Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alleen reizen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Alleen reizen
Hallo,
Heb samen met mijn vrouw een tiental keer naar USA geweest en zouden dit jaar Texas en omstreken bezoeken.Mijn vrouw is jammer genoeg deze zomer overleden en nu zou ik die trip alleen willen doen.Zijn hier mensen die ervaring hebben met alleen reizen en zijn er speciale dingen waar ik dan rekening moet mee houden?
Heb samen met mijn vrouw een tiental keer naar USA geweest en zouden dit jaar Texas en omstreken bezoeken.Mijn vrouw is jammer genoeg deze zomer overleden en nu zou ik die trip alleen willen doen.Zijn hier mensen die ervaring hebben met alleen reizen en zijn er speciale dingen waar ik dan rekening moet mee houden?
Re: Alleen reizen
Gecondoleerd. Ik reis altijd alleen en dat gaat prima. Geen bijzondere dingen.
-
- Amerikakenner
Dank voor reactie.
Grtn Marcel
Grtn Marcel
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Gecondoleerd, wat erg voor je...
Ik reis ook altijd alleen. Zorg altijd dat ik iets te lezen bij me heb, mijn ereader, als ik uit eten ga. Anders zit je maar beetje te zitten.
Verder eigenlijk geen bijzonderheden.
En wat ik zelf fijn vind: ik hou altijd een blog bij, zo "praat" je de dag een beetje van je af. Normaal deel je het met iemand maar dat kan natuurlijk niet. Je zou natuurlijk ook even kunnen bellen met mensen thuis.
Ik reis ook altijd alleen. Zorg altijd dat ik iets te lezen bij me heb, mijn ereader, als ik uit eten ga. Anders zit je maar beetje te zitten.
Verder eigenlijk geen bijzonderheden.
En wat ik zelf fijn vind: ik hou altijd een blog bij, zo "praat" je de dag een beetje van je af. Normaal deel je het met iemand maar dat kan natuurlijk niet. Je zou natuurlijk ook even kunnen bellen met mensen thuis.
Toen ik nog alleen reisde hield ik idd ook een soort dagboek bij. Vooral ook leuk als je achteraf zoiets hebt van "Waar was dat nou weer juist? Zeker als je tips wilt geven voor dit forum .
Nu we met 2 zijn komt dat er niet meer echt van.
Nu we met 2 zijn komt dat er niet meer echt van.
Laatst gewijzigd door HildeV op 12 jan 2025, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 31
- Contacteer:
Gecondoleerd.
Ik reis al jaren alleen. Van de 31 tripjes naar Amerika heb ik er 25 alleen gemaakt.
Ik zou zo niet weten waar je speciaal op moet letten als je alleen reist. Het zal soms zelfs iets gemakkelijker zijn omdat je je eigen reistempo bepaalt en geen rekening met een ander hoeft te houden. Je vertrekt 's ochtends wanneer jij wilt, eet waar jij wilt en doet de dingen die jij zelf wilt.
Ik heb van de meeste vakanties een verslag bijgehouden zodat je je belevenissen toch kunt delen. Maar natuurlijk is het ook leuk om jaren later terug te lezen hoe je dingen beleeft en ervaren hebt.
In mijn eentje auto rijden en daardoor soms lange afstanden afleggen is voor mij ook geen probleem. Ik vind autorijden leuk dus dat scheelt natuurlijk ook. Uiteten gaan in Amerika doe ik net zo makkelijk in mijn eentje dan met een gezelschap. In je eentje eten heeft soms nog wel eens voordelen omdat er vaak sneller een plek voor één persoon beschikbaar is.
Persoonlijk voel ik mij dus absoluut niet alleen als ik in mijn eentje reis. Maar wellicht komt dat ook omdat ik dat al jaren doe, ik ben immers niet anders gewend. Als je voorheen altijd samen gereisd hebt, kan ik me voorstellen dat het soms 'eenzamer' zal voelen. Een verslag bijhouden is dan een goed idee denk ik.
Roland
Ik reis al jaren alleen. Van de 31 tripjes naar Amerika heb ik er 25 alleen gemaakt.
Ik zou zo niet weten waar je speciaal op moet letten als je alleen reist. Het zal soms zelfs iets gemakkelijker zijn omdat je je eigen reistempo bepaalt en geen rekening met een ander hoeft te houden. Je vertrekt 's ochtends wanneer jij wilt, eet waar jij wilt en doet de dingen die jij zelf wilt.
Ik heb van de meeste vakanties een verslag bijgehouden zodat je je belevenissen toch kunt delen. Maar natuurlijk is het ook leuk om jaren later terug te lezen hoe je dingen beleeft en ervaren hebt.
In mijn eentje auto rijden en daardoor soms lange afstanden afleggen is voor mij ook geen probleem. Ik vind autorijden leuk dus dat scheelt natuurlijk ook. Uiteten gaan in Amerika doe ik net zo makkelijk in mijn eentje dan met een gezelschap. In je eentje eten heeft soms nog wel eens voordelen omdat er vaak sneller een plek voor één persoon beschikbaar is.
Persoonlijk voel ik mij dus absoluut niet alleen als ik in mijn eentje reis. Maar wellicht komt dat ook omdat ik dat al jaren doe, ik ben immers niet anders gewend. Als je voorheen altijd samen gereisd hebt, kan ik me voorstellen dat het soms 'eenzamer' zal voelen. Een verslag bijhouden is dan een goed idee denk ik.
Roland
-
- Amerikakenner
Wat betreft gaan eten ondervind ik hier wel problemen om te reserveren alleen.Men verhuurt liever een tafel voor twee dan voor een persoon.Dit geld natuurlijk enkel in drukbezette restaurants en weekends.
Herkenbaar. Ik voel me als alleenstaande ook niet welkom in restaurants.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie toch wel regelmatig mensen alleen in een restaurant. Maar ik kan me voorstellen dat het niet altijd makkelijk is om iets te vinden als het druk is. Je kunt het natuurlijk afwisselen met een magnetronmaaltijd op je kamer.
Wij hebben de laatste vakantie een paar dagen samen opgetrokken met forumlid @Kristel De Schryver. Zij reisde alleen en we hebben samen wat wandelingen gemaakt en samen gegeten. Als je hier je route deel kun je eens kijken of er meer forumleden zijn die in dezelfde periode in Texas zitten en dan kun je wellicht iets afspraken. Wij doen dat vaker en dat is altijd leuk! (Hoewel Kristel wel een heel ander wandeltempo had dan wij haha).
Marianne
Wij hebben de laatste vakantie een paar dagen samen opgetrokken met forumlid @Kristel De Schryver. Zij reisde alleen en we hebben samen wat wandelingen gemaakt en samen gegeten. Als je hier je route deel kun je eens kijken of er meer forumleden zijn die in dezelfde periode in Texas zitten en dan kun je wellicht iets afspraken. Wij doen dat vaker en dat is altijd leuk! (Hoewel Kristel wel een heel ander wandeltempo had dan wij haha).
Marianne
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik denk dat dit in de US minder speelt. Veel restaurants hebben trouwens ook een bar. Door daar te gaan zitten heb je misschien nog eens wat aanspraak als je daar behoefte aan hebt. In Texas zijn voor mijn gevoel de mensen over het algemeen best sociaal en maken ze snel en praatje en zijn ze belangstellend. Voor mij soms iets tè, maar in je eentje kan dat best fijn zijn.Marcel5050 schreef: ↑13 jan 2025, 11:44Wat betreft gaan eten ondervind ik hier wel problemen om te reserveren alleen.Men verhuurt liever een tafel voor twee dan voor een persoon.Dit geld natuurlijk enkel in drukbezette restaurants en weekends.
Probeer naar van die family-owned restaurants te gaan in plaats van de ketens, dan heb je vaak ook meer aanspraak met de locals.
Buiten dat denk ik eigenlijk dat er niet echt veel verschil is in alleen reizen. Verslagje bijhouden is al genoemd. Ik ben benieuwd waar je reis heen gaat.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerikakenner
Ben blij dat ik niet alleen ben met dat gevoel,ik spreek hier dan wel over de Belgische kust waar ik in de eindejaarsperiode een paar dagen verbleef.
Hetzelfde geld voor pakketreizen,zat vorig jaar deze periode nog in Teneriffe met mijn echtegenote en zou nu voor hetzelfde bijna evenveel betalen als single.Ik ga in ieder geval beginnen kijken waar ik allemaal heen wil en wanneer.Ben nog nooit in hoogseizoen geweest en zou dat nu wel willen als het in augustus ginds niet te warm is tenminste maar daar zullen wel enkele forumleden ervaring mee hebben denk ik .
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik probeer altijd om ergens in de zomer Texas te ontvluchten, aangezien het veel te heet is hier. Nu zitten wij daar van eind mei tot eind oktober in dus dat is misschien anders dan wanneer je in Nederland woont en voor een paar weken de hitte wilt trotseren. Maar afhankelijk van wat voor reistype je bent, zou ik Texas niet adviseren in de zomer. Nadeel met een groot deel van Texas is, dat het ook in de nacht niet afkoelt zoals in de woestijn in Arizona. Ik zou Texas bezoeken in het vroege voorjaar (feb-half mei) of in het najaar (okt-dec).Marcel5050 schreef: ↑13 jan 2025, 19:28Ben nog nooit in hoogseizoen geweest en zou dat nu wel willen als het in augustus ginds niet te warm is tenminste maar daar zullen wel enkele forumleden ervaring mee hebben denk ik .
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht dat het topic ging over alleen reizen in Amerika. In Amerika heb ik nog nooit het gevoel gehad anders behandeld te worden bij restaurants omdat ik alleen reis.Marcel5050 schreef: ↑13 jan 2025, 11:44Wat betreft gaan eten ondervind ik hier wel problemen om te reserveren alleen.
Roland
Ik ook niet. Ik kreeg -toen ik nog alleen reisde- wel vaak de vraag of ik een tafeltje wou of de bar ok was. Omdat ik het nogal egoïstisch vond om alleen een tafel in te nemen of omdat er gewoon sneller een plekje aan de bar vrij was heb ik meestal daarvoor gekozen. Nooit spijt van gehad. Integendeel. Het aantal keren dat ik op een leuk gesprek en/of een drankje getrakteerd ben is niet op 1 hand te tellen. Ik heb door mijn ervaringen in de VS en Canada op dat vlak ook mijn schroom om hier in België alleen op café of restaurant te gaan afgeleerd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Marcel5050 schreef: ↑13 jan 2025, 19:28Ben blij dat ik niet alleen ben met dat gevoel,ik spreek hier dan wel over de Belgische kust waar ik in de eindejaarsperiode een paar dagen verbleef.
Hetzelfde geld voor pakketreizen,zat vorig jaar deze periode nog in Teneriffe met mijn echtegenote en zou nu voor hetzelfde bijna evenveel betalen als single.Ik ga in ieder geval beginnen kijken waar ik allemaal heen wil en wanneer.Ben nog nooit in hoogseizoen geweest en zou dat nu wel willen als het in augustus ginds niet te warm is tenminste maar daar zullen wel enkele forumleden ervaring mee hebben denk ik .
Alleen uit eten gaan is hier in de VS echt veel normaler dan in Europa. Ik vind het altijd fijn om aan de bar te zitten, maar een tafel vragen is ook geen probleem. Ik zou me daar alleen reizend hier niet druk om maken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die vraag krijg ik ook vaak maar ga vrijwel nooit aan de bar zitten, zelfs als ik dan sneller aan de beurt ben. Ik kies altijd voor een 'booth' (indien mogelijk). Vind dat nu eenmaal leuk zitten in een restaurant. Daar is niets egoïstisch aan. Waarom zou een gezelschap daar meer recht op hebben?
Roland
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dat doe ik ook, neem altijd een booth, vind dat heerlijk zitten. Vind zo'n hoge zit van een kruk niet zo fijn.
Of het moet echt heel druk zijn en dan een uur moeten wachten, 1 keer gebeurd, toen wel aan de bar gaan zitten.
Of het moet echt heel druk zijn en dan een uur moeten wachten, 1 keer gebeurd, toen wel aan de bar gaan zitten.
Omdat ik -hoewel ik het zeker en vast niet volledig eens ben met het tipping systeem in de VS en Canada- als ik een tafel van vier zou innemen dus 3x ofzo een bijkomende tip verhinder terwijl ik aan de bar maar 1 stoel inneem? Plus zoals al eerder gezegd: aan de bar word je best vaak aangesproken. Ik kan goed genoeg alleen zijn -ben dit ook lang genoeg geweest- maar als ik reis vind ik het best wel eens leuk en interessant om een gesprek aan te knopen met een local. Heb zo al vaak leuke en net minder oppervlakkige gesprekken gehad over oa de verschillen in gezondheidszorg tussen Europa en de States, over de mensen ter plekke hun job en -vooral in Washington State- over ook wel wat ik over de toenmalige en nu nieuwe president dacht. In de 3 Brasseurs in Montréal ben ik zelfs ooit door de barman getrakteerd op meerdere proevertjes en in een leuk gesprek beland met een local en zijn Spaanstalige vriendin. Er zijn voordelen aan een polyglot te zijn .Coyote schreef: ↑15 jan 2025, 06:24Die vraag krijg ik ook vaak maar ga vrijwel nooit aan de bar zitten, zelfs als ik dan sneller aan de beurt ben. Ik kies altijd voor een 'booth' (indien mogelijk). Vind dat nu eenmaal leuk zitten in een restaurant. Daar is niets egoïstisch aan. Waarom zou een gezelschap daar meer recht op hebben?
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2688 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-