Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Flying Blue) American Express creditcard

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Of je de 2500 euro red, hangt af van je eigen uitgave patroon. Ik had mijn Amex voor mijn vakantie aangevraagd en ontvangen en zat na 1,5 maand al over de 2500 euro door mijn vakantie naar Amerika. Anders had ik het ook wel gered voor een paar grote uitgave die ik zou doen.

Je limiet is gebaseerd op je inkomen en je uitgave patroon. Mijn limiet is, niet geheel verrassend, na een maand al flink omhoog gegaan.

Ik weet niet of het voor de Flying Blue ook geldt, maar voor de normale Amex kan je volgens mij max. 3 keer per dag check wat je limiet ongeveer is.
Je voert dan een bedrag in, zeg 3000 euro, en dan wordt er aangegeven of je minimaal voor dat bedrag je Amex kunt gebruiken.
Geef niet je exacte limiet weer, maar wel een goede indicatie van wat je kan besteden met je CC.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Maaike44
Amerika-newbie

Bericht door Maaike44 »

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van de platinum kaart?
Moet je vervolgens zelf ook priority/privium opzeggen of gaat dat automatisch? Even om te voorkomen dat ik daar straks kosten voor in rekening gebracht krijg.
Alvast bedankt!
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

Privium moet je zelf opzeggen!

Priority pass gaat automatisch.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Weet iemand het spaarverschil tussen de flying blue en de normale kaart? Sowieso vliegen wij geen KLM(wel Delta). Bij de ene spaar je flying blue en de andere normale rewards. Twijfel een beetje welke we nemen. Ik wil eerst gold proberen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ossie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door ossie »

Bij de Flying Blue Gold kaart spaar je 1 Flying Blue punt per uitgegeven euro (1,5 punt per euro bij Airfrance/KLM/Hertz uitgaven)

Bij de 'normale' Gold kaart spaar je 1 Membership Reward point per uitgegeven euro. Deze kan je inwisselen voor geld/cadeaubonnen (vaak niet voordelig) of omwisselen naar verschillende partners. Bijvoorbeeld naar Flying Blue of British Airways, de wisselkoers bij deze airlines is 1 membership point voor 0,8 miles (dus per uitgegeven euro spaar je 0,8 Flying Blue miles). Je kan ook omzetten naar Delta Skymiles met een koers 3:1. (per uitgegeven euro 0,33 Delta Skymiles)

Mijn gedachte: als je alleen Flying Blue wil sparen gaat het sneller via de Flying Blue kaart, bijkomend voordeel is dat je 30XP per jaar krijgt. Als je keuze wil hebben in vliegtuigmaatschappijen om de miles naar over te zetten is de normale Gold kaart handiger, bovendien heeft die nog wat andere voordelen zoals dinertegoed, 4x loungetoegang en een loungebox op Schiphol.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel,
Ja ik heb de voordelen inderdaad bekeken.
Die zijn net even anders dan de flying blue card.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ossie
Amerika-ontdekker

Bericht door ossie »

American Express heeft weer een referral actie die loopt tot en met 28 november. Bij aanvraag van een creditcard kan je tot 100.000 punten krijgen.
- Gold kaart: 40.000 punten als je binnen 3 maanden €2500 uitgeeft
- Platinum kaart: 100.000 punten als je binnen 3 maanden €4000 uitgeeft

Mocht je een referral zoeken, er zijn online en op dit forum genoeg mensen te vinden die je willen helpen aan een referral :wink:
Laatst gewijzigd door ossie op 30 okt 2024, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Jij ook, je hebt er speciaal een account voor aangemaakt zo te zien :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/

Bericht door redeye »

@dejong89 Je haalt me de woorden uit de mond :clap:
ossie
Amerika-ontdekker

Bericht door ossie »

Ik dacht meer aan de mensen die in hun onderschrift zetten dat ze referrals aanbieden, wat ik bewust niet heb gedaan omdat ik pas een half jaar hier ben.

De actie leek me in elk geval nuttige informatie voor mensen die aan het wachten zijn om een amex aan te vragen.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Wel interessant is dat American Express de ene onduidelijkheid uit de algemene voorwaarden voor de Flying Blue creditcard heeft gehaald en de volgende er alweer heeft in gezet.
Er stond altijd dat je maximaal 175.000 miles per kalenderjaar kon verdienen met referrals en daaronder stond maximaal 500.000 miles per kalenderjaar.

Nu staat er maximaal 500.000 miles per kalenderjaar met referrals en daaronder staat maximaal 800.000 miles per jaar. Ik heb er in ieder geval een screenshot van gemaakt en bewaar deze. Mocht iemand die ooit nodig hebben (als bewijs voor Amex) en zelf de screenshot niet hebben, stuur me even een privébericht en dan stuur ik hem naar je toe.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

ossie schreef:
30 okt 2024, 09:50
- Gold kaart: 40.000 punten als je binnen 3 maanden €1500 uitgeeft
€2500 volgens mij.

Zijn er nog recente ervaringen van AMEX FB en gewone AMEX naast elkaar of vlak na elkaar met het oog op het verkrijgen van punten tijdens acties?
Mijn AMEX FB is beëindigd per begin oktober. Zou ik kans maken op de 40.000 punten als ik nu een gewone AMEX Gold aanvraag?
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@jeppiepruts De ervaring leert dat je deze punten gewoon ontvangt als je nu de gewone Amex aanvraagt en de FB Amex hebt beëindigd per begin oktober.
ossie
Amerika-ontdekker

Bericht door ossie »

@jeppiepruts thanks, heb het aangepast.

Ik heb geen ervaring met het opzeggen van een Flying Blue kaart en dan punten krijgen met een de nieuwe aanvraag van een 'gewone' amex. Wel dit jaar zelf een flying blue aangevraagd en daarvoor de punten ontvangen terwijl ik al meerdere jaren een Amex Platinum kaart heb.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Ik heb helaas de ervaring dat ik de punten niet kreeg. Ik had een gewone amex gold en vroeg ook een flying blue gold aan en kreeg niets omdat ik al een member ben.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ossie schreef:
30 okt 2024, 10:04
Ik dacht meer aan de mensen die in hun onderschrift zetten dat ze referrals aanbieden,
Er zijn een aantal forum leden die het referral aanbod in hun onderschrift hebben , of op een andere wijze in een posting aanbieding.
Dat zijn allemaal leden die hier frequent en veelvuldig hun mede forumleden ondersteunen met info en geldbesparende tips mbt autohuur en vliegtickets...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ossie
Amerika-ontdekker

Bericht door ossie »

:thumbup:

Zag dat het erop lijkt dat het dinertegoed gaat veranderen volgend jaar bij de platinum kaart. Als je op de referral klikt zie je dat volgend jaar gaat om 3 keer een diner met twee personen bij geselecteerde restaurants in de benelux. Nog steeds voor hetzelfde totaal bedrag van €300. Wat mij betreft zou dit (opnieuw) een verslechtering zijn van de platinum kaart.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

hoe lang mocht je geen kaart hebben gehad om weer in aanmerkign voor punten te komen ? 1 jaar of een half jaar ?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Het wordtr de laatste jaren alleen maar slechter. Met name het aantal punten per uitgegeven euro vond ik een bizarre verslechtering. Als je het hele pakket vergelijkt met de Amerikaanse of Britse Platinum kaart, tja, dan worden we hier op z'n oud hollands genaaid.. Verdiende punten per uitgegeven euro, waarde van punten bij overboeken naar airlines en hotels, statusvoordelen, alles is fors beter bij die kaarten.

Maarja.. er is feitelijk geen concurentie he.. Amex is hier de enige aanbieder van een kaart met een spaarprogramma waarmee je dit soort dingen kunt hier, en vanuit zo'n monopoliepositie ga je uiteraard je eigen marge optimaliseren.
ossie
Amerika-ontdekker

Bericht door ossie »

ONYX666 schreef:
30 okt 2024, 14:34
hoe lang mocht je geen kaart hebben gehad om weer in aanmerkign voor punten te komen ? 1 jaar of een half jaar ?
Volgens de voorwaarden een jaar
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer