve parties, exotische auto's echt super!
En daarna als man met een andere man terug naar je hotel gaan en hand in hand lopen... Dito voor ongesluierde vrouwen! :mrgreen:
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@Disney-Golf
Zucht. Heb je mijn bijdrages gelezen? Want ik heb het dus niet over het reizen in het land noch over de Amerikanen. Ik schreef over de wijziging in de regelgeving van de administratie en de gevolgen voor non-US transgenders en non-binaire personen die het land willen binnenkomen met een X in hun paspoort. En het gegeven dat - gezien ook transgenders met een US-paspoort in de problemen kwamen recentelijk - die groep terughoudender zal zijn het land te bezoeken gezien het risico dat ze lopen teruggestuurd te worden.

Eenvoudiger kan ik het voor jou niet uitleggen…
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer